×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/286/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΟΤΑ. Αιρετά όργανα. Πειθαρχικά αδικήματα. Αρμοδιότητα Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας για επιβολή πειθαρχικών ποινών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας επιβάλλει στα αιρετά όργανα των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ την ποινή της αργίας μέχρι τριών μηνών για σοβαρή παράβαση καθήκοντος ή υπέρβαση της αρμοδιότητάς τους από δόλο ή βαριά αμέλεια. Στη περίπτωση που το πειθαρχικό αδίκημα επισύρει ποινή αργίας ανώτερης των τριών μηνών ή έκπτωση από το αξίωμα, παρέχεται προηγουμένως, σύμφωνη γνώμη του ειδικού πειθαρχικού συμβουλίου, που προβλέπεται από το άρθρο 185 του Δ.Κ.Κ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/298/2011

ΟΤΑ – Αποδοχές αιρετών οργάνων – Ανώτατο όριο αποδοχών κατ’ άρθρο 2 παρ. 1 Ν 3833/2010 – Υπέρβαση – Συνυπολογισμός ή μη των συντάξιμων αποδοχών από βουλευτικό ή άλλο αιρετό αξίωμα.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Οι συντάξεις, που καταβάλλονται στα αιρετά όργανα των ΟΤΑ δεν συνυπολογίζονται για την εξεύρεση του ανωτάτου ορίου αποδοχών του άρθρου 2 παρ.1 του Ν 3833/2010. (ομοφ.)


ΣΤΕ/2060/2020

Παράβαση καθήκοντος από Δήμαρχο-Πειθαρχική ποινή αργίας:Ζητείται η εξαφάνιση της Ε.Π. ... απόφασης του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, με την οποία επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα, Δήμαρχο …, η πειθαρχική ποινή της αργίας είκοσι (20) ημερών για το πειθαρχικό παράπτωμα της σοβαρής παράβασης καθήκοντος από βαριά αμέλεια.(....)τα αιρετά όργανα των δήμων υπέχουν πειθαρχική ευθύνη για σοβαρή παράβαση των καθηκόντων τους που τελείται είτε με δόλο είτε με βαριά αμέλεια χωρίς να απαιτείται η συμπεριφορά αυτή να έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση συγκεκριμένης βλάβης. Επομένως, ο ισχυρισμός του προσφεύγοντος ότι δεν υπήρξε οικονομικό όφελος του ίδιου σε βάρος του δήμου, καθόσον ο τελευταίος δεν προέβη σε καμία καταβολή, πρέπει να απορριφθεί(....)Ο λόγος αυτός είναι απορριπτέος ως αβάσιμος καθόσον σύγκρουση συμφερόντων, κατά την έννοια της παρ. 3 του άρθρου 58 του ν. 3852/2010, υφίσταται στο πρόσωπο του Δημάρχου κατά τη λήψη αποφάσεων ή τη διενέργεια πράξεων που κατατείνουν στην κατάρτιση σύμβασης μίσθωσης δημοτικού ακινήτου ανεξαρτήτως των σκοπών στους οποίους αποβλέπει η μίσθωση αυτή, ιδιαιτέρως, δε στην προκειμένη περίπτωση κατά την οποία η ανωτέρω εταιρία, στην οποία ο προσφεύγων ήταν εταίρος, μίσθωσε το επίμαχο δημοτικό ακίνητο απευθείας από τη δημοτική επιχείρηση «Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Α.) Δήμου …», χωρίς τη διενέργεια δημοπρασίας και κατόπιν πρότασης του προσφεύγοντος, Προέδρου της δημοτικής επιχείρησης.(....)Επειδή, το Δικαστήριο, εκτιμώντας τις συνθήκες υπό τις οποίες τελέσθηκε το επίδικο πειθαρχικό παράπτωμα και, ιδίως, τη θέση ιδιαίτερης ευθύνης που κατείχε ο προσφεύγων ως Δήμαρχος και Πρόεδρος της Ε.Τ.Α. Δήμου … Α.Ε. ΟΤΑ, το γεγονός ότι το παράπτωμα τελέσθηκε με περισσότερες πράξεις οι οποίες οδήγησαν στη σύναψη της επίμαχης μίσθωσης, τη βαρύτητα των συνεπειών της συμπεριφοράς του προσφεύγοντος σε σχέση με τη νομιμότητα της ανωτέρω απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου … η οποία ακυρώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου νομιμότητας με την 6/2015 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, καθώς και το πλήγμα στο κύρος του αιρετού αυτού οργάνου της τοπικής αυτοδιοίκησης, κρίνει προσήκουσα την, λίαν επιεική άλλωστε, πειθαρχική ποινή της αργίας είκοσι (20) ημερών η οποία του επιβλήθηκε.Απορρίπτει την προσφυγή.


