ΝΣΚ/309/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα απόσπασης εργαζομένου του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ., χωρίς οργανική θέση, για συνυπηρέτηση με τον σύζυγό της, κατ' εφαρμογή του άρθρου 21, παρ. 1 του ν. 2946/2001.(...)Δεν επιτρέπεται η απόσπαση της Ε.Α. από το Υποκατάστημα Καλαμαριάς του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. στο Υποκατάστημα Αγίας Παρασκευής του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. λόγω συνυπηρέτησης με τον αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας σύζυγό της, διότι δεν κατέχει οργανική θέση (ομοφ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/123/2021
Εάν α) οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, που απαγορεύουν τη μετάταξη, απόσπαση ή την καθ’ οιονδήποτε τρόπο μετακίνηση υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ κατισχύουν των διατάξεων των άρθρων 21 του ν. 2946/2001 και 48 του ν. 4440/2016 που επιτρέπουν την κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, συνυπηρέτηση υπαλλήλων στην αλλοδαπή και β) αν οι ανωτέρω απαγορευτικές διατάξεις καταλαμβάνουν την περίπτωση απόσπασης της υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ Α.Θ., η οποία ήταν ήδη, κατά τη θέση σε ισχύ των ανωτέρω διατάξεων, αποσπασμένη στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στις Βρυξέλλες, λόγω συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της.(...)α) Οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 που απαγορεύουν τη μετάταξη, απόσπαση ή την καθ’ οιονδήποτε τρόπο μετακίνηση υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ και τη μη ολοκλήρωση των εκκρεμών σχετικών διαδικασιών, κατισχύουν, ως ειδικότερες, των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 2946/2001 και του άρθρου 48 του ν. 4440/2016 περί συνυπηρέτησης και β) οι ανωτέρω απαγορευτικές διατάξεις δεν καταλαμβάνουν την περίπτωση της Α.Θ., μονίμου υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, η οποία, κατά τον χρόνο θέσης σε ισχύ των διατάξεων αυτών (19-02-2021), υπηρετούσε ήδη με απόσπαση, στη Μ.Ε.Α. στις Βρυξέλλες, λόγω συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της και ο χρόνος διάρκειας της απόσπασής της ταυτίζεται με τη διάρκεια θητείας του συζύγου της.
ΝΣΚ/216/2018
Αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με το άρθρο 48 του ν.4440/2016, για να εξετάσει την αίτηση και να προβεί στη σύνταξη σχεδίου κ.υ.α. απόσπασης υπαλλήλου του δημοσίου, ν.π.δ.δ. και ο.τ.α. για συνυπηρέτηση με αξιωματικό σύζυγο ή συμβιούντα, σε υπηρεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α. του εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδια για να εξετάσει την αίτηση απόσπασης υπαλλήλου του δημοσίου, ν.π.δ.δ. και ο.τ.α., για συνυπηρέτηση με αξιωματικό σύζυγο ή συμβιούντα, ο οποίος υπηρετεί σε διακλαδική υπηρεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α. στο εξωτερικό, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις των διατάξεων του άρθρου 48 του ν. 4440/2016, είναι η υπηρεσία στην οποία ανήκει η οργανική του θέση. Ομοίως, για τη σύνταξη του σχεδίου της οικείας κ.υ.α. απόσπασης του παραπάνω υπαλλήλου, η σχετική αρμοδιότητα ανήκει στην υπηρεσία όπου ανήκει η οργανική του θέση ή στην αρμόδια διεύθυνση της κεντρικής υπηρεσίας του εποπτεύοντος τον φορέα Υπουργείου. (ομόφ.)
ΝΣΚ/466/2007
Συμμόρφωση Διοίκησης σε ακυρωτική απόφαση του ΔΕΑ με την οποία ακυρώθηκε άρνηση της υπηρεσίας να ικανοποιήσει αίτημα συζύγων για συνυπηρέτηση στην Κύπρο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από το διδόμενο ιστορικό συνάγεται ότι δεν υφίσταται πλέον δυνατότητα αυτούσιας εκτελέσεως της δικαστικής αποφάσεως. Η υπηρεσία, όμως, στα πλαίσια αποκατάστασης των συνεπειών της ακυρωθείσας πράξης, υποχρεούται στη χορήγηση των επαυξημένων αποδοχών που θα εισέπραττε η ενδιαφερομένη, λόγω της συνυπηρέτησης με τον σύζυγό της στην Κύπρο.
