×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/225/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κοινοτικά Αγροπεριβαλλοντικά Προγράμματα - Μακροχρόνια παύση εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών - Μέτρο Β΄ - Επιλεξιμότητα αγροτεμαχίων - Απένταξη - Ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων - Συνέχιση προγράμματος υπό το μέτρο Α΄.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επιλεξιμότητα εκτάσεων για ένταξη στο Μέτρο Β΄ του Κοινοτικού Προγράμματος της Μακροχρόνιας Παύσης Καλλιέργειας του Κανονισμού (ΕΟΚ) 2078/92. α) Αγροτεμάχια που κείνται εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης του μέτρου Β΄ του προγράμματος της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών είναι επιλέξιμα για ένταξη στο μέτρο τούτο, κατά το εντός της επιλέξιμης ζώνης κείμενο τμήμα τους, και μη επιλέξιμα κατά το εκτός. β) Πρέπει, στα πλαίσια της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και της υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος προστασίας των οικονομικών συμφερόντων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και του Ελληνικού Δημοσίου, να απενταχθούν από το πρόγραμμα τα ευρισκόμενα εκτός επιλέξιμης ζώνης μη επιλέξιμα τμήματα των πιο πάνω αγροτεμαχίων, που εντάχθηκαν παράτυπα στο μέτρο αυτό. γ) Πρέπει να αναζητηθούν από τους δικαιούχους οι καταβληθείσες αχρεωστήτως σ’ αυτούς ενισχύσεις, που αντιστοιχούν στην παράτυπη ένταξη των κατά τα ανωτέρω μη επιλέξιμων τμημάτων των εν λόγω αγροτεμαχίων. δ) Δεν είναι η συνέχιση του προγράμματος, με τη μετατροπή των δεσμεύσεων, που προέρχονται από παράτυπη ένταξη των τμημάτων αγροτεμαχίων στο μέτρο Β΄, σε δεσμεύσεις του μέτρου Α΄.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/342/2006

Πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών. Μέτρο Β΄. Αγροτεμάχια εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης. Επιλεξιμότητα προς ένταξη. Απένταξη. Ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων. Συνέχιση προγράμματος υπό το μέτρο Α΄.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αγροτεμάχια που κείνται εν μέρει εντός και εν μέρει εκτός επιλέξιμης ζώνης του μέτρου Β΄ του προγράμματος της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών είναι επιλέξιμα για ένταξη στο μέτρο τούτο, κατά το εντός της επιλέξιμης ζώνης κείμενο τμήμα τους, και μη επιλέξιμα κατά το εκτός. Στα πλαίσια της νομιμότητας της διοικητικής δράσης και της υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος προστασίας των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και του Ελληνικού Δημοσίου, πρέπει να απενταχθούν από το πρόγραμμα, τα ευρισκόμενα εκτός επιλέξιμης ζώνης, μη επιλέξιμα τμήματα των πιο πάνω αγροτεμαχίων, που εντάχθηκαν παράτυπα στο μέτρο αυτό. Πρέπει να αναζητηθούν ατόκως από τους δικαιούχους οι καταβληθείσες αχρεωστήτως σ’ αυτούς ενισχύσεις, που αντιστοιχούν στην εκ λάθους της αρμόδιας αρχής παράτυπη ένταξη των πιο πάνω μη επιλέξιμων τμημάτων των εν λόγω αγροτεμαχίων. Δεν είναι δυνατή η συνέχιση του προγράμματος, με τη μετατροπή των δεσμεύσεων που προέρχονται από παράτυπη ένταξη αγροτεμαχίων στο μέτρο Β΄, σε δεσμεύσεις του μέτρου Α΄.


