×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/342/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών. Μέτρο Β΄. Αγροτεμάχια εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης. Επιλεξιμότητα προς ένταξη. Απένταξη. Ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων. Συνέχιση προγράμματος υπό το μέτρο Α΄.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αγροτεμάχια που κείνται εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης του μέτρου Β΄ του προγράμματος της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών είναι επιλέξιμα για ένταξη στο μέτρο τούτο, κατά το εντός της επιλέξιμης ζώνης κείμενο τμήμα τους, και μη επιλέξιμα κατά το εκτός. Στα πλαίσια της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και της υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος προστασίας των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και του Ελληνικού Δημοσίου, πρέπει να απενταχθούν από το πρόγραμμα, τα ευρισκόμενα εκτός επιλέξιμης ζώνης, μη επιλέξιμα τμήματα των πιο πάνω αγροτεμαχίων, που εντάχθηκαν παράτυπα στο μέτρο αυτό. Πρέπει να αναζητηθούν ατόκως από τους δικαιούχους οι καταβληθείσες αχρεωστήτως σ’ αυτούς ενισχύσεις, που αντιστοιχούν στην εκ λάθους της αρμόδιας αρχής παράτυπη ένταξη των πιο πάνω μη επιλέξιμων τμημάτων των εν λόγω αγροτεμαχίων. Δεν είναι δυνατή η συνέχιση του προγράμματος, με τη μετατροπή των δεσμεύσεων που προέρχονται από παράτυπη ένταξη αγροτεμαχίων στο μέτρο Β΄, σε δεσμεύσεις του μέτρου Α΄.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/225/2009

Κοινοτικά Αγροπεριβαλλοντικά Προγράμματα - Μακροχρόνια παύση εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών - Μέτρο Β΄ - Επιλεξιμότητα αγροτεμαχίων - Απένταξη - Ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων - Συνέχιση προγράμματος υπό το μέτρο Α΄.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επιλεξιμότητα εκτάσεων για ένταξη στο Μέτρο Β΄ του Κοινοτικού Προγράμματος της Μακροχρόνιας Παύσης Καλλιέργειας του Κανονισμού (ΕΟΚ) 2078/92. α) Αγροτεμάχια που κείνται εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης του μέτρου Β΄ του προγράμματος της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών είναι επιλέξιμα για ένταξη στο μέτρο τούτο, κατά το εντός της επιλέξιμης ζώνης κείμενο τμήμα τους, και μη επιλέξιμα κατά το εκτός. β) Πρέπει, στα πλαίσια της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και της υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος προστασίας των οικονομικών συμφερόντων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και του Ελληνικού Δημοσίου, να απενταχθούν από το πρόγραμμα τα ευρισκόμενα εκτός επιλέξιμης ζώνης μη επιλέξιμα τμήματα των πιο πάνω αγροτεμαχίων, που εντάχθηκαν παράτυπα στο μέτρο αυτό. γ) Πρέπει να αναζητηθούν από τους δικαιούχους οι καταβληθείσες αχρεωστήτως σ’ αυτούς ενισχύσεις, που αντιστοιχούν στην παράτυπη ένταξη των κατά τα ανωτέρω μη επιλέξιμων τμημάτων των εν λόγω αγροτεμαχίων. δ) Δεν είναι η συνέχιση του προγράμματος, με τη μετατροπή των δεσμεύσεων, που προέρχονται από παράτυπη ένταξη των τμημάτων αγροτεμαχίων στο μέτρο Β΄, σε δεσμεύσεις του μέτρου Α΄.


ΥΠΑΑ&ΤΡ/315173/2009

Καθορισμός Προδιαγραφών εκπόνησης και παρουσίασης Οικονομοτεχνικών Μελετών Αιτήσεων Ενίσχυσης Μεταποίησης και Εμπορίας Γεωργικών Προϊόντων, για την ένταξη στο Μέτρο 123 Α του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 και ανωτέρου ύψους επιλέξιμης δαπάνης αυτής για τον προσδιορισμό της επιχορήγησης.


