×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/296/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη υπαγωγής στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 5 του Ν 3996/2011, γονέων ή αδελφών αναπήρων ατόμων τα οποία αν και τέλεσαν γάμο στο παρελθόν, σήμερα είναι διαζευγμένα – Τακτικός έλεγχος προϋποθέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 5 Ν 3232/2004, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή της με την παρ. 1 του άρθρου 37 του Ν 3996/2011, γονέων ή αδελφών αναπήρων ατόμων, τα οποία, αν και τέλεσαν γάμο στο παρελθόν, σήμερα είναι διαζευγμένα. (πλειοψ.) β) Η αρμόδια υπηρεσία (των Φ.Κ.Α) οφείλει στο πλαίσιο των διοικητικών ελέγχων, που κατά καιρούς γίνονται για τη νόμιμη καταβολή των χορηγούμενων συντάξεων, να προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες και σε ευλόγως τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να διαπιστώσει αν πληρούνται όλοι οι όροι και προϋποθέσεις που ο νόμος θέτει. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/390/2014

Δυνατότητα υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 37 παρ.1 του Ν.3996/2011, γονέων ή αδελφών αναπήρων ατόμων τα οποία αν και τέλεσαν γάμο στο παρελθόν, σήμερα είναι διαζευγμένα – Τακτικός έλεγχος προϋποθέσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τη γραμματική ερμηνεία της διάταξης του άρθρου 37 παρ.1 του Ν.3996/2011, ο διαζευγμένος είναι άγαμος και δικαιούνται στη περίπτωση αυτή πρόωρης συνταξιοδότησης οι γονείς ή τα αδέλφια αυτού, στο τεθέν δε ερώτημα αρμόζει καταφατική απάντηση (πλειοψ). Υποχρέωση της διοίκησης των Ταμείων για έλεγχο κατά τακτά χρονικά διαστήματα των όρων και προϋποθέσεων (ομοφ.).


ΙΚΑ/Σ40/295/2012

Θ Ε Μ Α: «Διευκρινίσεις σχετικά με τη συνταξιοδότηση λόγω γήρατος γονέων, συζύγων και αδελφών αναπήρων (αρθρ. 37 ν. 3996/2011, άρθρο 26, παρ. 8 Ν. 4075/2012).»

ΙΚΑ/Σ40/140/2011

ΘΕΜΑ: «Δυνατότητα συνταξιοδότησης λόγω γήρατος γονέων αναπήρων τέκνων, συζύγων και αδελφών αναπήρων. Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρ. 37 του ν. 3996/2011» ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡΙΘ. 70 Σχετ.: α) Οι με αριθ. 87/2004, 9/2007, 19/2007 και 50/2008 Εγκύκλιοι. β) Τα Σ40/44/23.5.2007 & Σ40/19/25.2.2010 Γενικά Έγγραφα

Σ40/95/ 480598/2021

«Διευκρινίσεις για την ενιαία και ορθή εφαρμογή των διατάξεων περί συνταξιοδότησης γονέων, συζύγων ή αδελφών αναπήρων.»


ΙΚΑ/Σ40/88/2012

ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις για τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω γήρατος γονέων αναπήρων τέκνων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ. 37 του Ν. 3996/2011.»Σχετ: α) Οι με αριθ. 87/2004, 9/2007, 19/2007, 50/2008 και 70/2011 Εγκύκλιοι β) Τα Σ40/44/23-5-2007 και Σ40/19/25-2-2010 Γενικά Έγγραφα

