ΝΣΚ/327/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διορισμός αντικαταστάτη διοικητή κοινωφελούς ιδρύματος, ο οποίος μετέχει σε αυτό υπό την ιδιότητά του ως κρατικού λειτουργού – Θητεία ισόβια ή μη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το διορισθέν πρόσωπο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 99 του ΑΝ 2039/1939, ως αντικαταστάτης στη θέση του αποποιηθέντος τον διορισμό κρατικού λειτουργού, θα μετέχει, εφόσον αποδέχθηκε τον διορισμό, στη διοίκηση του Ιδρύματος μέχρις ότου επέλθει στο πρόσωπό του θάνατος, παραίτηση, ανικανότητα ή έκπτωση οπότε και θα πρέπει, στις περιπτώσεις αυτές, να κληθεί άλλος κρατικός λειτουργός, διάδοχος του αρχικού κρατικού λειτουργού, για να δηλώσει τη βούλησή του περί αποδοχής ή μη στη διοίκηση του Ιδρύματος. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/159/2001
Κοινωφελή Ιδρύματα. Εποπτεία. Εξαίρεση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εξαίρεση από την εποπτεία του Υπουργού των Οικονομικών επί της διαχειρίσεως κοινωφελούς ιδρύματος περιλαμβάνει και πράξεις, που ανάγονται στη διοίκηση του κοινωφελούς ιδρύματος, όπως η αντικατάσταση του αποβιώσαντος Προέδρου του ιδρύματος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/62/2019
Διορισμός συγγενή του ιδρυτή-διαθέτη στη θέση του Προέδρου Κοινωφελούς Ιδρύματος, σύμφωνα με ιδιόγραφη διαθήκη του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Για την ανάδειξη του Προέδρου του ανωτέρω Ιδρύματος, πρέπει να εφαρμόζεται το, σύμφωνα με την αντίστοιχη διάταξη της διαθήκης, άρθρο 3 του Οργανισμού του Ιδρύματος, που ορίζει ότι ως μέλη της Επιτροπής προτιμώνται πάντοτε κάτοικοι της Πάργας, ως Πρόεδρος δε της Επιτροπής εκλέγεται ένας εκ των εχόντων συγγένεια με τον διαθέτη, μελών της Επιτροπής, κατοίκων ως άνω. 2. Αποκλείεται να συμμετέχει στη διοίκηση του Ιδρύματος, ενδιαφερόμενη για τη θέση του Προέδρου της Διαχειριστικής Επιτροπής, ανεξαρτήτως της επικαλούμενης μακρινής συγγενείας της με το διαθέτη, εφόσον δεν είναι μόνιμη κάτοικος Πάργας. 3. Αν και εν προκειμένω δεν διαπιστώνεται διάσταση περιεχομένου ανάμεσα στη βούληση του διαθέτη και τους ορισμούς του Οργανισμού του Ιδρύματος σε σχέση με τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο Πρόεδρός του, σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε αμφισβήτηση για την ερμηνεία της διαθήκης ως προς τη διοίκηση της καταλειφθείσας με αυτή κοινωφελούς περιουσίας, μπορεί να αρθεί, είτε δικαστικώς είτε δια της νομοθετικής οδού, που θα είχε το χαρακτήρα της τροποποίησης ή αντικατάστασης του άρθρου 3 του Οργανισμού του Ιδρύματος (ομόφ.).
ΝΣΚ/21/2002
Ιδρύματα. Αντικατάσταση διοικητών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τη διάταξη του Οργανισμού (Καταστατικού) του Ιδρύματος Στρατηγού Γ. Γρίβα - Διγενή, που ορίζει ότι ο αντικαταστάτης του ελλείποντος μέλους της πενταμελούς Επιτροπής του εκλέγεται υπό των λοιπών μελών, προκύπτει ότι στην περίπτωση αυτή προβλέπεται και η δυνατότητα υπάρξεως ειδικής απαρτίας, δηλαδή, και όταν τα υπάρχοντα μέλη είναι τουλάχιστον δύο (2). Συνεπώς, δεν είναι σύννομο το αίτημα του εναπομείναντος μόνου μέλους της πενταμελούς Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος για να επιλέξει τα ελλείποντα τέσσερα μέλη του εν λόγω συλλογικού οργάνου, η δε αντικατάσταση των ελλειπόντων ως άνω μελών υπάγεται στην αυτεπάγγελτη αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών, μετά γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εθνικών Κληροδοτημάτων.
