ΝΣΚ/27/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπάλληλοι διπλωματικοί – Πειθαρχική δίωξη υπαλλήλου – Κλήση σε απολογία – Υποβολή δεύτερης παραίτησης – Συνέχιση ή μη της πειθαρχικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ναι μεν ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλλει την παραίτησή του όχι μόνο στη Δ/νση Προσωπικού του οικείου Υπουργείου αλλά και σε άλλη δημόσια υπηρεσία, πλην ο εναρκτήριος χρόνος υποβολής της παραιτήσεως δεν υπολογίζεται από την υποβολή της παραιτήσεως στην περιφερειακή υπηρεσία αλλά από την περιέλευση αυτής στην αρμόδια Δ/νση Προσωπικού του οικείου Υπουργείου, τούτο δε διότι κατά την παρ. 5 του άρθρου 148 Y.K. «η αίτηση παραιτήσεως γίνεται αποδεκτή με πράξη που εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο», πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει οπωσδήποτε η παραίτηση να περιέλθει στο αρμόδιο όργανο, ώστε εκ των ενεργειών αυτού και μόνον να επέλθουν τα περαιτέρω νόμιμα. Περαιτέρω ναι μεν ο Y.K. διαλαμβάνει ότι αν ο υπάλληλος μέσα σε δέκα πέντε ημέρες από την πάροδο δεκαπέντε ημερών από την υποβολή της αίτησης παραίτησης επανέλθει με δεύτερη αίτηση, εμμένοντας στην παραίτησή του αυτή γίνεται αυτοδικαίως αποδεκτή, πλην η άνω προθεσμία νοείται ως τοιαύτη πλήρων ημερών. Η αρξαμένη πειθαρχική δίωξη διπλωματικού υπαλλήλου του ΥΠΕΞ δια της κλήσεως αυτού σε απολογία από μονομελές πειθαρχικό όργανο συνεχίζεται και μετά την λύση της υπαλληλικής σχέσεως δεν μπορεί όμως να οδηγήσει σε άσκηση πειθαρχικής διώξεως ενώπιον του αρμοδίου υπηρεσιακού συμβουλίου αφού ο εγκαλούμενος δεν έχει πλέον την υπαλληλική ιδιότητα. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/440/2012
Παραίτηση υπαλλήλου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εκκρεμής πειθαρχική δίωξη που ασκήθηκε μετά την υποβολή της αίτησης παραίτησης – Πάροδος εξαμήνου από την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης χωρίς να εκδικασθεί – Συνέπειες – Υποβολή νέας αίτησης παραίτησης – Προϋποθέσεις αποδοχής της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από την ερμηνεία των σχετικών διατάξεων και το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος προκύπτει ότι, η πειθαρχική δίωξη κατά του ανωτέρω υπαλλήλου ασκήθηκε την 29-8-2011, μετά την υποβολή την 16-8-2011 της αίτησης παραίτησής του και ότι παρήλθε εξάμηνο από την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης χωρίς να εκδικασθεί η πειθαρχική υπόθεσή του σε πρώτο βαθμό. Επομένως η αίτηση παραίτησης που υπέβαλε ο ανωτέρω υπάλληλος μετά την λήξη του ανωτέρω εξαμήνου, κατά την παρ.2 εδ.2 του άρθρου 148 Υ.Κ. πρέπει να γίνει αποδεκτή, αλλά κατά τους όρους του άρθρου αυτού, δηλ. η νέα αυτή αίτηση παραίτησης να μην περιέχει αίρεση, όρο ή προθεσμία, να μην εκκρεμεί ποινική δίωξη κατά την παρ.2 εδ.1 του άρθρου 148 Υ.Κ., ο υπάλληλος να μην έχει τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υ.Κ. και υπό τους λοιπούς όρους του ανωτέρω άρθρου, ενώ η απαγόρευση αποδοχής της παραίτησης λόγω της εκκρεμούσης πειθαρχικής δίωξης, λόγω παρόδου του ανωτέρω εξαμήνου δεν ισχύει πλέον.
ΝΣΚ/47/2017
Αρμόδιο όργανο για την άσκηση της πειθαρχικής δικαιοδοσίας επί υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Κατά των υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορούν να ασκήσουν πειθαρχική δίωξη, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, από τον διορισμό του, ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης και ο προϊστάμενος Διεύθυνσης, για τους υπαλλήλους που ανήκουν στην αρμοδιότητά τους. Οι υπάλληλοι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος, λόγω παράνομης τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κωλύονται να ασκήσουν πειθαρχική δικαιοδοσία, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι των υπαλλήλων που διώκονται ποινικά στο πλαίσιο της ίδιας υπόθεσης, για πειθαρχικά παραπτώματα, που στηρίζονται στα ίδια πραγματικά περιστατικά με τα ποινικά αδικήματα για τα οποία έχει ασκηθεί ποινική δίωξη. Ανεξαρτήτως της συνδρομής του ανωτέρω κωλύματος, πειθαρχική δίωξη των ανωτέρω υπαλλήλων δύναται να ασκήσει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης.
