ΝΣΚ/272/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εκπαίδευση. Ασκηση εποπτείας και ελέγχου Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μέχρι να οργανωθούν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις και να διορισθούν οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαιδεύσεως του Ν 2817/2000 η αρμοδιότητα της εποπτείας και του ελέγχου των Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών δύναται να ασκηθεί από τους Προϊσταμένους Διευθύνσεων ή Γραφείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/374/2008
Ασυμβίβαστο μελών ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μέλη ΔΕΠ, πλήρους ή μερικής απασχόλησης δεν επιτρέπεται να διορισθούν διευθυντές υπηρεσιών νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου.
ΝΣΚ/444/2002
ΤΕΙ. ΣΕΛΕΤΕ. Φοίτηση πτυχιούχων κατώτερων τεχνικών επαγγελματικών σχολών σε τμήματα της ΠΑΤΕΣ της ΣΕΛΕΤΕ και κατάταξή τους σε ανώτερο κλάδο από αυτό που ήδη κατετάγησαν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι πτυχιούχοι κατώτερων τεχνικών σχολών, οι οποίοι έχουν καταταγεί σε οργανικές θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού και Τεχνικών Εργαστηρίων των ΤΕΙ κλάδου ΔΕ1, κατ εφαρμογή της παρ.2 του άρθρου 11 του Ν 2817/2000, δεν μπορούν ούτε να φοιτήσουν σε κάποιο από τα τμήματα της ΠΑΤΕΣ της ΣΕΛΕΤΕ, ούτε και περαιτέρω να καταταγούν σε ανώτερο κλάδο από αυτό που ήδη κατετάγησαν διότι στερούνται του απαραίτητου γι αυτά βασικού τίτλου σπουδών.
ΝΣΚ/228/2008
Αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας Ελλήνων εκπαιδευτικών, αποφοίτων αλλοδαπών πανεπιστημίων, την οποία παρείχαν σε ξένα σχολεία, πριν την αναγνώριση ισοτιμίας των τίτλων σπουδών τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύναται να αναγνωριστεί ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση η υπηρεσία που παρείχαν Έλληνες εκπαιδευτικοί, κάτοχοι αλλοδαπών τίτλων σπουδών, σε ξένα σχολεία, πριν την αναγνώριση των τίτλων σπουδών τους. Αντίθετα, πρέπει να αναγνωριστεί, ως εκπαιδευτική υπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, η υπηρεσία που παρείχαν μετά την αναγνώριση του τίτλου σπουδών τους και μέχρι την ισχύ της διατάξεως του άρθρου 9 παρ.22 του Ν 2817/2000, χωρίς να απαιτείται να συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις που απαιτούνται για το νόμιμο διορισμό εκπαιδευτικού στην ιδιωτική εκπαίδευση, με μόνη προϋπόθεση να αποδεικνύουν αυτή με τη σχετική πράξη ανάληψης υπηρεσίας ή το βιβλιάριο ενσήμων του Ι.Κ.Α.
ΝΣΚ/342/2003
Ένταξη υπαλλήλων του "Εθνικού Ιδρύματος Κωφών" βάσει του Ν 2817/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παρεχόμενη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Εθνικού Ιδρύματος Προστασίας Κωφαλάλων Αθηνών εκπαίδευση, παρά την υπαγωγή του ως άνω ΝΠΔΔ στον έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας, ρυθμίζεται, κατευθύνεται και ελέγχεται από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ενώ, το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί σ’ αυτό, εφόσον ανήκει στους κλάδους που αναφέρονται στην παρ.2 του άρθρου 35 του Ν 1566/1985, έχει την ίδια μεταχείριση με το εκπαιδευτικό προσωπικό των δημοσίων σχολείων και συνεπώς, όσοι εκ του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού του ως άνω Ειδικού Δημοτικού Σχολείου έχουν και το απαραίτητο για όλους τους εκπαιδευτικούς τυπικό προσόν των παιδαγωγικών σπουδών, ήτοι πτυχίο ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ, μπορούν να ενταχθούν στις αντίστοιχες ειδικότητες – κλάδους της κατηγορίας ΠΕ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.10 του άρθρου 3 του Ν 2817/2000.
ΔΕΔ/Θεσ/731/2025
Η Απόφαση 731 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή του φορολογούμενου κατά των οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και επιβολής προστίμων για τα φορολογικά έτη 2018, 2019 και 2020. Οι πράξεις αυτές βασίστηκαν σε πόρισμα ελέγχου της ΥΕΔΔΕ Θεσσαλονίκης, το οποίο διαπίστωσε μη δηλωθέν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (υπηρεσίες εκπαίδευσης/εργαστηρίου ελευθέρων σπουδών), λόγω μη έκδοσης αποδείξεων παροχής υπηρεσιών συνολικής αξίας 132.505,00€, 133.802,22€ και 169.726,02€ αντίστοιχα. Η ΔΕΔ έκρινε την κρίση του ελέγχου νόμιμη και πλήρως αιτιολογημένη, καθώς ο προσφεύγων ο ίδιος είχε αιτιολογήσει τις επίμαχες πιστώσεις ότι αφορούσαν την επιχείρηση εκπαιδευτικών υπηρεσιών, της οποίας ήταν ο πραγματικός ιδιοκτήτης. Συνολικά, επικυρώθηκε φορολογική υποχρέωση ύψους 97.255,04€ για το 2018, 98.502,05€ για το 2019 και 108.855,58€ για το 2020.
