ΝΣΚ/346/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προϋποθέσεις για τον υπολογισμό του χρόνου προϋπηρεσίας των δημοσίων υπαλλήλων για την εξέλιξή τους σε μισθολογικά κλιμάκια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εργασία παρασχεθείσα με σύμβαση μίσθωσης έργου στο Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. υπολογίζεται για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, εφόσον, βεβαιώνεται με υπηρεσιακά έγγραφα, ότι ο ενδιαφερόμενος απασχολήθηκε κατά το σύνηθες υπηρεσιακό ωράριο, η εργασία παρασχέθηκε στο χώρο που λειτουργεί η υπηρεσία υπό την άμεση εποπτεία των αρμοδίων οργάνων και η καταβληθείσα αμοιβή είναι ανάλογη με αυτή των προσλαμβανομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/452/2006
Ειδικός Λογαριασμός των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Παροχή υπηρεσίας με σύμβαση μισθώσεως έργου. Υπολογισμός του χρόνου παροχής αυτής για την εξέλιξη των μονίμων υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια του Ν 3205/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως υπηρεσία για την εξέλιξη των μονίμων υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 3 του Ν 3205/2003, λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος παροχής υπηρεσίας με σύμβαση μισθώσεως έργου στον Ειδικό Λογαριασμό, ο οποίος συνιστάται σε καθένα από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά και Τεχνολογικά Ιδρύματα εφόσον η υπηρεσία αυτή έχει χαρακτηρισθεί με διάταξη νόμου ή με δικαστική απόφαση ότι διανύθηκε με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (εξαρτημένη) ή εφόσον σύμφωνα με υπηρεσιακά έγγραφα συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις που τάσσει η περ. ι) της παρ. 1 του άρθρου 15 του νόμου αυτού, δηλ. ι) απασχόληση κατά το σύνηθες δημοσιοϋπαλληλικό ωράριο, ιι) παροχή εργασίας στο χώρο της υπηρεσίας αυτής και ιιι) αμοιβή ανάλογη με εκείνη των προσλαμβανομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
ΥΠ.ΕΣ/25030/2016
Κατάταξη σε μισθολογικά κλιμάκια υπαλλήλων ΔΕ χωρίς απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.(ΑΔΑ:ΩΦΥΥ465ΦΘΕ-0ΙΤ)
ΝΣΚ/76/2024
Ερωτάται εάν οι υπάλληλοι O.T.A. που υπάγονταν στο ευεργετικό μισθολογικό καθεστώς της παραγράφου 3 του άρθρου 4 του ν.3660/2008 (βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα) και μετατάχθηκαν μετά την έναρξη ισχύος του ν.4024/2011 (1/11/2011) σε κλάδο και κατηγορία που δεν εντάσσεται στα βαρέα και ανθυγιεινά, διατηρούν ως πλασματικό χρόνο προϋπηρεσίας για την μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή τους, τα προωθημένα μισθολογικά κλιμάκια που αντιστοιχούν στον χρόνο υπηρεσίας τους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι O.T.A. Α΄ Βαθμού, που μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4024/2011 (1.11.2011) είχαν θεμελιώσει δικαίωμα χορήγησης πρόσθετων μισθολογικών κλιμακίων σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 4 του ν.3660/2008, λόγω της απασχόλησής τους σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα της παραγράφου 1 του ως άνω άρθρου, τα σχετικά δε μισθολογικά κλιμάκια τους και ο συνδεόμενος με αυτά χρόνος προϋπηρεσίας αναγνωρίστηκαν κατά την κατάταξή τους, με βάση τις διατάξεις του ν.4024/2011, σε περίπτωση μεταγενέστερης μετάταξής τους σε κλάδο και κατηγορία που δεν αφορά στις περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις εργασιών της παρ.1 του άρθρου 4 του ν. 3660/2008, διατηρούν και μετά την μετάταξή τους, τον αναγνωρισθέντα και συνδεόμενο με τα πρόσθετα μισθολογικά κλιμάκια χρόνο υπηρεσίας τους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ομόφωνα).
