ΝΣΚ/299/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λιμενικό Σώμα. Σχέση παθήματος και υπηρεσίας στρατιωτικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικαίωμα για διαπίστωση των περιστάσεων παθήματος και της σχέσης αυτού με την υπηρεσία στρατιωτικού, με σκοπό την αναπροσαρμογή συντάξεως, έχει ο απομακρυνόμενος από την υπηρεσία και για ψυχική πάθηση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/315/2010
Πυροσβεστικό Σώμα – Διενέργεια νέας Ε.Δ.Ε. – Προϋποθέσεις – Συνταξιοδότηση οικογένειας θανόντος σε υπηρεσία πυροσβέστη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Ενόψει της υποβληθείσας από τους γονείς θανόντος στην υπηρεσία πυροσβέστη αίτησης για αναγνώριση δικαιώματος σύνταξης, θα πρέπει να τηρηθούν τα προβλεπόμενα στην παρ.3 του άρθρου 51 του ΠΔ 169/2007 για διενέργεια «ανακρίσεως» για την εξακρίβωση των περιστάσεων του παθήματος. Σε κάθε δε περίπτωση, μετά την έκδοση αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων, με τις οποίες ανετράπη το σχετικό πόρισμα της αρχικής Ε.Δ.Ε., το οποίο απέδιδε την ευθύνη στον θανόντα πυροσβέστη, επιβάλλεται η διενέργεια νέας Ε.Δ.Ε. και για λόγους χρηστής διοίκησης. β) Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα από το νόμο να γνωμοδοτήσει, αν δικαιούται να τύχει συντάξεως η οικογένεια του ανωτέρω αποβιώσαντος υπαλλήλου, δεδομένης της αποκλειστικής προς τούτο κατ’ άρθρο 66 του ΠΔ 169/2007 αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Συντάξεων του Γ.Λ.Κ., προς την οποία οφείλει η ερωτώσα Υπηρεσία να διαβιβάσει τον σχετικό φάκελο, αφού τηρήσει τα προβλεπόμενα στο άρθρο 51 του ΠΔ 169/2007.
ΝΣΚ/165/2005
Δυνατότητα στρατιωτικού προσωπικού ειδικών καταστάσεων του Ναυτικού να εκτελεί 24ωρη υπηρεσία και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το στρατιωτικό προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο έχει ενταχθεί, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, στις ειδικές καταστάσεις Υπηρεσίας Γραφείου ή Ξηράς, λόγω τραύματος ή παθήσεως, δεν δύναται άνευ ετέρου να εκτελεί 24ωρη υπηρεσία και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή, αλλά θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζεται ρητά με απόφαση της αρμόδιας Υγειονομικής Επιτροπής, αν το τραύμα ή η πάθηση καθενός από το στρατιωτικό αυτό προσωπικό του επιτρέπει να εκτελεί τα καθήκοντα αυτά ή ορισμένα από αυτά. Συνεπώς, η Υπηρεσία οφείλει να παραπέμψει σε εύλογο χρόνο στην Υγειονομική Επιτροπή το σύνολο του προσωπικού των ειδικών καταστάσεων για την προαναφερόμενη διαπίστωση. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/186/2021
Εάν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, που κατατάσσονται στο Λιμενικό Σώμα μετά από δικαστική απόφαση, λαμβάνουν ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα στο οποίο ανατρέχει αναδρομικά η κατάταξή τους αυτή, τα μόρια τα οποία υπολογίζονται με κριτήριο τις κατηγορίες κατάταξης των Υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούν τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Σε καταφατική περίπτωση, λαμβανομένου υπόψη ότι κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα τα εν λόγω στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δεν υπηρέτησαν σε κάποια Υπηρεσία, ερωτάται ποιάς κατηγορίας κατάταξης Υπηρεσίας βάσει του πίνακα της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του π.δ. 11/2021 τα μόρια πρέπει να λαμβάνουν, καθώς δεν υφίσταται σχετική πρόβλεψη στις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος.(...)Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής που κατατάσσονται στο Λιμενικό Σώμα μετά από αμετάκλητη δικαστική απόφαση λαμβάνουν ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα στο οποίο ανατρέχει αναδρομικά η κατάταξή τους, τα μόρια τα οποία αντιστοιχούν στην 6η κατηγορία κατάταξης των Υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούν τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, κατ’ αναλογική εφαρμογή της διάταξης της παραγράφου 9 του άρθρου 2 του π.δ. 11/2021 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/260/2017
Επαναφορά στην εργασία κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν. 4325/2015 υπαλλήλου ΙΔΑΧ της τέως Τ.Ε.Ο Α.Ε., μετά την συνταξιοδότησή της. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Πρώην υπάλληλος Ι.Δ.Α.Χ. της Τ.Ε.Ο. Α.Ε., νομίμως επανήλθε στην ενεργό υπηρεσία (ανεξαρτήτως του χρόνου συνταξιοδοτήσεώς της) καθόσον, σε κάθε περίπτωση, έλειπε η πρώτη προϋπόθεση από τις τρεις οι οποίες θα έπρεπε να συντρέχουν, σωρευτικά, προκειμένου να μην έχει δικαίωμα επαναφοράς (ήτοι η υποβολή παραιτήσεως, για την λύση της εργασιακής σχέσης). Για την επαναφορά δεν χρειάζεται να εξεταστεί η αναστολή ή μη της συντάξεως. Η πλήρης αναστολή ή ο περιορισμός της συντάξεως στο 30% αυτής κατά το χρονικό διάστημα της επαναφοράς της συνταξιούχου στην εργασία, κρίνεται από τα αρμόδια όργανα του ασφαλιστικού φορέα και δεν υφίσταται αρμοδιότητα της ερωτώσας υπηρεσίας ως προς το ζήτημα αυτό (πλειοψ).
ΝΣΚ/7/2020
Αν το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ), στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 2690/1999, των άρθρων 11-13 του ν. 2472/1997 και των άρθρων 12-13 του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 δύναται να χορηγήσει σε αιτούντα ιατρό αντίγραφο της καταγγελίας τρίτου (εν ενεργεία στρατιωτικού ιατρού), που αφορά στη διενέργεια επεμβάσεων διαδερμικής τοποθέτησης αορτικής βαλβίδας στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (ΓΣΝΑ).(...)Στο πρόσωπο του αιτούντος ιατρού συντρέχουν λόγοι εύλογου ενδιαφέροντος για την ικανοποίηση, κατ’ άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, του αιτήματος χορήγησης αντιγράφου της ως άνω καταγγελίας και οφείλει η Εθνική Αρχή Διαφάνειας να του χορηγήσει αντίγραφο αυτής, αφού πρώτα ενημερωθεί ο καταγγέλλων από την αρμόδια Υπηρεσία για τη χορήγησή της (ομόφωνα).
ΝΣΚ/469/2002
Πυροσβεστικό Σώμα. Μισθολογική προαγωγή πυρονόμου του ΠΣ, ο οποίος κατατάχθηκε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου γυμνασίου, κατείχε και υπέβαλε πτυχίο ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Ανθυπασπιστές των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχοι της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, που προέρχονται από μόνιμους Υπαξιωματικούς προάγονται μισθολογικά στο βαθμό του Ταγματάρχη και Αντισυνταγματάρχη με τη συμπλήρωση είκοσι τεσσάρων (24) και είκοσι επτά (27) ετών πραγματικής συνολικής υπηρεσίας αντίστοιχα. Ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας θεωρείται ο χρόνος που διανύθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στην Ελληνική Αστυνομία, το Λιμενικό και το Πυροσβεστικό Σώμα, ή την τέως Ελληνική Χωροφυλακή και την τέως Αστυνομία Πόλεων από την ημερομηνία κατάταξής τους, καθώς και ο χρόνος φοίτησης στα ΑΕΙ, τα ΤΕΙ, τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και εξάμηνη θαλάσσια υπηρεσία μετά τη λήψη διπλώματος Γ’ τάξης Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού, εφόσον η φοίτηση ή το πτυχίο αποτελεί τυπικό προσόν κατάταξής τους. Στην προκειμένη περίπτωση που η κατάταξη του ενδιαφερομένου και άλλων υποψηφίων (εν συνόλω 6) στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, έγινε με τυπικό προσόν το απολυτήριο εξαταξίου Γυμνασίου και όχι του πτυχίου τους, δεν δύναται, για την μισθολογική τους προαγωγή, να θεωρηθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας, ο χρόνος φοίτησής τους στα ΑΕΙ. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/163/2016
