×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/297/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 16 του Ν 2327/1995 και στους πτυχιούχους ΚΑΤΕΕ, καθώς και στους έχοντες πτυχία ισότιμα προς αυτά των ΚΑΤΕΕ, όπως είναι η Σχολή Εμπορικού Ναυτικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του εδ.α’ του άρθρου 16 παρ.1 του Ν 2327/1995, έχει εφαρμογή αποκλειστικώς και μόνο επί των κατόχων πτυχίων ΤΕΙ, ενώ αυτή του εδ.β’ εφαρμόζεται και επί των κατόχων πτυχίων ισοτίμων αυτών των ΤΕΙ, της ισοτιμίας όμως των τίτλων σπουδών προκυπτούσης ρητώς αμέσως και όχι εμμέσως εκ διατάξεως νόμου. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/257/2009

Ισοτιμία πτυχίων ΚΑΤΕ – ΚΑΤΕΕ προς τα πτυχία των ΤΕΙ, μετά την υπαγωγή των τελευταίων στην ανώτατη εκπαίδευση. Έκδοση ή μη πιστοποιητικών ισοτιμίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα πτυχία των ΚΑΤΕ – ΚΑΤΕΕ, που καταργήθηκαν με το άρθρο 35 του Ν 1404/1983 καθώς και των σχολών αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας Πρόνοιας, που καταργήθηκαν με το άρθρο 41 του ίδιου νόμου, δεν μπορούν να αναγνωρισθούν ως ισότιμα προς τα πτυχία των ΤΕΙ, μετά την μετατροπή των τελευταίων σε ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και, ως εκ τούτου, δεν είναι επιτρεπτή η έκδοση σχετικών πιστοποιητικών ισοτιμίας.


ΝΣΚ/344/2006

Ισοτιμία ή μη τίτλων σπουδών των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων προς τα πτυχία ΤΕΙ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α) Οι Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν 3105/2003 είναι Σχολές Ανώτερης και όχι Ανώτατης Εκπαίδευσης και συνεπώς, δεν είναι ισότιμες προς τα ΤΕΙ μετά την μετατροπή τους σε ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης κατά τις διατάξεις του Ν 2916/2001. Β) Τα πτυχία των αιτούντων αναγνώριση της ισοτιμίας αλλοδαπού μεταπτυχιακού του τίτλου σπουδών, που αναφέρονται στο ιστορικό του ερωτήματος, προερχόμενα από τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης και εκδοθέντα πριν από τη δημοσίευση του Ν 2919/2001, αποτελούν πτυχία ισότιμα κατ’ άρθρο 5 παρ.1 του Ν 1865/1989 προς τα πτυχία ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας (Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων), όπως τα ΤΕΙ λειτουργούσαν πριν από την μετατροπή τους σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δηλαδή ως Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης. Για την αναγνώριση της ισοτιμίας του αλλοδαπού μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών των ως άνω κατά το ιστορικό του ερωτήματος αποφοίτων των ΑΣΤΕ, έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 16 παρ.1β του Ν 2327/1995, όπως συμπληρώθηκε από το άρθρο 7 παρ.2 του Ν 2909/2001.


ΝΣΚ/253/2010

Χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Ραδιοηλεκτρολόγου Β΄, σε πτυχιούχους Μηχανικούς των ΤΕΙ, χωρίς εξετάσεις – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του ΠΔ 258/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα χορηγούντα την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Ραδιοηλεκτρολόγου Β΄ όργανα της Ν. Αυτ/σης, δεν έχουν αρμοδιότητα να προβούν τα ίδια σε αξιολόγηση των πτυχίων που χορηγούν ειδικά τμήματα ΤΕΙ, βάσει του προγράμματος σπουδών των τμημάτων αυτών και αναλόγως να χορηγήσουν ή όχι την σχετική άδεια, καθόσον από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο προβλέπονται ειδικά τίτλοι σπουδών που οδηγούν στη χορήγηση της σχετικής άδειας, ενώ η αξιολόγηση των τίτλων σπουδών για την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ΤΕΙ έχει από το Σύνταγμα και τους εκτελεστικούς του νόμους ανατεθεί στα ειδικά προβλεπόμενα όργανα.