ΝΣΚ/281/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Αγροτεμάχια. Επιδοτήσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Νομίμως η υπηρεσία καταβάλλει ενισχύσεις στον δυνάμει συμβάσεως μισθώσεως κάτοχο αγροτεμαχίων. Η μεταξύ εκμισθωτή και των αδελφών του υφισταμένη δικαστική διαμάχη, εν όψει και της μη εκδόσεως τελεσίδικης δικαστικής αποφάσεως αναγνωρίζουσας κυριότητα και διατάζουσας απόδοση των κατεχομένων αγρών, δεν επηρεάζει το κύρος της μισθωτικής σύμβασης.


ΝΣΚ/266/2013

Προϋποθέσεις ένταξης και πληρωμής ενισχύσεων δικαιούχων της αγροπεριβαλλοντικής δράσης 4.1. «Προστασία Παραδοσιακού Ελαιώνα Άμφισσας» του Μέτρου 2.1.4. Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007-2013 ή Μέτρου 3.14 του Άξονα 3 του ΠΑΑ 2000-2006 – Ελλιπή δικαιολογητικά – Συνέπειες – Δυνατότητα μεταγενέστερης συμπλήρωσης και διόρθωσης των στοιχείων των δικαιούχων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στο Μέτρο 3.14 δύναται να ενταχθεί κάθε φυσικό πρόσωπο, το οποίο κατέχει νόμιμα ως κύριος, επικαρπωτής ή μισθωτής, επιλέξιμα ελαιόδεντρα που κείνται εντός του παραδοσιακού ελαιώνα της Άμφισσας σε ελαιοτεμάχιο, που είναι καταχωρισμένο στο Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών- Ελαιοκομικό Τομέα (ελαιοκομικό μητρώο) ή έχει υποβληθεί αίτηση-δήλωση για την καταχώρισή του και είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση της γεωργικής εκμετάλλευσης. Ως δικαιολογητικό ένταξης, μεταξύ άλλων, προβλέπεται, και η υποβολή αντιγράφου της Δήλωσης- Αίτησης του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ). Ο φάκελος που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος για ένταξη στο Πρόγραμμα μπορεί νομίμως να συμπληρωθεί, αν υπάρχουν ελλείψεις, εφόσον βεβαίως τα ελλείποντα στοιχεία υφίσταντο κατά τον χρόνο ένταξης του δικαιούχου ή προέκυπταν από άλλα νόμιμα αποδεικτικά έγγραφα. Ένταξη στο πρόγραμμα υποψηφίου, με αγροτεμάχια που βρίσκονται στην κατοχή τρίτου, προβλέπεται μόνο στην περίπτωση του ενός εκ των συζύγων με αγροτεμάχια που βρίσκονται στη διάθεση του άλλου συζύγου. Δεν τίθεται θέμα απένταξης από το πρόγραμμα ή επιστροφής των καταβληθέντων ποσών, από τους ελεγχθέντες, εγκριθέντες και ενταχθέντες δικαιούχους που τήρησαν όλες τις προϋποθέσεις και υποχρεώσεις του προγράμματος, εάν κατά το στάδιο της πληρωμής η Υπηρεσία ελέγξει και διαπιστώσει, αφενός μεν, ότι αυτοί δεν είχαν δόλο, ούτε επέδειξαν βαρειά αμέλεια, ούτε προσπάθησαν να παραπλανήσουν την υπηρεσία, αφετέρου δε, ότι υπάρχουν τα πραγματικά στοιχεία και μεγέθη τόσο στην αίτηση πληρωμής, όσο και στην ενιαία αίτηση που αποδεικνύονται, είτε από τη δήλωση ΟΣΔΕ, είτε από ισοδύναμα καταχωρισμένα στοιχεία. (ομοφ.)


ΝΣΚ/293/2011

Απαλλαγή ή όχι από το φόρο μεταβίβασης ακινήτου, στην περίπτωση αγοράς οικίας, η οποία έχει ανεγερθεί νομίμως επί οικοπέδου, κειμένου εν μέρει εντός ορίων οικισμού και εν μέρει εκτός.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Παρέχεται απαλλαγή από το φόρο μεταβίβασης ακινήτων και στην περίπτωση αγοράς οικίας, η οποία έχει ανεγερθεί νομίμως, βάσει των ισχυουσών κατά την ανέγερσή της πολεοδομικών διατάξεων, επί οικοπέδου που βρίσκεται εν μέρει εντός των ορίων οικισμού και εν μέρει εκτός των ορίων του οικισμού και η οικία έχει ανεγερθεί νομίμως στο εκτός ορίων οικισμού τμήμα, ως εντός οικισμού. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/74/2003