Δυνατότητα της Διοίκησης να ανακαλέσει παράνομη μετάταξη υπαλλήλου από τον Ε.Ο.Τ. στο Δημόσιο, μετά τη λύση της υπαλληλικής σχέσης του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι επιτρεπτή η ανάκληση της παράνομης πράξης μετάταξης του υπαλλήλου του ερωτήματος, επειδή εκδόθηκε με βάση μη γνήσιο τίτλο σπουδών που αυτός υπέβαλε, η δε διαπίστωση της μη γνησιότητας του τίτλου είχε προηγηθεί της αποχώρησης του υπαλλήλου από την υπηρεσία, χωρίς να ασκεί έννομη επιρροή το γεγονός ότι έχει ήδη μεσολαβήσει η λύση της υπαλληλικής σχέσης του λόγω διαθεσιμότητας. (ομοφ). Όταν η Διοίκηση διαπιστώσει ότι η έκδοση της πράξης μετάταξης είναι παράνομη, διότι προκλήθηκε δολίως με την εκ μέρους του υπαλλήλου υποβολή, ως δικαιολογητικού για τη μετάταξή του, μη γνήσιου τίτλου σπουδών, η ανάκληση της πράξης μετάταξης είναι υποχρεωτική για τη διοίκηση και δεν ανήκει στη διακριτική της ευχέρεια (πλειοψ). Οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν υποχρέωση να ανακοινώσουν χωρίς χρονοτριβή στον αρμόδιο εισαγγελέα ο,τιδήποτε πληροφορούνται, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, για αξιόποινες πράξεις που διώκονται αυτεπαγγέλτως (ομοφ.) Παραπομπή στην Ολομέλεια για το δεύτερο ερώτημα η γνώμη επί του οποίου εκδόθηκε κατά πλειοψηφία --ΑΠΟΔΕΚΤΗ ως προς το 1ο και 3ο ερώτημα. -- Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 280/2016 Γνωμ. Α΄Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/145/2001
Πυροσβεστικό Σώμα. Υπάλληλοι. Παραίτηση. Ελλειψη συνειδήσεως πραττομένων. Ανάκληση. Εύλογος χρόνος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγήτρια: Α. Ροδοκάλη, Πάρεδρος Εάν διαπιστωθεί από την Υπηρεσία, με βάση τα στοιχεία, τα οποία επικαλείται ο ενδιαφερόμενος και όσα προσθέτως κατά την κρίση της απαιτούνται, ότι αυτός δεν είχε κατά τον χρόνο υποβολής της παραιτήσεώς του συνείδηση των πραττομένων ή εστερείτο της χρήσεως του λογικού λόγω ψυχικής νόσου, η πράξη αποδοχής της παραιτήσεως είναι άκυρη, λόγω απωλείας του πραγματικού ερείσματος αυτής, ως εκ του ελαττώματος της περί παραιτήσεως δηλώσεως του αιτούντος και η Διοίκηση δύναται να ανακαλέσει αυτήν, εάν διακριβωθεί με προσήκουσα και αντικειμενική ιατρική διαπίστωση ότι η κατά τα ανωτέρω νόσος του παραιτηθέντος διήρκεσε συνεχώς και αδιαλείπτως, καθ όλο το χρονικό διάστημα από την υποβολή της παραιτήσεώς του μέχρι την επελθούσα κατά το έτος 2000 αποκατάσταση της υγείας του, καθώς και ότι αυτός ανεκάλεσε την παραίτησή του εντός μηνός από την ως άνω αποκατάσταση της υγείας του, καθ όσον στην περίπτωση αυτή δύναται να θεωρηθεί ότι δεν έχει παρέλθει ο εύλογος για τούτο χρόνος. Περαιτέρω η ανάκληση της πράξεως αποδοχής της παραιτήσεως δεν είναι υποχρεωτική αλλά εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως, η οποία όμως, αν παρά τη διαπίστωση της συνδρομής των προϋποθέσεων αυτών, αρνηθεί την ανάκληση αυτή, θα πρέπει να αιτιολογήσει νόμιμα αυτή. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/372/2006
