×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/303/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Οφειλόμενη κρίση ανωτάτων αξιωματικών μετά από διαγραφή δυσμενών στοιχείων από τα ατομικά τους έγγραφα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση δεν δύναται να αποστείλει στο ΚΥΣΕΑ συμπληρωματικό πίνακα με τους υποψηφίους για επιλογή Αρχηγού ΓΕΑ, όπου θα συμπεριλαμβάνονται και οι ευμενώς κριθέντες αξιωματικοί, εφόσον αυτοί κριθούν από το ΣΑΓΕ ως «προακτέοι κατ’ εκλογή» στο βαθμό του Αντιπτεράρχου, για να κριθούν αναδρομικά και αυτοί κατά την επιλογή νεοτέρου τους ως Αρχηγού, ενώ βρίσκονταν στην κατάσταση της αποστρατείας, διότι το ΚΥΣΕΑ δεν έχει αρμοδιότητα να κυρώσει κατά πλάσμα δικαίου αναδρομικά συμπληρωματικό πίνακα των ως είρηται αξιωματικών, προκειμένου να θεωρηθούν αυτοί «ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους» λόγω επιλογής νεοτέρου τους ως Αρχηγού.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/101/2017

Συμμόρφωση της Διοίκησης προς αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ύστερα από την ακύρωση αποφάσεων του ΚΥ.Σ.Ε.Α περί αποστρατείας Ανωτάτων Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος.:Μετά την ακύρωση, με απόφαση του ΣτΕ, αποφάσεων του ΚΥ.Σ.Ε.Α, κατά το μέρος που με αυτές θεωρήθηκαν αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΣ) ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους, λόγω επιλογής νεότερου αυτών αξιωματικού στη θέση του Αρχηγού ΠΣ, καθώς και του από 17-11-2014 προεδρικού διατάγματος, κατά το μέρος που με αυτό οι εν λόγω αξιωματικοί τέθηκαν, λόγω των ανωτέρω αποφάσεων του ΚΥ.Σ.Ε.Α., σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία, οφείλει η Διοίκηση να παραπέμψει τις περιπτώσεις αυτών στο αρμόδιο κατά περίπτωση Ανώτατο Συμβούλιο του Πυροσβεστικού Σώματος, προκειμένου, στο πλαίσιο της διοικητικής αποκαταστάσεώς τους, να προβεί το τελευταίο στις οφειλόμενες κρίσεις, για τη διενέργεια των οποίων δεν είναι απαραίτητο να προηγηθεί η ανάκληση του προεδρικού διατάγματος αποστρατείας τους, το οποίο έχει ήδη ακυρωθεί δικαστικά. Στην περίπτωση που κάποιος εκ των επιτυχόντων την ακύρωση της αποστρατείας τους, κριθεί ως «διατηρητέος» στο βαθμό του και για το έτος κρίσεως γίνει επιλογή στη θέση του Αρχηγού ΠΣ, ο φάκελός του πρέπει να αποσταλεί στο ΚΥ.Σ.Ε.Α για την επιλογή του ή μη στη θέση αυτή.


ΝΣΚ/426/2007

Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του Ν 2439/1996 περί των ετησίων κρίσεων των ανωτάτων αξιωματικών επί των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων, οι οποίοι επιλέγονται από το ΚΥΣΕΑ και διορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα που προκαλείται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, δεν εμπίπτουν στο καθεστώς των ετησίων τακτικών κρίσεων καθώς και στο περιορισμό της παρ.10 του άρθρου 16 του Ν 2439/1996, σύμφωνα με την οποία οι Αντιστράτηγοι, Αντιναύαρχοι και Αντιπτέραρχοι που συμπληρώνουν τέσσερα (4) έτη παραμονής στον κατεχόμενο βαθμό μέχρι την 31 Δεκεμβρίου του έτους που γίνονται οι κρίσεις, κρίνονται υποχρεωτικά στις τακτικές ετήσιες κρίσεις ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους ή αποστρατευταίοι.