Κανονισμός 2078/92. Πρόγραμμα μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών. Επιλεξιμότητα βοσκοτόπων υπό την μορφή χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων και δασολίβαδων. Υλοποίηση υποχρεώσεων δικαιούχων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι αντίθετες μεταξύ τους, οι διατάξεις της κ.υ.α. 237/348747/8765/9-9-1996, που ούτως ή άλλως δεν αποτελεί πράξη κοινοτικού οργάνου, και οι διατάξεις του Δασικού Κώδικα (ΝΔ 86/69) σχετικά με τις ουσιαστικές υποχρεώσεις των δικαιούχων του προγράμματος της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας (απαγορεύσεις βοσκής, κυνηγίου κλπ). Οι αυτές διατάξεις του Δασικού Κώδικα δεν είναι αντίθετες, ελλείψει κοινών κανόνων εφαρμογής στους Καν. 2078/92 και 746/96, προς τις διατάξεις των εν λόγω Κανονισμών, ούτε θίγουν το πεδίο εφαρμογής ή την πρακτική αποτελεσματικότητά τους. Επιλέξιμες για ένταξη στο μέτρο της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών είναι, σύμφωνα με τα άρθρα 1 στοιχ.ε’, και 2 παρ.1 στοιχ.στ’ του Καν. 2078/92 και το άρθρο 7 του Καν. 746/96, κατά κανόνα μεν οι γεωργικώς καλλιεργούμενες εκτάσεις, κατ’ εξαίρεση δε οι εκτατικοί βοσκότοποι που προέρχονται από αρόσιμες γαίες. Οι διατάξεις αυτές των εν λόγω Κανονισμών κατισχύουν των αντιθέτων (εθνικών) διατάξεων, της κ.υ.α. υπ’ αριθμ. 237/348747/8765/9-9-1996 οι οποίες καθορίζουν ως επιλέξιμους, μεταξύ άλλων, προς ένταξη στο συγκεκριμένο μέτρο της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας, όχι εκτατικούς κατά την έννοια του άρθρου 7 Καν. 746/96 βοσκότοπους, αλλά βοσκότοπους, προσδιοριζομένους με τους όρους χορτολίβαδα, θαμνολίβαδα και δασολίβαδα, ερμηνευομένους βάσει των μορφολογικών και λειτουργικών στοιχείων του άρθρου 3 του Ν 998/79. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/217/2009

Παραδοσιακός οικισμός Οίας – Αναστήλωση ερειπωμένων κτισμάτων (εκτός ή εν μέρει εντός των ορίων του οικισμού) προς την πλευρά της Καλντέρας – Γεωλογική επικινδυνότητα των εδαφικών τμημάτων – Εφαρμοστέες πολεοδομικές διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 26 του από 28-6-1993 ΠΔ (ή, άλλως, του άρθρου 2 παρ. Α του από 25-11-1997 ΠΔ) περί αναστηλώσεων: α) ούτε στις περιπτώσεις των ερειπωμένων κτισμάτων που κείνται πέραν της ζώνης Β προς την πλευρά της Καλντέρας, δηλαδή εκτός του παραδοσιακού οικισμού της Οίας, αφού οι ανωτέρω διατάξεις δεν αφορούν κτίσματα κείμενα εκτός του οικισμού αυτού, β) ούτε στις αντίστοιχες περιπτώσεις των ερειπωμένων κτισμάτων, που τέμνονται από το όριο της Β Ζώνης του παραδοσιακού οικισμού της Οίας προς την πλευρά της Καλντέρας, προεχόντως για λόγους ασφαλείας του οικισμού και γεωλογικής επικινδυνότητας των εδαφικών αυτών τμημάτων.