ΝΣΚ/105/2021

Αν τα πτυχία Τμήματος Αυτοματισμού Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Πειραιά που απέκτησαν το έτος κτήσης 2000 οι Γ.Τ. και Χ.Μ., μέλη Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (ΕΤΠ) της ΑΕΝ/ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ, οι οποίοι έχουν ζητήσει τη μετατροπή των θέσεών τους σε θέσεις Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ), είναι σύμφωνα με τα απαιτούμενα από την παράγραφο 6 του άρθρου 8 του ν. 3450/2006, όπως προστέθηκε με το άρθρο 15 του ν. 4597/2019, και αν οι υποψήφιοι αυτοί διαθέτουν το αναγκαίο τυπικό προσόν για την περαιτέρω αξιολόγησή τους.(..)
Κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 8 του ν. 3450/2006, όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 15 του ν. 4597/2019, η κατοχή πτυχίου από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) που προβλέπονται στο άρθρο 1 του ν. 4485/2017 αποτελεί βασικό προσόν για την πρόσληψη σε θέση μέλους ΕΔΙΠ των ΑΕΝ, συνακολούθως δε και αναγκαία προϋπόθεση για τη μετατροπή θέσης μέλους ΕΤΠ σε θέση ΕΔΙΠ κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 6 του ίδιου άρθρου του ν. 3450/2006, όπως αυτή προστέθηκε ειδικότερα με την παρ. 4 του άρθρου 15 του ν. 4597/2019. Μεταξύ των πτυχίων αυτών περιλαμβάνονται τα πτυχία των ΤΕΙ, εφόσον όμως αυτά έχουν χορηγηθεί από ΤΕΙ μετά την «ανωτατοποίησή» τους με τον νόμο 2916/2001. Αντιθέτως, πτυχίο ΤΕΙ που αποκτήθηκε προ της νομοθετικής ένταξης των ΤΕΙ στην ανώτατη εκπαίδευση, δεν εμπίπτει στην έννοια του «πτυχίου ΑΕΙ» κατά τη διάταξη αυτή. Επομένως, εφόσον κατά το διδόμενο ιστορικό, τα πτυχία των προαναφερομένων μελών ΕΤΠ χορηγήθηκαν από το ΤΕΙ Πειραιά το έτος 2000, ήτοι προ της «ανωτατοποίησης» των ΤΕΙ, οι αιτούντες Γ.Τ. και Χ.Μ. δεν διαθέτουν το αναγκαίο τυπικό προσόν του «πτυχίου ΑΕΙ» που ορίζεται ως προαπαιτούμενο για την μετατροπή της θέσης τους σε ΕΔΙΠ με τη διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 8 του ν. 3450/2006, όπως προστέθηκε με το άρθρο 15 του ν. 4597/2019 (κατά πλειοψηφία).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/76/2017

Μεταταξη σε ανώτερη κατηγορία.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ο ...μετατάχθηκε στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, δεδομένου ότι δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τη μετάταξή του στη θέση αυτή. Και τούτο, διότι κατά την έννοια των διατάξεων που προαναφέρθηκαν, ο μετατασσόμενος στον κλάδο ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού πρέπει, καταρχήν, να κατέχει πτυχίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος ΤΕΙ της ημεδαπής ή το ομώνυμο ή αντίστοιχης ειδικότητας πτυχίο ή δίπλωμα ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο προς αυτό, που είναι ισότιμο προς πτυχίο ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας, κατά τα κριτήρια των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 1865/1989. Ωστόσο, με βάση όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, ενόψει των ειδικών ρυθμίσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν.2638/1998 και του άρθρου 14 του  ν. 3450/2006, τα διπλώματα Α.Δ.Σ.Ε.Ν. και το πτυχίο Πλοιάρχου Γ΄ τάξης, δεν είναι ισότιμα προς τα πτυχία που χορηγούν τα Τ.Ε.Ι., καθόσον μόνο τα διπλώματα Εμπορικού Ναυτικού Α΄ Τάξης για τους εισακτέους στις Α.Ε.Ν. από το ακαδημαϊκό έτος 2005 – 2006 και εφεξής αναγνωρίζονται από το νόμο ως ισότιμα προς τα πτυχία των Τ.Ε.Ι., ενώ παρέχεται η δυνατότητα να καθοριστούν με προεδρικό διάταγμα οι όροι και η διαδικασία αναγνώρισης της ισοτιμίας αποκλειστικά των Διπλωμάτων Εμπορικού Ναυτικού Α΄ τάξης των αποφοίτων των Α.Δ.Σ.Ε.Ν.. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη  με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και δεν πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/265/2005

