ΝΣΚ/126/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αποστρατεία Συνταγματάρχη, που διανύει τον τελευταίο βαθμό εξελίξεως στο στράτευμα, λόγω συμπληρώσεως 35ετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συνταγματάρχες που διανύουν τον τελευταίο βαθμό εξελίξεώς τους στο στράτευμα και λαμβάνουν μισθολογική προαγωγή, εφόσον κριθούν, λόγω συμπληρώσεως 35ετούς υπηρεσίας, ως ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους, αποστρατεύονται με τον βαθμό που φέρουν και όχι με τον αντίστοιχο της μισθολογικής τους προαγωγής βαθμό.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/203/2004
Αξιωματικοί των ΕΔ αποστρατευόμενοι αυτεπαγγέλτως. Μισθολογική προαγωγή. Αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2838/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η, κατ’ επέκταση ή αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2838/2000, με την οποία προβλέπεται η χορήγηση για τους αξιωματικούς από τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη και άνω και αντιστοίχους, που αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα, μισθολογικής προαγωγής στον αμέσως επόμενο βαθμό από εκείνον με τον οποίο μισθοδοτούνται με πλήρη βασικό μισθό, ένα μήνα πριν από την αποστρατεία τους, και σε άλλη κατηγορία αξιωματικών (πχ. διατηρητέους στον αυτό βαθμό), οι οποίοι παραμένουν και συνεχίζουν την σταδιοδρομία τους στο στράτευμα (ομόφωνα). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 537/2004 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/68/2011
Λιμενικό Σώμα – Αρχικελευστές – Ανθυπασπιστές – Προαγωγές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι προερχόμενοι εκ της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και μη κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου Λ.Σ. αρχικελευστές, αποστρατευόμενοι με λιγότερα από 25 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, που κρίνονται ως «προακτέοι» ή «ευδοκίμως τερματίσαντες» και λαμβάνουν αποδοχές ανώτερου βαθμού, δεν μπορούν να προαχθούν στο βαθμό του ανθυπασπιστή, διότι στις διατάξεις του άρθρου 57 παρ. 2 του Κ.Π.Λ.Σ. δεν προβλέπεται γι’ αυτούς ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, ως προϋπόθεση προαγωγής τους στον επόμενο βαθμό και, κατά συνέπεια, η διάταξη του άρθρου 70 (παρ. 2 περ. α) του Κ.Π.Λ.Σ. δεν τυγχάνει εφαρμογής επ’ αυτών. (ομοφ.) β) Οι προερχόμενοι εκ της Σχολής Δοκίμων Λιμενοφυλάκων και απόφοιτοι Λυκείου ανθυπασπιστές Λ.Σ., που αποστρατεύονται και κρίνονται ως «προακτέοι» ή «ευδοκίμως τερματίσαντες», λαμβάνουν δε και αποδοχές ανώτερου βαθμού, δεν μπορούν να προαχθούν στο βαθμό του σημαιοφόρου Λ.Σ., διότι στις διατάξεις του άρθρου 57 παρ. 2 του Κ.Π.Λ.Σ. δεν προβλέπεται γι’ αυτούς ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, ως προϋπόθεση προαγωγής τους στον επόμενο βαθμό και, κατά συνέπεια, η διάταξη του άρθρου 70 (παρ. 2 περ. α) του Κ.Π.Λ.Σ. δεν τυγχάνει εφαρμογής επ’ αυτών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/114/2008
Υποχρεωτικός ή μη συνυπολογισμός του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της 35ετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λ.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Πρόεδρος: Γ. Πουλάκος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ν. Μουκαζής, Πάρεδρος Κατά τη μία γνώμη υπάρχει κενό στο νόμο και ως εκ τούτου εφαρμόζονται αναλογικά οι ισχύουσες για τους Αξιωματικούς των Ε.Δ. διατάξεις του Ν 2439/1996. Συνεπώς δεν είναι υποχρεωτική η προσμέτρηση του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της πραγματικής 35ετίας. Κατά την άλλη γνώμη ο διανυθείς στις Ένοπλες Δυνάμεις, προς εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων κληρωτών και εφέδρων χρόνος λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη.
