×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/285/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κρατικές προμήθειες. Προκήρυξη διαγωνισμών. Δυνατότητα συνέχισης της διαγωνιστικής διαδικασίας κι εν γένει συμμετοχής υποψήφιας εταιρείας, κατόπιν υποβολής αιτήματός της για άνοιγμα της διαδικασίας συνδιαλλαγής (άρθρα 99-107 ΠτωχΚ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υποβολή αιτήσεως εκ μέρους της συμμετέχουσας σε τρεις (3) εν εξελίξει διαγωνιστικές διαδικασίες προμηθειών του Δημοσίου, ανώνυμης εταιρείας για το άνοιγμα της διαδικασίας συνδιαλλαγής, που προβλέπεται στα άρθρα 99 έως 107 του ισχύοντος από 16.9.2007 νέου Πτωχευτικού Κώδικα (Ν 3588/2007 – ΦΕΚ Α΄ 153), συνιστά, ως «ανάλογη» με την καταργηθείσα με το άρθρο 181 περ. δ΄ ΠτωχΚ, διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης των άρθρων 46α-46γ του Ν 1892/1990 (βλ. και άρθρο 182 παρ. 4 ΠτωχΚ), λόγο αποκλεισμού της εν λόγω εταιρείας, τόσο με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 2γ του Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου (Π.Δ. 118/2007), όσο και με τις προϊσχύουσες διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 2γ του Π.Δ. 394/1996. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/320/2009

Κοινοτικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας ΕΠΑΛ 2000-2006. Προπτωχευτικό στάδιο επιδοτηθείσας εταιρείας, άνοιγμα της διαδικασίας συνδιαλλαγής (άρθρα 99-107 ΠτωχΚ). Αποκλεισμός ή μη αυτής από το ΕΠΑΛ. Έλεγχοι ως προς την εκτέλεση των έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Για τα επενδυτικά σχέδια που ολοκληρώθηκαν και αποπληρώθηκαν, η ανοιγείσα διαδικασία συνδιαλλαγής του άρθρου 99 του Ν 3588/2007 (Πτωχευτικός Κώδικας), αυτή καθ’ εαυτή, στο παρόν στάδιο, δεν αποτελεί διαδικασία παρεμποδίζουσα την λειτουργία ενός έργου κανονικά εκτελεσθέντος, επιδοτηθέντος και λειτουργούντος προς όφελος της εθνικής και κοινοτικής οικονομίας, εφόσον ελέγχονται και διαπιστώνεται ότι τηρούνται όλες οι αναληφθείσες υποχρεώσεις που προκύπτουν από την ΚΥΑ 154114/2005 και την αντίστοιχη ατομική διοικητική πράξη ένταξης των συγκεκριμένων έργων στο ΕΠΑΛ. Περαιτέρω, το άνοιγμα της διαδικασίας συνδιαλλαγής, δεν συνιστά, ούτε λόγο αποκλεισμού ή απένταξης της συμμετέχουσας εταιρείας στο ΕΠΑΛ και δεν επηρεάζει στο παρόν στάδιο τη λειτουργία της επιχείρησης, ούτε καθιστά την δικαιούχο της επένδυσης αφερέγγυα ή σε κατάσταση μόνιμης παύσης των πληρωμών με τις εξ αυτού του λόγου συναγόμενες συνέπειες. β) Οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές και υπηρεσίες οφείλουν να ελέγχουν σε τακτά χρονικά διαστήματα την τήρηση από την επιδοτηθείσα εταιρεία όλων των κύριων και πρόσθετων υποχρεώσεων (όπως, ιδίως, την μη μεταβίβαση των πάγιων στοιχείων των επενδύσεων που ενισχύονται, την μη χρήση αυτών για δραστηριότητες άλλες από τις αναφερόμενες στην απόφαση υπαγωγής, την άνευ αδείας αλλαγή του φορέα, την απαγόρευση πώλησης του επιδοτηθέντος εξοπλισμού κλπ) και να παρακολουθούν τα έργα στο στάδιο της λειτουργίας τους, βάσει των όσων προβλέπονται στην ΚΥΑ και στις αποφάσεις ένταξης του κάθε έργου. γ) Για τα υπό εκτέλεση εκκρεμούντα επενδυτικά σχέδια ομοίως, η διαδικασία συνδιαλλαγής, δεν αποτελεί λόγο αποκλεισμού της εταιρείας από την περαιτέρω εκτέλεση των ήδη εγκριθέντων και εκτελούμενων έργων του ΕΠΑΛ, αφού, εάν αυτά αποδεδειγμένα εκτελούνται κανονικά και τηρούνται όλες οι αναληφθείσες υποχρεώσεις που προκύπτουν από την ΚΥΑ 154114/2005 και την αντίστοιχη ατομική διοικητική πράξη ένταξης του συγκεκριμένου έργου στο ΕΠΑΛ, (αρχική και τροποποιητική) και εντός των χρονοδιαγραμμάτων που πρέπει να τηρεί η δικαιούχος εταιρεία, η Υπηρεσία οφείλει να εκπληρώνει τις δικές της υποχρεώσεις ελέγχου και πληρωμής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/181/2011