ΝΣΚ/110/2020
Αν για την κατάταξη στα μισθολογικά κλιμάκια της ανώτερης εκπαιδευτικής κατηγορίας δημοσίου υπαλλήλου, ο οποίος μετατάχθηκε από την κατώτερη σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία, έπρεπε να συνυπολογιστούν, σε αντίθεση με όσα κρίθηκαν με Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τόσο το χρονικό διάστημα από 01-01-2016 έως και 31-12-2017, κατά το οποίο σύμφωνα με το άρθρο 26 παρ. 2 του ν.4354/2015 ανεστάλη η μισθολογική εξέλιξη όλων των υπαλλήλων, όσο και το σύνολο της υπηρεσίας που είχε διανυθεί στην κατώτερη κατηγορία, και β) σε κάθε περίπτωση, ενόψει της ανωτέρω Πράξης, ποιές θα πρέπει να είναι στο εξής οι ενέργειες της Διοίκησης.(...)α) Για την κατάταξη στα μισθολογικά κλιμάκια της ανώτερης κατηγορίας δημοσίου υπαλλήλου, λόγω μετάταξής του από την κατώτερη εκπαιδευτική κατηγορία σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία, εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 25 παρ.13 του ν. 4354/2015, που προστέθηκε, μεταγενέστερα, με το άρθρο 44 του ν.4569/2018 και συμπληρώθηκε με το άρθρο 63 του ν.4587/2018, σύμφωνα με την οποία πρέπει να ληφθεί υπόψη το σύνολο της υπηρεσίας που είχε διανυθεί και λαμβανόταν υπόψη για την, έως και τη μετάταξή του, μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή του στα μισθολογικά κλιμάκια της κατώτερης κατηγορίας, δηλαδή τα χρονικά διαστήματα έως 31-12-2015, καθώς και από 01-01-2018 έως και την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης της μετάταξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, χωρίς να εμπεριέχεται το χρονικό διάστημα της αναστολής της μισθολογικής εξέλιξης από 01-01-2016 έως και 31-12-2017, καθόσον η εν λόγω αναστολή ισχύει και για τις περιπτώσεις μετάταξης υπαλλήλων από κατώτερη σε ανώτερη κατηγορία, και β) η αρμόδια Υπηρεσία πρέπει, αφού προβεί στην κατάταξη σύμφωνα με τα ανωτέρω, να επανυποβάλει το χρηματικό ένταλμα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για θεώρηση, καθόσον έχουν αρθεί μερικά οι λόγοι της μη θεώρησής του (ομόφωνα).
ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.1/198/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:..Με τα δεδομένα αυτά, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος, και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη, απορριπτομένων ως αβάσιμων των ισχυρισμών που προβάλλονται με το από 23.5.2018 έγγραφο «αντιρρήσεις» του Δημάρχου ... Ειδικότερα, μη νόμιμη είναι η κατάταξη του υπαλλήλου στο ΜΚ 3 της κατηγορίας ΔΕ, αντί του ΜΚ 2 της ίδιας κατηγορίας, διότι η αναγνωρισθείσα προϋπηρεσία, από 15.4.2009 έως 21.3.2011, παρασχέθηκε σε θέση κατηγορίας ΥΕ και δεν μπορούσε να προσμετρηθεί ως χρόνος υπηρεσίας για την εξέλιξη στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας ΔΕ, ενώ δεν τίθεται ούτε ζήτημα μισθολογικής υστέρησης με βάση τις αποδοχές από την ορθή κατάταξη στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας ΔΕ σε σχέση με τις αποδοχές που αντιστοιχούν στον ανωτέρω χρόνο υπηρεσίας στην ΥΕ κατηγορία (ΜΚ 1/ ΥΕ).Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι εν μέρει μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, το χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/20/2025
Στη περίπτωση υπαλλήλου που είχε καταταγεί, κατά τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004, σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε Ινστιτούτο του ν.π.δ.δ.. Ε.Α.Α. και στον οποίο είχε αναγνωρισθεί ως προϋπηρεσία χρόνος που αντιστοιχούσε σε συμβάσεις, επιγραφόμενες, ως μίσθωσης έργου (προγενέστερες και μεταγενέστερες του χρόνου έναρξης ισχύος ως άνω π.δ.), εάν ο σχετικός χρόνος θα ληφθεί υπόψη για την μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή του στα μισθολογικά κλιμάκια της νέας του προσωπαγούς θέσης ως Ερευνητή Γ’, με τριετή θητεία(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί του τεθέντος ερωτήματος, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Α’ Τμήμα) γνωμοδότησε ομόφωνα ως εξής: Κάθε χρονικό διάστημα που έχει αναγνωρισθεί από την Διοίκηση ως χρόνος προϋπηρεσίας για την ένταξη και κατάταξη του υπαλλήλου του ερωτήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ/τος 164/2004, σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Ινστιτούτο Αστρονομίας Αστροφυσικής Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης του ν.π.δ.δ. Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη του υπαλλήλου στα κλιμάκια της νέας του προσωποπαγούς θέσης Ερευνητή Γ’, με τριετή θητεία
