×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/292/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επιχορήγηση από Επιμελητήρια εταιριών, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τις οποίες αυτά συνέστησαν ή συμμετέχουν, σύμφωνα με το άρθρο 2 του Ν 2081/1992.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1 και 2 του Ν 2081/1992 προκύπτει, ότι κατά νόμο, είναι δυνατή η επιχορήγηση από τα Επιμελητήρια της συσταθείσας από αυτά, μη κερδοσκοπικής εταιρίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/394/2010

Ίδρυση Βιομηχανικών Τμημάτων σε μεικτά Επιμελητήρια, κατ’ άρθρο 3 παρ.2 εδ.β’ του Ν 2081/1992, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του από το άρθρο 21 του Ν 3419/2005.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι επιτρεπτή, κατ’ άρθρο 3 παρ.2 εδ.β’ του Ν 2081/1992, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του από το άρθρο 21 του Ν 3419/2005, η ίδρυση Βιομηχανικών Τμημάτων σε μεικτά Επιμελητήρια, αφού τα ανωτέρω Τμήματα συμπεριλαμβάνονται στα, υποχρεωτικά, ιδρυόμενα στα ανωτέρω Επιμελητήρια, μεταποιητικά Τμήματα.


ΝΣΚ/333/2001

Επιμελητήρια. Επιχορήγηση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων των Επιμελητηρίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφ' όσον ρητώς από το άρθρο 2 Ν 2081/92 επιτρέπεται στα Επιμελητήρια να επιχορηγούν τους συλλόγους των υπαλλήλων των Επιμελητηρίων και εφ' όσον τα Επιμελητήρια επιχορηγούν την Κεντρική Ενωσή των, από τις συνδρομές των μελών των, είναι δυνατή και περαιτέρω επιχορήγηση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων των Επιμελητηρίων, μετά από απόφαση των αρμοδίων οργάνων της από την Κεντρική Ενωσή των.


2/4515/ΔΕΠ/2016

Καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης των Προέδρων και των μελών Επιτροπών και Ομάδων Εργασίας στα Επιμελητήρια και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, που διέπονται από τις διατάξεις του Ν. 2081/1992 όπως ισχύει (Α΄ 154)


2/50911/0022/2010

Καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης των Προέδρων και των μελών των Επιτροπών και Ομάδων Εργασίας στα Επιμελητήρια και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, που διέπονται από τις διατάξεις του ν. 2081/1992 (ΦΕΚ 154 Α΄) όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 3419/2005 (ΦΕΚ 297 Α΄) (ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΘΜ.2/4515/ΔΕΠ/2016,ΦΕΚ-118/ΥΟΔΔ/4.3.2016)


ΝΣΚ/224/2008

Δυνατότητα ή μη εγγραφής, ως μελών, των Κοινοπραξιών στα μητρώα των Επιμελητηρίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 3 του Ν 2081/1992.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με τις διατάξεις του Ν 2081/1992 ορίζονται με σαφήνεια και περιοριστικώς τα πρόσωπα και οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν υποχρεωτικώς στα Επιμελητήρια ως μέλη τους ήτοι: α) τα φυσικά πρόσωπα που έχουν την έδρα της εμπορικής τους δραστηριότητας στην έδρα τους, β) τα νομικά πρόσωπα και οι συνεταιρισμοί που έχουν την εμπορική ιδιότητα και την έδρα τους στην περιφέρειά τους και γ) τα υποκαταστήματα, τα πρακτορεία και οι παραγωγικές μονάδες των αναφερόμενων στην περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν 2081/1992 επιχειρήσεων. Οι Κοινοπραξίες που συναλλάσσονται με ιδιαίτερη επωνυμία ή με τα ονόματα όλων των μελών τους, εφόσον δεν υποβληθούν στις διατυπώσεις δημοσιότητας που προβλέπονται για τις εμπορικές ομόρρυθμες εταιρείες, δεν αποκτούν νομική προσωπικότητα κατά την πάγια πλέον νομολογία των δικαστηρίων μας. Κατά συνέπεια, οι Κοινοπραξίες, ως ενώσεις προσώπων στερούμενες νομικής προσωπικότητας, δεν εμπίπτουν, κατά την ηθελημένη βούληση του νομοθέτη, σε καμία από τις περιοριστικά αναφερόμενες στο Ν 2081/1992 κατηγορίες των υποχρεωτικών μελών των Επιμελητηρίων και ως εκ τούτου δεν πρέπει να εγγράφονται στα μητρώα των τελευταίων.


ΝΣΚ/199/2002

Επιμελητήρια. Ορκωτοί ελεγκτές. Διαχειριστικός έλεγχος. Οπου προβλέπεται ρητά με κατ ιδίαν διατάξεις τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχειρίσεως και των οικονομικών καταστάσεων των Επιμελητηρίων του Ν 2081/1992, αυτός ασκείται υποχρεωτικά από ορκωτούς ελεγκτές, άλλως δεν αποκλείεται να ανατεθεί σε ορκωτούς ελεγκτές κάθε οικονομικός έλεγχος που θα αποφάσιζε ενδεχομένως το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου ή ο Υπουργός Εμπορίου που εγκρίνουν την οικονομική διαχείριση των Επιμελητηρίων.