ΝΣΚ/488/2012
Πολύτεκνοι – Διαζύγιο των γονέων – Ανάθεση με δικαστική απόφαση της γονικής μέριμνας των τέκνων στον πατέρα – Υιοθεσία των τεσσάρων ενηλίκων τέκνων από τη θετή μητέρα – Δικαιούχος της ισόβιας συντάξεως της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 63 του Ν. 1892/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Την ισόβια σύνταξη δικαιούται να λάβει η φυσική μητέρα, αφού αυτή έχει αποκτήσει την πολυτεκνική ιδιότητα, η οποία διατηρείται ισοβίως, ενώ, εξάλλου, εφόσον δεν συντρέχει η περίπτωση υπαιτίου εγκαταλείψεως των τέκνων αυτής, το γεγονός δε ότι, το πολυτεκνικό επίδομα ελάμβανε ο πατέρας των τέκνων, λόγω διαζυγίου των γονέων και αναθέσεως με δικαστική απόφαση της γονικής μέριμνας σ’ αυτόν, δεν συνιστά λόγο, που αποκλείει τη χορήγηση της ισόβιας συντάξεως στη φυσική μητέρα, ότι, αντιθέτως, η θετή μητέρα δεν δικαιούται να λάβει την ισόβια σύνταξη, αφού με την υιοθεσία των τεσσάρων ενηλίκων τέκνων του συζύγου της δεν αποκτά την πολυτεκνική ιδιότητα, κατά τις διατάξεις του Ν. 1910/1944 και ότι, η θετή μητέρα δεν δικαιούται να λάβει την ισόβια σύνταξη ούτε ως μητέρα, που δεν θεωρείται πολύτεκνη, κατά τις διατάξεις του Ν. 1910/1944, καθόσον στην περίπτωση αυτή απαιτείται η μητέρα να είχε ή να έχει τέσσερα τουλάχιστον στη ζωή τέκνα από νόμιμο γάμο ή τέκνα που γεννήθηκαν χωρίς γάμο των γονέων τους. (ομοφ.)
ΝΣΚ/499/2001
Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Διαγραφή Εύελπι για λόγους υγείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Η Διοίκηση υποχρεούται να αποδεχθεί την (εντός ευλόγου χρόνου) από 4-2-2001 δήλωση ανάκλησης της παραιτήσεως από τη ΣΣΕ πρώην Ευέλπι, δεδομένου ότι όταν αυτός υπέβαλε την παραίτηση δεν είχε συνείδηση των πραττομένων λόγω ψυχικής νόσου και στη συνέχεια εφ όσον διαπιστωθεί κατά την νόμιμη διαδικασία του άρθρου 148 του ΒΔ/τος 312/1968 (άρθρο 7 παρ.62 α του ΑΝ 2127/1939) ότι συντρέχει περίπτωση σωματικής ανικανότητας δύναται να εκδόσει νέα διαταγή περί διαγραφής, του εν λόγω Εύελπι από τη ΣΣΕ για σωματική ανικανότητα.
ΝΣΚ/72/2007
Αποδοχές δικαστικής λειτουργού που μετά τη παύση της λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας διορίσθηκε ως δικαστικός υπάλληλος, στη συνέχεια δε κρίθηκε ότι έπρεπε να παυθεί λόγω ανικανότητας εξαιτίας νόσου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δικαστική λειτουργός που παύθηκε λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας και στη συνέχεια διορίσθηκε ως δικαστική υπάλληλος, ακολούθως δε κρίθηκε από το αρμόδιο δικαστήριο ότι έπρεπε να παυθεί λόγω ανικανότητας οφειλομένης σε νόσο, δικαιούται, μετά την ανάκληση του διορισμού της ως δικαστικής υπαλλήλου, τις αποδοχές δικαστικού λειτουργού για το χρονικό διάστημα που υπηρέτησε ως δικαστική υπάλληλος.
