ΝΣΚ/27/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αναγνώριση ως συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας αστυνομικού προσωπικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύνανται οι επιτυχόντες στο διαγωνισμό κατάταξης στην Ελληνική Αστυνομία που διενεργήθηκε με βάση την 6002/2/10-στ΄ από 11-1-1989 Προκήρυξη του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίοι, μετά την τότε άρνηση της Διοίκησης να τους προσλάβει, συμμετείχαν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς επομένων ετών που προκηρύχθηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν.2190/1994 και κατετάγησαν στο Σώμα, να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο από το Δημόσιο το χρόνο που μεσολάβησε από την κλήση τους προς κατάταξη έτους 1989 μέχρι την κατάταξή τους, με καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών από τους ίδιους, κατ΄ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν.3075/2002. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/102/2018
Ζητήματα που ανακύπτουν σε σχέση με την ασφαλιστική τακτοποίηση ασφαλισμένων του ΤΣΠ-ΗΣΑΠ, μετά την ένταξή τους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η ασφαλιστική τακτοποίηση ασφαλισμένων του ΤΣΠ-ΗΣΑΠ το οποίο εντάχθηκε στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με την αναγνώριση, εκ μέρους της αρμόδιας προς τούτο Υπηρεσίας του Τοπικού Υποκαταστήματος ΙΚΑ, χρόνου ως συντάξιμου χωρίς να έχουν καταβληθεί οι αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές και σε χρονικό σημείο κατά το οποίο έχει παραγραφεί η απαίτηση του οικείου ασφαλιστικού φορέα για είσπραξη των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών, τα δε αρμόδια προς τούτο όργανα οφείλουν να αναγνωρίσουν τον ελλείποντα χρόνο με την έκδοση αναγνωριστικής προς τούτο απόφασης. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/141/2010
Αναγνώριση του χρόνου απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, συνταξιούχου-εργαζομένου στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Δυνατότητα επανυπολογισμού της ασφαλιστικής του κλάσης, βάσει του άρθρου 29 παρ. 7 εδ. γ΄ του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τους καλλιτέχνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να απασχολούνται με την αυτή (καλλιτεχνική) ειδικότητα στον ίδιο εργοδότη (Ε.Λ.Σ.) τελούντες υπό καθεστώς αναστολής της σύνταξή τους, ισχύει η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν. 3518/2006, η οποία επιτρέπει σε αυτούς, όμως μόνο για το από 1-1-2002 και εφεξής χρονικό διάστημα, να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο τον διανυθέντα μετά τη συνταξιοδότησή τους χρόνο, καθώς επίσης και να τον αξιοποιήσουν για τον επανυπολογισμό της σύνταξής τους, βάσει του τεκμαρτού ημερομισθίου της ασφαλιστικής κλάσης κατάταξης των νέων – προερχομένων από τη νέα απασχόλησή τους – αποδοχών και υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι αυτοί έχουν πραγματοποιήσει 1.500 τουλάχιστον Η.Ε. υπό καθεστώς αναστολής καταβολής της σύνταξής τους.
