×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/32/2018

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συμμετοχή ορκωτών ελεγκτών λογιστών σε Επιτροπή Ελέγχου οντότητας δημοσίου συμφέροντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εν ενεργεία ορκωτός ελεγκτής λογιστής, που δεν συμμετείχε στον τακτικό έλεγχο οντότητας δημοσίου συμφέροντος, δύναται να μετέχει ως μέλος της Επιτροπής Ελέγχου αυτής (κατ' άρθρο 44 ν. 4449/2017), εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις των άρθρων 21-26 του νόμου αυτού (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΛΤΕ/Κανονιστική Πράξη/005/2017

Πρόγραμμα συνεχούς εκπαίδευσης των ορκωτών ελεγκτών λογιστών (άρθρο 12 του ν. 4449/2017).


ΝΣΚ/99/2023

Ερωτάται, εάν δύναται: α) η ΕΛΤΕ να αποδεχτεί ότι ο ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής (ΑΟΕΛ) λογιστής Χ.Α. πληροί τα κριτήρια για τη χορήγηση επαγγελματικής άδειας ορκωτού ελεγκτή λογιστή και β) ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής λογιστής ή ορκωτός ελεγκτής λογιστής να ασκεί παράλληλα υποχρεώσεις Δημάρχου ή Αντιδημάρχου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.(...) α) Το ΔΣ της ΕΛΤΕ, εφόσον μετά την παροχή των αναγκαίων στοιχείων, πληροφοριών και διευκρινίσεων, κρίνει, κατόπιν νέας εισήγησης του ΣΠΕ, ότι ο εν λόγω υποψήφιος πληροί τα νόμιμα κριτήρια πρακτικής άσκησης, όπως αυτά ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4449/2017 και της 3/2017 κανονιστικής πράξης της ΕΛΤΕ, μη δεσμευόμενο από την εισήγηση, πρέπει να χορηγήσει την αιτουμένη επαγγελματική άδεια ορκωτού ελεγκτή λογιστή, διαφορετικά, να απορρίψει την αίτηση. β) Ασκούμενος ορκωτός ελεγκτής λογιστής ή ορκωτός ελεγκτής λογιστής δύναται να ασκεί παράλληλα υποχρεώσεις Δημάρχου ή Αντιδημάρχου, εφόσον λόγω των θέσεων αυτών δεν διακυβεύεται η ανεξαρτησία του νόμιμου ελεγκτή ή του ελεγκτικού γραφείου και του ελέγχου στην οντότητα που κατέχει τις ανωτέρω θέσεις.


35413/2013

Αρμοδιότητα ορισμού ορκωτών λογιστών σε τακτικό διαχειριστικό έλεγχο Δ.Ε.Υ.Α.


ΕΛΤΕ/233/13/2023

Τροποποίηση της παρ. Β του Κεφαλαίου 6, περί συγκρότησης Επιτροπής Συνεχούς Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της υπ’ αρ. 005/2017 κανονιστικής πράξης της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων «Πρόγραμμα συνεχούς εκπαίδευσης των ορκωτών ελεγκτών λογιστών (άρθρο 12 του ν. 4449/2017)» (Β 4352). 


ΝΣΚ/23/2019

Εάν εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του π.δ. 226/1992, που ορίζουν ως προϋπόθεση για τη σύσταση ελεγκτικής εταιρείας, την υποχρεωτική συμμετοχή δύο τουλάχιστον Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών στη δύναμή της.(...)Από τις ισχύουσες διατάξεις του ν. 4449/2017 προκύπτει σιωπηρή κατάργηση της διάταξης του άρθρου 17 του π.δ. 226/1992 και συνεπώς δεν υφίσταται, πλέον, η προϋπόθεση της υποχρεωτικής συμμετοχής δύο τουλάχιστον Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών στη δύναμη ελεγκτικής εταιρείας, προκειμένου αυτή να λάβει επαγγελματική άδεια λειτουργίας και να εγγραφεί στο Δημόσιο Μητρώο του άρθρου 14. (ομόφ.)


ΝΣΚ/46/2019

Εάν υπό το υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς επιτρέπεται η δημοσίευση Δημόσιας Ανακοίνωσης στην ιστοσελίδα της Ε.Λ.Τ.Ε., η οποία θα αναφέρει επιβληθείσες πειθαρχικές κυρώσεις, καθώς και τα ονόματα των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών τους οποίους αφορούν οι κυρώσεις.(...)Η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης & Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.) δύναται να δημοσιοποιήσει πειθαρχικές κυρώσεις και ονόματα πειθαρχικώς τιμωρηθέντων Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (Ο.Ε.Λ.), μόνον εφόσον κριθεί από τους αποκλειστικώς αρμόδιους προς τούτο, ότι συντρέχουν λόγοι υπέρτερου εννόμου συμφέροντος για τη δημοσίευση αυτή σε σχέση με το δικαίωμα καθενός εκ των ανωτέρω Ο.Ε.Λ., ως υποκειμένου προστασίας των προσωπικών του δεδομένων (ομόφ.).


ΝΣΚ/111/2007

Υποχρέωση εκλογής ελεγκτών ανώνυμης εταιρείας από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών. Αντικατάσταση ελεγκτών με απόφαση έκτακτης γενικής συνέλευσης. Διενέργεια ελέγχου συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση κατά την οποία ανώνυμη εταιρεία υποχρεούται κατά τις κείμενες διατάξεις να εκλέξει τους ελεγκτές της από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, η εταιρεία αυτή οφείλει να εκλέξει με την τακτική της γενική συνέλευση όχι απευθείας τους ελεγκτές αλλά ελεγκτική εταιρεία, η οποία θα ορίσει τους ελεγκτές που θα διενεργήσουν τον έλεγχο. Αν στην περίπτωση αυτή η προς έλεγχο εταιρεία εκλέξει απευθείας ελεγκτές, η εκλογή είναι αυτοδικαίως άκυρη και μπορεί να επιληφθεί η έκτακτη γενική συνέλευση και να εκλέξει ελεγκτική εταιρεία, τον έλεγχο δε της συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης θα διενεργήσουν οι ελεγκτές που θα ορίσει η ελεγκτική εταιρεία, την οποία εξέλεξε η έκτακτη γενική συνέλευση της εταιρείας ή των εταιρειών.