ΝΣΚ/148/2020
Εάν μπορεί ο Υπουργός Οικονομικών, ως εποπτεύουσα αρμόδια Αρχή, στις περιπτώσεις που είναι ανέφικτος ο διορισμός μελών Διοικητικού Συμβουλίου κοινωφελούς ιδρύματος του ν. 4182/2013, σύμφωνα με τις διατάξεις του Οργανισμού του, να προβαίνει στο διορισμό, εκτός από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, και των μελών αυτού, με εφαρμογή του άρθρου 16 παρ. 1 του παραπάνω νόμου.(...)Ο Υπουργός Οικονομικών δεν μπορεί, όπως προκύπτει από τη γραμματική και τη συστηματική ερμηνεία της διάταξης του άρθρου 16 παρ.1 του ν. 4182/ 2013, να προβαίνει, ως εποπτεύουσα Αρχή, στο διορισμό, εκτός από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ιδρύματος, και των μελών αυτού στις περιπτώσεις που είναι ανέφικτος ο διορισμός τους (ομόφωνα).
ΝΣΚ/312/2011
Δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός – Ανάθεση σύμβασης έργου – Κώλυμα συμμετοχής ή μη μέλους της επιτροπής αξιολόγησης προσφορών – Σύγκρουση συμφερόντων ή μη μέλους ΔΣ υποψηφίου αναδόχου – Δέσμια αρμοδιότητα ή μη της αναθέτουσας αρχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν συντρέχει κώλυμα συμμετοχής κατ’ άρθρο 7 του Ν 2690/1999 μέλους της επιτροπής διενέργειας και αξιολόγησης προσφορών ανοικτού διαγωνισμού, λόγω υφιστάμενης σχέσης αμειβόμενης εντολής μεταξύ αυτού και δικηγόρου, ο οποίος (δικηγόρος) αποτελεί διορισμένο μέλος Ιδρύματος, το οποίο μετέχει ως προσφέρον και υποψήφιος ανάδοχος σε ανοικτό διαγωνισμό, δεδομένου ότι η σχέση αμειβόμενης εντολής μεταξύ δικηγόρου και υπαλλήλου αυτή καθαυτή ως σύμβαση του ιδιωτικού δικαίου δεν μπορεί να εκληφθεί ότι εμπεριέχει ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση και ο δικηγόρος δεν είναι υποψήφιος ανάδοχος αλλά μετέχει στην ομάδα του προκηρυχθέντος προς υλοποίηση έργου και σε κάθε περίπτωση το συλλογικό ήτοι η επιτροπή διενέργειας και αξιολόγησης προσφορών, με βάση τα στοιχεία που τίθενται υπόψη του, θα κρίνει περί της υπάρξεως ή μη κωλύματος μέλους του στις συνεδριάσεις του οργάνου. (πλειοψ.) β) Δεν υφίσταται σύγκρουση συμφερόντων από τη συμμετοχή προσώπου στο Δ.Σ. του Ιδρύματος, το οποίο μετέχει ως προσφέρον και υποψήφιος ανάδοχος σε ανοικτό διαγωνισμό και το μέλος του Δ.Σ. μετέχει στην ομάδα έργου του προκηρυχθέντος προς υλοποίηση έργου, το οποίο (μέλος) μετείχε ως εμπειρογνώμονας στη μελέτη ωρίμανσης του προκηρυχθέντος έργου, που ανέλαβε άλλη εταιρεία μη συμμετέχουσα στον επίδικο διαγωνισμό διότι δεν υπάρχει ταυτότητα στα πρόσωπα του προσφέροντος και του αναδόχου της μελέτης ωρίμανσης του έργου. Η εκτίμηση όμως των πραγματικών δεδομένων, όπως αυτά προκύπτουν από τον φάκελο του διαγωνισμού και η υπαγωγή τους ή μη σε κατάσταση δυνάμενη να καταλήξει σε σύγκρουση συμφερόντων, είναι έργο της Διοίκησης. (ομοφ.) γ) Υφίσταται δέσμια αρμοδιότητα της αναθέτουσας αρχής να καλέσει προς παροχή εξηγήσεων ή την κατάθεση απόψεων τον υποψήφιο ανάδοχο για τον οποίο τίθεται θέμα σύγκρουσης συμφερόντων και δεν υποχρεούται η ίδια κατά την παροχή εξηγήσεων να καλέσει και τους λοιπούς συμμετέχοντες στο διαγωνισμό. (ομοφ.)
