ΝΣΚ/29/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αποδοχή δωρεών προς τις Ένοπλες Δυνάμεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την αποδοχή ή αποποίηση δωρεών, με ή χωρίς όρο, προς τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και προς τους φορείς και υπηρεσίες που υπάγονται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αρμόδιος είναι ο Υπουργός Οικονομικών, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4182/2013 (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/332/2016
Αρμόδιο όργανο για την αποδοχή δωρεών, κληρονομιών, κληροδοσιών υπέρ του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α.) και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (Τ.Α.Α.)(...)Ο Υπουργός Οικονομικών είναι αρμόδιος για την αποδοχή ή αποποίηση περιουσιών, δηλαδή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών, που καταλείπονται υπέρ των Ταμείων Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α.) και Αεροπορικής Άμυνας (Τ.Α.Α.), στα οποία αποδίδεται το προϊόν της εκκαθάρισης κατά το άρθρο 32 του ν. 4182/2013. Η αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών για την αποδοχή ή αποποίηση δωρεών με ή χωρίς όρο προς το Δημόσιο υφίσταται σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από την αξία των δωρούμενων και από το εάν η παράδοση στο Δημόσιο των κινητών πραγμάτων που δωρίζονται σε αυτό με ιδιωτικό έγγραφο ή και χωρίς αυτό, καθιστά τη σύσταση της δωρεάς ισχυρή, κατά το άρθρο 498 ΑΚ.
ΝΣΚ/253/2011
Συναρμοδιότητα Υπουργού προς έκδοση απόφασης επιβολής διοικητικών κυρώσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιος Υπουργός για την επιβολή των προβλεπομένων στο άρθρο 51 παρ.1 εδ.β’ του Ν 3691/2008 κυρώσεων από κοινού με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, είναι ο Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/25/2022
Αρμοδιότητα ή συναρμοδιότητα του Υπουργού Εθνικής Άμυνας αναφορικά με την έγκριση, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, ως πιστωτή της εταιρείας με την επωνυμία «Ν. και Β. Επιχειρήσεις Ε. ΑΕ», σχεδίου εξυγίανσης που διέπεται από το ν.4738/2020.(...)Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας δεν είναι αρμόδιος ή συναρμόδιος με άλλους Υπουργούς ή επικεφαλής δημόσιων φορέων αναφορικά με την έγκριση, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, ως πιστωτή της εταιρείας με την επωνυμία «Ν. και Β. Επιχειρήσεις Ε. ΑΕ», σχεδίου εξυγίανσης που διέπεται από το ν. 4738/2020 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/397/2002
Ένοπλες Δυνάμεις. Κατάταξη γυναικών. Έκδοση απόφασης. Νομιμότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου περί γυναικών οι οποίες δεν έχουν υπηρετήσει στις Ένοπλες Δυνάμεις ούτε κλήθηκαν για στράτευση και απηλλάγησαν αυτής σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 705/1977, δεν είναι νόμιμη η έκδοση απόφασης κατάταξης γυναικών στις Ένοπλες Δυνάμεις, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 53 του ΑΝ 833/37 και 794/48, διότι οι ρυθμίσεις των αναγκαστικών αυτών νόμων αφορούν σε πρόσωπα που ανήκουν στην εφεδρεία. Μπορεί να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 53 του ΑΝ 833/37, μόνον μετά την απόλυση των γυναικών που κλήθηκαν και υπηρέτησαν τη θητεία τους.
