×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/222/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφαρμογή της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν.4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας στελεχών Λιμενικού Σώματος– Ελληνικής Ακτοφυλακής.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται από την ισχύ του νόμου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με αυτές και δεν καταλαμβάνουν τις υποθέσεις, για τις οποίες έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία προς άσκησή της που προβλεπόταν υπό την ισχύ του προγενέστερου καθεστώτος. Η επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας εκκινεί αυτεπάγγελτα. Σε κάθε περίπτωση, ο ενδιαφερόμενος δικαιούται να υποβάλει αίτηση επανάληψης. Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται από την ισχύ του νόμου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με αυτές και δεν καταλαμβάνουν τις υποθέσεις, για τις οποίες έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία προς άσκησή της που προβλεπόταν υπό την ισχύ του προγενέστερου καθεστώτος. Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017, για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται σε περατωθείσες, με την έκδοση απόφασης, πειθαρχικές διαδικασίες. Αρμόδιο όργανο να διατάξει την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, είναι το όργανο που εξέδωσε την πειθαρχική απόφαση, καθώς και το όργανο που άσκησε τη πειθαρχική δίωξη. Το εκδόν πειθαρχικό όργανο δεν δύναται να προβεί σε ανάκληση των εκδοθεισών πράξεων και πειθαρχικών αποφάσεων. Σε περίπτωση αθωωτικής απόφασης η πειθαρχική διαδικασία επαναλαμβάνεται, μόνον εφόσον το ποινικό δικαστήριο ή το συμβούλιο εξέφερε ουσιαστική κρίση περί της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας των πραγματικών περιστατικών που ταυτίζονται και στοιχειοθετούν το πειθαρχικό αδίκημα και η κρίση αυτή ανατρέπει τη πραγματική βάση, στην οποία θεμελιώθηκε η πειθαρχική κρίση. Τούτο ισχύει ακόμα και αν η απόφαση είναι αθωωτική, λόγω αμφιβολιών για την τέλεση της πράξης. Αντιθέτως το πειθαρχικό όργανο δεν υποχρεούται να επαναλάβει την πειθαρχική διαδικασία, σε περίπτωση που η δικογραφία τίθεται στο αρχείο, λόγω παραγραφής. Σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017, σε περίπτωση καταδικαστικής ποινικής απόφασης, με την οποία διαπιστώνονται πραγματικά περιστατικά που συνιστούν την αντικειμενική υπόσταση πειθαρχικού παραπτώματος, που τιμωρείται με καταστατική ποινή, η πειθαρχική διαδικασία είναι δυνατόν να επαναληφθεί με πλείονα ερωτήματα και όχι μόνο με το ερώτημα της απόταξης (ομόφ.). Σε περίπτωση που, για την πράξη που επιβλήθηκε πειθαρχική ποινή, εκδοθεί μεταγενέστερη αμετάκλητη αθωωτική ποινική απόφαση (ή αμετάκλητο βούλευμα), λόγω αμφιβολιών για το δόλο στο πρόσωπο του κατηγορουμένου, χωρεί επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, ώστε το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο, αφού συνεκτιμήσει την ποινική απόφαση ή το βούλευμα, αποφασίσει εκ νέου (πλειοψ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/201/2017

Απόταξη στελεχών λιμενικού σώματος – Επανάληψη πειθαρχικής δίκης – Ανακριτικά συμβούλια – Αρμοδιότητες οργάνων διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί να τύχει εφαρμογής το άρθρο 101 παρ. 3 του ν. 3079/2002, για την επανάληψη της πειθαρχικής δίκης αποταχθέντος στελέχους του Λιμενικού Σώματος, ενόψει του ότι εκδόθηκε, εκτός των αθωωτικών και μία καταδικαστική δικαστική απόφαση, διότι στις περιπτώσεις που η πειθαρχική καταδίκη εχώρησε βάσει πλειόνων πράξεων ή παραλείψεων που αποτέλεσαν αντικείμενο συνεκτίμησης, η αθώωση ή η απαλλαγή για ορισμένες από αυτές, συνιστά λόγο επανάληψης της πειθαρχικής διαδικασίας. Αιτήσεις στελεχών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, για επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, παραπέμπονται σε ανακριτικό συμβούλιο, σύμφωνα με το άρθρο 101 παρ. 3 του ν. 3079/2002, χωρίς να λάβει χώρα διαδικασία επαναφοράς τους σε ενέργεια. Αρμόδιο είναι το ανακριτικό συμβούλιο που είχε επιληφθεί της σχετικής πειθαρχικής διαδικασίας τελευταίο, ήτοι, το συμβούλιο που εξέδωσε την τελεσίδικη απόφαση για την επιβολή της πειθαρχικής ποινής της απόταξης. Αρμόδιο όργανο για την παραπομπή στο ανακριτικό συμβούλιο είναι αυτό που ήταν αρμόδιο, κατ' άρθρο 106 του ν 3079/2002, για την παραπομπή στο ανακριτικό συμβούλιο, που είχε επιληφθεί της πειθαρχικής δίκης, με την οποία επιβλήθηκε η ποινή της απόταξης, δηλαδή το όργανο που είχε διατάξει την αρχική παραπομπή.