ΝΣΚ/620/1999
Διοίκηση. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.α) Η Διοίκησις υποχρεούται να χορηγήση την αιτουμένην βεβαίωσι, στην οποίαν και πράγματι εστιάζεται το ενδιαφέρον του αιτούντος. β) Οπωσδήποτε δε, και αν πρόκειται για αυτό τούτο το έγγραφον της αιτήσεως, εφόσον τούτο κατεχωρήθη και απετέλεσε την βάσι για την έκδοσι κάποιας διοικητικής πράξεως, μετέχει του χαρακτήρος δημοσίου εγγράφου και είναι χορηγητέον στον ενδιαφερόμενο.
ΑΕΠΠ/1033,1034/2021
«ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΛΑΞΗΣ ΣΤΟ ... ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ», εκτιμώμενης συνολικής ανώτατης προϋπολογισθείσας αξίας, χωρίς το δικαίωμα προαίρεσης, εκατόν σαράντα οκτώ χιλιάδων οκτακοσίων ευρώ (148.800,00 €) συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%(....)Ένας εργαζόμενος σε πενθήμερη βάση με ημερομίσθιο εργάζεται 22 πραγματικές ημέρες που αντιστοιχούν σε 26 ασφαλιστικές. Όταν ο εργαζόμενος αυτός λάβει την Κανονική του Άδεια, ένας άλλος εργαζόμενος ο αντικαταστάτης του θα καλύψει τις ημέρες αυτές. Ο Αντικαταστάτης δικαιούται όλες τις τακτικές κα έκτακτες αποδοχές (Μικτές Αποδοχές, Προσαυξήσεις Νυχτερινών και Κυριακών & Αργιών, Δώρο Χριστουγέννων κα Πάσχα, Επίδομα Αδείας κλπ.) στην αναλογία των ημερών που θα εργαστεί. Δηλαδή εν προκειμένω, ο αντικαταστάτες θα λάβουν τα ωρομίσθια που αντιστοιχούν στις μικτές αποδοχές, δώρα κα επιδόματα ενός μήνα. Συνεπώς το εργατικό κόστος του αντικαταστάτη ανέρχεται σε 1/12 όλων των παραπάνω (Μικτές Αποδοχές, Προσαυξήσεις Νυχτερινών κα Κυριακών & Αργιών, Δώρο Χριστουγέννων κα Πάσχα, Επίδομα Αδείας κλπ.) χ της αναλογίας του χρονικού διαστήματος που θα απασχοληθεί….». Συνεπώς, δοθέντος ότι η «...» βασίζει τους υπολογισμούς της οικονομικής προσφοράς της στο κόστος απασχόλησης των 6,08 ευρώ/ώρα, το οποίο υπολογίστηκε εσφαλμένως, συμπαρασύρεται και κατά τα λοιπά η προσφορά της σε εσφαλμένους υπολογισμούς, γενομένου δεκτού του οικείου λόγου προσφυγής της δεύτερης προσφεύγουσας.(....)Ακυρώνει την προσβαλλόμενη υπ’αριθ. ...απόφαση του Δ.Σ. της ...με την επωνυμία «...» και το δ.τ. «...», κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό της παρούσας.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΕΠΠ/1356/2021 ΚΑΙ ΔΕφΑθ/66/2022.