ΝΣΚ/77/2016
Δυνατότητα Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ να προβεί στο διορισμό του Π.Κ., ο οποίος προστατεύεται ως Α.Μ.Ε.Α από τον Ν. 2643/98, όχι για την αιτηθείσα θέση της προκήρυξης ΔΕ προσωπικού Η/Υ, αλλά σε άλλη θέση για την οποία κατέχει τα απαιτούμενα προσόντα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν υφίσταται υποχρέωση εκ μέρους του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. διορισμού (ή προσλήψεως) του Π.Κ. σε οποιαδήποτε θέση οποιουδήποτε κλάδου ή ειδικότητας. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/331/2009
Διατήρηση ή μη της οργανικής θέσης εκπαιδευτικών, αποσπασμένων στο εξωτερικό είτε σε αναγνωρισμένα σχολεία της αλλοδαπής και της Κύπρου είτε σε υπηρεσία του ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή του Δημοσίου λόγω συνυπηρέτησης με τον/την σύζυγό τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στην Κύπρο, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 54 του Ν 1566/1985, και οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται, σύμφωνα με τις παρ. 9α και 9β του άρθρου 8 του Ν 3194/2003, σε υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή του Δημοσίου στο εξωτερικό, δεν διατηρούν την οργανική τους θέση.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/149/2016
ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ Κτηρίων..:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η σχέση που διαπλάσθηκε, με την από 17.3.2003 σύμβαση μίσθωσης μεταξύ του Τοπικού Υποκαταστήματος Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. … και των φερόμενων ως δικαιούχων, ανεξαρτήτως του σκοπού που επιδιώκεται με αυτήν, δεν είναι διοικητική αλλά ιδιωτική, υπαγόμενη στη δικαιοδοσία των πολιτικών δικαστηρίων, δεδομένου ότι δεν συνήφθη βάσει εξαιρετικών ρητρών ή διατάξεων με τις οποίες να εξασφαλίζεται στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. υπερέχουσα θέση έναντι των αντισυμβαλλομένων. Επομένως, η επίμαχη 803/2016 διαταγή πληρωμής, σε συμμόρφωση προς την οποία εκδόθηκαν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα, αρμοδίως εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο …, όσα δε αντίθετα προβάλλονται από την Επίτροπο, σύμφωνα με τα οποία στην ως άνω μισθωτική σχέση, ως εκ της εφαρμογής του Κανονισμού Μισθώσεων του Ι.Κ.Α., εξασφαλίζεται στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. υπερέχουσα θέση, πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα, δεδομένου ότι στον επικαλούμενο Κανονισμό δεν περιέχονται διατάξεις που να θέτουν το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. σε υπερέχουσα θέση έναντι των αντισυμβαλλομένων του. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/110/2022
Τίθενται διάφορα ζητήματα που αφορούν στη διάρκεια της θητείας καθώς και τον τρόπο λύσης της υφιστάμενης υπαλληλικής σχέσης υπαλλήλου, η οποία κατέχει οργανική θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.) και επελέγη διαρκούσης της θητείας της σε νέα οργανική θέση Προϊσταμένου Αυτοτελούς Τμήματος της εν λόγω Ανεξάρτητης Αρχής, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις των άρθρων 21Β και 21Γ του ν. 3959/2011, σε συνδυασμό με το κανονιστικό πλαίσιο της προκήρυξης. Με βάση τα παραπάνω, τίθεται το ζήτημα αν είναι επιτρεπτή η uno actu λύση της σχέσης εργασίας της και η πρόσληψή της στη νέα οργανική θέση ή πρέπει να εκδοθούν διακριτές πράξεις.(...)Α) Η διάρκεια της θητείας της εν λόγω υπαλλήλου, η οποία προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα και επελέγη σε νέα οργανική θέση Προϊσταμένου Αυτοτελούς Τμήματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, διαρκούσης της τετραετούς θητείας της σε οργανική θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης της εν λόγω Ανεξάρτητης Αρχής, λαμβάνοντας υπόψη και το νομοθετικό-κανονιστικό πλαίσιο της επίμαχης προκήρυξης, και ιδίως τις νεοπαγείς διατάξεις των άρθρων 21Β και 21Γ παρ. 1 του ν. 3959/2011, είναι τετραετής με δυνατότητα ανανέωσής της για δύο (2) επιπλέον χρόνια, κατ’ ανώτατο όριο (κατά πλειοψηφία). Β) Η (τυχόν) αποδοχή από την ανωτέρω υπάλληλο του διορισμού της στη νέα οργανική θέση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, συνεπάγεται την κατά πλάσμα δικαίου παραίτησή της από την οργανική θέση την οποία κατέχει και την αυτοδίκαιη λύση της σχέσης εργασίας της με την εν λόγω Ανεξάρτητη Αρχή, εκδιδομένης σχετικής διαπιστωτικής πράξης από το αρμόδιο όργανο (ομόφωνα). Γ) Η λύση της υφιστάμενης σχέσης εργασίας της εν λόγω υπαλλήλου και η πρόσληψή της στη νέα οργανική θέση, αποτελούν σαφώς διακριτές πράξεις, για κάθε μια από τις οποίες εκδίδεται διαφορετική απόφαση (ομόφωνα).
