×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/298/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εφαρμογή του καθεστώτος της πίστωσης του Φόρου υπέρ των Α.Ε.Ι., της Εισφοράς Τραπέζης, της Ειδικής Εισφοράς και του Ειδικού Τέλους στα πετρελαιοειδή προϊόντα, κατά την εισαγωγή πρώτων και βοηθητικών υλών από την εταιρεία «….….Α.Ε.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ορθά εφαρμόζονταν το από το άρθρο 18 παρ.1 της κυρωθείσης με νόμο από 27-8-1960 συμβάσεως μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των ιδρυτών της εταιρείας «….….Α.Ε.» προβλεπόμενο καθεστώς της πίστωσης και συνεπώς ορθά δεν συνεισπράττοντο άμεσα κατά την εισαγωγή ο Φόρος υπέρ των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, η Εισφορά Τραπέζης και τέλος η Ειδική Εισφορά και το Ειδικό Τέλος επί των πετρελαιοειδών προϊόντων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/329/2008

Πετρελαιοειδή προϊόντα. Απαλλαγή αυτών από την «πρόσθετο φορολογία» υπέρ των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ως και την «εισφορά τραπέζης».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προβλεπόμενη από την παράγραφο 4 του άρθρου 4 του Ν 1038/1980 απαλλαγή των αναφερομένων στην παράγραφο 1 και 2 του ίδιου άρθρου προϊόντων, από κάθε άλλη φορολογία ή επιβάρυνση, πλην του ειδικού φόρου κατανάλωσης και των ρητώς οριζομένων στην ίδια διάταξη δασμών, φόρων και επιβαρύνσεων, εξακολουθεί να ισχύει και μετά την ισχύ του νέου Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και συνεπώς τα προϊόντα αυτά δεν βαρύνονται με την οριζόμενη στο άρθρο 8 του Ν 788/1948 και το άρθρο μόνο του Ν 3883/1958 «πρόσθετο φορολογία» υπέρ των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ως και την προβλεπόμενη από την 25323/1960 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εμπορίου «εισφορά τραπέζης».


ΕλΣυν/Τμ.1/126/2012

Εισφορά  υπέρ ΟΑΕΔ.Από την καταβολή της ανωτέρω εισφοράς εξαιρείται ρητώς το προσωπικό που καταβάλλει την εισφορά υπέρ του κλάδου ανεργίας, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954  (ΦΕΚ 197 Α΄), όπως έχουν τροποποιηθεί με τις όμοιες της παρ. 6 του άρθρου 44 του ν. 2084/1992 (ΦΕΚ 165 Α΄) και της παρ. 9 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α΄). Περαιτέρω, με την παρ. 2 περιπτ. β΄  του άρθρου 38 του ιδίου ως άνω νόμου (ν. 3986/2011) επιβάλλεται επί των αποδοχών, προσθέτων αμοιβών και αποζημιώσεων των μισθοδοτούμενων υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ, κ.λπ. ειδική εισφορά 1% υπέρ του Ταμείου Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΠΔΥ), για όσους υπαλλήλους είναι ασφαλισμένοι σε αυτό, ή υπέρ του ΟΑΕΔ στην περίπτωση που δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΤΠΔΥ. Από την καταβολή ωστόσο της ανωτέρω εισφοράς υπέρ του ΤΠΔΥ ή του ΟΑΕΔ, δεν προβλέπεται εξαίρεση αντίστοιχη με εκείνη που αφορά την καταβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας. Συνεπώς, η προβλεπόμενη από το άρθρο 38 παρ.2 περιπτ. β΄ του ν. 3986/2011 εισφορά υπέρ του ΤΠΔΥ ή του ΟΑΕΔ νομίμως επιβάλλεται από 1.1.2011 και επί των αποδοχών, πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων ακόμη και εκείνων που καταβάλλουν την εισφορά υπέρ του κλάδου ανεργίας, που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954, όπως αυτές ακολούθως τροποποιήθηκαν.  