ΝΣΚ/113/2021

1) Αν τίθεται θέμα ανάκλησης εν όλω ή εν μέρει (κατά το μέρος που αφορά την κατηγορία) της πράξης διορισμού της Ε.Τ., υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ (τ. ΟΑΕΕ) και 2) αν είναι νόμιμη η ένταξη της υπαλλήλου σε κατώτερη κατηγορία μετά την ανάκληση ισοτιμίας πτυχίου ως προσόντος διορισμού σε ανώτερη κατηγορία και σε θετική περίπτωση, αν η ένταξη αυτή ανατρέχει νομίμως στον χρόνο ανάκλησης της απόφασης ισοτιμίας του πτυχίου.(...)1) Δεν τίθεται ζήτημα ανάκλησης εν όλω ή εν μέρει (κατά το μέρος που αφορά την κατηγορία) της πράξης διορισμού της υπαλλήλου Ε.Τ. (κατά πλειοψηφία). 2) Είναι νόμιμη η ένταξη της υπαλλήλου σε κατώτερη κατηγορία μετά την ανάκληση της ισοτιμίας του πτυχίου της ως προσόντος διορισμού σε ανώτερη κατηγορία και η ένταξη αυτή ανατρέχει νόμιμα στον χρόνο ανάκλησης της απόφασης ισοτιμίας του πτυχίου (κατά πλειοψηφία)


ΝΣΚ/133/2004

Προσωρινή παραχώρηση κοινοχρήστων εκτάσεων σε ακτήμονες καλλιεργητές – Παλαιά όχθη λίμνης – Κοινοτικές ενισχύσεις – Αροτραίες καλλιέργειες – ΟΣΔΕ – Νόμιμος κάτοχος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου περί εκτάσεων που προέκυψαν μετά την αποξήρανση μεγάλης λίμνης ο Νομάρχης δύναται να προβεί στην υπό της Π.Υ.Σ. 92/1975 προβλεπομένη προσωρινή παραχώρηση σε ακτήμονες καλλιεργητές, και αφού προηγηθεί ο καθορισμός όχθης, παρόχθιας ζώνης και παλαιάς όχθης, των εκτάσεων που περιλαμβάνονται μεν στην καθορισθείσα παλιά όχθη, κείνται όμως εκτός των καθορισθεισών όχθης και παρόχθιας ζώνης της λίμνης και υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται ειδικότερες διατάξεις (είτε γενικής εφαρμογής, είτε ειδικής για την κατά περίπτωση συγκεκριμένη λίμνη ή και γεωγραφική περιοχή στην οποία υπάγεται) που αφορούν π.χ. στη διάθεση των αποξηρανθεισών εκτάσεων ή στην απαγόρευση ή περιορισμό χρήσεων για λόγους δημοσίου συμφέροντος (π.χ. περιβαλλοντικούς, αρχαιολογικούς, εθνικής άμυνας κ.ο.κ.). Ο συγκεκριμένος παραγωγός του ερωτήματος δεν δύναται να τύχει ενισχύσεως στα πλαίσια του ΟΣΔΕ για τα μη ανευρεθέντα, κατά τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο σημείο ΙΙΙ της παρούσας, αγροτεμάχια, (ανακριβής δήλωση, μη εμπρόθεσμη υποβολή αποδεικτικών νομικής κατοχής) μη αποκλειομένης της εφαρμογής περαιτέρω μειώσεων ή αποκλεισμών που τυχόν επιβάλει η συνολική θεώρηση της αιτήσεώς του.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/776/2025

Η απόφαση 0776/2025 του Δευτέρου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την εν μέρει αποδοχή έφεσης πρώην Δημάρχου Μακρακώμης κατά της 4/2022 καταλογιστικής πράξης. Ο αρχικός καταλογισμός αφορούσε το ποσό των 23.990,16 ευρώ λόγω μη νόμιμης εξόφλησης χρηματικού εντάλματος για υπηρεσίες καθαρισμού οδικού δικτύου. Η πληρωμή κρίθηκε παράτυπη λόγω έλλειψης πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής από την αρμόδια επιτροπή και αοριστίας της μελέτης ως προς το αντικείμενο της σύμβασης. Το Δικαστήριο έκρινε τον εκκαλούντα υπεύθυνο λόγω ελαφράς αμέλειας. Ωστόσο, εφαρμόζοντας την αρχή της αναλογικότητας, επειδή το έλλειμμα ήταν τυπικό και οι υπηρεσίες είχαν παραληφθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, μείωσε το καταλογισθέν ποσό στο 1/10, περιορίζοντάς το στα 2.399,02 ευρώ.