EΣ/Τμ.1/78/2001
ΔΑΠΑΝΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ:Μη νόμιμη καταβολή ποσου που αφορα δαπάνες μετάθεσης(....) Στην προκείμενη περίπτωση από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν τα εξής: Η φερόμενη ως δικαιούχος του επίμαχου χρηματικού εντάλματος….., που υπηρετούσε στο Υποκατάστημα του Ι.Κ.Α. …..μετατέθηκε, κατόπιν προαγωγής της σε θέση προϊσταμένου Διεύθυνσης με την Ρ34/5/14.9.2000 απόφαση του Διοικητή του Ι.Κ.Α., σε οργανική θέση του Υποκαταστήματος του Ι.Κ.Α. ΄…….. Η απόσταση μεταξύ ……και …… είναι 27 χιλιόμετρα. Η ανωτέρω δεν προσκόμισε φορτωτική ή άλλο στοιχείο, που να αποδεικνύει την μεταφορά της οικοσκευής της και επομένως δικαιούται ως έξοδα μετάθεσης μόνο το 30% του βασικού ποσού εξόδων μετάθεσης. Συνεπώς η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη για το πέραν του 30% του βασικού ποσού εξόδων μετάθεσης ποσόν, και για το λόγο αυτό, δεν πρέπει τούτο να θεωρηθεί, όπως υποστηρίζει και η διαφωνούσα Επίτροπος, αν και με άλλη αιτιολογία.
ΝΣΚ/195/2009
Πυροσβεστικό Σώμα – Αναστολή εκτελεστότητας Π. Δ/τος αποστρατείας αξιωματικού – Συμμόρφωση της Διοίκησης σε απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς την υπ αριθμ. 280/20009 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ, οφείλει να επαναφέρει τον αποστρατευθέντα αξιωματικό στην ενεργό υπηρεσία και στον βαθμό στον οποίο κρίθηκε, δηλαδή του Αρχιπυράρχου, είτε σε υπάρχουσα κενή οργανική θέση, είτε μη υπαρχούσης ως υπεράριθμο, τοποθετώντας τον, μεταγενεστέρως, στην πρώτη οργανική θέση που θα κενωθεί, αναθέτοντας σ αυτόν καθήκοντα του βαθμού του, αποδεχόμενη τις προσφερόμενες υπηρεσίες του και εν γένει αντιμετωπίζοντάς τον ως μηδέποτε αποστρατευθέντα.
ΝΣΚ/39/2024
Ερωτάται εάν: α) οι διατάξεις του άρθρου 11Α του ν. 4440/2016 καταλαμβάνουν την περίπτωση της μόνιμης υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ «Ε.Τ.», η οποία αιτείται τη μετάταξή της στην Υπηρεσία που είναι ήδη αποσπασμένη, για λόγους συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της, βάσει των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 2946/2001 και β) οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 73 του ν. 4997/2022 και τις διατάξεις της με αρ. 749/09.01.2024 κ.υ.α Εσωτερικών- Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κατισχύουν των διατάξεων του άρθρου 11Α του ν. 4440/2016. (...) α) Οι διατάξεις του άρθρου 34 ν. 5027/2023 δεν καταλαμβάνουν την περίπτωση της μόνιμης υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ «Ε.Τ.» και η αίτησή της για μετάταξη δυνάμει του αρ. 11Α του ν. 4440/2016 δεν ευρίσκει έρεισμα στον νόμο, καθόσον δεν έχει προηγηθεί η απόσπασή της για λόγους συνυπηρέτησης, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 11 του ν. 4440/2016 (ομόφωνα). β) Παρέλκει η απάντηση επί του δεύτερου σκέλους του ερωτήματος (κατά πλειοψηφία).