ΕΣ/Β΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1721/2024
Με την κρινόμενη αίτηση ζητείται η αναίρεση της 1746/2020 οριστικής απόφασης του ΙΙΙ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία έγινε εν μέρει δεκτή η από 4.4.2006 ασκηθείσα κατά σώρευση με έφεση αγωγή του μεταποβιώσαντος στρατιωτικού συνταξιούχου …του Γεωργίου και αφενός αναγνωρίστηκε η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει νομιμοτόκως στη μοναδική κληρονόμο του και ήδη αναιρεσείουσα το ποσό των 10.000,17 ευρώ.(...)Ενόψει των ανωτέρω, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι το δικάσαν Τμήμα, ερμηνεύοντας τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν. 2838/2000, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 8 της παρούσας, ορθώς έκρινε ότι αυτές δεν εφαρμόζονται στην περίπτωση του μεταποβιώσαντος ενάγοντος. Τούτο δε, διότι αυτός κρίθηκε προακτέος κατ’ αρχαιότητα στον βαθμό του Ταξιάρχου [άρθρο 48 παρ. 5 του ν.δ. 178/1969 (Α΄ 71), όπως αυτό ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, δηλαδή μετά την αντικατατάστασή του με το άρθρο 16 του ν. 572/1977 (Α΄ 100)], προκειμένου στη συνέχεια να τεθεί σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία (βλ. σκέψεις 12 και 14 της αναιρεσιβαλλόμενης) και δεν αποστρατεύτηκε αυτεπαγγέλτως ως ευδοκίμως τερματίσας την σταδιοδρομία του, περίπτωση που διαφέρει ουσιωδώς από άποψη υπηρεσιακής κατάστασης αξιωματικών, χωρίς η διαφορετική (ευμενέστερη) μισθολογική και, συνακόλουθα, συνταξιοδοτική μεταχείριση που επιφυλάσσει ο νομοθέτης, με το άρθρο 6 παρ. 2 του ν. 2838/2000, αποκλειστικώς για τους αποστρατευόμενους ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους σε σχέση με τους αξιωματικούς που αποστρατεύονται με διαφορετική αιτία εξόδου από το στράτευμα, να δύναται να επεκταθεί αναλογικώς και σε άλλη κατηγορία αποστρατευομένων, και χωρίς τούτο να αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότητας, που καθιερώνεται στο άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος ή σε άλλη συνταγματικής ή υπερνομοθετικής ισχύος διάταξη ή αρχή, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου προβαλλόμενων λόγων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, απορριπτομένων ως άνω των λόγων αναίρεσης, και εφόσον δεν προβάλλεται άλλος λόγος αναίρεσης, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό της
ΝΣΚ/187/2008
Προαγωγή αξιωματικού ε.α. ανακληθέντος στην ενέργεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως βαθμός από τον οποίο επιτρέπεται η περαιτέρω προαγωγή αξιωματικού ε.α. ανακληθέντος στην ενέργεια, θεωρείται, σύμφωνα με την διάταξη της παρ.11 του άρθρου 23 του Ν 2439/1996, ο βαθμός στον οποίο αυτός είχε προαχθεί σε αποστρατεία, κατά την αρχική του έξοδο από το στράτευμα, ακόμη και στην περίπτωση κατά την οποία διατηρεί (φέρει) τον βαθμό αυτό, σε χρόνο μεταγενέστερο της ημερομηνίας ανάκλησής του, κατ’ εφαρμογή της παρ.3 του άρθρου 23 του ιδίου νόμου.