ΝΣΚ/74/2003

Κανονισμός 2078/92. Πρόγραμμα μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών. Επιλεξιμότητα βοσκοτόπων υπό την μορφή χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων και δασολίβαδων. Υλοποίηση υποχρεώσεων δικαιούχων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι αντίθετες μεταξύ τους, οι διατάξεις της κ.υ.α. 237/348747/8765/9-9-1996, που ούτως ή άλλως δεν αποτελεί πράξη κοινοτικού οργάνου, και οι διατάξεις του Δασικού Κώδικα (ΝΔ 86/69) σχετικά με τις ουσιαστικές υποχρεώσεις των δικαιούχων του προγράμματος της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας (απαγορεύσεις βοσκής, κυνηγίου κλπ). Οι αυτές διατάξεις του Δασικού Κώδικα δεν είναι αντίθετες, ελλείψει κοινών κανόνων εφαρμογής στους Καν. 2078/92 και 746/96, προς τις διατάξεις των εν λόγω Κανονισμών, ούτε θίγουν το πεδίο εφαρμογής ή την πρακτική αποτελεσματικότητά τους. Επιλέξιμες για ένταξη στο μέτρο της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών είναι, σύμφωνα με τα άρθρα 1 στοιχ.ε’, και 2 παρ.1 στοιχ.στ’ του Καν. 2078/92 και το άρθρο 7 του Καν. 746/96, κατά κανόνα μεν οι γεωργικώς καλλιεργούμενες εκτάσεις, κατ’ εξαίρεση δε οι εκτατικοί βοσκότοποι που προέρχονται από αρόσιμες γαίες. Οι διατάξεις αυτές των εν λόγω Κανονισμών κατισχύουν των αντιθέτων (εθνικών) διατάξεων, της κ.υ.α. υπ’ αριθμ. 237/348747/8765/9-9-1996 οι οποίες καθορίζουν ως επιλέξιμους, μεταξύ άλλων, προς ένταξη στο συγκεκριμένο μέτρο της μακροπρόθεσμης παύσης καλλιέργειας, όχι εκτατικούς κατά την έννοια του άρθρου 7 Καν. 746/96 βοσκότοπους, αλλά βοσκότοπους, προσδιοριζομένους με τους όρους χορτολίβαδα, θαμνολίβαδα και δασολίβαδα, ερμηνευομένους βάσει των μορφολογικών και λειτουργικών στοιχείων του άρθρου 3 του Ν 998/79. (πλειοψ.)


130114/2003

Τροποποίηση και συμπλήρωση της 79184/1957/ 6.11.96 απόφασης Υπουργού Γεωργίας με θέμα τον καθορισμό λεπτομερειών εφαρμογής της 237/348747/ 8765/9.9.96 κοινής απόφασης Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Γεωργίας για το πρόγραμμα Μακροχρόνιας Παύσης Εκμετάλλευσης Γεωργικών Γαιών.


ΥΠΑΑ&ΤΡ/315173/2009

Καθορισμός Προδιαγραφών εκπόνησης και παρουσίασης Οικονομοτεχνικών Μελετών Αιτήσεων Ενίσχυσης Μεταποίησης και Εμπορίας Γεωργικών Προϊόντων, για την ένταξη στο Μέτρο 123 Α του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 και ανωτέρου ύψους επιλέξιμης δαπάνης αυτής για τον προσδιορισμό της επιχορήγησης.


ΝΣΚ/338/2002

Κοινοτικό Δίκαιο. Εθνικό γεωργοπεριβαλλοντικό πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών. Καταγγελία συμβάσεων. Διαδικασία απένταξης και επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ενόψει της διαπιστωθείσης ανάγκης απένταξης από το εθνικό γεωργοπεριβαλλοντικό πρόγραμμα της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών, των μη επιλέξιμων κατά τους Κανονισμούς 2078/92 και 746/96 εκτάσεων: 1. Είναι μεν δυνατή η μονομερής διακοπή των συμβάσεων που αφορούν τις άνω μη επιλέξιμες εκτάσεις, επιβάλλεται όμως από τις αρχές της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης η προηγούμενη αιτιολογημένη τροποποίηση του εθνικού προγράμματος τούτου, ώστε να συμφωνεί προς τις κοινοτικές διατάξεις ως προς την επιλεξιμότητα των προς ένταξη εκτάσεων, καθώς και η υποβολή του στην Επιτροπή προς έγκριση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 Καν.2078/92 και 18 Καν.746/96. 2. Δεν απαιτείται η τήρηση συγκεκριμένης διαδικασίας για την απένταξη, στο βαθμό που η τελευταία αναφέρεται σε λόγους νομιμότητας των γενικών κριτηρίων επιλεξιμότητας, και σε πλάνη περί τα πράγματα, χωρίς αυτό να εμποδίζει την αρμόδια προς τούτο υπηρεσία να ακολουθήσει, εφόσον το επιθυμεί, τη διαδικασία που προβλέπεται για την ένταξη στο πρόγραμμα, ή άλλη διαδικασία που θα ορισθεί αρμοδίως, ειδικά προς τούτο. 3. Η επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων αποτελεί υποχρέωση που επιβάλλεται από το κοινοτικό και το εθνικό δίκαιο, ακόμα και στην περίπτωση αχρεωστήτων καταβολών που οφείλονται σε λάθος της αρμόδιας αρχής. Η ακολουθητέα διαδικασία προσδιορίζεται από το άρθρο 20 Καν.746/96 και τα άρθρα 27 παρ.3 Ν 992/79 και 28 Ν 2520/97, όπως ισχύουν. 4. Αρμόδια για την απένταξη υπηρεσία είναι η Δ/νση Χωροταξίας και Προστασίας Περιβάλλοντος του Υπ. Γεωργίας, και για τον καταλογισμό των αχρεωστήτως καταβληθέντων ο Υπουργός Γεωργίας, κατόπιν της προδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 28 Ν 2520/97, την οποία διενεργεί η εκάστοτε αρμόδια αρχή για την αναγνώριση και εκκαθάριση της δαπάνης, για την οποία διαπιστώθηκε παράνομη ή αχρεώστητη καταβολή.