Αρμοδιότητες Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Δημοσίου στα πλαίσια των διατάξεων της περιπτ.γγ του εδαφ.α και δ της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2322/1995, μετά την έναρξη ισχύος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατόπιν της έναρξης ισχύος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα (Ν 3588/2007), την 16-9-2007, το Συμβούλιο Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Δημοσίου εξακολουθεί να έχει την προβλεπόμενη από την περιπτ. γγ του εδαφίου α της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2322/1995 αρμοδιότητα για την εισήγηση προς τον Υφυπουργό Οικονομικών μέτρων διασφάλισης του Ελληνικού Δημοσίου, που προκύπτουν από την εγγυητική του ευθύνη και ειδικότερα στις περιπτώσεις επιχειρήσεων, που είτε έχουν ήδη υπαχθεί στις διαδικασίες συνδιαλλαγής (99 επομ. Ν 3588/2007) ή εφαρμογής σχεδίου αναδιοργάνωσης (άρθρα 107 επομ. Ν 3588/2007), είτε εκκρεμούν δικαστικά σχετικές αιτήσεις, είτε επίκειται η υποβολή τους. Η προβλεπόμενη όμως από το εδάφιο δ της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2322/1995 αρμοδιότητα, θα πρέπει από την έναρξη ισχύος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα να θεωρηθεί στο σύνολό της καταργημένη. (ομοφ.)


ΝΣΚ/326/2014

Ναυτιλιακές εταιρείες – Άνοιγμα της διαδικασίας εξυγίανσης του άρθρου 106 επ. του Νέου Πτωχευτικού Κώδικα – Έννοια της «παρεμφερούς διαδικασίας», σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη της παρ.2 του άρθρου τρίτου του ν. 2932/2001, όπως ισχύει.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το άνοιγμα της διαδικασίας εξυγίανσης της εταιρείας του ερωτήματος, κατά το άρθρο 106 επ. του Νέου Πτωχευτικού Κώδικα (ν. 3588/2007, όπως ισχύει), δεν συνιστά «παρεμφερή διαδικασία» κατά την έννοια της διάταξης της υποπερίπτωσης ββ’ της περίπτωσης δ’ της παραγράφου 2 του άρθρου τρίτου του ν. 2932/2001, όπως ισχύει. (πλειοψ.)