ΝΣΚ/426/2007
Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του Ν 2439/1996 περί των ετησίων κρίσεων των ανωτάτων αξιωματικών επί των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων, οι οποίοι επιλέγονται από το ΚΥΣΕΑ και διορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα που προκαλείται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, δεν εμπίπτουν στο καθεστώς των ετησίων τακτικών κρίσεων καθώς και στο περιορισμό της παρ.10 του άρθρου 16 του Ν 2439/1996, σύμφωνα με την οποία οι Αντιστράτηγοι, Αντιναύαρχοι και Αντιπτέραρχοι που συμπληρώνουν τέσσερα (4) έτη παραμονής στον κατεχόμενο βαθμό μέχρι την 31 Δεκεμβρίου του έτους που γίνονται οι κρίσεις, κρίνονται υποχρεωτικά στις τακτικές ετήσιες κρίσεις ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους ή αποστρατευταίοι.
ΝΣΚ/101/2017
Συμμόρφωση της Διοίκησης προς αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ύστερα από την ακύρωση αποφάσεων του ΚΥ.Σ.Ε.Α περί αποστρατείας Ανωτάτων Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος.:Μετά την ακύρωση, με απόφαση του ΣτΕ, αποφάσεων του ΚΥ.Σ.Ε.Α, κατά το μέρος που με αυτές θεωρήθηκαν αξιωματικοί του Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΣ) ως ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους, λόγω επιλογής νεότερου αυτών αξιωματικού στη θέση του Αρχηγού ΠΣ, καθώς και του από 17-11-2014 προεδρικού διατάγματος, κατά το μέρος που με αυτό οι εν λόγω αξιωματικοί τέθηκαν, λόγω των ανωτέρω αποφάσεων του ΚΥ.Σ.Ε.Α., σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία, οφείλει η Διοίκηση να παραπέμψει τις περιπτώσεις αυτών στο αρμόδιο κατά περίπτωση Ανώτατο Συμβούλιο του Πυροσβεστικού Σώματος, προκειμένου, στο πλαίσιο της διοικητικής αποκαταστάσεώς τους, να προβεί το τελευταίο στις οφειλόμενες κρίσεις, για τη διενέργεια των οποίων δεν είναι απαραίτητο να προηγηθεί η ανάκληση του προεδρικού διατάγματος αποστρατείας τους, το οποίο έχει ήδη ακυρωθεί δικαστικά. Στην περίπτωση που κάποιος εκ των επιτυχόντων την ακύρωση της αποστρατείας τους, κριθεί ως «διατηρητέος» στο βαθμό του και για το έτος κρίσεως γίνει επιλογή στη θέση του Αρχηγού ΠΣ, ο φάκελός του πρέπει να αποσταλεί στο ΚΥ.Σ.Ε.Α για την επιλογή του ή μη στη θέση αυτή.
ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)221/2014
ΑΠΟΔΟΧΕΣ - ΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε Γενικό Διευθυντή ΔΕΥΑ, καθόσον η κατάταξη του ανωτέρω στον βαθμό Α΄ έγινε κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 28 του ν. 4024/2011, που από 1.1.2013 σύμφωνα με τον ν. 4093/2012 εφαρμόζεται στις δημοτικές επιχειρήσεις, δεδομένου ότι βάσει της συνολικής προϋπηρεσίας του, η οποία ήταν μικρότερη από είκοσι ένα (21) έτη, έπρεπε να είχε καταταγεί στο Βαθμό Γ΄. Το άρθρο 10 παρ.5 του ν.4024/2011 εντάσσεται στο νέο σύστημα βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων και ως εκ τούτου αφορά νέες προαγωγές σε θέση Γενικού Διευθυντή και όχι την κατάταξη των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων στην ως άνω θέση, για τους οποίους λαμβάνεται ειδική πρόνοια από την παρ.1 τελευταίο εδάφιο του άρθ.28 ν.4024/2011
ΝΣΚ/147/2010