ΝΣΚ/239/2010

Επιβολή πειθαρχικής ποινής σε σωφρονιστικό υπάλληλο από τον αρμόδιο πειθαρχικό προϊστάμενο. Μη ολοκλήρωση της πειθαρχικής διαδικασίας. Υποχρέωση της Διοικήσεως να εξαντλήσει τη διαδικασία αυτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απόφαση επιβολής πειθαρχικής ποινής σε σωφρονιστικό υπάλληλο εκ μέρους του πειθαρχικού προϊσταμένου εξακολουθεί να ισχύει και μετά τη παρέλευση εννέα ετών, έστω και αν δεν ολοκληρώθηκε η πειθαρχική διαδικασία σε δεύτερο βαθμό. Η Διοίκηση έχει υποχρέωση να επισπεύσει και ολοκληρώσει την εν λόγω πειθαρχική διαδικασία. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/115/2005

Δεύτερη πειθαρχική δίωξη κατά ιατρού Ε.Σ.Υ. μετά την έκδοση αποφάσεως από αναρμόδιο πειθαρχικό όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επιτρέπεται η εκ νέου πειθαρχική δίωξη ιατρού Ε.Σ.Υ. στην περίπτωση, κατά την οποία το Δ.Σ. του αρμοδίου Πε.Σ.Υ.Π. δεν παρέπεμψε, όπως είχε υποχρέωση, την πειθαρχική υπόθεση στο αρμόδιο όργανο, δηλαδή στο Κ.Π.Σ. ιατρών Ε.Σ.Υ., το οποίο έχει επομένως αρμοδιότητα να επιληφθεί της υποθέσεως, παρά το ότι για το ίδιο πειθαρχικό αδίκημα έχει ήδη εκδοθεί οριστική απόφαση από το ανωτέρω Δ.Σ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/395/2009

Δήμαρχοι. Πειθαρχική ποινή. Δυνατότητα επανάληψης πειθαρχικής διαδικασίας μετά την έκδοση αμετάκλητης απόφασης ποινικού δικαστηρίου, το οποίο έκρινε υπό ταυτόσημα πραγματικά περιστατικά προς εκείνα της πειθαρχικής δίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, μετά την επιβολή πειθαρχικής ποινής αργίας εις βάρος Δημάρχου, στο πλαίσιο γενικότερης αρχής του πειθαρχικού δικαίου (άρθρα 114 Υπαλληλικού Κώδικα και 118 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων), εφόσον επακολούθησε αμετάκλητη αθωωτική απόφαση ποινικού δικαστηρίου ανεξαρτήτως εάν τούτο εξέφερε κρίση μετά ή άνευ αμφιβολιών και υπό την προϋπόθεση, ότι τα πραγματικά περιστατικά της ποινικής δίωξης ταυτίζονται με εκείνα της πειθαρχικής.


ΝΣΚ/197/2007

Μετά την έκδοση αποφάσεως του Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου, που παύει οριστικά την ποινική δίωξη, χωρεί, κατόπιν αιτήσεως του διωκομένου μέλους ΔΕΠ των ΑΕΙ, επανάληψη της πειθαρχικής δίκης για την συγκεκριμένη πράξη, το παραδεκτό και βάσιμο της οποίας θα κριθεί από το αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.


ΝΣΚ/27/2011

Υπάλληλοι διπλωματικοί – Πειθαρχική δίωξη υπαλλήλου – Κλήση σε απολογία – Υποβολή δεύτερης παραίτησης – Συνέχιση ή μη της πειθαρχικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ναι μεν ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλλει την παραίτησή του όχι μόνο στη Δ/νση Προσωπικού του οικείου Υπουργείου αλλά και σε άλλη δημόσια υπηρεσία, πλην ο εναρκτήριος χρόνος υποβολής της παραιτήσεως δεν υπολογίζεται από την υποβολή της παραιτήσεως στην περιφερειακή υπηρεσία αλλά από την περιέλευση αυτής στην αρμόδια Δ/νση Προσωπικού του οικείου Υπουργείου, τούτο δε διότι κατά την παρ. 5 του άρθρου 148 Y.K. «η αίτηση παραιτήσεως γίνεται αποδεκτή με πράξη που εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο», πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει οπωσδήποτε η παραίτηση να περιέλθει στο αρμόδιο όργανο, ώστε εκ των ενεργειών αυτού και μόνον να επέλθουν τα περαιτέρω νόμιμα. Περαιτέρω ναι μεν ο Y.K. διαλαμβάνει ότι αν ο υπάλληλος μέσα σε δέκα πέντε ημέρες από την πάροδο δεκαπέντε ημερών από την υποβολή της αίτησης παραίτησης επανέλθει με δεύτερη αίτηση, εμμένοντας στην παραίτησή του αυτή γίνεται αυτοδικαίως αποδεκτή, πλην η άνω προθεσμία νοείται ως τοιαύτη πλήρων ημερών. Η αρξαμένη πειθαρχική δίωξη διπλωματικού υπαλλήλου του ΥΠΕΞ δια της κλήσεως αυτού σε απολογία από μονομελές πειθαρχικό όργανο συνεχίζεται και μετά την λύση της υπαλληλικής σχέσεως δεν μπορεί όμως να οδηγήσει σε άσκηση πειθαρχικής διώξεως ενώπιον του αρμοδίου υπηρεσιακού συμβουλίου αφού ο εγκαλούμενος δεν έχει πλέον την υπαλληλική ιδιότητα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/161/2017