29158/1202/2015

Διευκρινίσεις επί της προβλεπόμενης από την παρ.2β του άρθρου 38 του ν.3986/2011 ειδικής εισφοράς 1% υπέρ ΟΑΕ. (ΑΔΑ:6ΚΣΖ465Θ1Ω-Σ9Υ)

Επισυνάπτεται γνωμοδότηση ΝΣΚ 117/2015 σύμφωνα με την οποία:

Εξαίρεση ή μη του προσωπικού που καταβάλλει την εισφορά υπέρ κλάδου ανεργίας, από την προβλεπόμενη στην παρ.2β του άρθρου 38 του Ν. 3986/2011 εισφορά 1% υπέρ ΟΑΕΔ.Από την προβλεπόμενη στην παρ.2β του άρθρου 38 του Ν. 3986/2011 ειδική εισφορά 1% υπέρ ΟΑΕΔ δεν εξαιρείται το προσωπικό που καταβάλλει την εισφορά υπέρ κλάδου ανεργίας, που προβλέπεται από την παρ.1 του άρθρου 32 του Ν.Δ. 2961/1954, όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ.6 του άρθρου 44 του Ν. 2084/1992 και την παρ.9 του άρθρου 44 του πρώτου ως άνω νόμου, διότι η εξαίρεση αυτή αναγράφεται στην παρ.2α του άρθρου 38 του Ν. 3986/2011 και αφορά την ειδική εισφορά αλληλεγγύης για την καταπολέμηση της ανεργίας, που καθιερώνεται με την παράγραφο αυτή. (ομοφ.)


ΝΣΚ/225/2012

Ερμηνεία των διατάξεων του άρθρου 38 παρ.2β του Ν. 3986/2011, σχετικά με τη διενέργεια ή μη επιπλέον παρακράτησης 1% υπέρ Ο.Α.Ε.Δ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η καθιέρωση της ειδικής εισφοράς 1% υπέρ του Ο.Α.Ε.Δ. του άρθρου 38 παρ.2β του Ν. 3986/2011 είναι επιπρόσθετη και ανεξάρτητη από τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές που ήδη καταβάλλονται υπέρ του Ο.Α.Ε.Δ. κατά την παρ.2α του άρθρου 38 του ίδιου νόμου, ήτοι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης 2% για την καταπολέμηση της ανεργίας. Η άνω ειδική εισφορά 1% υπέρ του Ο.Α.Ε.Δ. επιβάλλεται σε όλο ανεξαιρέτως το μισθοδοτούμενο προσωπικό το οποίο δεν είναι ασφαλισμένο στο ΤΠΔΥ και υπολογίζεται και στις περιπτώσεις εκείνες οι οποίες εξαιρούνται από την παρακράτηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης 2% για την καταπολέμηση της ανεργίας. Εξαιρούνται της επιβολής ειδικής εισφοράς 1% υπέρ του ΟΑΕΔ μόνον όσοι υπάγονται στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων.


ΝΣΚ/59/2012

Υπαγωγή ή μη σε κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ και ΤΕΕ, καθώς και σε τέλος χαρτοσήμου, των αμοιβών των δικηγόρων που μετέχουν σε συμπράξεις αναθέσεως κτηματογραφικών μελετών του Ν.2308/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αμοιβές των δικηγόρων που μετέχουν ως μέλη των συμπράξεων, στις οποίες ανατίθεται η εκπόνηση μελετών κτηματογραφήσεως του Ν.2308/1995, δεν υπόκεινται σε κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ και ΤΕΕ, ούτε σε τέλος χαρτοσήμου και εισφοράς υπέρ ΟΓΑ επί του τέλους χαρτοσήμου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/147/2016

Δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 46§5 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας περί προληπτικών ή διασφαλιστικών μέτρων, σε σχέση με το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων, το χαρτόσημο από μισθώσεις ακινήτων και την εισφορά ΟΓΑ.(...)Στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 46 παρ. 5 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, Ν. 4174/2013), που προβλέπει την επιβολή διασφαλιστικών μέτρων, σε περίπτωση που η φορολογική διοίκηση διαπιστώνει «μη απόδοση, ανακριβή απόδοση, συμψηφισμό, έκπτωση ή διακράτηση Φ.Π.Α., Φ.Κ.Ε., φόρου ασφαλίστρων, παρακρατούμενων, επιρριπτόμενων φόρων, τελών και εισφορών», δεν περιλαμβάνονται τα πάσης φύσεως τέλη και εισφορές, αλλά μόνον αυτά που έχουν κατά νόμο τον χαρακτήρα παρακρατουμένου ή επιρριπτομένου τέλους ή εισφοράς και αποδίδονται στο Δημόσιο ή άλλο δικαιούχο φορέα από πρόσωπο διαφορετικό από το βαρυνόμενο. Το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (ΕΤΑΚ) των άρθρων 5 έως 19 του ν. 3634/2008 και το προβλεπόμενο στις διατάξεις π.δ. της 28ης Ιουλίου 1931 «Περί κώδικος των νόμων περί τελών χαρτοσήμου» τέλος χαρτοσήμου επί του ποσού των κτωμένων μισθωμάτων εξ ακινήτων, καθώς και η αναλογούσα σε αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 1 περ. Γ του ν. 4169/1961 ειδική κοινωνική εισφορά υπέρ του ΟΓΑ, δεν αποτελούν παρακρατούμενο ή επιρριπτόμενο φόρο ή τέλος και, ως εκ τούτου, δεν εμπίπτουν στη διάταξη του άρθρου 46§5 του ν. 4174/2013 (ομοφ.). - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/149/2005