ΔΕΕ/C-469/2022

«Προδικαστική παραπομπή – Άρθρο 99 του Κανονισμού Διαδικασίας του Δικαστηρίου – Σύναψη δημοσίων συμβάσεων προμηθειών, έργων και υπηρεσιών – Οδηγία 2014/24/ΕΕ – Διεξαγωγή της διαδικασίας – Επιλογή των συμμετεχόντων και ανάθεση των συμβάσεων – Άρθρο 63 – Οικονομικός φορέας στηριζόμενος στις ικανότητες άλλης οντότητας για την πλήρωση των απαιτήσεων της αναθέτουσας αρχής – Υποχρέωση του οικονομικού φορέα να διαβιβάσει τα πιστοποιητικά περί ικανότητας υπεργολάβου μετά την ανάθεση της σύμβασης – Δεν συνάδει» 


ΝΣΚ/215/2012

Συνέπειες υπαγωγής στη διαδικασία συνδιαλλαγής του Πτωχευτικού Κώδικα (άρθρο 99 Ν. 3588/2007), επιχείρησης που έχει υπαχθεί στον αναπτυξιακό Ν. 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις περιπτώσεις των εταιρειών α) «ΑΚΤΗ ΠΛΑΤΑΜΩΝΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑΙ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και β) «ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ ΑΕ», οι οποίες έχουν υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004 και επίσης η μεν πρώτη έχει υπαχθεί, με την υπ’ αριθμ. 177/2010/3-12-2010 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Κατερίνης, στις διατάξεις του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα (Ν. 3588/2007) και η δε δεύτερη έχει ζητήσει με αίτησή της να υπαχθεί στις ίδιες διατάξεις του Πτωχ.Κ., η Διοίκηση οφείλει να καταβάλει την εγκριθείσα επιχορήγηση και να μην ζητήσει την επιστροφή της τυχόν ήδη καταβληθείσας, υπό τον όρο ότι οι επιχειρήσεις αυτές τηρούν τους όρους της αποφάσεως υπαγωγής και του νόμου και λειτουργούν κανονικά τουλάχιστον επί μία πενταετία από την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης της επένδυσης και πιστοποίησης της έναρξης της παραγωγικής διαδικασίας, κατ’ άρθρο 10 του Ν.3299/2004. (ομοφ.)


57/2021

Καθορισμός της ειδικής διαδικασίας αδειοδότησης για την εγκατάσταση τυποποιημένων κατασκευών κεραιών σύμφωνα με την παρ. 2γ του άρθρου 29 του ν. 4635/2019.


24097/2023

Κοινοποίηση της υπ’ αριθ. 5771/17-01-2023 (Β΄ 107) υ.α. «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 2805/2021 «Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία χορήγησης άδειας και πινακίδων αριθμού κυκλοφορίας και προϋποθέσεις έλξης οχημάτων κατηγορίας Ο» (Β΄ 99) υπουργικής απόφασης».ΑΔΑ:ΨΒ7Ε465ΧΘΞ-ΙΞ8