ΝΣΚ/190/2004

ΟΤΑ – Αιρετά όργανα – Αυτοδίκαιη έκπτωση από το αξίωμα, σε περίπτωση αμετάκλητης καταδίκης για παράβαση καθήκοντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αμετάκλητη καταδίκη αιρετού οργάνου, για παράβαση καθήκοντος, εκ του λόγου ότι παρέλειψε να προέλθει στη σφράγιση καταστήματος, εντός της νομίμου προθεσμίας, θεμελιώνει λόγο αυτοδίκαιης έκπτωσης, σύμφωνα με το άρθρο 187 παρ.1 του Δ.Κ.Κ. (πλειοψ.).


ΝΣΚ/473/2000

Δήμοι-Κοινότητες. Κώλυμα εκλογιμότητος και ασυμβίβαστο, για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ, κατ άρθρο 47 παρ.2 του Δ.Κ.Κ.(...)Στο οικονομικό αντικείμενο (ύψος ποσού) των συμβάσεων, κατ εφαρμογή του άρθρου 47 παρ.2 του Δ.Κ.Κ., προκειμένου να κριθεί η συνδρομή κωλύματος εκλογιμότητος ή ασυμβίβαστου, για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ, δεν θα συνυπολογίζεται ο αναλογών Φ.Π.Α., αλλά θα λαμβάνεται υπόψη μόνον το ποσόν, που καρπούται ο αντισυμβαλλόμενος λήπτης.


ΝΣΚ/139/2007

Δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι εκλέγονται αιρετά όργανα πρωτοβάθμιων ΟΤΑ και κατέχουν θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης. Χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας από τα καθήκοντά τους. Διατήρηση ή μη της θέσης τους (ως Δ/ντών).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στον προϊστάμενο οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης, που κατέχει αιρετό αξίωμα πρωτοβάθμιου ΟΤΑ και στον οποίο χορηγήθηκε η υποχρεωτική ειδική άδεια για όλο το διάστημα της τετραετούς δημοτικής περιόδου, κατ’ άρθρο 139 παρ.1 Κ.Δ.Κ. ενώ η θητεία του προϊσταμένου δεν υπερβαίνει την τριετία, η αντίστοιχη θέση του δεν είναι δεκτική αναπλήρωσης κατ’ άρθρο 87 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν 3528/2007), αλλά θα πρέπει να θεωρηθεί κενή και, ως τοιαύτη, να προκηρυχθεί προς πλήρωση.


ΝΣΚ/3/2012

Καταβολή ή μη, των εξόδων παράστασης και αποδοχών θέσης, σωρευτικά, στα αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν επιτρέπεται, σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 8 του Ν.3833/2010, η σωρευτική καταβολή στα αιρετά όργανα των Ο.Τ.Α. που αναφέρονται στην παρ.1 του άρθρου 139 του Κ.Δ.Κ. (Ν.3463/2006) των εξόδων παράστασης και των αποδοχών της οργανικής θέσης που κατέχουν σε φορείς του δημόσιου τομέα, ανεξαρτήτως αν έχει χορηγηθεί η ειδική άδεια του άρθρου 139 του Κ.Δ.Κ. και ανεξαρτήτως αν ο αιρετός συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες του στην οργανική θέση που κατέχει κατά την εκλογή του στο αιρετό αξίωμα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/239/2009