ΝΣΚ/273/2003

Πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών. Αρμοδιότητα έκδοσης απαγορευτικών διατάξεων βοσκής και κυνηγίου στις ενταχθείσες εκτάσεις. Επιλεξιμότητα προς ένταξη βοσκοτόπων με τη μορφή χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων ή δασολίβαδων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό την προϋπόθεση ότι οι εξουσιοδοτικές, σχετικά με την αρμοδιότητα έκδοσης απαγορεύσεων βοσκής και κυνηγίου διατάξεις του ΝΔ 86/69, που απονέμουν την αρμοδιότητα αυτή στα όργανα της Διοίκησης (Υπουργό Γεωργίας – Δασική Υπηρεσία) περιορίζονται, κατά την εφαρμογή τους επί των ουσιαστικών υποχρεώσεων – βασικών δεσμεύσεων του προγράμματος της κ.υ.α. 237/96, αποκλειστικά στο θέμα της διαδικασίας και του τύπου, και όχι της σκοπιμότητας έκδοσής τους, οπότε δεν θίγουν το πεδίο εφαρμογής, το ωφέλιμο αποτέλεσμα και την πρακτική αποτελεσματικότητα των διατάξεων των Καν. 2078/92 και 746/96, όπως εφαρμόζονται με την κ.υ.α. 237/96, δεν αντιβαίνουν προς αυτές και ισχύουν παραλλήλως, υπό την έννοια ότι τα ανωτέρω όργανα της Διοίκησης είναι υποχρεωμένα να συνεργούν στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που αναλαμβάνουν οι δικαιούχοι του προγράμματος. (ομόφωνα) Οι βοσκότοποι, υπό την ειδικότερη μορφή των χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων και δασολίβαδων, αποτελούντες άλλη κατηγορία εκτάσεων από αυτήν των δασικών, είναι επιλέξιμοι κατά την κ.υ.α. 237/96 και τον Καν. 2078/92 άρθρο 2 παρ.1 περ.στ’. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/364/2013

Αποσαφήνιση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος για τις εκτάσεις που ενέταξαν Ιερές Μονές του Αγίου Όρους στα Προγράμματα «Μακροχρόνιας Παύσης Εκμετάλλευσης Γεωργικών Γαιών» και «Βιολογικής Γεωργίας», όπως και η νομιμότητα ή μη για την καταβολή στις ως άνω Ι. Μονές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ των προβλεπόμενων οικονομικών ενισχύσεων για τις ενταχθείσες εκτάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή Δεν δύναται εκ του νόμου να απαντηθεί το ερώτημα και γι’ αυτό το Δ΄ Τμήμα του Ν.Σ.Κ. υποχρεωτικώς απέχει από το να γνωμοδοτήσει επ’ αυτού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/40/2015

Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ένταξη επενδυτικού σχεδίου στο Μέτρο 2.1 «Επενδύσεις στην Μεταποίηση και Εμπορία Γεωργικών Προϊόντων» του ΕΠΑΑ & ΑΥ 2000-2006 – Εκμίσθωση πάγιων ενισχυθέντων περιουσιακών στοιχείων σε τρίτο – Αθέτηση μακροχρόνιας υποχρέωσης – Ανάκτηση της καταβληθείσας ενίσχυσης – Διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης.
Η, χωρίς την τήρηση της διάταξης του άρθρου 22 παρ.7 εδ. γ’ της ΚΥΑ 450/2001 και με καθυστερημένη ενημέρωση της αρμόδιας Υπηρεσίας, εκμίσθωση πάγιων ενισχυθέντων περιουσιακών στοιχείων σε τρίτο, από φορέα που έχει ενισχυθεί εντός της κρίσιμης πενταετίας από την ολοκλήρωση της επένδυσης, αποτελεί αθέτηση μακροχρόνιας υποχρέωσης που επισύρει την ποινή της επιστροφής του συνόλου ή μέρους της ληφθείσας ενίσχυσης, κατά τη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/234/2018