ΝΣΚ/214/2017
Αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα γεωτεχνικών υπαλλήλων, στην περίπτωση που αυτοί δεν ήταν εγγεγραμμένοι στο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.). H παρασχεθείσα εργασία από γεωτεχνικούς υπαλλήλους στον ιδιωτικό τομέα, πριν από το έτος 2000, μπορεί να υπολογισθεί, νομίμως, βάσει του άρθρου 6 του π.δ. 69/2016, και να προσμετρηθεί στο χρόνο υπηρεσίας των υπαλλήλων, στην περίπτωση που αυτοί δεν ήταν εγγεγραμμένοι ως μέλη στο Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.), τηρουμένων των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων (ομόφ.).Κατάσταση : Αποδεκτή
ΕΣ/Τ1/200/2007
Γραμματέας Δήμου δικαιούται, έστω και αν απασχολήθηκε για την τήρηση των πρακτικών κατά τις νυκτερινές ώρες, μόνο την ωριαία αμοιβή που δικαιούνται οι υπάλληλοι για υπερωριακή εργασία απογευματινών ωρών και όχι την προσαυξημένη ωριαία αποζημίωση για νυκτερινή εργασία. Όμοια και οι εντελλόμενες με τα υπόλοιπα χρηματικά εντάλματα δαπάνες, που αφορούν υπερωριακή αποζημίωση υπαλλήλων του Δήμου για απασχόλησή τους κατά τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες, δεν είναι νόμιμες, δεδομένου ότι δεν υφίσταται νομοθετική διάταξη που να προβλέπει ότι οι υπηρεσίες των δήμων λειτουργούν και κατά τις Κυριακές και τις εξαιρέσιμες ημέρες.
ΝΣΚ/444/2006
Αναγνώριση προϋπηρεσίας σε υπαλλήλους της Γ.Γ.Α., αποσπασμένους από την Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 17 παρ. 3 του Ν 2947/2001.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο χρόνος της απόσπασης υπαλλήλων της εταιρίας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε. στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 17 παρ. 3 του Ν 2947/2001, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για την εξέλιξη του προσωπικού αυτού στα μισθολογικά κλιμάκια, κατά τις διατάξεις του άρθρου 15 του Ν 3205/2003, διότι η άνω απόσπαση δεν εμπίπτει σε καμία από τις ρυθμίσεις του νόμου αυτού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/12/2020
α) Από ποιό χρονικό σημείο πρέπει η αρμόδια Υπηρεσία του ΕΦΚΑ να υπολογίσει τη μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου σε ανώτερα μισθολογικά κλιμάκια και συγκεκριμένα, από την υποβολή της αρχικής αίτησης αναγνώρισης της συνάφειας του μεταπτυχιακού της τίτλου σπουδών με το αντικείμενο της απασχόλησής της, ή από την υποβολή -μετά την απόρριψη αυτής και τη δικαστική της δικαίωση- αίτησης επανεξέτασης του αιτήματός της. β) Από ποιό χρονικό σημείο πρέπει η ίδια Υπηρεσία να υπολογίσει αντίστοιχη μισθολογική εξέλιξη άλλης υπαλλήλου, για την οποία δεν υπήρξε θετική γνωμοδότηση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, αλλά της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων του ΑΣΕΠ. γ) Aν οι αξιώσεις των υπαλλήλων αυτών έχουν υποπέσει σε παραγραφή.α) Η αρμόδια Υπηρεσία του ΕΦΚΑ οφείλει να αποκαταστήσει την πρώτη υπάλληλο, χορηγώντας της τη διαφορά από την παράλειψή του να την προαγάγει μισθολογικά, από την ημερομηνία της αρχικής της αίτησης (6-6-2014) (ομόφωνα). β) Η από 31-12-2008 αρχική αίτηση της δεύτερης υπαλλήλου, με την οποία αυτή ζήτησε να αναγνωριστεί η συνάφεια του τίτλου σπουδών της, είναι το χρονικό σημείο από το οποίο ο ΕΦΚΑ οφείλει να αποκαταστήσει τη δεύτερη αυτή υπάλληλο, χορηγώντας της τη διαφορά από την παράλειψή του να την προαγάγει μισθολογικά (κατά πλειοψηφία). γ) Δεν υφίσταται θέμα παραγραφής των αξιώσεων των δύο ως άνω υπαλλήλων (ομόφωνα).