Α.Ε.Ι. - Ε.Μ.Π. - Επιστροφή παρακρατηθεισών αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο, που τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας χωρίς παραπομπή στο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο.Είναι σύννομη η επιστροφή παρακρατηθεισών αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο του Ε.Μ.Π. για το χρονικό διάστημα, που τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας κατ' άρθρο 103 του Υ.Κ. χωρίς την παραπομπή του στο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο, εφόσον αυτός απηλλάγη με απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου, από κάθε πειθαρχική ευθύνη σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 105 του ν. 3528/2007, όπως αυτό ισχύει.


ΝΣΚ/116/2003

Αρμόδιο πειθαρχικό όργανο για την αίτηση επανάληψης πειθαρχικής δίκης κατά υπαλλήλου εμμίσθου υποθηκοφυλακείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αίτηση επαναλήψεως της πειθαρχικής δίκης κατά υπαλλήλου εμμίσθου υποθηκοφυλακείου, ο οποίος μετά την ισχύ του άρθρου 92 παρ.4 του Συντάγματος, όπως τούτο αναθεωρήθηκε κατά το έτος 2001, χαρακτηρίζεται πλέον ως δικαστικός υπάλληλος, θα απευθυνθεί στο κατ’ άρθρο 143 παρ.2 του Ν 2683/99 (Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων) πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο, εφ’ όσον το υπό δίωξη πειθαρχικό παράπτωμα τελέσθηκε καθ’ όν χρόνον ο εν λόγω υπάλληλος είχε την ιδιότητα του πολιτικού και όχι του δικαστικού υπαλλήλου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/149/2013

Δημόσιοι υπάλληλοι – Πειθαρχική ποινή – Καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας – Υπολογισμός των αποδοχών αργίας των υπαλλήλων. α) Η για τυπικούς λόγους ακύρωση από το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, της απόφασης του Πρωτοβαθμίου, με την οποία είχε επιβληθεί σε βάρος υπαλλήλων η ποινή της οριστικής παύσης και η αναπομπή της υπόθεσης στη Διοίκηση για επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, δεν συνιστά νόμιμο λόγο, δικαιολογούντα την επιστροφή των παρακρατηθέντων κατά το χρόνο της αργίας ποσών, αφού για την επιστροφή αυτή ο νόμος απαιτεί απαλλαγή ή αθώωση του υπαλλήλου με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, προϋπόθεση, που δεν συντρέχει εν προκειμένω. β) Οι αποδοχές αργίας των υπαλλήλων, που τέθηκαν, σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, (ο οποίος καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς κατά το χρόνο έναρξης ισχύος του υποθέσεις), υπολογίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 105 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αυτό ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το ν. 4057/2012. (ομοφ.)


ΝΣΚ/76/2001

Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Υπάλληλοι. Πειθαρχική δίωξη. Παραγραφή πειθαρχικού παραπτώματος. Σχέση με ποινική δίκη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Α. Καπετανάκη, Πάρεδρος Δεν υφίσταται υποχρέωση της αρμόδιας υπηρεσίας να αναμείνει την έκδοση τελεσίδικης ή αμετάκλητης ποινικής αποφάσεως αλλά υποχρεούται να ασκήσει πειθαρχική δίωξη, η παράλειψη της οποίας συνεπάγεται ευθύνη του αρμόδιου για τη δίωξη οργάνου. Στο πλαίσιο της ασκηθεισομένης πειθαρχικής διώξεως μπορεί να κριθεί αν η υπάλληλος θα τεθεί σε αργία, λαμβανομένων υπόψη και των εκδοθεισών αποφάσεων ποινικών δικαστηρίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα. Όταν το πειθαρχικό παράπτωμα είναι ταυτόχρονα και ποινικό αδίκημα δεν παραγράφεται πριν την παραγραφή του τελευταίου, λόγω διακοπής της παραγραφής κατά το χρόνο διενέργειας πράξεων της ποινικής διαδικασίας, το δε πειθαρχικό συμβούλιο δεσμεύεται στην κρίση του μόνο ως προς την ύπαρξη ή ανυπαρξία πραγματικών περιστατικών που έγιναν δεκτά από το ποινικό δικαστήριο.