ΝΣΚ/215/2000

Προβληματικές επιχειρήσεις. Ισχύς και εφαρμογή επικυρωμένης κατ άρθρο 44 ν.1892/90 συμφωνίας οφειλέτριας του ΙΚΑ επιχείρησης ως προς οφειλές των ασφαλιστικών εισφορών που ανέκυψαν από 1/1/99 έως 21/9/99.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Κηπουρός, Πάρεδρος 1. Οι αξιώσεις ασφαλιστικών εισφορών του ΙΚΑ που ανέκυψαν από 1/1/1999 έως 21/9/1999 έναντι της εταιρείας "ΚΥΚΝΟΣ ΓΙΟΥΚΑ Α.Β.Ε.Ε." δεν υπάγονται στους όρους και περιορισμούς της κατ άρθρο 44 ν.1892/90 συμφωνίας που κατήρτισε η οφειλέτρια και επικύρωσε η 2731/1999 απόφαση του Εφετείου Θεσ/νίκης, αλλά καθίστανται απαιτητές και ληξιπρόθεσμες, άσχετα από την ύπαρξη αυτής της συμφωνίας, κατά τις οικείες ισχύουσες για τις οφειλές ασφαλιστικών εισφορών στο ΙΚΑ διατάξεις νόμου, σύμφωνα με τις οποίες πρέπει να εξετάζονται και η τυχόν επίπτωση στο απαιτητό και ληξιπρόθεσμο των αξιώσεων τούτων από την απουσία παραγωγικής δραστηριότητας της επιχείρησης, σε κάθε περίπτωση άσχετα από την ύπαρξη της κατ άρθρο 44 ν.1892/90 συμφωνίας που δεν τις αφορά (ομόφωνα). 2. Από την ενδεχόμενη μη καταβολή εκ μέρους της άνω οφειλέτριας εταιρείας των οφειλομένων, έστω και απαιτητών και ληξιπρόθεσμων, ασφαλιστικών εισφορών της περιόδου από 1/1/99 έως 21/9/99, δεν επηρεάζεται η εγκυρότητα και δεσμευτικότητα της επικυρωμένης συμφωνίας για τις αξιώσεις του ΙΚΑ που υπήχθησαν στους όρους και περιορισμούς της (ομόφωνα). 3. Οι πιο πάνω αξιώσεις ασφαλιστικών εισφορών από 1/1/99 έως 21/9/99 ρυθμίζονται, ανεξάρτητα από τη συμφωνία που δεν τις αφορά, από τις εκάστοτε ισχύουσες εν γένει διατάξεις νόμου ως προς τη γέννηση, βεβαίωση, απαιτητό και ληξιπρόθεσμο, αλλά και τον τρόπο είσπραξης των οφειλόμενων στο ΙΚΑ ασφαλιστικών εισφορών συμπεριλαμβανομένων (σ αυτό το ρυθμιστικό πλέγμα διατάξεων) και των διατάξεων του ν.2676/99 (βλ.ιδίως άρθρα 49,50,51,52,53,54,55,91), ενόσω διαπιστώνεται αρμοδίως η συνδρομή των επιμέρους προϋποθέσεων των διατάξεων τούτων (πλειοψ.).


ΝΣΚ/250/2008

Επανεξέταση δικαιολογητικών συμμετοχής σε διαγωνισμό προμηθειών Δημοσίου – Πιστοποιητικά ISO και HACCP – Ματαίωση διαγωνισμού λόγω μη ανάπτυξης επαρκούς ανταγωνισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Η επανεξέταση των δικαιολογητικών συμμετοχής από την Επιτροπή διαγωνισμού προμηθειών του Δημοσίου γίνεται νόμιμα και μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, εφόσον δεν έχει αποφανθεί επί του θέματος αυτού το αποφασιστικό όργανο. 2. Η προμήθεια δεν δύναται να κατακυρωθεί στην διαγωνιζομένη που, αν και υπέβαλε την χαμηλότερη προσφορά, κατέθεσε αρχικά το πιστοποιητικό ISO και εκ των υστέρων, μετά τη διενέργεια του διαγωνισμού και το άνοιγμα των προσφορών, το απαιτούμενο από τη διακήρυξη πιστοποιητικό ορθής εφαρμογής του συστήματος HACCP. 3. Η κατακύρωση της προμήθειας στον μοναδικό διαγωνιζόμενο προμηθευτή, ο οποίος κατέθεσε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά συμμετοχής, ή η ματαίωση του διαγωνισμού λόγω μη ανάπτυξης επαρκούς ανταγωνισμού, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας αρχής.


ΑΕΠΠ/1194/2020

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης αποδοχής και επικύρωσης των πρακτικών του διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης παγίων και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού του νοσοκομείου. Επιπλέον, ζήτησε την αποδοχή της δικής της προσφοράς, τη συνέχιση της διαδικασίας με το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της, την απόρριψη της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας για το Τμήμα 10 και την επιστροφή του κατατεθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε υπηρεσίες συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού τηλεπικοινωνιών, με εκτιμώμενη αξία 447.000 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).