ΝΣΚ/428/2009

Απαλλαγή ή μη του Δημοσίου από την καταβολή της δαπάνης εκτίμησης, στις περιπτώσεις που προσφεύγει στο ΣΟΕ για εκτίμηση περιουσιακών στοιχείων εταιρειών, στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων μετέχει ως πλειοψηφών μέτοχος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο δεν είναι δύναται νόμιμα να ζητήσει από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (Σ.Ο.Ε.) την εκτίμηση της αγοραίας αξίας των ακινήτων της εταιρείας Ε… ΑΒΕ, της οποίας τυγχάνει πλειοψηφών μέτοχος, αλλά μόνον των μετοχών αυτής, των οποίων τυγχάνει κύριος, οπότε και σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 39 του Ν 1041/1980 θα απαλλαγεί πλήρως από τη σχετική δαπάνη εκτίμησης. (πλειοψ.)


C-174/2014

Προδικαστική παραπομπή — ΦΠΑ — Οδηγία 2006/112/ΕΚ — Άρθρο 13, παράγραφος 1 —  Μη υπαγωγή σε φόρο — Έννοια “λοιπών οργανισμών δημοσίου δικαίου” — Αυτόνομη Περιφέρεια των  Αζορών — Οντότητα συσταθείσα από την Περιφέρεια ως ανώνυμη εταιρία, της οποίας ελέγχει το  σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου και στην οποία έχει ανατεθεί η παροχή υπηρεσιών γενικού  οικονομικού συμφέροντος προς την Περιφέρεια στον τομέα της διαχειρίσεως της Περιφερειακής  Υπηρεσίας Υγείας — Καθορισμός των όρων παροχής των υπηρεσιών αυτών, συμπεριλαμβανομένης  της καταβαλλόμενης γι’ αυτές αμοιβής, σε προγραμματικές συμβάσεις οι οποίες έχουν συναφθεί  μεταξύ της οντότητας και της Περιφέρειας


ΝΣΚ/273/2015

Δυνατότητα ή μη συνεργασίας της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.) με το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (Σ.Ο.Ε.Λ.) για τη διενέργεια ποιοτικών ελέγχων.Ερωτάται, ενόψει του διδόμενου ιστορικού, εαν:α) Δύναται η Ε.Λ.Τ.Ε να συνεργαστεί με το Σ.Ο.Ε.Λ,για τη διενέργεια ποιοτικών ελέγχων σε ελεγκτικά γραφεία και νόμιμους ελεγκτές που ελέγχουν οντότητες μη δημοσίου ενδιαφέροντος,σύμφωνα με το εθνικό και ενωσιακό νομοθετικό πλαίσιο, β) σε περίπτωση καταφατικής απάντησης στο ανωτέρω ερώτημα,ποιά δύναται να είναι η ακριβής μορφή μιας τέτοιας συνεργασίας και από ποιό πλαίσιο θα διέπεται. γ)στις περιπτώσεις που το Σ.Ο.Ε.Λ διενεργεί ποιοτικούς ελέγχους στις ελεγκτικές εταιρείες που ελέγχουν οντότητες μη δημοσίου ενδιαφέροντος, νομιμοποιείται η Ε.Λ.Τ.Ε με τα ευρήματα των ελέγχων αυτών να επιβάλλει κυρώσεις και ποινές σύμφωνα με την πειθαρχική διαδικασία. δ) με βάση το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο έχει επέλθει πλήρης κατάργηση του συνόλου των διατάξεων του π.δ 226/1992.(...) Δυνατότητα ή μη συνεργασίας της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.) με το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (Σ.Ο.Ε.Λ.) για τη διενέργεια ποιοτικών ελέγχων. Επί του α’ ερωτήματος ότι δεν νοείται, σύμφωνα με το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο, συνεργασία της Ε.Λ.Τ.Ε. με το Σ.Ο.Ε.Λ. για τη διενέργεια ποιοτικών ελέγχων σε ελεγκτικά γραφεία και νόμιμους ελεγκτές που ελέγχουν οντότητες μη δημοσίου ενδιαφέροντος, με συνέπεια να παρέλκει η απάντηση στα δύο επόμενα (β’ και γ’) ερωτήματα. Τέλος, σε ό,τι αφορά το δ’ ερώτημα είναι σαφές ότι, βάσει της κείμενης εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας, έχουν σιωπηρώς καταργηθεί οι διατάξεις της περ.ε’ της παρ.2 του άρθρου 9 του π.δ. 226/1992, κατά το σκέλος που μ’ αυτές προβλεπόταν η άσκηση από το Εποπτικό Συμβούλιο του ΣΟΕΛ ταυτόσημων αρμοδιοτήτων μ’ αυτές που ήδη ασκούνται από το ΣΠΕ της ΕΛΤΕ, κατ’ άρθρο 27 του ν. 3693/2008, σε συνδυασμό με το άρθρο 5 του ν. 3148/2003, όπως ισχύει, ή τους εντεταλμένους αυτής (ΕΛΤΕ) ελεγκτές, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 3 παρ.1 της υπ’ αρ. 7950/159/22-2-2011 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών. (πλειοψ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