ΝΣΚ/774/1999

Επιμελητήρια. Έμποροι. Εμπορικές πράξεις. Προϋποθέσεις εγγραφής ή μη φυσικών και νομικών προσώπων στα Επιμελητήρια του ν.2081/1992. Η ομόρρυθμη εταιρεία με την επωνυμία "… ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ" και το διακριτικό τίτλο "….", που έχει ως καταστατικό σκοπό την παροχή υπηρεσιών στον τομέα των εργαστηριακών χημικών αναλύσεων και την ανάπτυξη της έρευνας, καθώς και γενικά οι ασκούντες ελευθέριο επάγγελμα, όπως και οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ, π.χ.Τεχνολόγοι Μηχανικοί, δεν υποχρεούνται κατ αρχήν να εγγραφούν στο οικείο Επιμελητήριο του τόπου της περιφέρειάς τους διότι οι δραστηριότητές τους αυτές δεν είναι πράξεις εξ αντικειμένου εμπορικές του χερσαίου εμπορίου, όπως περιοριστικώς ορίζονται στο άρθρο 2 του Β.Δ/τος "περί αρμοδιότητος των Εμποροδικείων". Εάν όμως προέχον στοιχείο της δραστηριότητάς τους, είτε υπό την μορφή ατομικής επιχείρησης, είτε υπό την μορφή προσωπικής εταιρίας, δεν είναι η προαγωγή της επιστήμης, της τέχνης και της έρευνας, αλλά η ριψοκίνδυνη διαμεσολάβηση και η εμπορική κερδοσκοπία, με ταυτόχρονη απεύθυνση των υπηρεσιών τους, όχι σε ιδιωτική βάση, αλλά στην αγορά, τότε έχουν υποχρέωση να εγγραφούν στο οικείο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της περιφέρειάς τους, σύμφωνα με το νόμο 2081/1992. Στην περίπτωση αυτή, οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ δεν εγγράφονται στο Τεχνικό Επιμελητήριο, γιατί δεν είναι μέλη αυτού, όπως οι πτυχιούχοι του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και των ισοτίμων προς αυτό Σχολών, αλλά εγγράφονται στο οικείο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της περιφέρειάς τους.


ΝΣΚ/154/2006

Επιχορήγηση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας) από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του κρατικού προϋπολογισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το νομικό πρόσωπο «Κοινωνικό Πολύκεντρο» της ΑΔΕΔΥ, που αποτελεί αστική εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, είναι δυνατό να επιχορηγηθεί αυτοτελώς από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του κρατικού προϋπολογισμού με την ένταξη των έργων του στις οικείες συλλογικές αποφάσεις του προγράμματος, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης ειδικής για την επιχορήγηση διατάξεως. Προϋποθέσεις. Κοινωφελείς σκοποί και σύνδεση δραστηριοτήτων με την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική και το δημόσιο συμφέρον. Έρευνα συνδρομής των προϋποθέσεων σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά (πλειοψ.). Υπό τις ίδιες προϋποθέσεις η επιχορήγηση παρομοίων δραστηριοτήτων είναι δυνατή μόνον αν υπάρχει ρητή πρόβλεψη από άλλες ειδικές γι’ αυτές διατάξεις (μειοψ.).


ΝΣΚ/439/2001

Επιμελητήρια. Συμμετοχή τους σε ΑΕ και στην διοίκησή τους, υπό την έννοια του ελέγχου αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στους σκοπούς των Επιμελητηρίων, που προσδιορίζονται από την διάταξη της παρ.2 του άρθρου 1 του Ν 2081/92, δεν εμπίπτει και η συμμετοχή των στο μετοχικό κεφάλαιο Ανωνύμων Εταιρειών, υπό την έννοια της επιδιώξεως ιδρύσεως ΑΕ, είτε του ελέγχου αυτών, δια της αποκτήσεως αριθμού μετοχών, με τον οποίο να δύνανται, να σχηματίζουν απαρτία στην γενική συνέλευση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ΚΝ 2190/1920.


ΝΣΚ/242/2000

Επιμελητήρια. Προμήθειες. Επικύρωση κατακυρωτικών αποφάσεων σε διαγωνισμό προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αποφάσεις των οργάνων διοίκησης Επιμελητηρίων, ειδικότερα δε οι κατακυρωτικές αποφάσεις σε διαγωνισμό προμηθείας των οργάνων αυτών, δεν απαιτείται, ούτε από τις διατάξεις περί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (άρθρο 67 ΠΔ 30/96), ούτε από τις ειδικότερες περί επιμελητηρίων διατάξεις του ν.2081/92 να τύχουν της εγκρίσεως των ασκούντων την εν γένει εποπτεία οργάνων της Διοίκησης (Υπουργός - Γεν.Γραμματέας Περιφέρειας).