ΝΣΚ/126/2006

Αποστρατεία Συνταγματάρχη, που διανύει τον τελευταίο βαθμό εξελίξεως στο στράτευμα, λόγω συμπληρώσεως 35ετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Συνταγματάρχες που διανύουν τον τελευταίο βαθμό εξελίξεώς τους στο στράτευμα και λαμβάνουν μισθολογική προαγωγή, εφόσον κριθούν, λόγω συμπληρώσεως 35ετούς υπηρεσίας, ως ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους, αποστρατεύονται με τον βαθμό που φέρουν και όχι με τον αντίστοιχο της μισθολογικής τους προαγωγής βαθμό.


ΝΣΚ/147/2010

Πυροσβεστικό Σώμα – Αναστολή εκτελεστότητας Π. Δ/τος αποστρατείας αξιωματικού – Συμμόρφωση της Διοίκησης σε απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ – Ανενεργός απόφαση του Αρχηγού Π.Σ. – Επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση, σε συμμόρφωση με το διατακτικό απόφασης της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, οφείλει να επαναφέρει αποστρατευθέντα αξιωματικό του Πυροσβεστικού Σώματος στην ενεργό υπηρεσία και στον βαθμό στον οποίο κρίθηκε, δηλαδή του Αρχιπυράρχου, αντιμετωπίζοντάς τον ως μηδέποτε αποστρατευθέντα. Η ισχύς της απόφασης του Αρχηγού του Π.Σ., με την οποία ετέθη στην διάθεση της Υπηρεσίας αριθμός αξιωματικών του Σώματος, οι οποίοι εκρίθησαν ως ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους, έχει καταστεί ανενεργός, όσον αφορά στον αιτούντα, μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης του ΣτΕ ακολουθώντας αυτονοήτως και κατά λογική αναγκαιότητα την νομική πορεία του οικείου αποστρατευτικού Π.Δ., η δε ύπαρξή της ουδόλως παρεμποδίζει την επάνοδο στην ενεργό υπηρεσία του ενδιαφερομένου.


ΝΣΚ/262/2003

Πυροσβεστικό Σώμα. Αξιωματικοί σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία. Συμμόρφωση της Διοικήσεως προς δικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η με αποφάσεις του ΣτΕ εξαφάνιση για ουσιαστικούς λόγους αποφάσεων του Δευτεροβαθμίου Συμβουλίου του Πυροσβεστικού Σώματος, με τις οποίες αξιωματικοί κρίθηκαν ως ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους, κατόπιν ασκήσεως προσφυγών ουσίας, ως και η ακύρωση των σχετικών Π. Δ/των, με τα οποία αυτοί τέθηκαν ακολούθως σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία, υποχρεώνει τη Διοίκηση, στα πλαίσια της συμμορφώσεώς της προς τις ως άνω δικαστικές αποφάσεις, να επαναφέρει τις υποθέσεις ενώπιον του Πρωτοβαθμίου ή του Δευτεροβαθμίου Συμβουλίου Κρίσεως του Σώματος, προς διενέργεια των κρίσεων του έτους, στο οποίο αναφέρονται οι δικαστικές αυτές αποφάσεις. β) Η Διοίκηση δεν υποχρεούται, κατά την ενέργεια των πράξεων αποκαταστάσεως των συγκεκριμένων αξιωματικών, σε εκτέλεση των δικαστικών αυτών αποφάσεων, να συντάξει εκθέσεις ικανότητας τούτων, για τα έτη μετά την θέση αυτών σε αποστρατεία, προς διενέργεια των σχετικών κρίσεων, αλλά η αξιολόγηση των ουσιαστικών προσόντων των προαναφερθέντων από το αρμόδιο Συμβούλιο Κρίσεως θα γίνει με βάση τα λοιπά στοιχεία των ατομικών τους φακέλων, καθόσον υφίσταται αντικειμενική αδυναμία συντάξεως των σχετικών εκθέσεων ικανότητας για τους εν λόγω αξιωματικούς, δοθέντος ότι κατά τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα αυτοί δεν τελούσαν σε κατάσταση ενεργείας.


