×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/343/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επανακαθορισμός των οριογραμμών αιγιαλού-παραλίας, λόγω λιμενικών έργων και προσχώσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στη θέση «Όρμο Νούσας» στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης Ν. Βοιωτίας, όπου έχει καθοριστεί αιγιαλός και παραλία με τις υπ’ αριθμ. 4116/1988 (ΦΕΚ Δ΄ 439/88) και 6883/1989 (ΦΕΚ Δ΄ 733/89) αποφάσεις του Νομάρχη Βοιωτίας, μέσα στον οποίο (αιγιαλό) έχουν κατασκευαστεί από την ΕΤΒΑ Α.Ε. παράνομα έργα (προσχώσεις, προβλήτες κ.λπ.), έχει εφαρμογή η παρ.4 του άρθρου 12 του Ν 2971/2001, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται η αναχάραξη των οριογραμμών του αιγιαλού και της παραλίας και οι εκτάσεις που έχουν δημιουργηθεί από τις παράνομες προσχώσεις θεωρούνται αιγιαλός.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/269/2000

Αιγιαλός - Καθορισμός οριογραμμής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμοδιότητα συντάξεως και θεωρήσεως τοπογραφικού και υψομετρικού διαγράμματος καθορισμού οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας ανήκει εις την τεχνικήν - κεντρική και περιφερειακή - υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών και δεν δύναται να ασκηθεί υπό της Τ.Υ.Δ.Κ. (πλειοψ.)


ΔΔΠΑ0013814/2018/2015

Διερεύνηση αποφάσεων καθορισμού ή επανακαθορισμού οριογραμμών αιγιαλού, παραλίας, παλαιού αιγιαλού, όχθης, παρόχθιας ζώνης και παλαιάς όχθης.(ΑΔΑ:6ΞΟ2Η-1ΗΩ )


ΠΟΛ 1233/2014

Δ10Β/7374 ΕΞ2014-ΠΟΛ 1233/2014.ΘΕΜΑ : Διαδικασία επανακαθορισμού οριογραμμών αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού μετά την ισχύ των δια τάξεων του άρθρου 11 του ν. 4281/2014 (160 Α΄)


ΠΟΛ 1143/2009

Παροχή οδηγιών για τη λήψη μέτρων προστασίας, στις περιπτώσεις όπου δεν υφίσταται καθορισμός οριογραμμών αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού ενόψει της νομολογιακής προσέγγισης επί του θέματος από την υπ' αριθμ. 3356/2008 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

ΝΣΚ/252/2002

Νόμος 2971/2001 «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις». Διαχρονικό Δίκαιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2971/2001 υποθέσεις καθορισμού αιγιαλού, παραλίας, εκτέλεσης έργων επί του αιγιαλού και της παραλίας υπάγονται στις μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού ισχύουσες διατάξεις. Οι προσχώσεις υπό την ισχύ του Ν 2971/2001 διέπονται από το άρθρο 14 αυτού, με την επιφύλαξη ειδικών ρυθμίσεων.


ΝΣΚ/165/2000

Δημόσια κτήματα. Δημόσιον κτήμα κοινόχρηστον ή ιδιωτικού δικαίου η ζώνη παραλίας καθ ό τμήμα περιλαμβάνει (και) παλαιόν αιγιαλόν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Αμπλιανίτης, Νομικός Σύμβουλος 1. α) Η δημιουργία και ο καθορισμός οριογραμμής νέου αιγιαλού, μεταφέρει τον έως τότε αιγιαλόν (ήδη παλαιόν) από την κατηγορίαν των δημοσίου δικαίου-κοινοχρήστων εις την ιδιωτικού δικαίου περιουσίαν του Δημοσίου. β) Η περίληψις ακινήτων εις την ζώνην της παραλίας, συνεπάγεται την απαλλοτρίωσιν αυτών περί της οποίας τηρούνται τα κατά τον νόμον, εφόσον βεβαίως πρόκειται περί ιδιωτικού κτήματος και όχι, εφόσον πρόκειται περί δημοσίων εκτάσεων και δη παλαιού αιγιαλού άχρι τούδε κοινοχρήστου, ως εν προκειμένω. 2. Εφ όσον ο παλαιός αιγιαλός έχει οριστικώς καθορισθεί υπό την πρότερον ιδιότητά του του αιγιαλού ήτοι (άρθρο 4 ΑΝ 2344/1940) δημοσίου κτήματος-κοινοχρήστου, περιλαμβάνεται δε ήδη στην παραλία μετά τήρησιν της νομίμου διαδικασίας και δη δια μιας πράξεως καθορισμού αμφοτέρων, μεταφέρεται εκ του λόγου τούτου αμέσως από την ιδιωτικού δικαίου, -μόνον θεωρητικώς ισχύσασαν-, στην κατηγορίαν της δημοσίου δικαίου κτήσεως, κοινοχρήστου, άνευ απαλλοτριώσεως, αναγκαιούσης (όμως) δια τις εις την ζώνη παραλίας περιλαμβανομένας ιδιωτικάς κτήσεις.