ΕΣ/Β΄ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/0550/2023
Προσαύξηση χορηγίας.(...) Σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις 4 έως 6, ορθά το Τμήμα ερμήνευσε την κρίσιμη εν προκειμένω διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 3075/2002 (άρθρο 15 παρ.10 περ. β του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων) ως προς την έννοια της «υπηρεσίας» που δύναται να ληφθεί υπόψη για την προσαύξηση της χορηγίας των αιρετών Νομαρχών, δεχόμενο ότι μόνο προγενέστερη της θητείας υπηρεσία μπορεί να αξιοποιηθεί συνταξιοδοτικά από τους χορηγιούχους Νομάρχες, εφόσον το αντίθετο δεν προβλέπεται ρητώς από συνταξιοδοτική διάταξη. Επομένως, ο περί αντιθέτου λόγος αναιρέσεως περί εσφαλμένης ερμηνείας και πλημμελούς εφαρμογής από το Τμήμα της διέπουσας την ένδικη υπόθεση διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 2 του ν. 3075/2002 είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Περαιτέρω, παρά τα αντιθέτως προβαλλόμενα από τον αναιρεσείοντα, ορθώς απορρίφθηκαν με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση οι ισχυρισμοί του ότι πρέπει να εφαρμοστούν αναλόγως στην περίπτωσή του συνταξιοδοτικές διατάξεις που προβλέπουν τη δυνατότητα προσμέτρησης στον συντάξιμο χρόνο και προσαύξησης της σύνταξης υπηρεσίας που παρασχέθηκε μετά τη συνταξιοδότηση, καθόσον, όπως δέχθηκε και το Τμήμα, οι συνταξιοδοτικές διατάξεις αφορούν άλλες περιπτώσεις, είναι στενά ερμηνευτέες και δεν επιτρέπεται διασταλτική ερμηνεία ή ανάλογη εφαρμογή τους (ΕλΣυν Ολ. 1701/2022, 3409/2014). Κατόπιν των ανωτέρω η αίτηση αναιρέσεως πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμη και να διαταχθεί η κατάπτωση του κατατεθέντος παραβόλου υπέρ του Δημοσίου ( άρθρο 310 παρ. 1 του ν. 4700/2020).Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την αίτηση αναιρέσεως
ΔΕφΑθ/1964/2025
Επειδή, με την αίτηση αυτή, η αιτούσα, υποψήφια για την πλήρωση θέσεων προσωπικού, μεταξύ άλλων, του κλάδου ΠΕ Χημικών, σε φορείς του Δημοσίου από τους επιτυχόντες του διενεργηθέντος πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού (Β΄ Στάδιο), που προκηρύχθηκαν με την ..../2022 προκήρυξη του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), επιδιώκει την ακύρωση α) της .../27-9-2024 απόφασης του Β΄ Τμήματος αυτού, με την οποία, στο πλαίσιο του αυτεπάγγελτου ελέγχου, αποφασίστηκε η διαγραφή του προσόντος του διδακτορικού τίτλου σπουδών και η αναμόρφωση, αναλόγως, των οικείων πινάκων και β) του ενιαίου πίνακα διοριστέων, κατηγορίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, που κυρώθηκε με τη ..../29-11-2024 απόφαση του Β΄Τμήματος του Α.Σ.Ε.Π. (ΦΕΚ ..../4-12-2024), κατά το μέρος που παραλείπεται.(...)ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ Δέχεται την αίτηση.Ακυρώνει, κατά το αιτιολογικό, τον πίνακα διοριστέων, που κυρώθηκε με την ..../29-11-2024 απόφαση του Β΄ Τμήματος του Α.Σ.Ε.Π. (ΦΕΚ .../4-12-2024), κατά το μέρος που δεν περιλαμβάνει την αιτούσα.Αναπέμπει την υπόθεση στη Διοίκηση για νέα νόμιμη κρίση, σύμφωνα με το σκεπτικό.
ΝΣΚ/329/2005
Προϋποθέσεις ένταξης εκπαιδευτικών σε ενιαίους πίνακες αναπληρωτών του Ν 3255/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Η προϋπηρεσία που έχει προσφερθεί σε ένα κλάδο δεν προσμετράται για την ένταξή του σε ενιαίο πίνακα αναπληρωτών του Ν 3255/2004 άλλου κλάδου. Β) 1. Δεν είναι νόμιμη η πρόσληψη ως αναπληρωτών ή και ο διορισμός τους ως μονίμων εκπαιδευτικών κατόχων πτυχίου ωδείου που δεν έχουν λάβει βαθμολογική βάση σε διενεργηθέντα διαγωνισμό παρά μόνον αν έχουν προσληφθεί νομίμως σε μουσικά σχολεία. 