Αναγνώριση πτυχίων ιατρικής των δέκα (10) νέων κρατών-μελών της Ε.Ε., με σκοπό τη χορήγηση αδείας ασκήσεως επαγγέλματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα πτυχία ιατρικής των δέκα (10) νέων κρατών-μελών της Ε.Ε., με σκοπό τη χορήγηση στους κατόχους τους αδείας ασκήσεως επαγγέλματος, αναγνωρίζονται υπό τις κάτωθι διακρίσεις: 1) Τα πτυχία, που θα χορηγηθούν στο μέλλον από τα δέκα (10) νέα κράτη-μέλη και θα πιστοποιούν εκπαίδευση, που θα έχει αρχίσει μετά την ένταξη των ανωτέρω κρατών στην Ε.Ε., δηλαδή μετά την 1-5-2004: 1α) Εάν οι ονομασίες τους αντιστοιχούν στις περιλαμβανόμενες στον πίνακα της παρ.2 του άρθρου 5 του ΠΔ 84/86 (παράρτημα Α΄ της οδηγίας 19/2001/ΕΚ), πρέπει να αναγνωρίζονται (στο μέλλον) αυτομάτως και άνευ επιφυλάξεων (άρθρα 2, 3 και 6 ΠΔ 84/86 και 2 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ). 1β) Εάν οι ονομασίες τους δεν αντιστοιχούν στον ανωτέρω πίνακα, πρέπει να αναγνωρίζονται, εφόσον συνοδεύονται από πιστοποιητικό της αρμοδίας αρχής ή οργανισμού του κράτους προελεύσεως, που θα βεβαιώνει, αφενός μεν ότι χορηγήθηκαν ύστερα από την περάτωση εκπαιδεύσεως και καταρτίσεως, σύμφωνης προς το άρθρο 23, αφετέρου δε ότι θεωρούνται από το κράτος-μέλος προελεύσεως ισοδύναμα προς εκείνα που αναφέρονται στον πίνακα (άρθρο 26 ΠΔ 84/86 και 42β της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ). (ομοφ.) 2) Τα πτυχία, που έχουν χορηγηθεί στην πρώην Σοβιετική Ένωση, στην πρώην Τσεχοσλοβακία, και στην πρώην Γιουγκοσλαβία ή πιστοποιούν εκπαίδευση, που άρχισε στις χώρες αυτές πριν από τις οριζόμενες στις διατάξεις του άρθρου 9α της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ ημερομηνίες, αναγνωρίζονται, μόνο εφόσον οι αρμόδιες αρχές της Εσθονίας, της Λετονίας, της Λιθουανίας, της Σλοβακίας, της Σλοβενίας ή της Τσεχίας, κατά περίπτωση, βεβαιώνουν ότι έχουν την ίδια ισχύ με τα πτυχία, που χορηγούν οι ίδιες, καθώς επίσης, ότι οι κάτοχοί τους έχουν ασκήσει πραγματικώς και νομίμως στις χώρες αυτές το ιατρικό επάγγελμα επί τρία τουλάχιστον έτη κατά την πενταετία, που προηγείται της ημερομηνίας εκδόσεως της σχετικής βεβαιώσεως (άρθρο 9α της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ). (ομοφ.) 3) Τα χορηγηθέντα μέχρι σήμερα πτυχία, αλλά και όσα πρόκειται να χορηγηθούν στο μέλλον, που θα πιστοποιούν εκπαίδευση που άρχισε πριν την 1-5-2004: 3α) Εφόσον δεν βεβαιώνεται ότι ανταποκρίνονται στις ποιοτικές και ποσοτικές απαιτήσεις του άρθρου 