ΝΣΚ/414/2012

Δυνατότητα ταυτόχρονης συνταξιοδότησης, λόγω γήρατος, με ευνοϊκές προϋποθέσεις διαζευγμένων γονέων δύο αναπήρων τέκνων, που έκαστος έχει την επιμέλεια ενός αναπήρου τέκνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η θεμελίωση αυτοτελούς συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω γήρατος, στο πρόσωπο ενός εκάστου των διαζευγμένων γονέων δύο αναπήρων τέκνων, όταν ο καθένας από αυτούς έχει κρατήσει, την επιμέλεια ενός αναπήρου τέκνου. Συνεπώς, μόνο ο ένας από τους δύο αυτούς γονείς μπορεί να κάνει χρήση των ευεργετικών διατάξεων της παρ. 1 του άρθρ. 37 του Ν. 3996/2011, που αντικατέστησε το άρθρο 5 παρ. 4 του ν.3232/2004, το δικαίωμα συνταξιοδότησης του οποίου, τελεί υπό την προϋπόθεση ότι ο έτερος γονέας θα παραιτηθεί από την άσκηση του δικού του δικαιώματος, που του παρέχει η διάταξη αυτή.


ΝΣΚ/279/2003

Αναγνώριση στην αλλοδαπή πατρότητος κυοφορουμένου, χωρίς γάμο των γονέων του. Χρόνος κτήσης ιθαγενείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι ισχυρή κατά το Ελληνικό δίκαιο, με την επιφύλαξη των διατάξεων 19, 20, 21 ΑΚ, ως προς το εφαρμοστέο δίκαιο η αναγνώριση της πατρότητος τέκνου, που γεννήθηκε χωρίς γάμο των γονέων του, η οποία γίνεται στην αλλοδαπή, προ της γεννήσεώς του, τα δε αποτελέσματά της θα επέλθουν, αν γεννηθεί ζωντανό, από της γεννήσεώς του, επί δε αναγνωρίσεως τέκνου προ της γεννήσεώς του, υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, από Έλληνα πατέρα η Ελληνική ιθαγένεια κτάται από την γέννησή του.