ΝΣΚ/232/2002

Δυνατότητα ή μη, μετά την ισχύ της διατάξεως του άρθρου 3 παρ.6 του Ν 2575/98, αναδρομικής προαγωγής Αξ/κών ΛΣ, προερχομένων εξ υπαξιωματικών, δια προσμετρήσεως και των ετών υπηρεσίας τους ως λιμενοφυλάκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου περί αξιωματικών ΛΣ προερχομένων εξ ανθυπασπιστών ή υπαξιωματικών, η προσμέτρηση και του πέραν των 13 ετών διανυθέντος χρόνου υπηρεσίας αυτών, ως ναυτών λιμενικών, λιμενοφυλάκων, στον χρόνο υπηρεσίας τους ως αξιωματικών για την προαγωγή σε ανώτερο βαθμό, τελεί, πλέον, από την 4-2-1998, αφ ότου ίσχυσε η διάταξη του άρθρου 3 παρ.6 Ν 2575/1998, αλλά και μετά την διάταξη του άρθρου 11 παρ.3 του Ν 2935/2001, υπό την προϋπόθεση της μη διαταράξεως της σειράς αρχαιότητος μεταξύ των αξιωματικών του ΛΣ. Η διάταξη, όμως, αυτή, μη έχουσα αναδρομική ισχύ δεν θίγει το νομοθετικό καθεστώς, που ίσχυε τον χρόνο, κατά τον οποίο οι αξιωματικοί είχαν τα προσόντα να κριθούν για προαγωγή και επομένως η Διοίκηση θα έπρεπε να προβεί σε κρίση των εν λόγω αξιωματικών με βάση το νομοθετικό καθεστώς του Ν 2329/1995, που ίσχυε κατά τον χρόνο συμπληρώσεως των τυπικών προσόντων προαγωγής τούτων.


ΝΣΚ/18/2016

Πυροσβεστικό Σώμα – Ενέργειες της Διοικήσεως: α) για την ανάθεση καθηκόντων σε αποστρατευθέντα Αντιστράτηγο-Υπαρχηγό του Π.Σ., που επαναφέρθηκε προσωρινώς στην υπηρεσία σε συμμόρφωση δικαστικής αποφάσεως, β) για την έκδοση νέου π.δ/τος αποστρατείας του ανωτέρω αξιωματικού, και γ) σε περίπτωση κενώσεως της θέσεως του Αντιστρατήγου-Αρχηγού Π.Σ., προς επιλογή νέου Αρχηγού του Π.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. α) Η Διοίκηση υποχρεούται να αναθέσει καθήκοντα σε αποστρατευθέντα Αντιστράτηγο-Υπαρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), που επαναφέρθηκε προσωρινώς στην υπηρεσία σε εγγραφείσα προσωποπαγή θέση Αντιστρατήγου-Υπαρχηγού Π.Σ., κατ’ εφαρμογήν της διατάξεως της παραγράφου 7 του άρθρου 73 του ν. 4249/2014, σε συμμόρφωση δικαστικής αποφάσεως, με την οποία διατάχθηκε η αναστολή εκτελέσεως του προεδρικού διατάγματος αποστρατείας του. β) Τα καθήκοντα, που θα ανατεθούν στον ως άνω Αντιστράτηγο-Υπαρχηγό, πρέπει να είναι ανάλογα με τον βαθμό και τη θέση του και, επομένως, πρέπει να περιλαμβάνονται στα καθήκοντα που ο νόμος προβλέπει ότι μπορούν να ανατεθούν στους Αντιστράτηγους-Υπαρχηγούς Π.Σ., που κατέχουν οργανικές θέσεις και η έκτασή τους θα προσδιορισθεί, στα πλαίσια των ισχυουσών διατάξεων, από τη Διοίκηση κατά διακριτική ευχέρεια, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία της Υπηρεσίας (πλειοψ.). 2. Η Διοίκηση δύναται να εκδώσει νέο προεδρικό διάταγμα αποστρατείας του ανωτέρω αξιωματικού, τηρουμένης της νόμιμης διαδικασίας, καθόσον χρόνο αυτός ευρίσκεται σε προσωποπαγή θέση στην ενέργεια και αναμένεται η έκδοση οριστικής αποφάσεως επί της αιτήσεως ακυρώσεως που άσκησε κατά του προεδρικού διατάγματος αποστρατείας του, αφού προηγουμένως ανακαλέσει το ήδη εκδοθέν (ομοφ.). 3. Η Διοίκηση οφείλει, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 38 του π.δ. 305/1992, σε περίπτωση κενώσεως της θέσεως του Αντιστρατήγου-Αρχηγού Π.Σ., να συμπεριλάβει τον ως άνω αξιωματικό στον πίνακα των Αντιστρατήγων και Υποστρατήγων, που αποστέλλει στο ΚΥ.Σ.Ε.Α., μαζί με τους οικείους ατομικούς φακέλλους, προς επιλογή νέου Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, στην περίπτωση που κατά τον χρόνο ενάρξεως της διαδικασίας των κρίσεων δεν έχει εκδοθεί νέο προεδρικό διάταγμα αποστρατείας του, κατόπιν της νόμιμης διαδικασίας (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/166/2006