ΝΣΚ/28/2018
Αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης & Κοιν. Αλληλεγγύης για τη άσκηση εποπτείας και ελέγχου επί του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Φαρμακευτικών Εργασιών (Τ.Ε.Α.Υ.Φ.Ε.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης & Κοιν. Αλληλεγγύης για τη άσκηση εποπτείας και ελέγχου επί του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Φαρμακευτικών Εργασιών (Τ.Ε.Α.Υ.Φ.Ε.), το οποίο αποτελεί, βάσει του άρθρου 36 παρ.2 του ν. 4052/2012, ν.π.ι.δ. υποχρεωτικής επικουρικής ασφάλισης (σχετική η Απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης & Πρόνοιας με αριθ. Φ. 51020/5352/121/21-2-2013) είναι η Γεν. Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών/ Δ/νση Οικονομικής Εποπτείας & Επιθεώρησης Νομικών Προσώπων/ Τμ. Διαχειριστικού & Καταστατικού Ελέγχου, χωρίς να θίγεται η αρμοδιότητα του Υπουργού Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης & Κοιν. Αλληλεγγύης, όπως προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 8 του ν. 3029/2002. (ομόφ.)
ΝΣΚ/77/2003
Εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, οι οποίοι δεν είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επαγγελματικής κατάρτισης, δεν μπορεί να ορισθούν ως Διευθυντές Σπουδών των ΚΕΘΕΥΟ κατά τη μεταβατική περίοδο, που θέτει το ΠΔ 208/2002, ήτοι μέχρι 31-12-2003. β) Δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι του Δημοσίου δεν μπορούν να ανανεώσουν την άδεια του εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών μετά την ισχύ του ΠΔ 208/2002. γ) Στις σχολές οδηγών που έτυχαν αδείας λειτουργίας σύμφωνα με το νομοθετικό καθεστώς του ΠΔ 404/1996, περιλαμβάνονται και όσες είχαν τύχει της σχετικής αδείας με προγενέστερο του ΠΔ 404/1996 νομοθετικό καθεστώς και η άδεια αυτή εξακολουθεί να ισχύει. (ομοφ.)
ΝΣΚ/278/2004
Υπόλογοι προξενικών εισπράξεων – Ευθύνη προϊσταμένων προξενικών αρχών κατά την άσκηση της εποπτείας και του ελέγχου επί των προξενικών αρχών και γραφείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπόλογοι των προξενικών εισπράξεων είναι οι προϊστάμενοι των προξενικών αρχών και προξενικών γραφείων, εκτός εάν μεταβιβάσουν κατά την νόμιμη διαδικασία την διαχείριση αυτή σε άλλον υπάλληλο, άλλως παραμένουν υπόλογοι και συγχρόνως, καθίστανται de facto υπόλογοι και υπάλληλοι, προς τους οποίους μεταβιβάσθηκε παράτυπα η διαχείριση. Οι προϊστάμενοι των πρεσβευτικών αρχών κατά την άσκηση της εποπτείας και του ελέγχου επί των προξενικών αρχών και γραφείων, δύναται να διενεργήσουν ή να διατάξουν την διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου, ευθυνόμενοι σχετικώς, όχι ως υπόλογοι, αλλά υπό τις προϋποθέσεις της ευθύνης των υπαλλήλων για κάθε ζημία, την οποία εκ δόλου ή βαρείας αμελείας προξένησαν στο Δημόσιο.
ΝΣΚ/74/2018
Αρμόδιο όργανο ελέγχου προσφυγών που ασκούνται κατά αποφάσεων συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. Το αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο των προσφυγών που ασκούνται κατά αποφάσεων συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α., είναι η Επιτροπή Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (κωδικοποιητικού π.δ. 30/1996), κατά των αποφάσεων της οποίας δεν προβλέπεται πλέον η άσκηση της, κατ’ άρθρο 8 του ν. 3200/1955, προσφυγής νομιμότητας ενώπιον του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού, αλλά οι αποφάσεις της δύνανται να προσβληθούν μόνον ενώπιον των αρμόδιων Δικαστηρίων. (ομόφ.)
ΝΣΚ/12/2011
Καζίνο – Χορήγηση αντιγράφων αναφορών δύο πελατών και εγγράφων του Κλιμακίου Επιτόπιου Ελέγχου και Εποπτείας του Καζίνο Θεσ/κης – Προσωπικά δεδομένα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Κλιμάκιο Επιτόπιου Ελέγχου και Εποπτείας Καζίνο Θεσσαλονίκης αποτελεί ελεγκτικό όργανο της Γενικής Γραμματείας Τουρισμού και στελεχώνεται από υπαλλήλους της. Τα έγγραφα του Κλιμακίου αυτού, αντίγραφα των οποίων ζητεί η αιτούσα, είναι διοικητικά, δικαιολογείται δε εύλογο ενδιαφέρον της να λάβει γνώση τους. Η αναφορά-καταγγελία, αντίγραφο της οποίας ζητεί η αιτούσα, είναι ιδιωτικό έγγραφο, δικαιολογείται δε εύλογο ενδιαφέρον της να λάβει γνώση του εγγράφου αυτού, το οποίο, επιπλέον, έχει σχέση με υπόθεσή της, που εκκρεμεί στην υπηρεσία. Συνεπώς, η αιτούσα δικαιούται να λάβει αντίγραφο των ως άνω εγγράφων, ενόψει του περιεχομένου των οποίων ουδείς λόγος αποκλείει ή απαγορεύει την άσκηση του δικαιώματος αυτού κατά τον Κ.Δ.Δ., ούτε όμως και κατά τον Ν 2472/1997, εφόσον δεν αφορούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. (ομοφ.)