23 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ, τεκμαίρεται ότι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις αυτές, και, επομένως, πρέπει να αναγνωρίζονται, ανεξαρτήτως ονομασίας, μόνο εφόσον συνοδεύονται από βεβαίωση, που θα πιστοποιεί, ότι ο κάτοχός τους έχει ασκήσει στη χώρα, προελεύσεως ή καταγωγής πραγματικώς και νομίμως το ιατρικό επάγγελμα επί τρία τουλάχιστον συνεχή έτη, κατά τη διάρκεια των πέντε ετών που προηγούνται της χορηγήσεως της βεβαιώσεως αυτής (άρθρα 9 παρ.1 οδηγίας 93/16/ΕΟΚ και 12 παρ.1 ΠΔ 84/86). 3β) Εάν αντιθέτως πιστοποιείται ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 23 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ, : - όταν οι ονομασίες τους αντιστοιχούν στις περιλαμβανόμενες στον πίνακα της παρ.2 του άρθρου 5 του ΠΔ 84/86 (παράρτημα Α΄ της οδηγίας 19/2001/ΕΚ), πρέπει να αναγνωρίζονται, εάν συνοδεύονται από πιστοποιητικό της αρμοδίας αρχής του κράτους-μέλους προελεύσεως, που θα βεβαιώνει, ότι πράγματι πληρούν όλες τις απαιτήσεις, ποιοτικές και ποσοτικές, του ως άνω άρθρου 23 (άρθρα 9 παρ.1 και παρ.11 του προοϊμίου της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ, άρθρα 2, 6 και 12 παρ.1 ΠΔ 84/86), - όταν οι ονομασίες τους δεν αντιστοιχούν στις περιλαμβανόμενες στον πίνακα της παρ.2 του άρθρου 5 του ΠΔ 84/86 (παράρτημα Α΄ της οδηγίας 19/2001/ΕΚ), πρέπει να αναγνωρίζονται, εάν συνοδεύονται από πιστοποιητικό της αρμοδίας αρχής του κράτους-μέλους προελεύσεως, που θα βεβαιώνει τόσο ότι πράγματι πληρούν όλες τις απαιτήσεις, ποιοτικές και ποσοτικές, του άρθρου 23, όσο και ότι οι αρμόδιες αρχές της χώρας αυτής τα θεωρούν ισότιμα με εκείνα, που αναφέρονται στον ανωτέρω πίνακα (άρθρα 9 παρ.5 οδηγίας 93/16/ΕΟΚ και 12 παρ.5 ΠΔ 84/86). (πλειοψ.) Σε κάθε περίπτωση τυχόν απορριπτικές αποφάσεις των κατά τόπο αρμοδίων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων πρέπει να είναι νομίμως αιτιολογημένες. Οι υπηρεσίες αυτές, όμως, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες έχουν δικαιολογημένες αμφιβολίες, δύνανται να απαιτήσουν από τις αρμόδιες αρχές του κράτους-μέλους, που έχει χορηγήσει τον υπό αναγνώριση τίτλο, βεβαίωση τόσο της γνησιότητας αυτού, όσο και του ότι ο κάτοχός του έτυχε πράγματι της απαιτουμένης από το άρθρο 23 της οδηγίας 93/16/ΕΟΚ εκπαιδεύσεως (άρθρο 22 οδηγίας 93/16/ΕΟΚ), η βεβαίωση δε αυτή δύναται, προς άρση κάθε αμφιβολίας, να απαιτηθεί και από τον φορέα που χορήγησε τον τίτλο.