ΝΣΚ/79/2012
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Αναγνώριση ή μη χρόνου στρατιωτικής θητείας Ελλήνων ομογενών σε αλλοδαπές Ένοπλες Δυνάμεις, ως συντάξιμης με εξαγορά – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Θα πρέπει να λάβει χώραν νομοθετική ρύθμιση για να αντικατασταθεί το πιστοποιητικό τύπου Α΄ από την Ελληνική Στρατολογία με αντίστοιχο πιστοποιητικό αλλοδαπής χώρας, μαζί με έγγραφο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελλάδος, από το οποίο να εμφαίνεται ότι ο χρόνος στρατιωτικής θητείας στις αλλοδαπές Ένοπλες Δυνάμεις οποιασδήποτε χώρας Ελλήνων ομογενών, που έχουν υπερβεί το 45ο έτος της ηλικίας τους, υπερβαίνει ή είναι ίσος με την θητεία στην Ελλάδα ώστε να αναγνωρισθεί ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας ως συντάξιμη υπηρεσία κατόπιν εξαγοράς από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ με την προβλεπόμενη διαδικασία. Η νομοθετική αυτή ρύθμιση για να επιτευχθεί, κατά τα προαναφερθέντα, μπορεί να είναι είτε αυτοτελής, είτε να χωρήσει κατόπιν τροποποιήσεως των διατάξεων του άρθρου 56 του Ν. 3421/2005, είτε στα πλαίσια διακρατικής συμφωνίας, με σύναψη διεθνούς συμβάσεως που θα κυρωθεί με νόμο, όπως έχει ήδη συμβεί σε ανάλογες παρεμφερείς περιπτώσεις.
Υ.Α.420/81/81980/Σ.302/2005
Καθορισμός του χρηματικού ποσού εξαγοράς του υπολοίπου της στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης όσων υπηρέτησαν σε τακτικές ένοπλες δυνάμεις συμμαχικού κράτους ή κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης».
ΝΣΚ/203/2014
Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση όρων Σύμβασης Προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφ’ όσον η τροποποίηση όρων Σύμβασης Προμήθειας, αφορά στις περιπτώσεις της παρ.1 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989 και η αρμόδια Υπηρεσία, κατά την ανέλεγκτη κρίση της, βεβαιώνει ότι δεν προκαλείται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου, το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/248/2014
Ένοπλες Δυνάμεις - Συμβάσεις - Δημόσια Έργα - Τρόπος συμμόρφωσης της Διοίκησης προς δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τα δοθέντα πραγματικά περιστατικά η Διοίκηση (Διευθύνουσα Υπηρεσία) πρέπει να αναμορφώσει το 2ο Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. του έργου και στη συνέχεια, να συντάξει νέο Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα Εργασιών (Α.Π.Ε.) πολλαπλασιάζοντας τις εκτελεσθείσες εργασίες επί τις αναμορφωμένες τιμές του ως άνω Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε. Η ανάδοχος θα καλύψει την χρηματική ζημία της από την εσφαλμένη σύνταξη του 2ου Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε., πρώτα από τα απρόβλεπτα του έργου και μετά για το υπόλοιπο αυτής, θα υποβάλει λογαριασμό προς πιστοποίηση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/450/2013
Ένοπλες Δυνάμεις - Προσδιορισμός των αρμοδιοτήτων της Αναπληρώτριας Υπουργού Εθνικής Άμυνας - Συγκρότηση υγειονομικών μονάδων -- Χρησιμοποίηση των πιστώσεων του ΥΕΘΑ -- Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ σε θέματα που σχετίζονται με τη διάθεση πιστώσεων για την άσκηση της υγειονομικής πολιτικής στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στις αρμοδιότητες της Αναπληρώτριας Υπουργού Εθνικής Άμυνας ανήκει-εκτός των άλλων- και η συγκρότηση, ανασυγκρότηση και διάλυση των υγειονομικών μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, αφού της έχει ανατεθεί η άσκηση, ως συνόλου, της υγειονομικής πολιτικής στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και όλα τα ζητήματα που συντελούν στην άσκηση και υλοποίηση της παραπάνω πολιτικής, μεταξύ των οποίων είναι και η χρησιμοποίηση τόσο των πιστώσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας όσο και των χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/177/2014
Ένοπλες Δυνάμεις – Σύμβαση Πλαίσιο – Επιβολή ποινικών ρητρών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η επιβολή ποινικών ρητρών είναι νόμιμη, σύμφωνα με το π.δ. 284/1989 παρά το ότι, δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στην σύμβαση. (ομοφ.)