×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/271/1997

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 716/1977
Δημόσια έργα. Αμοιβές μελετητών. Επιβολή μειώσεων.Δεν πρέπει να γίνονται οι μειώσεις που αναφέρονται στις κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ επί της αμοιβής των μελετητών, που εκπονούν μελέτες για λογαριασμό του Δημοσίου, χρηματοδοτούμενες από τις Δημόσιες Επενδύσεις, στις περιπτώσεις που η αμοιβή έχει καθορισθεί ελεύθερα και κατ αποκοπή από τον κύριο της μελέτης, διότι οι σχετικές εργασίες δεν περιλαμβάνονται στα οικεία αναλυτικά τιμολόγια, που προσδιορίζουν τα ελάχιστα όρια της αμοιβής των μελετητών.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/797/4183/1998

Οι προβλεπόμενες απο την προαναφερθείσα ΚΥΑ μειώσεις για την αναλογούσα σε κάθε κατηγορία μελέτησ αμοιβής και όχι στο σύνολο της αμοιβής,όταν η ανατεθείσα μελέτη περιλαμβάνει επιμέρους μελέτες που ανήκουν σε διάφορεσ κατηγορίες

ΝΣΚ/230/2000

Δημόσια έργα. Τρόπος υπολογισμού, των μειώσεων, των αμοιβών των ιδιωτών μελετητών που εκπονούν μελέτες για λογαριασμό του Δημοσίου, οι οποίες χρηματοδοτούνται από τις δημόσιες επενδύσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ρεντζεπέρης, Νομικός Σύμβουλος Οι αμοιβές των ιδιωτών μελετητών ή ιδιωτικών μελετητικών γραφείων, που εκπονούν μελέτες τεχνικών έργων, στα πλαίσια (των μελετών) συγκοινωνιακών έργων - για λογαριασμό του Δημοσίου - οι οποίες χρηματοδοτούνται από τις δημόσιες επενδύσεις, είναι κατώτερες, από τις προκύπτουσες, κατ εφαρμογή των διατάξεων περί ελαχίστων ορίων, των αμοιβών των ίδιων μελετών για λογαριασμό ιδιωτών, κατά 5% για το τμήμα της αμοιβής μέχρι 10.000.000 δρχ., 10% για το τμήμα από 10.000.001 έως 20.000.000 δρχ. και κατά 15% για το υπερβάλλον. Για τον προσδιορισμό της αμοιβής και των παραπάνω μειώσεων, αν τα εκπονούμενα τεχνικά έργα ανήκουν στην Α κατηγορία, αθροίζονται οι επιμέρους προϋπολογισμοί όλων των τεχνικών έργων, ανά τρία χιλιόμετρα οδού, ενώ, αν τα τεχνικά έργα ανήκουν στις κατηγορίες Β, Γ, Δ και Ε, συντάσσεται, για κάθε τεχνικό έργο, αυτοτελής προϋπολογισμός, σύμφωνα με τον οποίο υπολογίζεται η αμοιβή, ως εάν οι μελέτες είχαν εκπονηθεί για λογαριασμό ιδιωτών και στη συνέχεια υπολογίζονται οι μειώσεις υπέρ του Δημοσίου, κατά τον προαναφερθέντα τρόπο.


ΕΣ/Τ7/174/2006

Αμοιβή μελετητών (9ος λογαριασμός) για την εκπόνηση της μελέτης "Ύδρευσης, αποχέτευσης ομβρίων και ακαθάρτων περιοχών.." Δήμου, βάσει των προϋπολογισμών των εγκεκριμένων προμελετών για τα διάφορα τμήματα του έργου. Νόμιμη, καθόσον α) υπάρχουν βεβαιώσεις ότι οι ανάδοχοι μελετητές συμμορφώθηκαν πλήρως με τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, β) επιτρέπεται η συνέχιση έργων που είχαν ενταχθεί στο Ε.Π.Τ.Α., όπως η επίμαχη μελέτη, από τις πιστώσεις του προγράμματος "ΘΗΣΕΑΣ" και γ) ορθώς το ύψος αμοιβής των μελετητών υπολογίστηκε καθ' υπέρβαση της προσωρινά εκτιμώμενης αμοιβής, που προβλεπόταν στην οικεία σύμβαση, αφού η τελευταία αποσκοπούσε μόνο στον καθορισμό των τάξεων των απαιτουμένων πτυχίων.