Δυνατότητα ή μη παράλληλης απασχόλησης των πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Εφαρμογή ή μη του άρθρου 298 του ΠΔ 410/1995 επί του προσωπικού αυτού. Παροχή διευκολύνσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Οι πυροσβέστες εποχικής απασχόλησης δύνανται νομίμως να απασχολούνται σε οποιανδήποτε εργασία οποιασδήποτε μορφής ή σχέσης στον ιδιωτικό τομέα υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι η απασχόλησή τους αυτή δεν αναιρεί και δεν παρεμποδίζει τις υποχρεώσεις τους, που πηγάζουν από την σύμβαση που συνδέει αυτούς και το Πυροσβεστικό Σώμα. Επί πλέον η παραπάνω απασχόληση δεν πρέπει να θίγει την ετοιμότητα, στην οποία πρέπει να βρίσκεται το προσωπικό αυτό. Σε αντίθετη περίπτωση είναι δυνατόν να θεμελιωθεί λόγος καταγγελίας της προαναφερομένης σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου. 2. Παρά την ιδιωτικού δικαίου σχέση που συνδέει το εν λόγω προσωπικό με το Πυροσβεστικό Σώμα υπάγεται το προσωπικό αυτό στην απαγόρευση του άρθρου 1 παρ.1 του Ν 1256/1982 δηλ. κατ’ αρχήν απαγορεύεται η απασχόλησή του σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία στο Δημόσιο και εν γένει δημόσιο τομέα, όπως καθορίζεται από τις διατάξεις του Νόμου αυτού. Επιτρέπεται η μερική ή πολλαπλή απασχόληση αυτού αλλά και υπό τις προϋποθέσεις που τίθενται με τις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 1 του πιο πάνω Νόμου, όπως οι ανώτατες με τις διατάξεις αυτές αμοιβές καθορίζονται με το εκάστοτε ισχύον δίκαιο και υπό την απαραίτητη προϋπόθεση, που διατυπώνεται παραπάνω με αριθ.1. 3. Το εν λόγω προσωπικό δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 298 του ΠΔ 410/1995 (ΦΕΚ Α΄ 231) και συνεπώς δεν μπορούν να παρασχεθούν οποιασδήποτε μορφής διευκολύνσεις, σε όσους από αυτό κατέχουν αξιώματα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
ΝΣΚ/28/2004
Συμμόρφωση της Διοικήσεως σε απόφαση ακυρωτικού δικαστηρίου (ακύρωση της πράξεως για πλημμελή αιτιολογία – περιεχόμενο της υποχρέωσης συμμόρφωσης – προσωρινή διαταγή).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περιπτώσεις απομακρύνσεως από την υπηρεσία δημοσίων υπαλλήλων, ακυρωθείσης της σχετικής αποφάσεως λόγω πλημμελούς αιτιολογίας, η Διοίκηση υποχρεούται, συμμορφούμενη προς την ακυρωτική απόφαση, να προβεί σε νέα νόμιμη κρίση, ανατρέχουσα στο χρόνο της αρχικής κρίσεως. Εάν κατά τη νέα κρίση η Διοίκηση εκδώσει πράξη με το αυτό περιεχόμενο με εκείνη που ακυρώθηκε, αιτιολογώντας όμως νομίμως και επαρκώς τη νέα κρίση της, τα αποτελέσματα της νέας αυτής πράξεως ανατρέχουν αναγκαστικά στο χρόνο εκδόσεως της ακυρωθείσης πράξεως, λόγω του αναδρομικού αποτελέσματος της ακυρώσεως, και επομένως η απομάκρυνση του απολυθέντος υπαλλήλου, ανατρέχει στον χρόνο της αρχικής κρίσεως και, συνεπώς, ο χρόνος που μεσολάβησε μεταξύ της αρχικής πράξεως και εκείνης που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική απόφαση, να θεωρείται χρόνος εκτός υπηρεσίας. Σε περίπτωση, όμως, εκδόσεως (από το δικαστήριο) προσωρινής διαταγής, με την οποία διετάχθη η αναστολή εκτελέσεως της προσβληθείσης αποφάσεως μέχρι εκδόσεως αποφάσεως επί της αιτήσεως αναστολής, η Διοίκηση υποχρεούται να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο της πιο πάνω προσωρινής διαταγής μέχρι εκδόσεως απορριπτικής αποφάσεως επί της ασκηθείσης αιτήσεως αναστολής και, επομένως, για το χρονικό διάστημα, που μεσολάβησε μεταξύ της εκδόσεως της προσωρινής διαταγής και της δημοσιεύσεως της αποφάσεως του δικαστηρίου επί της αιτήσεως αναστολής, ο απολυθείς υπάλληλος (εν προκειμένω αποταχθείς λιμενοφύλακας) θεωρείται αυτοδίκαια για τη Διοίκηση ως παραμείνας στο Λιμενικό Σώμα και ως μηδέποτε αποταχθείς από τις τάξεις τούτου.