ΝΣΚ/115/2013

Προϋποθέσεις κατάταξης κατ’ άρθρο 15 του Ν. 3404/2005 Πτυχιούχων Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υποψήφιοι, κάτοχοι τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, που έχουν αναγνωριστεί με πράξη του ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α. ή του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ως ισότιμοι των τίτλων σπουδών Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. της ημεδαπής, αλλά όχι ως αντίστοιχοι αυτών, μπορούν να καταταγούν, δεδομένου ότι δεν απαιτείται ως προϋπόθεση για την κατάταξή τους, ως Πτυχιούχων Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., η αντιστοιχία ή η συνάφεια των τίτλων τους με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος κατάταξης. β) Δεν είναι δυνατή η θέσπιση από τη Συνέλευση του Τμήματος, ως κριτηρίου για την κατάταξη, της συνάφειας του τίτλου σπουδών των υποψηφίων κατόχων πτυχίων Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι., ή ισότιμων τίτλων σπουδών της αλλοδαπής με το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος. γ) Οι κάτοχοι τίτλων σπουδών της αλλοδαπής πρέπει να συνυποβάλλουν, ως δικαιολογητικά για την κατάταξή τους, μαζί με το αντίγραφο του τίτλου σπουδών τους και τη βεβαίωση «ισοτιμίας» ή «ισοτιμίας και αντιστοιχίας» του τίτλου σπουδών τους, καθώς και της αντιστοιχίας της βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας των αναγνωριζόμενων ως «ισότιμων» και «ισότιμων και αντίστοιχων» αλλοδαπών τίτλων σπουδών με τη βαθμολογική ή αξιολογική κλίμακα των ημεδαπών τίτλων, από το ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α - Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ή από το όργανο που έχει την αρμοδιότητα αναγνώρισης του τίτλου σπουδών, η μη υποβολή δε της απαιτούμενης βεβαίωσης περί της αναγνώρισης της «ισοτιμίας» ή της «ισοτιμίας και αντιστοιχίας» του αλλοδαπού τίτλου σπουδών με τους τίτλους σπουδών των Ελληνικών Α.Ε.Ι., δεν μπορεί να υποκατασταθεί από μόνη τη βεβαίωση του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., περί της αντιστοιχίας της βαθμολογικής ή αξιολογικής κλίμακας του αλλοδαπού τίτλου σπουδών με την βαθμολογική ή αξιολογική κλίμακα των ημεδαπών τίτλων, ούτε και από την κατ’ άρθρο 10 παρ.3 του Ν. 2327/1995 βεβαίωση, από το Ειδικό Πρόγραμμα Επανεκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