Απαλλαγή της ΟΣΕ Α.Ε. από την υποχρέωση καταβολής εισφοράς του Ν 128/75.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την 1.6.2003 τα ομολογιακά δάνεια βαρύνονται με την εισφορά του Ν 128/75 όπως ισχύει, εκτός εάν καταλαμβάνονται από τις διατάξεις του Ν 3156/2003. Τα ομολογιακά δάνεια τα οποία επιθυμεί να εκδόσει η ΟΣΕ Α.Ε. δεν καταλαμβάνονται από τις διατάξεις του Ν 3156/2003, γιατί δεν πληρούν όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις εφόσον δεν κατατάσσονται στο Ελληνικό Χρηματιστήριο και δεν πρόκειται να διατεθούν μόνο στην Ελληνική αγορά.


ΔΕΔ/Θεσ/760/2025

Η απόφαση 760/05.05.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που ασκήθηκε κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2018, εκδοθείσα κατόπιν τροποποιητικής δήλωσης. Ο προσφεύγων, φορολογικός κάτοικος Ελλάδος, αιτήθηκε την ακύρωση του καταλογισμού ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που επιβλήθηκε σε δηλωθέντα μερίσματα και τόκους αλλοδαπής προέλευσης. Η ΔΕΔ έκρινε ότι, καθώς ο προσφεύγων είναι κάτοικος Ελλάδας και η χώρα έχει δικαίωμα φορολόγησης του παγκόσμιου εισοδήματος (βάσει και της ΣΑΔΦ με τις ΗΠΑ), η εισφορά αλληλεγγύης επιβλήθηκε ορθά. Συνεπώς, η προσφυγή απορρίφθηκε, διατηρώντας το τελικό χρεωστικό ποσό στα 11.309,61€.


ΝΣΚ/405/2002

Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο. Εισφορά άρθρου 59 παρ.2 Ν 1914/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταβολή της προβλεπομένης από την διάταξη του άρθρου 59 του Ν 1914/90 εισφοράς προς χορήγηση αδείας σκοπιμότητος δρομολογήσεως πλοίου, συνδέεται με την ικανοποίηση του αιτήματος, δηλαδή την παροχή αδείας σκοπιμότητος δρομολογήσεως πλοίου. Από της εκδόσεως, επομένως, αποφάσεως του ΣτΕ, με την οποία ακυρώνεται η χορηγηθείσα άδεια σκοπιμότητος, θεωρείται ότι ουδέποτε χορηγήθηκε η αιτηθείσα άδεια σκοπιμότητος, τούτο δε συνεπάγεται την εκ μέρους της Διοικήσεως υποχρέωση επιστροφής της καταβληθείσης υπέρ του ΝΑΤ εισφοράς, δεδομένου ότι έχει πάψει να υφίσταται ο δικαιολογητικός λόγος καταβολής ταύτης.


ΝΣΚ/446/2013

Φορολογική μεταχείριση της εισφοράς (5%) που επιβάλλεται επί του συνόλου των ακαθαρίστων εισπράξεων της επιχείρησης με την επωνυμία «ΚΤΕΛ ……. Α.Ε.», βάσει των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 13 του ν. 2963/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εισφορά της παραγράφου 1α του άρθρου 13 του ν. 2963/2001 αποτελεί φορολογικό βάρος του συγκοινωνιακού φορέα και συνεπώς εκπίπτει, κατά τη διάταξη του άρθρου 31 παρ.1 περ.ε’ του Κ.Φ.Ε., από τα ακαθάριστα έσοδα των ΚΤΕΛ Α.Ε. Η εισφορά των παραγράφων 1β και 1γ του ίδιου άρθρου και νόμου προορίζεται για το σχηματισμό αποθεματικού από τον νόμο για τη διενέργεια μελλοντικών επενδύσεων και, ως εκ τούτου, δεν τίθεται ζήτημα εκπτώσεώς της, κατ’ εφαρμογήν της ως άνω διατάξεως του Κ.Φ.Ε. (ομοφ.) ΤΟ ΘΕΜΑ ΡΥΘΜΙΣΤΗΚΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ Ν. 4254/2014 Α3ΠΒ1, ΠΒ2.