ΕΣ/Τ7/272/2007

Μελέτες.Δαπάνη δεν είναι νόμιμη καθόσον για τον καθορισμό της αμοιβής των αναδόχων μελετητών δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη στην διάταξη της παρ.7 του άρθρου 11 του ν.716/1977 διαδικασία και δεν προκύπτει ότι η τελική αμοιβή της μελέτης δεν έχει υπερβεί το οριζόμενο από στην προαναφερόμενη διάταξη ανώτατο όριο του 40% της συμβατικής αμοιβής, που αρχικώς καθορίζεται βάσει του προϋπολογισμού που συντάσσεται κατά το στάδιο της προμελέτης και, συνεπώς, η καταβολή της ως άνω αμοιβής στερείται νομίμου ερείσματος


ΝΣΚ/502/2006

Δεν υφίστανται στο ΠΔ 696/1974 (ή αλλαχού) διατάξεις, οι οποίες να καθορίζουν τα ελάχιστα όρια της αμοιβής των μελετητών για τον έλεγχο και καταγραφή της στατικής επάρκειας και της αντοχής σε δυναμικές φορτίσεις (αντισεισμικές) υπαρχόντων κτιρίων, και, κατά συνέπεια, η αμοιβή για τις εργασίες αυτές πρέπει να ορίζεται με τα συμβατικά τεύχη. (ομοφ.) β) Εάν στη σύμβαση εκπονήσεως της μελέτης δεν υπάρχει καθορισμός αμοιβής για τις πιο πάνω εργασίες, όπως στην προκείμενη περίπτωση, πρέπει να ληφθούν υπόψη για την κάλυψη του υπάρχοντος στη σύμβαση κενού (αμοιβή), η υπ’ αριθ. 81304/8083/6-12-1989 απόφαση και η υπ’ αριθ. 8/1990 Εγκύκλιος του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, σε συνδυασμό με τα άρθρα 200, 288 και 371 του Α.Κ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/188/1998

Αν προς καταβολή της αμοιβής για την εκπόνηση μελέτης, η οποία έχει ανατεθεί σε σύμπραξη μελετητών και έχει ήδη εκτελεσθεί σε κληρονόμο, ενός των συμπραξάντων μελετητών, αποβιώσαντος μετά την ολοκλήρωση του έργου και προ της πληρωμής του δευτέρου και εξοφλητικού λογαριασμού και προ της συντάξεως και υπογραφής υπ’ αυτού του σχετικού Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών, πρέπει η αρμοδία Υπηρεσία να ζητήσει αντί του ως άνω Δελτίου, άλλα δικαιολογητικά και ποιά.Εν προκειμένω, αφού δεν υποβλήθηκε Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, ζώντος του μελετητού, η δε σύνταξη και υπογραφή τώρα σχετικού δελτίου έχει καταστεί εκ των πραγμάτων, λόγω του επισυμβάντος θανάτου του, ανέφικτη, η Υπηρεσία για την καταβολή της οφειλομένης αμοιβής, πρέπει να αρκεσθεί στην βεβαίωση του επιβλέποντος ότι και ο συγκεκριμένος συμπράξας μελετητής εξεπλήρωσε τις συμβατικές του υποχρεώσεις και, προς μεγαλύτερη κατοχύρωσή της, να ζητήσει βεβαίωση-πιστοποίηση του εκπροσώπου της μελετητικής ομάδας και, εν ελλείψει τούτου, -αφού δεν προκύπτει αν έχει ορισθεί-, όλων των λοιπών συμπραξάντων μελετητών.