ΕΣ/ΤΜ.6/3371/2011

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Αίτηση ανάκλησης της 26/2011 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Οι λοιπές ανωτέρω ενδεικτικές εργασίες που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της διαγράμμισης δεν παρέχουν επαρκές έρεισμα για την υποστήριξη της έννοιας του εξειδικευμένου ως προς το τεχνικό προσωπικό και τα μέσα στην προκειμένη περίπτωση. Και τούτο διότι σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας, η έννοια της τεχνικής γνώσης έχει εξελιχθεί αντίστοιχα προς τη ραγδαία διεύρυνση των διατιθέμενων στην αγορά τεχνικών μέσων, με συνέπεια να απλοποιείται και να μην είναι εξειδικευμένο είδος ένα μεγάλο μέρος εργασιών που κατά το παρελθόν χωρίς τη χρήση τεχνολογικών μέσων είτε απαιτούσαν για την εκτέλεσή τους τεχνικές γνώσεις και ως εκ τούτου αντιμετωπίζονταν ως εξειδικευμένες είτε εκτελούνταν χειρωνακτικά από έμπειρους και εξειδικευμένους τεχνίτες. Έτσι, η χρήση διαγραμμιστικού μηχανήματος έχει διαδοθεί σε αντικατάσταση της χειρωνακτικής χάραξης προς διευκόλυνση των εργαζομένων και ταχύτερη διενέργεια των άνω εργασιών. Περαιτέρω, δεν προκύπτει ότι για τον έλεγχο της ποιότητας του υλικού διαγραμμίσεως απαιτούνται γνώσεις πέραν όσων οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει εμπειρικά σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που αντλούνται από την αγορά και με αυτές που προκύπτουν από τις αντίστοιχες τεχνικές προδιαγραφές που ορίζουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς τα υλικά διαγράμμισης διατίθενται έτοιμα προς χρήση, και ο χρήστης τους, δηλαδή το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που τα εφαρμόζει επί της οδού, δεν είναι παρασκευαστής τους, απλώς επιλέγει από τα διατιθέμενα στην αγορά προϊόντα το καταλληλότερο για τη ζητούμενη χρήση και επιβεβαιώνει ότι τα χαρακτηριστικά του ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αναθέτουσας αρχής. Επιπροσθέτως για την ανάκληση της προσβαλλομένης πράξεως προβάλλεται ότι, μέχρι σήμερα στις εργολαβίες οδοποιΐας περιλαμβάνονται και εργασίες διαγράμμισης, Και αυτός ο ισχυρισμός είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, καθώς το γεγονός ότι οι εργασίες διαγράμμισης εντάσσονται σε έργο οδοποιΐας, σημαίνει ότι όταν ως επιμέρους εργασίες ενσωματώνονται σε έργο οδοποιΐας, δηλαδή σε τεχνικό έργο, το παρακολουθούν ως τέτοιο, όχι ότι αυτοτελώς συνιστούν την έννοια του τεχνικού έργου, όπως αυτή προσδιορίζεται στο νόμο. Περαιτέρω, προβάλλεται ότι οι εργασίες διαγράμμισης περιλαμβάνονται στο επίσημο τιμολόγιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για τα έργα οδοποιΐας. Και αυτός ο ισχυρισμός είναι απορριπτέος ως αβάσιμος καθώς το εν λόγω τιμολόγιο έχει εκδοθεί με σκοπό την αναλυτική τιμολόγηση των έργων οδοποιΐας, ως εκ τούτου επιβάλλεται να περιέχει αναφορά στις επιμέρους αυτών εργασίες διαγράμμισης, ούτε το γεγονός αυτό, ωστόσο, συνεπάγεται το χαρακτηρισμό της διαγράμμισης καθεαυτής ως τεχνικού έργου. Επιπροσθέτως, με το υπόμνημά της η αιτούσα επικαλείται ότι από το περιεχόμενο της Δ14ε/6483/1995 «Έγκριση τιμολογίου εργαστηριακών και επι τόπου δοκιμών του Κ.Ε.Δ.Ε.» κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων ΄Εργων (Β΄ 124) και των ΔΜΕΟ/στ/οικ/0334/Φ.221/2004 «Συγκρότηση επιτροπής για τη σύνταξη τεχνικών οδηγιών που αφορούν τις διαγραμμίσεις οδοστρωμάτων» (Β΄ 222) και Δ9/13178/2004 «σύσταση επιτροπής εξακρίβωσης αιτιών αστοχίας σε διαγραμμίσεις» (Β΄ 1590) αποφάσεων του Υπουργού Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων συνάγεται η ανάγκη εξειδικευμένων τεχνικών γνώσεων και ειδικών προδιαγραφών για την εργασία της διαγράμμισης. Ωστόσο, και ο ισχυρισμός αυτός είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, καθώς, αν και από τις ρυθμίσεις αυτές συνάγεται ότι για την πραγματοποίηση διαγραμμίσεως οδού απαιτείται η εφαρμογή τεχνικών προδιαγραφών ως προς τα χρησιμοποιούμενα υλικά, αυτό δεν σημαίνει άνευ ετέρου ότι οι τεχνικές προδιαγραφές είναι εξειδικευμένες, ως εκ τούτου δεν επιτρέπουν να τις προσεγγίσει επαγγελματίας που διαθέτει τα κατάλληλα μηχανικά μέσα ελέγχου  των υλικών και εμπειρία στην εκτέλεση συναφών εργασιών. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι οι εργασίες διαγράμμισης δεν στοιχειοθετούν την έννοια του δημοσίου έργου του άρθρου 1 παρ. 3 του Κώδικα της νομοθεσίας των δημοσίων έργων, καθώς για την εκτέλεσή τους δεν απαιτείται η εφαρμογή ειδικών τεχνικών γνώσεων και μεθόδων και η χρησιμοποίηση εξειδικευμένου επιστημονικού ή τεχνικού προσωπικού και ανάλογων τεχνικών μέσων και εγκαταστάσεων. Συνεπώς ορθώς, αν και με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, με την προσβαλλόμενη διαπιστώθηκε πλημμέλεια στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου για τη σύναψη της οικείας σύμβασης λόγω της εφαρμογής των σχετικών με την ανάθεση δημοσίων έργων διατάξεων, ενώ επιβαλλόταν η εφαρμογή της διαδικασίας για την ανάθεση δημοσίων υπηρεσιών και ότι ως εκ τούτου κωλύεται η σύναψη του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.Απορρίπτει την κρινόμενη αίτηση ανάκλησης.