Εκπαιδευτικός μόνιμος δημόσιος υπάλληλος– Πειθαρχική ποινή – Χρόνος έναρξης εκτέλεσης ποινής προσωρινής παύσης 6 μηνών για αδικαιολόγητη αποχή από τα καθήκοντά του και καταβολή σ’ αυτόν αποδοχών αργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εκπαιδευτικός που τιμωρήθηκε για αδικαιολόγητη αποχή από τα καθήκοντά του, αρχικά με ποινή οριστικής παύσης και ετέθη σε αυτοδίκαιη αργία, τελικά δε με ποινή προσωρινής παύσης, επανέρχεται αυτοδικαίως στην ενέργεια με την έκδοση της απόφασης του Β΄ βάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου από της κοινοποιήσεως της οποίας αρχίζει η εκτέλεση της ποινής του. Μη τιμωρηθείς τελικά με απόλυση, δικαιούται αποδοχών αργίας.


ΣΤΕ/913/2020

Παράβαση καθήκοντος από Δήμαρχο:Υποβολή έγγραφου αιτήματος στον αρμόδιο Υπουργό, χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για τη μεταβίβαση δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας σε περιοχή απόλυτης περιβαλλοντικής προστασίας για την ανάπτυξη συγκεκριμένων δραστηριοτήτων (καντίνα, ξαπλώστρες, ομπρέλες, μη μόνιμοι αρθρωτοί διάδρομοι). Η προθεσμία απόφασης του Πειθαρχικού Συμβουλίου είναι ενδεικτική και όχι αποκλειστική, οπότε η παρέλευση δύο (2) μηνών από την παραλαβή του σχετικού παραπεμπτικού εγγράφου κρίνεται εύλογο χρονικό διάστημα. Εξάλλου, για τη στοιχειοθέτηση του ως άνω πειθαρχικού παραπτώματος δεν απαιτείται πρόκληση συγκεκριμένης βλάβης, ως βαθμός δε υπαιτιότητας αρκεί η βαριά αμέλεια. Προσήκουσα η επιβληθείσα πειθαρχική ποινή της αργίας, διάρκειας είκοσι (20) ημερών. Απορρίπτει προσφυγή.


ΝΣΚ/177/2008

Έκτιση από δικαστική λειτουργό της πειθαρχικής ποινής της προσωρινής παύσης κατά το διάστημα που τελεί σε κατάσταση προσωρινής αργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δικαστική λειτουργός εξέτισε την πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης των πέντε μηνών κατά το διάστημα που τελούσε σε κατάσταση προσωρινής αργίας, ανεξάρτητα από την κοινοποίηση σ αυτήν οιουδήποτε σχετικού εγγράφου του Υπουργείου Δικαιοσύνης.


ΣΤΕ ΕΑ/532/2012

Αιρετοί -πειθαρχική ποινή της αργίας:..Επειδή, η αιτούσα ισχυρίζεται ότι από την εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης θα υποστεί ανεπανόρθωτη ηθική βλάβη, η οποία συνίσταται στο ότι θα εμφανίζεται «ενώπιον της τοπικής κοινωνίας και των δημοτών της ειδικότερα ως μία δημοτική σύμβουλος που έχει παραβεί τα καθήκοντά της ...». Ο ισχυρισμός αυτός της αιτούσας είναι απορριπτέος, διότι η βλάβη την οποία επικαλείται ότι θα επέλθει από την άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης δεν είναι ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη, δεδομένου ότι θα αποκατασταθεί πλήρως σε περίπτωση που γίνει δεκτή η ασκηθείσα από αυτήν προσφυγή κατά της προσβαλλόμενης πράξης (Ε.Α. 281, 360, 1003/2009 κ.ά.).Επειδή, μη προβαλλομένου άλλου λόγου αναστολής και δεδομένου ότι η Επιτροπή κρίνει ότι συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλουν την άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης, με την οποία επιβλήθηκε στην αιτούσα η πειθαρχική ποινή της αργίας τριών (3) μηνών για το πειθαρχικό αδίκημα της σοβαρής παράβασης καθήκοντος από βαρειά αμέλεια, στο οποίο φέρεται ότι υπέπεσε, ενώ, άλλωστε, οι λόγοι της προσφυγής δεν παρίστανται προδήλως βάσιμοι, η κρινόμενη αίτηση είναι απορριπτέα στο σύνολό της.