Προϋποθέσεις και περιεχόμενο της τροποποιήσεως της συμβάσεως προμήθειας συστημάτων Ολυμπιακής Ασφάλειας C4I.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την τροποποίηση της συμβάσεως προμήθειας συστημάτων Ολυμπιακής Ασφάλειας C4I η έκδοση αποφάσεως του ΚΥΣΕΑ, αλλά ενόψει της δεδομένης πλοκής του πραγματικού και ιδίως λόγω της προηγουμένης αποφάσεως του ΚΥΣΕΑ, είναι αναγκαία η έκδοση νέας αποφάσεως του κυβερνητικού αυτού οργάνου και β) τροποποίηση της ως άνω συμβάσεως, ως και επιστροφή στην προμηθεύτρια εταιρεία SAIC μέρους των κατατεθεισών παρ’ αυτής εγγυητικών επιστολών, προς κάλυψη της καταβληθείσης σ’ αυτή προκαταβολής, είναι επιτρεπτή, σύμφωνα με τους ορισμούς του ΠΔ 284/1989.


ΝΣΚ/267/2017

Εάν η υπηρεσία μπορεί να προβεί σε επανάληψη της διαδικασίας κρίσεων για τους υπαλλήλους Κ.Π., Ε.Β., Μ.Γ.-Κ., Α.Σ. και Ι.Β. από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Ε.Φ.Κ.Α., λόγω μη συνδρομής των αιτουμένων προσόντων στη διαδικασία κρίσεων και επιλογής Προϊσταμένων, καθώς και στην αντίστοιχη τοποθέτησή τους, χωρίς να διασαλευθεί η σύννομη επιλογή και τοποθέτηση άλλων Προϊσταμένων.  Η Διοίκηση του Ε.Φ.Κ.Α. έχει τη διακριτική ευχέρεια να ανακαλέσει απόφασή της περί προαγωγής των Κ.Π., Ε.Β., Μ.Γ.-Κ., Α.Σ. και Ι.Β. υπαλλήλων, και ακολούθως να επαναλάβει τη διαδικασία κρίσης ενώπιον του αρμοδίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Ε.Φ.Κ.Α. (άρθρο 101 παρ.4 του Ν. 4387/2016), λόγω πλάνης περί τα πράγματα, ως προς τους προαναφερθέντες υπαλλήλους, ώστε να εφαρμοστούν οι κατά τον χρόνο επιλογής ισχύουσες διατάξεις και να κριθούν βάσει των τυπικών προσόντων, που αυτοί διέθεταν και του κλάδου στον οποίο ανήκαν στις 31/10/2011, που αποτελεί την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των σχετικών αιτήσεων (ομόφ.).


ΝΣΚ/412/2007

Ένοπλες Δυνάμεις – Συμμόρφωση σε δικαστικές αποφάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η στρατιωτική υπηρεσία συμμορφούμενη προς τις αποφάσεις των αρμοδίων δικαστηρίων υποχρεούται να καταβάλει αναδρομικά στους δικαιωθέντες δικαστικά στρατιωτικούς, αποδοχές ενέργειας για το χρονικό διάστημα από την αναδρομική τους κατάταξη στο στρατό δυνάμει διοικητικής πράξεως, η οποία εκδίδεται σε συμμόρφωση με τη δικαστική απόφαση, μέχρι την πραγματική τους κατάταξη, αφού αφαιρεθεί ότι αυτοί ωφελήθηκαν από την παροχή της εργασίας τους σε τρίτον κατά το, ως άνω, χρονικό διάστημα.