ΝΣΚ/280/2011
Αρμόδιο όργανο για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά των μελών της Συγκλήτου της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, τα οποία καταδικάσθηκαν πρωτοδίκως σε φυλάκιση με αναστολή για παράβαση καθήκοντος κατ εξακολούθηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα αρμόδια για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης όργανα οφείλουν να γνωστοποιήσουν στον Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων το κώλυμά τους για την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης. Ο Υπουργός Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να ασκήσει απευθείας (χωρίς την παρεμβολή άλλου οργάνου) την πειθαρχική δίωξη κατά των μελών της Συγκλήτου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/64/2013
Ιατροί ΕΣΥ – Αίτηση παραίτησης ειδικευμένου ιατρού με βαθμό Διευθυντή – Διενέργεια Ε.Δ.Ε. – Αναστολή άσκησης των καθηκόντων του – Αργία – Αποδοχή ή μη της παραίτησής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αποδοχή της παραίτησης ειδικευμένου ιατρού του ΕΣΥ (ιατρού κλάδου ΕΣΥ) κωλύεται μόνο όταν συντρέχουν οι λόγοι, οι οποίοι περιοριστικά ορίζονται στη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 148 του Ν. 3528/2007, και συγκεκριμένα αν, κατά την υποβολή της αίτησης παραίτησης, εκκρεμεί σε βάρος του ειδικευμένου ιατρού ΕΣΥ ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ.α’ της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν. 3528/2007 ή για κακούργημα, ή έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη σε βάρος του ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή, αν ασκήθηκε ποινική ή πειθαρχική δίωξη σε βάρος του μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης, λόγοι, οι οποίοι, με βάση το δοθέν ιστορικό από την υπηρεσία, δεν συντρέχουν στη συγκεκριμένη περίπτωση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/374/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Πειθαρχική δίωξη. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων πειθαρχικών φακέλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Οι ειδικές διατάξεις του άρθρου 136 παρ.3 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα συμπληρώνονται, ως προς το θέμα της χορήγησης αντιγράφων των εγγράφων των πειθαρχικών φακέλων, από τις γενικές διατάξεις του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Ο πειθαρχικώς διωκόμενος υπάλληλος δικαιούται να λάβει όχι μόνο γνώση του φακέλου της πειθαρχικής υπόθεσής του, αλλά και αντίγραφα των εγγράφων που βρίσκονται σ αυτόν (φάκελο). Το δικαίωμα αυτό του πειθαρχικώς διωκόμενου υπαλλήλου μπορεί να ασκηθεί μόνον στο χρονικό στάδιο, κατά το οποίο έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία και - προ της επιβολής οποιασδήποτε κατ αυτού πειθαρχικής ποινής -, έχει κληθεί αυτός σε απολογία.
ΝΣΚ/115/2005
Δεύτερη πειθαρχική δίωξη κατά ιατρού Ε.Σ.Υ. μετά την έκδοση αποφάσεως από αναρμόδιο πειθαρχικό όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιτρέπεται η εκ νέου πειθαρχική δίωξη ιατρού Ε.Σ.Υ. στην περίπτωση, κατά την οποία το Δ.Σ. του αρμοδίου Πε.Σ.Υ.Π. δεν παρέπεμψε, όπως είχε υποχρέωση, την πειθαρχική υπόθεση στο αρμόδιο όργανο, δηλαδή στο Κ.Π.Σ. ιατρών Ε.Σ.Υ., το οποίο έχει επομένως αρμοδιότητα να επιληφθεί της υποθέσεως, παρά το ότι για το ίδιο πειθαρχικό αδίκημα έχει ήδη εκδοθεί οριστική απόφαση από το ανωτέρω Δ.Σ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/139/2014
Υποβολή παραίτησης υπαλλήλου Υπουργείου Τουρισμού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, παραπομπή στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο με το ερώτημα της οριστικής παύσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υποβληθείσα αίτηση παραίτησης από υπάλληλο ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου εκτιμάται ως μονομερή καταγγελία, που επέφερε τη λύση της σύμβασης εργασίας της, έστω και αν ασκήθηκε εμπρόθεσμα σε βάρος της πειθαρχική δίωξη στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο με το ερώτημα της οριστικής παύσης.
ΝΣΚ/452/2000
Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων. Χορήγηση πειθαρχικής δικογραφίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Χ.Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Δ.Κεφάλα, Πάρεδρος Η Διοίκηση υποχρεούται να γνωρίσει ή να χορηγήσει αντίγραφα πορισματικής έκθεσης και υλικού βάσει της οποίας συντάχθηκε αυτή, εφ όσον μετά το πέρας της Ε.Δ.Ε. δεν ασκήθηκε πειθαρχική δίωξη, ενώ δεν υποχρεούται (η Διοίκηση) εφ όσον μετά το πέρας της Ε.Δ.Ε. εξακολουθεί η πειθαρχική διαδικασία με την άσκηση πειθαρχικής δίωξης οπότε δικαίωμα προς γνώση του φακέλλου έχει ο διωκόμενος με τις προϋποθέσεις βέβαια των σχετικών διατάξεων.
ΝΣΚ/377/2000
Ιατροί - μέλη Δ.Ε.Π. Υποψηφιότητα σε βουλευτικές εκλογές. Παραίτηση από θέση. Πειθαρχική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Χ.Αυγερινού, Πάρεδρος Ιατρός μέλος Δ.Ε.Π., επειδή δεν επέλεξε, βάσει της διατάξεως του άρθρου 24 παρ.6 του Ν.2530/1997 μία εκ των δύο θέσεων που κατείχε, θεωρείται από τον νόμο, κατά πλάσμα δικαίου, παραιτηθείς από το Ε.Σ.Υ., από 24-10-1999 και επομένως, κατά τις βουλευτικές εκλογές της 9ης-4-2000, που υπέβαλε υποψηφιότητα, δεν είχε υποχρέωση υποβολής παραιτήσεως ούτε, βεβαίως, τίθεται θέμα πειθαρχικής διώξεως αυτού.
ΝΣΚ/222/2019
Εφαρμογή της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν.4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας στελεχών Λιμενικού Σώματος– Ελληνικής Ακτοφυλακής.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται από την ισχύ του νόμου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με αυτές και δεν καταλαμβάνουν τις υποθέσεις, για τις οποίες έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία προς άσκησή της που προβλεπόταν υπό την ισχύ του προγενέστερου καθεστώτος. Η επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας εκκινεί αυτεπάγγελτα. Σε κάθε περίπτωση, ο ενδιαφερόμενος δικαιούται να υποβάλει αίτηση επανάληψης. Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται από την ισχύ του νόμου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με αυτές και δεν καταλαμβάνουν τις υποθέσεις, για τις οποίες έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία προς άσκησή της που προβλεπόταν υπό την ισχύ του προγενέστερου καθεστώτος. Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017, για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται σε περατωθείσες, με την έκδοση απόφασης, πειθαρχικές διαδικασίες. Αρμόδιο όργανο να διατάξει την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, είναι το όργανο που εξέδωσε την πειθαρχική απόφαση, καθώς και το όργανο που άσκησε τη πειθαρχική δίωξη. Το εκδόν πειθαρχικό όργανο δεν δύναται να προβεί σε ανάκληση των εκδοθεισών πράξεων και πειθαρχικών αποφάσεων. Σε περίπτωση αθωωτικής απόφασης η πειθαρχική διαδικασία επαναλαμβάνεται, μόνον εφόσον το ποινικό δικαστήριο ή το συμβούλιο εξέφερε ουσιαστική κρίση περί της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας των πραγματικών περιστατικών που ταυτίζονται και στοιχειοθετούν το πειθαρχικό αδίκημα και η κρίση αυτή ανατρέπει τη πραγματική βάση, στην οποία θεμελιώθηκε η πειθαρχική κρίση. Τούτο ισχύει ακόμα και αν η απόφαση είναι αθωωτική, λόγω αμφιβολιών για την τέλεση της πράξης. Αντιθέτως το πειθαρχικό όργανο δεν υποχρεούται να επαναλάβει την πειθαρχική διαδικασία, σε περίπτωση που η δικογραφία τίθεται στο αρχείο, λόγω παραγραφής. Σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017, σε περίπτωση καταδικαστικής ποινικής απόφασης, με την οποία διαπιστώνονται πραγματικά περιστατικά που συνιστούν την αντικειμενική υπόσταση πειθαρχικού παραπτώματος, που τιμωρείται με καταστατική ποινή, η πειθαρχική διαδικασία είναι δυνατόν να επαναληφθεί με πλείονα ερωτήματα και όχι μόνο με το ερώτημα της απόταξης (ομόφ.). Σε περίπτωση που, για την πράξη που επιβλήθηκε πειθαρχική ποινή, εκδοθεί μεταγενέστερη αμετάκλητη αθωωτική ποινική απόφαση (ή αμετάκλητο βούλευμα), λόγω αμφιβολιών για το δόλο στο πρόσωπο του κατηγορουμένου, χωρεί επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, ώστε το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο, αφού συνεκτιμήσει την ποινική απόφαση ή το βούλευμα, αποφασίσει εκ νέου (πλειοψ.).