ΣΤΕ/3626/2004

Εκτέλεση έργων εντός ζώνης αιγιαλού και παραλίας:...η πρόσχωση με φερτές ύλες [πέτρες και χώμα] στον όρμο …, η οποία περιγράφεται στην έκθεση αυτοψίας της 9.3.1995 [έργο υπ’ αριθμ. 3], είναι μεταγενέστερη της ενάρξεως ισχύος του Ν. 2242/1994 και ότι η πρόσχωση με το σκαπτικό μηχάνημα που διαπιστώθηκε κατά την περιπολία του ΠΛΣ 153 στις 7.4.1995 αποσκοπούσε στην επέκταση και ολοκλήρωση του ημιτελούς αυτού έργου που περιγράφεται στην έκθεση αυτοψίας της 9.3.1995, είναι επαρκώς αιτιολογημένη, η δε περαιτέρω ουσιαστική εκτίμηση εκφεύγει των ορίων του αναιρετικού ελέγχου. Επομένως είναι αβάσιμος ο λόγος αναιρέσεως περί πλημμελούς αιτιολογίας της προσβαλλομένης.(..) Απορρίπτει την αίτηση.


ΝΣΚ/13/2006

Καθορισμός αιγιαλού και παραλίας. Έννοια του όρου «τεχνικά έργα» για την εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 περ.στ’ του άρθρου 9 του Ν 2971/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ως τεχνικά έργα για την εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 περ.στ’ του άρθρου 9 του Ν 2971/2001 νοούνται όσα έχουν εκτελεσθεί από το Δημόσιο ή από ιδιώτες με την άδεια και την επίβλεψη του Δημοσίου. Και τούτο διότι ο αιγιαλός ως κοινόχρηστος χώρος ανήκει στην κυριότητα (Δημόσια κτήση) του Ελληνικού Δημοσίου και ως εκ τούτου στην έννοια των τεχνικών έργων του άρθρου 9 παρ.1 περ.στ’ δεν περιλαμβάνονται τα κτίσματα – οικοδομές.


ΝΣΚ/52/2005

Αιγιαλός – Παραλία. Παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού σε ξενοδοχεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν ισχύει ο περιορισμός των 500 τ.μ., που προβλέπεται στην παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2741/2001, στις παραχωρήσεις της απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας στις όμορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κατά την παρ.4 του ίδιου άρθρου. β) Το αντάλλαγμα για την παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού σε όμορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις καθορίζεται με βάση την τιμή του δίκλινου δωματίου όπως αυτή καθορίζεται από τον Ε.Ο.Τ. (Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης) και όχι από την ανώτερη τιμή που δηλώνεται από τον ξενοδοχειακό επιχειρηματία για το συγκεκριμένο ξενοδοχείο. γ) Σε περίπτωση που με την απόφαση του Ε.Ο.Τ. (Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης) καθορίζονται διαφορετικές τιμές για τη χαμηλή, μέση και υψηλή περίοδο, ο υπολογισμός του ετήσιου μισθώματος γίνεται χωριστά για κάθε περίοδο, ανάλογα με τους μήνες κάθε περιόδου και αθροίζονται τα επί μέρους ποσά των περιόδων (χαμηλής, μέσης, υψηλής). Το ετήσιο μίσθωμα είναι το άθροισμα των μισθωμάτων των περιόδων αυτών. Το άθροισμα δε των ποσών αυτών διαιρούμενο δια του 12 (12 μήνες παραχώρησης) δίδει το μέσο μηνιαίο αντάλλαγμα. Εάν η ξενοδοχειακή μονάδα δεν λειτουργεί για κάποιο χρονικό διάστημα το έτος, η μη λειτουργία της είναι αδιάφορη για τον καθορισμό και την καταβολή του ανταλλάγματος, το οποίο οφείλεται για ολόκληρο το έτος της παραχώρησης της απλής χρήσης του αιγιαλού. (ομοφ.) Εκδόθηκε η υπ' αριθ.609/2005 Γνωμ. Ολομ.ΝΣΚ.


ΝΣΚ/61/2005

Προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών (πέργκολες) επί του αιγιαλού και της παραλίας. Έννοια έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Οι κατασκευές (προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών) που περιγράφονται στο υπ αριθ. 4009/23-7-2004 έγγραφο των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων ΑΕ (ΕΤΑ), δεν εμπίπτουν στην έννοια του έργου εκτελουμένου στον αιγιαλό, η εκτέλεση του οποίου υπόκειται στις προϋποθέσεις του άρθρου 14 Ν 2971/2001, διότι οι κατασκευές αυτές επικάθονται με ειδικά ανοξείδωτα πέλματα στον αιγιαλό ή την παραλία χωρίς καμία πάκτωση σε υπόβαθρο από μπετόν ή άλλου είδους μόνιμο υπόβαθρο και έτσι δεν δημιουργείται σταθερή σύνδεση με το έδαφος. 2. Η παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001 αναφέρει ενδεικτικά τις χρήσεις για τις οποίες μπορεί να παραχωρηθεί αιγιαλός και παραλία. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 335/2005 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.