Εάν η Διοίκηση, μετά την έκδοση της υπ’ αριθ. 78/2015 απόφασης του Αρείου Πάγου, η οποία έκρινε επί του ιδιοκτησιακού καθεστώτος ακινήτων, υποχρεούται να ανακαλέσει τις αποφάσεις του Διευθυντή Αγροτικής Ανάπτυξης της Ν.Α. Καρδίτσας, με τις οποίες καταγγέλθηκαν συμβάσεις εκμετάλλευσης των ακινήτων αυτών, συναφθείσες στο πλαίσιο μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών, και απεντάχθηκαν τα εν λόγω ακίνητα από το πρόγραμμα, δοθέντος ότι έχουν ήδη εκδοθεί αμετάκλητες αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας, με τις οποίες απορρίφθηκαν προσφυγές-αγωγές περί ακύρωσης των ανωτέρω αποφάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την έκδοση της υπ’ αριθ. 78/2015 απόφασης του Αρείου Πάγου, δεν υπάρχει υποχρέωση της Διοίκησης να ανακαλέσει τις ανωτέρω αποφάσεις του Διευθυντή Αγροτικής Ανάπτυξης της Ν.Α. Καρδίτσας, λόγω υποχρέωσης συμμόρφωσής της προς το απορριπτικό δεδικασμένο των αμετάκλητων αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας καθώς και προς τις επιταγές του ενωσιακού δικαίου, σχετικά με την τήρηση των όρων χορήγησης των ενισχύσεων καθ’ όλη την περίοδο δέσμευσης πολυετών συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων στήριξης. (ομόφ.)


ΝΣΚ/266/2013

Προϋποθέσεις ένταξης και πληρωμής ενισχύσεων δικαιούχων της αγροπεριβαλλοντικής δράσης 4.1. «Προστασία Παραδοσιακού Ελαιώνα Άμφισσας» του Μέτρου 2.1.4. Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007-2013 ή Μέτρου 3.14 του Άξονα 3 του ΠΑΑ 2000-2006 – Ελλιπή δικαιολογητικά – Συνέπειες – Δυνατότητα μεταγενέστερης συμπλήρωσης και διόρθωσης των στοιχείων των δικαιούχων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στο Μέτρο 3.14 δύναται να ενταχθεί κάθε φυσικό πρόσωπο, το οποίο κατέχει νόμιμα ως κύριος, επικαρπωτής ή μισθωτής, επιλέξιμα ελαιόδεντρα που κείνται εντός του παραδοσιακού ελαιώνα της Άμφισσας σε ελαιοτεμάχιο, που είναι καταχωρισμένο στο Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών- Ελαιοκομικό Τομέα (ελαιοκομικό μητρώο) ή έχει υποβληθεί αίτηση-δήλωση για την καταχώρισή του και είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση της γεωργικής εκμετάλλευσης. Ως δικαιολογητικό ένταξης, μεταξύ άλλων, προβλέπεται, και η υποβολή αντιγράφου της Δήλωσης- Αίτησης του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ). Ο φάκελος που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος για ένταξη στο Πρόγραμμα μπορεί νομίμως να συμπληρωθεί, αν υπάρχουν ελλείψεις, εφόσον βεβαίως τα ελλείποντα στοιχεία υφίσταντο κατά τον χρόνο ένταξης του δικαιούχου ή προέκυπταν από άλλα νόμιμα αποδεικτικά έγγραφα. Ένταξη στο πρόγραμμα υποψηφίου, με αγροτεμάχια που βρίσκονται στην κατοχή τρίτου, προβλέπεται μόνο στην περίπτωση του ενός εκ των συζύγων με αγροτεμάχια που βρίσκονται στη διάθεση του άλλου συζύγου. Δεν τίθεται θέμα απένταξης από το πρόγραμμα ή επιστροφής των καταβληθέντων ποσών, από τους ελεγχθέντες, εγκριθέντες και ενταχθέντες δικαιούχους που τήρησαν όλες τις προϋποθέσεις και υποχρεώσεις του προγράμματος, εάν κατά το στάδιο της πληρωμής η Υπηρεσία ελέγξει και διαπιστώσει, αφενός μεν, ότι αυτοί δεν είχαν δόλο, ούτε επέδειξαν βαρειά αμέλεια, ούτε προσπάθησαν να παραπλανήσουν την υπηρεσία, αφετέρου δε, ότι υπάρχουν τα πραγματικά στοιχεία και μεγέθη τόσο στην αίτηση πληρωμής, όσο και στην ενιαία αίτηση που αποδεικνύονται, είτε από τη δήλωση ΟΣΔΕ, είτε από ισοδύναμα καταχωρισμένα στοιχεία. (ομοφ.)