ΝΣΚ/474/2005

Προϋποθέσεις εγγραφής κατόχου τίτλου σπουδών της αλλοδαπής στο Μητρώο Μελετητών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι κάτοχοι πτυχίου με εξειδικευμένους τίτλους σπουδών ΑΕΙ της αλλοδαπής, δικαιούνται να εγγραφούν στο Μητρώο Μελετητών και δύνανται να εκπονούν μελέτες στις κατηγορίες που αναφέρονται στα π.δ. 541/78 και 256/98, λαμβανομένων υπόψη των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων. Η αρμόδια προς τούτο Γνωμοδοτική Επιτροπή Μελετών (Γ.Ε.Μ.) θα κρίνει τη δυνατότητα εγγραφής σε συγκεκριμένες κατηγορίες μελετών, ανάλογα με το γνωστικό πεδίο που καλύπτει η ειδικότητά τους και τα επαγγελματικά δικαιώματα που η ειδικότητα αυτή τους παρέχει.


ΕΣ/Τ7/174/2006

Η προμελέτη, αντιστοιχεί σε ωριμότερο και λεπτομερέστερο στάδιο της μελέτης, βασιζόμενο σε μετρήσεις του μελετητή, κατά το οποίο η μελέτη συγκεκριμενοποιείται σε τέτοιο βαθμό ώστε να καταστεί δυνατός ο ακριβής προϋπολογισμός του κόστους του έργου και η σύνταξη των τευχών δημοπρατήσεως αυτού. Η συμβατική αμοιβή του μελετητή υπολογίζεται βάσει του προϋπολογισμού του σταδίου της προμελέτης και καθορίζεται με την εγκριτική για το στάδιο αυτό απόφαση. Βάσει της με αυτή την εγκριτική απόφαση καθοριζομένης αμοιβής διαμορφώνεται τελικά, σύμφωνα με τις περί αμοιβών μελετητών διατάξεις, η νόμιμη αμοιβή, που καταβάλλεται κατά στάδια της μελέτης και μετά την έγκριση κάθε σταδίου (βλ. και ΣτΕ 1267/2004, πρ. ΙV Τμ. Ελ.Συν. 66/2005).


ΕΣ/Τμ.VII/278/2007

Εξόφληση 1ου λογαριασμού μελέτης με τίτλο «Μελέτη Ακαθάρτων Δήμου». Μη νόμιμη η ανάθεση της εν λόγω μελέτης, καθόσον τόσο το πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης όσο και η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στερούνται νόμιμης και επαρκούς αιτιολογίας, δεδομένου ότι αφενός δεν περιέχουν συγκεκριμένα στοιχεία συγκριτικής αξιολόγησης και βαθμολογίας των επιμέρους στοιχείων που υποβλήθηκαν, ώστε να είναι σαφής και ελέγξιμη η κατάταξη όλων των συμμετεχόντων, αφετέρου η επιλογή της αναδειχθείσας σύμπραξης μελετητών έγινε κατ΄ επίκληση κριτηρίου που δεν προβλεπόταν στην οικεία πρόσκληση ενδιαφέροντος


ΝΣΚ/259/2008

Καθορισμός ημερήσιας εκτός έδρας αποζημίωσης μηχανικών πτυχιούχων ΤΕΙ, διπλωματούχων μηχανικών ΕΜΠ, που υπηρετούν στο ΥΕΝΑΝΠ/ ΚΕΕΠ ως μόνιμα στελέχη Λ.Σ. και πολιτικό προσωπικό ΥΕΝΑΝΠ – Εφαρμοστέες διατάξεις.Οι διατάξεις των υπ’ αριθμ. 2/52970/0022/2007 και 2/52971/0022/2007 κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομίας & Οικονομικών και ΠΕΧΩΔΕ, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής στο προσωπικό του Κ.Ε.Ε.Π., καθώς και σε αυτό των Τ.Κ.Ε.Π., που είναι μηχανικοί πτυχιούχοι των Τ.Ε.Ι. ή διπλωματούχοι μηχανικοί Ε.Μ.Π.