ΝΣΚ/329/2005

Προϋποθέσεις ένταξης εκπαιδευτικών σε ενιαίους πίνακες αναπληρωτών του Ν 3255/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Η προϋπηρεσία που έχει προσφερθεί σε ένα κλάδο δεν προσμετράται για την ένταξή του σε ενιαίο πίνακα αναπληρωτών του Ν 3255/2004 άλλου κλάδου. Β) 1. Δεν είναι νόμιμη η πρόσληψη ως αναπληρωτών ή και ο διορισμός τους ως μονίμων εκπαιδευτικών κατόχων πτυχίου ωδείου που δεν έχουν λάβει βαθμολογική βάση σε διενεργηθέντα διαγωνισμό παρά μόνον αν έχουν προσληφθεί νομίμως σε μουσικά σχολεία. 2. Μη νόμιμη η πρόσληψη ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων πτυχιούχων ωδείου που πέτυχαν τη βαθμολογική βάση σε παλαιότερους διαγωνισμούς (1992-1995) των οποίων η ισχύς έχει προ πολλού λήξει. α) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με προϋπηρεσία που πέτυχαν την βαθμολογική βάση σε προγενέστερο διαγωνισμό (έτους 1992, 1995 ή του ΑΣΕΠ) εντάσσονται στους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών της παρ.2α, περ.β και της παρ.4 του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 μόνον εφόσον η προϋπηρεσία αυτών είχε κτηθεί κατόπιν νομίμου προσλήψεως. β) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί χωρίς προηγούμενη συμμετοχή τους σε σχετικό διαγωνισμό δεν εντάσσονται στους ανωτέρω πίνακες αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό του Ν 3255/2004, εκτός εάν η προϋπηρεσία τους αυτή είχε κτηθεί κατόπιν νομίμου προσλήψεώς τους σε μουσικά σχολεία, σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθ. 3345/2-9-1988 σχετικής υπουργικής αποφάσεως και με την προϋπόθεση ότι έχουν τα απαιτούμενα από το νόμο τυπικά προσόντα του κλάδου. γ) Δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν στο σχετικό πίνακα του Ν 3255/2004 μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με 30 μήνες προϋπηρεσία μέχρι 30-6-2004, εφόσον επιτύχουν τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό, ο οποίος θα διενεργηθεί μέχρι και το έτος 2007-2008, που είναι η καταληκτική ημερομηνία για το διορισμό των εκπαιδευτικών αυτών, διότι σύμφωνα με τα προαναφερθέντα η 30μηνη προϋπηρεσία τους δεν έχει νομίμως αποκτηθεί, αφού δεν ήταν και στο παρελθόν επιτυχόντες σε διαγωνισμό του κλάδου ΠΕ16. δ) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου χωρίς απολυτήριο Λυκείου, δεν μπορούν να ενταχθούν στον πίνακα αναπληρωτών κλάδου ΠΕ16 για μόνιμο διορισμό, διότι δεν διαθέτουν το τυπικό προσόν για ένταξή τους σε κλάδο ΠΕ. ε) Μπορεί, κατά τη γνώμη του Τμήματος, να προσμετρηθεί για εγγραφή στους αντίστοιχους πίνακες και μόνιμο διορισμό τους η προϋπηρεσία μουσικών κατόχων πτυχίων ωδείου που εργάσθηκαν ως εμπειροτέχνες σε μουσικά σχολεία, μόνον εάν έχουν προσληφθεί ως εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία αυτά κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω σχετικής υπουργικής αποφάσεως, με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι διαθέτουν τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου, προκειμένου να διορισθούν στον κλάδο ΠΕ16. Στις περιπτώσεις, όμως, που αυτοί εργάσθηκαν στα μουσικά σχολεία ως έκτακτοι συνεργάτες, αυτοί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής τους στους πίνακες αυτούς και περαιτέρω διορισμού τους στον κλάδο ΠΕ16 Μουσικών του ΥΠΕΠΘ. Γ) Η παρασχεθείσα προϋπηρεσία ωρομισθίων εκπαιδευτικών, καθ’ υπέρβαση του νομίμου ωραρίου τους (11 ωρών εβδομαδιαίως) και μέχρι συμπληρώσεως του υποχρεωτικού ωραρίου νεοδιόριστου εκπαιδευτικού του οικείου κλάδου, που αποδεικνύεται από τις σχετικές βεβαιώσεις των Δ/νσεων Εκπαίδευσης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη για την ένταξή τους στους πίνακες αναπληρωτών του Ν 3255/2004 α) για πρόσληψη αναπληρωτών (άρθρο 6 παρ.5), β) για μόνιμο διορισμό (άρθρο 6 παρ.2α, περ.ββ΄) και γ) για μόνιμο διορισμό - περίπτωση τριαντάμηνης προϋπηρεσίας (άρθρο 6 παρ.4). Δ) Δεν εντάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 όσοι δεν έχουν αποδεχθεί το διορισμό τους σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών καθώς και όσοι έχουν παραιτηθεί μέσα στο πρώτο έτος από το διορισμό τους. Ε) Υποψήφιοι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 138 του Ν 2725/1999, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση για μόνιμο διορισμό κατόπιν προσκλήσεως για το σχολικό έτος 2004-2005 δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για μόνιμο διορισμό το σχολικό έτος 2005-2006 κατ’ εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 7 του Ν 3027/2002.