Πυροσβεστικό Σώμα – Αναστολή εκτελεστότητας Π. Δ/τος αποστρατείας αξιωματικού – Συμμόρφωση της Διοίκησης σε απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ – Ανενεργός απόφαση του Αρχηγού Π.Σ. – Επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, σε συμμόρφωση με το διατακτικό απόφασης της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, οφείλει να επαναφέρει αποστρατευθέντα αξιωματικό του Πυροσβεστικού Σώματος στην ενεργό υπηρεσία και στον βαθμό στον οποίο κρίθηκε, δηλαδή του Αρχιπυράρχου, αντιμετωπίζοντάς τον ως μηδέποτε αποστρατευθέντα. Η ισχύς της απόφασης του Αρχηγού του Π.Σ., με την οποία ετέθη στην διάθεση της Υπηρεσίας αριθμός αξιωματικών του Σώματος, οι οποίοι εκρίθησαν ως ευδοκίμως τερματίσαντες την σταδιοδρομία τους, έχει καταστεί ανενεργός, όσον αφορά στον αιτούντα, μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης του ΣτΕ ακολουθώντας αυτονοήτως και κατά λογική αναγκαιότητα την νομική πορεία του οικείου αποστρατευτικού Π.Δ., η δε ύπαρξή της ουδόλως παρεμποδίζει την επάνοδο στην ενεργό υπηρεσία του ενδιαφερομένου.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/97/2017
Επιδόμα θέσης ευθύνης. (..)Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι, εν προκειμένω, πρόκειται για προσωρινή ανάθεση καθηκόντων και όχι για «επιλογή» Προϊσταμένων και, συνεπώς, παρίστανται εφαρμοστέες οι διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 87 του ν. 3528/2007 (βλ. και παρ.1 και 2, στις οποίες παραπέμπει) σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 10 του ν. 4024/2011, και όχι η κατ’ εξουσιοδότηση της διάταξης του άρθρου 25 παρ. 7 του ν. 3918/2011 εκδοθείσα Φ.80000/οικ.26813/1651 ΚΥΑ, κρίνει ότι με βάση τις ανωτέρω διατάξεις, η φερόμενη ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, στην οποία ανατέθηκαν προσωρινά καθήκοντα Προϊσταμένης του Τμήματος Υποστήριξης Χρηστών της Διεύθυνσης Πληροφορικής, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής Προϊσταμένων από τα συλλογικά υπηρεσιακά όργανα, δικαιούται το σχετικό επίδομα θέσης ευθύνης, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 6 του άρθρου 12 του ν. 4238/2014, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 90 του ν. 4368/2016 και ισχύει αναδρομικά από 17.2.2014, ήτοι το χρόνο δημοσίευσης του τελευταίου αυτού νόμου. Και τούτο, διότι δεν υφίσταται στη συγκεκριμένη περίπτωση παράλειψη ανώτερου κατά βαθμό υπαλλήλου, παρότι κατά τον κρίσιμο χρόνο στο ίδιο Τμήμα υπηρετούσε υπάλληλος πράγματι ανώτερη κατά βαθμό (ήτοι με βαθμό Β1) από την δικαιούχο του χρηματικού εντάλματος (που κατείχε βαθμό Γ1 και ήταν η αμέσως ανώτερη κατά βαθμό από εκείνη, βλ. το από 3.11.2014 υπηρεσιακό σημείωμα του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης), καθόσον η πρώτη, όπως προκύπτει από το ΔΒ2Δ/ΔΥ/27.12.2016 έγγραφο, που φέρει την υπογραφή της και επισυνάπτεται στο έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, είχε δηλώσει στον Προϊστάμενό της την επιθυμία της να μην της ανατεθούν καθήκοντα Προϊσταμένης στο Τμήμα αυτό, εξαιτίας αδυναμίας άσκησης από αυτήν ..., αποτελεί δε άλλο το ζήτημα η διατήρηση του αντίστοιχου επιδόματος θέσης ευθύνης από εκείνη.....Κατ' ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί