×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/315/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί. Σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας με το απασχολούμενο προσωπικό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εταιρείες τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών, οι οποίοι θεωρούνται ως νομίμως λειτουργούντες, κατ’ άρθρο 17 του Ν 2644/1998 και άρθρο 53 του Ν 2778/1999, δεν οφείλουν να τηρούν την προβλεπόμενη από την παρ.7 του άρθρου 11 του Ν 3592/2007 υποχρέωση περί συνάψεως συλλογικών συμβάσεων με το απασχολούμενο στους σταθμούς προσωπικό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/277/2007

Ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί. Διάθεση ποσού υπέρ του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.) και του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών (Π.Σ.Τ.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εταιρείες τηλεοπτικών σταθμών, οι οποίοι θεωρούνται ως νομίμως λειτουργούντες, κατ άρθρο 17 Ν 2644/1998, δεν οφείλουν να τηρούν την προβλεπόμενη από την παρ. 3 του άρθρου 7 του Ν 1866/1989 υποχρέωση της διάθεσης συγκεκριμένου ποσού εκ των ακαθαρίστων εσόδων τους υπέρ του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.) και του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών (Π.Σ.Τ.).


ΝΣΚ/153/2021

Εάν: α) είναι επιτρεπτό να περιληφθεί στην υπό έκδοση, κατ’ εξουσιοδότηση της διάταξης του άρθρου 9 παρ. 7α του ν. 2644/1998, όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4979/2021, κοινή υπουργική απόφαση, η διευθέτηση οικονομικών ζητημάτων (συμψηφισμός, επιστροφή χρημάτων, επιστροφή και αντικατάσταση εγγυητικών επιστολών), που τίθενται από την εταιρεία με την επωνυμία «...........ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και το διακριτικό τίτλο («.....Α.Ε.»), πάροχο συνδρομητικών τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών υπηρεσιών, δυνάμει της από 16.6.2011 σύμβασης παραχώρησης που υπεγράφη με το Ελληνικό Δημόσιο, μετά την αντικατάσταση διατάξεων του ν. 2644/1998 με το ν. 4779/2021, και σε αρνητική περίπτωση β) ποια δυνατότητα παρέχεται στην Υπηρεσία για την αντιμετώπιση των εν λόγω ζητημάτων λόγω της καταβολής από την ίδια εταιρεία κατά το παρελθόν ποσών για την απόκτηση της σχετικής άδειας.(...)Δεν είναι επιτρεπτό να περιληφθεί στην υπό έκδοση, κατ’ εξουσιοδότηση της διάταξης του άρθρου 9 παρ. 7α του ν. 2644/1998, όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 4979/2021, κοινή υπουργική απόφαση, η διευθέτηση οικονομικών ζητημάτων (συμψηφισμός, επιστροφή χρημάτων, επιστροφή και αντικατάσταση εγγυητικών επιστολών), τα οποία ανέκυψαν κατόπιν της μεταβολής του νομοθετικού πλαισίου και τέθηκαν από την εταιρεία με την επωνυμία «...........ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» («.....Α.Ε.»), πάροχο συνδρομητικών τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών υπηρεσιών, δυνάμει της από 16.6.2011 σύμβασης παραχώρησης που υπεγράφη με το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά απαιτείται ειδική νομοθετική ρύθμιση (ομόφωνα).


ΝΣΚ/43/2003

Τηλεοπτικοί σταθμοί. Διάθεση ποσού για την ενίσχυση του κινηματογράφου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Εταιρείες τηλεοπτικών σταθμών, που οφείλουν να τηρούν την προβλεπομένη από την παρ.1 του άρθρου 7 του Ν. 1866/1989 υποχρέωση της διάθεσης συγκεκριμένου ποσού εκ των ακαθαρίστων εσόδων τους για την παραγωγή ή συμπαραγωγή κινηματογραφικών ταινιών. 2. Η προθεσμία του άρθρου 3 του ΠΔ 285/1993 δεν είναι αποκλειστική. (ομοφ.)


ΣΤΕ/ΕΑ/147/2016

Χορήγηση τηλεοπτικών αδειών...Περαιτέρω, από τα εκτεθέντα αναλυτικώς στην τρίτη σκέψη συνάγεται ότι το έτος 1989 άρχισαν να λειτουργούν πολλοί τηλεοπτικοί σταθμοί αυθαιρέτως και χωρίς άδεια, εκδόθηκε δε, το 1993, χωρίς διαγωνιστικές διαδικασίες, περιορισμένος αριθμός αδειών ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών τοπικής εμβέλειας με δυνατότητα τεχνικής δικτυώσεως για απόκτηση εθνικής εμβέλειας· οι άδειες, όμως, αυτές δεν ετελειώθησαν, αλλά μετά 9 μήνες ανεκλήθησαν αυτοδικαίως, έκτοτε δε, ως προς τους τελευταίους ως άνω τηλεοπτικούς σταθμούς, είτε δεν υπήρχε, για μακρά χρονικά χρονικά διαστήματα, καμία νομική κάλυψη για τη λειτουργία τους, είτε επεχειρείτο –ακόμη και μετά τη μετάβαση από την αναλογική στην ψηφιακή τηλεόραση με τα άρθρα 13 και 14 του ν. 3592/2007– η «νομιμοποίηση» της λειτουργίας τους με αλλεπάλληλες νομοθετικές διατάξεις σε συνάρτηση με την ολοκλήρωση προκηρυχθεισών διαγωνιστικών διαδικασιών (άρθρο 17 παρ. 3 ν. 2644/1998) ή, τις περισσότερες φορές, ασυνδέτως προς προηγουμένη έκδοση προκηρύξεων, επ' αόριστον, σε αντίθεση με την προαναφερθείσα νομολογία του ΣτΕ (3578/2010 Ολομ. κ.ά.). Εν όψει και του ζητήματος αυτού, κρίθηκε με την αιτιολογική έκθεση του ν. 4339/2015, «επιβεβλημένη η χορήγηση αδειών με απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδότησης», ενώ, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του –προστεθέντος με τον ν. 4367/2016– άρθρου 2Α του ν. 4339/2015, η «ανάγκη άμεσης νομοθετικής παρέμβασης» καθίσταται «επιτακτική» και από τη λήξη, στις 31.12.2015, της «πολλάκις παραταθείσης» σχετικής προθεσμίας. Τέλος, με τη Σύμβαση Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, το σχέδιο της οποίας κυρώθηκε με τον ν. 4336/2015 (Α΄ 94), η Χώρα ανέλαβε δέσμευση θεσπίσεως διαρθρωτικών δημοσιονομικών μέτρων που θα συμπεριλαμβάνουν, εκτός άλλων, και την «αναγγελία προκήρυξης δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού υποβολής προσφορών για την απόκτηση τηλεοπτικών αδειών και την καταβολή τελών που αφορούν τη χρήση των αντίστοιχων συχνοτήτων» (άρθρο 3 παρ. Γ υποπαρ. 2.1).


ΔΕΚ/C-87/1994

Διαδικασίες συνάψεως συμβάσεων δημοσίων έργων και κρατικών προμηθειών στους τομείς του ύδατος, της ενεργείας, των μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών * Οδηγία 90/531* Πεδίο εφαρμογής * Έλλειψη προϋποθέσεως σχετικά με την ιθαγένεια ή με τον τόπο εγκαταστάσεως των υποβαλλόντων προσφορά * Υποχρέωση των αναθετουσών αρχών να τηρούν τους κανόνες που ισχύουν σχετικά με το είδος της επιλεγείσας διαδικασίας


ΝΣΚ/51/2002

Απαγόρευση χρηματοδότησης, από τους ΟΤΑ, των δημοτικών επιχειρήσεων ραδιοφωνίας, λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού και παροχής συνδρομητικών ραδιοφωνικών υπηρεσιών μέσω καλωδιακών δικτύων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) α. Με βάση την κρατούσα νομολογιακή αντίληψη (4370/1998 απόφαση του ΣτΕ και 6/26-2-1998 πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου) που αναφέρεται, στη νομιμότητα επιχορήγησης των ιδιόμορφων αμιγών δημοτικών επιχειρήσεων ραδιοφωνίας, από τους ΟΤΑ (κατ αντίθεση προς την υπ αριθμ. 772/1997 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΝΣΚ), οι προκείμενες αμιγείς δημοτικές επιχειρήσεις, εφόσον εξακολουθούν διεπόμενες από το νομοθετικό καθεστώς του Ν 1730/87 και του κατ εξουσιοδότησή του εκδοθέντος Π. Δ/τος 25/1988, νομίμως επιχορηγούνται από τους ΟΤΑ, που τις έχουν συστήσει. β. Όσες, όμως, εξ αυτών (αμιγείς) έχουν πλέον υπαχθεί στο καθεστώς του Ν 2328/1995, από πλευράς χορήγησης αδείας και λειτουργικού καθεστώτος, καθώς και εκείνες (αμιγείς ή μη αμιγείς), που έχουν λάβει άδεια λειτουργίας, για πρώτη φορά, κατ εφαρμογή του ίδιου νόμου (2328/1995), εμπίπτουν στην απαγόρευση χρηματοδότησης, από τους ΟΤΑ, που προβλέπεται από τη διάταξη του άρθρου 277 παρ.8 του ΔΚΚ (άρθρο 21 παρ.6 του Ν 2218/1994). 2) Εφόσον δεν υφίσταται, ειδική, περί του αντιθέτου, ρητή πρόβλεψη στο άρθρο 8 παρ.1 του Ν 2328/1995 ή σε κατ εξουσιοδότηση τούτου εκδοθείσα κανονιστική πράξη, για τις αμιγείς ή μεικτές δημοτικές επιχειρήσεις λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών εξακολουθεί ισχύουσα η απαγόρευση επιχορήγησης από τον οικείο ΟΤΑ, κατ εφαρμογή του άρθρου 21 παρ.16 του Ν 2218/1994, το οποίο έχει ενσωματωθεί, ως παράγραφος 8, στο άρθρο 277 του ΔΚΚ και στο άρθρο 75 παρ.3 στον Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (Π. Δ/μα 30/1996). 3) α. Ομοίως για τις αμιγείς ή μεικτές επιχειρήσεις των ΟΤΑ, με σκοπό την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών, μέσω καλωδιακών δικτύων, σύμφωνα και με την πρόβλεψη του άρθρου 13 παρ.5 του Ν 2644/1998, ισχύει η προμνημονευθείσα απαγόρευση χρηματοδότησής τους από τους ΟΤΑ. β. Οι προδιαληφθείσες επιχειρήσεις ενόψει των ειδικών ρυθμίσεων που διέπουν τη λειτουργία τους, του διαρκούς ελέγχου των υποχρεώσεών τους, από το τμήμα Ελέγχου και Διαφάνειας του ΕΣΡ και της απευθείας σύμβασης παραχώρησης που συνάπτεται με το Ελληνικό Δημόσιο, όπως ειδικότερα προκύπτει από την παράγραφο 5 του άρθρου 13 του Ν 2644/1998, δεν μπορούν να υπηρετούν σκοπούς μη συναφείς προς τα προγράμματα που μεταδίδουν, ήτοι σκοπούς που δεν συμπλέκονται με τις ενημερωτικές, επιμορφωτικές και ψυχαγωγικές ανάγκες του αντίστοιχου πληθυσμού.


ΔΕΚ/C-26/2003

1.Προσέγγιση των νομοθεσιών – Διαδικασίες προσφυγής στον τομέα της συνάψεως συμβάσεων κρατικών προμηθειών και δημοσίων έργων – Οδηγία 89/665 – Υποχρέωση των κρατών μελών να προβλέψουν διαδικασία προσφυγής – Αποφάσεις δεκτικές προσφυγής – Έννοια – Αποφάσεις που λαμβάνονται εκτός του πλαισίου μιας τυπικής διαδικασίας συνάψεως δημοσίας συμβάσεως και πριν από την επίσημη προκήρυξη διαγωνισμού – Εμπίπτουν – Πρόσβαση στις διαδικασίες προσφυγής – Προϋποθέσεις – Η διαδικασία πρέπει να έχει προχωρήσει τυπικώς σε συγκεκριμένο στάδιο – Δεν επιτρέπεται (Οδηγίες του Συμβουλίου 89/665, άρθρο 1 § 1, και 92/50) 2. Προσέγγιση των νομοθεσιών – Διαδικασίες συνάψεως δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών – Οδηγία 92/50 – Πεδίο εφαρμογής – Αναθέτουσα αρχή η οποία κατέχει, μαζί με μία ή περισσότερες ιδιωτικές επιχειρήσεις, συμμετοχή στο κεφάλαιο εταιρίας νομικώς διακεκριμένης από την ίδια – Σύμβαση που συνήψε η αναθέτουσα αρχή με την εν λόγω εταιρία – Εμπίπτει (Οδηγία 92/50 του Συμβουλίου) 1.Το άρθρο 1, παράγραφος 1, της οδηγίας 89/665, για τον συντονισμό των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων περί της εφαρμογής των διαδικασιών προσφυγής στον τομέα της σύναψης συμβάσεων κρατικών προμηθειών και δημοσίων έργων, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 92/50, για τον συντονισμό των διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων υπηρεσιών, η οποία επίσης τροποποιήθηκε με την οδηγία 97/52, έχει την έννοια ότι η υποχρέωση των κρατών μελών να διασφαλίζουν τη δυνατότητα ασκήσεως αποτελεσματικών και ταχέων ενδίκων βοηθημάτων κατά των αποφάσεων που λαμβάνουν οι αναθέτουσες αρχές καλύπτει και τις αποφάσεις που λαμβάνονται εκτός του πλαισίου μιας τυπικής διαδικασίας συνάψεως δημοσίας συμβάσεως και πριν από την επίσημη προκήρυξη διαγωνισμού, ιδίως δε την απόφαση που αφορά το αν μια ορισμένη δημόσια σύμβαση εμπίπτει στο προσωπικό ή στο καθ’ ύλην πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 92/50, όπως τροποποιήθηκε. Αυτή η δυνατότητα ασκήσεως προσφυγής παρέχεται σε οποιοδήποτε πρόσωπο έχει ή είχε συμφέρον να του ανατεθεί συγκεκριμένη σύμβαση και το οποίο υπέστη ή ενδέχεται να υποστεί ζημία από μια εικαζόμενη παράβαση, άπαξ εκδηλωθεί η βούληση της αναθέτουσας αρχής η οποία μπορεί να έχει έννομα αποτελέσματα. Επομένως, τα κράτη μέλη δεν δικαιούνται να εξαρτούν τη δυνατότητα ασκήσεως προσφυγής από το αν η οικεία διαδικασία συνάψεως δημόσιας συμβάσεως έχει προχωρήσει τυπικώς σε συγκεκριμένο στάδιο. (βλ. σκέψη 41, διατακτ. 1) 2.Σε περίπτωση που η αναθέτουσα αρχή σκοπεύει να συνάψει σύμβαση εξ επαχθούς αιτίας αφορώσα την παροχή υπηρεσιών που εμπίπτουν στο καθ’ ύλην πεδίο εφαρμογής της οδηγίας 92/50, για τον συντονισμό των διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων υπηρεσιών, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την οδηγία 97/52, με μια εταιρία νομικώς διακεκριμένη από την ίδια, στο κεφάλαιο της οποίας η εν λόγω αρχή συμμετέχει μαζί με μία ή περισσότερες ιδιωτικές επιχειρήσεις, πρέπει πάντοτε να εφαρμόζονται οι διαδικασίες συνάψεως δημοσίων συμβάσεων που προβλέπει η οδηγία αυτή, ακόμη και αν η εν λόγω συμμετοχή είναι κατά πλειοψηφία. (βλ. σκέψη 52, διατακτ. 2)


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/30/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθη η επίμαχη σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με το φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των Ο.Τ.Α. με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγούμενων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Θέμα Β΄), αλλά παρέχεται, επιτρεπτώς, η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το, μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών, απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών, μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και,  πάντως, όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη είναι νόμιμη, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου λόγων διαφωνίας της Επιτρόπου


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/274/2017

Προσληψη Συμβασιούχων καθαριότητας.(..)Με δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και,  πάντως, όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και αυτά πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/286/2017

Καταβολή αποδοχών συμβασιούχων καθαριότητας.(..)Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και  όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018. ...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτά να θεωρηθούν.