ΝΣΚ/250/2011

Δικαιούμενοι κατάταξης κατ άρθρο 15 του Ν 3404/2005 στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, πτυχιούχοι Τμημάτων ΑΕΙ, ΤΕΙ και Ανωτέρων Σχολών – Κατηγορίες κατάταξης αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Είναι δυνατή η κατάταξη πτυχιούχων της μίας εκ των δύο κατευθύνσεων, «Συνεχούς Εκπαίδευσης» και «Εκπαίδευσης των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες», του ενιαίου πτυχίου του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στην άλλη κατεύθυνση του ιδίου Τμήματος. β) Είναι δυνατή η κατάταξη πτυχιούχου του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην κατεύθυνση «Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες» στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. γ) Οι πτυχιούχοι Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.) των Τ.Ε.Ι., κατατάσσονται, ως πτυχιούχοι ΤΕΙ σε ξεχωριστό ποσοστό 5% επί του αριθμού των εισακτέων σε κάθε Τμήμα Πανεπιστημίου. δ) Πτυχιούχος της πρώην Ανώτερης Σχολής Επισκεπτριών Αδελφών και Νοσοκόμων, αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, κατατάσσεται στο ξεχωριστό ποσοστό 5% επί του αριθμού των εισακτέων σε κάθε Τμήμα Πανεπιστημίου, στο οποίο κατατάσσονται οι κάτοχοι πτυχίων Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων μ' αυτά. ε) Οι πτυχιούχοι, μετά το 1984, της «Ανωτέρας Σχολής Νοσηλευτριών» του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού δεν δικαιούνται κατάταξης στα Πανεπιστήμια και στα Τ.Ε.Ι. στ) Οι πτυχιούχοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.), κατατάσσονται, ως πτυχιούχοι Ανώτερης Σχολής διετούς φοίτησης, σε ποσοστό 2% μαζί με τους πτυχιούχους Πανεπιστημίου, επί του αριθμού των εισακτέων σε κάθε Τμήμα Πανεπιστημίου με έδρα στο Νομό Θεσσαλονίκης. ζ) Οι πτυχιούχοι της πρώην Ανώτερης Δημόσιας Σχολής Εμπορικού Ναυτικού Κεφαλληνίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου και Ηπείρου, κατατάσσονται σε ξεχωριστό ποσοστό 2% επί του αριθμού των εισακτέων σε συναφές Τμήμα Πανεπιστημίου, ως πτυχιούχοι Ανωτέρων Σχολών υπερδιετούς κύκλου σπουδών. η) Πτυχιούχος της Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου, κατατάσσεται σε ξεχωριστό ποσοστό 2% επί του αριθμού των εισακτέων σε συναφές Τμήμα Πανεπιστημίου, ως πτυχιούχος Ανώτερης Σχολής υπερδιετούς κύκλου σπουδών. θ) Πτυχιούχος, προ του 2008, της Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής Αθηνών, κατατάσσεται σε ξεχωριστό ποσοστό 2% επί του αριθμού των εισακτέων σε συναφές Τμήμα Πανεπιστημίου, ως πτυχιούχος Ανώτερης Σχολής υπερδιετούς κύκλου σπουδών.


ΝΣΚ/226/2010

Εγγειοβελτιωτικά έργα. Συμμετοχή εργοληπτών κατόχων πτυχίων δασοτεχνικών έργων στον διαγωνισμό του έργου «Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων και έργων ορεινής υδρονομίας στη λεκάνη της λίμνης Κάρλας».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Από τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν 998/1979, προκύπτει ότι στην κατηγορία των δασοτεχνικών έργων, κατατάσσονται τα πάσης φύσεως έργα, που αφορούν στον προγραμματισμό, μελέτη και εκτέλεση των έργων δασικής οδοποιίας, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 15, των δασικών μεταφορικών εγκαταστάσεων και δασικών κτιρίων, της δασοτεχνικής διευθετήσεως χειμάρρων και των προστατευτικών αναδασώσεων, βελτιώσεων ορεινών βοσκοτόπων, τοποθετήσεως πινακίδων, κατασκευής υδατοδεξαμενών και υδραγωγών, ως και συντηρήσεως ή επισκευής των εν γένει τεχνικών έργων και εγκαταστάσεων. Η αρίθμηση αυτή, αν και ενδεικτική, αναφέρεται σε έργα τα οποία έχουν σχέση με τεχνικές κατασκευές (οδοποιία, εγκαταστάσεις, διευθέτηση χειμάρρων κ.λπ.) και όχι μόνον σε αναδασώσεις, ενώ δεν γίνεται μνεία για έργα ορεινής υδρονομίας και κατά συνέπεια για τον καθορισμό των τάξεων των καλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων πρέπει να αθροισθούν οι προϋπολογισμοί των έργων ορεινής υδρονομίας και αναδασώσεων. (ομοφ.) β) Στις δημοπρασίες για έργα «πρασίνου» μετέχουν και οι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. εργοληπτικές επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τις ειδικότητες των στελεχών τους. (πλειοψ.) γ) Δεν υπάρχει περιορισμός στις δραστηριότητες των εργοληπτικών επιχειρήσεων που είναι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. για έργα πρασίνου και στελεχώνονται από γεωπόνους. (πλειοψ.) δ) Εφόσον κατά την κρίση της υπηρεσίας το υπόψη έργο είναι πολύπλοκο, μπορεί να προστεθούν στη διακήρυξη πρόσθετοι όροι, με τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 παρ.5 του Ν 3669/2008. (ομοφ.)