2. Μη νόμιμη η πρόσληψη ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων πτυχιούχων ωδείου που πέτυχαν τη βαθμολογική βάση σε παλαιότερους διαγωνισμούς (1992-1995) των οποίων η ισχύς έχει προ πολλού λήξει. α) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με προϋπηρεσία που πέτυχαν την βαθμολογική βάση σε προγενέστερο διαγωνισμό (έτους 1992, 1995 ή του ΑΣΕΠ) εντάσσονται στους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών της παρ.2α, περ.β και της παρ.4 του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 μόνον εφόσον η προϋπηρεσία αυτών είχε κτηθεί κατόπιν νομίμου προσλήψεως. β) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί χωρίς προηγούμενη συμμετοχή τους σε σχετικό διαγωνισμό δεν εντάσσονται στους ανωτέρω πίνακες αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό του Ν 3255/2004, εκτός εάν η προϋπηρεσία τους αυτή είχε κτηθεί κατόπιν νομίμου προσλήψεώς τους σε μουσικά σχολεία, σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθ. 3345/2-9-1988 σχετικής υπουργικής αποφάσεως και με την προϋπόθεση ότι έχουν τα απαιτούμενα από το νόμο τυπικά προσόντα του κλάδου. γ) Δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν στο σχετικό πίνακα του Ν 3255/2004 μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με 30 μήνες προϋπηρεσία μέχρι 30-6-2004, εφόσον επιτύχουν τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό, ο οποίος θα διενεργηθεί μέχρι και το έτος 2007-2008, που είναι η καταληκτική ημερομηνία για το διορισμό των εκπαιδευτικών αυτών, διότι σύμφωνα με τα προαναφερθέντα η 30μηνη προϋπηρεσία τους δεν έχει νομίμως αποκτηθεί, αφού δεν ήταν και στο παρελθόν επιτυχόντες σε διαγωνισμό του κλάδου ΠΕ16. δ) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου χωρίς απολυτήριο Λυκείου, δεν μπορούν να ενταχθούν στον πίνακα αναπληρωτών κλάδου ΠΕ16 για μόνιμο διορισμό, διότι δεν διαθέτουν το τυπικό προσόν για ένταξή τους σε κλάδο ΠΕ. ε) Μπορεί, κατά τη γνώμη του Τμήματος, να προσμετρηθεί για εγγραφή στους αντίστοιχους πίνακες και μόνιμο διορισμό τους η προϋπηρεσία μουσικών κατόχων πτυχίων ωδείου που εργάσθηκαν ως εμπειροτέχνες σε μουσικά σχολεία, μόνον εάν έχουν προσληφθεί ως εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία αυτά κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω σχετικής υπουργικής αποφάσεως, με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι διαθέτουν τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου, προκειμένου να διορισθούν στον κλάδο ΠΕ16. Στις περιπτώσεις, όμως, που αυτοί εργάσθηκαν στα μουσικά σχολεία ως έκτακτοι συνεργάτες, αυτοί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής τους στους πίνακες αυτούς και περαιτέρω διορισμού τους στον κλάδο ΠΕ16 Μουσικών του ΥΠΕΠΘ. Γ) Η παρασχεθείσα προϋπηρεσία ωρομισθίων εκπαιδευτικών, καθ’ υπέρβαση του νομίμου ωραρίου τους (11 ωρών εβδομαδιαίως) και μέχρι συμπληρώσεως του υποχρεωτικού ωραρίου νεοδιόριστου εκπαιδευτικού του οικείου κλάδου, που αποδεικνύεται από τις σχετικές βεβαιώσεις των Δ/νσεων Εκπαίδευσης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη για την ένταξή τους στους πίνακες αναπληρωτών του Ν 3255/2004 α) για πρόσληψη αναπληρωτών (άρθρο 6 παρ.5), β) για μόνιμο διορισμό (άρθρο 6 παρ.2α, περ.ββ΄) και γ) για μόνιμο διορισμό - περίπτωση τριαντάμηνης προϋπηρεσίας (άρθρο 6 παρ.4). Δ) Δεν εντάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 όσοι δεν έχουν αποδεχθεί το διορισμό τους σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών καθώς και όσοι έχουν παραιτηθεί μέσα στο πρώτο έτος από το διορισμό τους. Ε) Υποψήφιοι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 138 του Ν 2725/1999, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση για μόνιμο διορισμό κατόπιν προσκλήσεως για το σχολικό έτος 2004-2005 δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για μόνιμο διορισμό το σχολικό έτος 2005-2006 κατ’ εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 7 του Ν 3027/2002.