×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/347/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Μουφτής. Προϋποθέσεις τέλεσης γάμων μουσουλμάνων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Μουφτής τελεί γάμους, εφόσον: α) οι μελλόνυμφοι είναι, απαραιτήτως, αμφότεροι μουσουλμάνοι το θρήσκευμα, αρκεί δε, ο ένας τούτων να έχει την ελληνική ιθαγένεια και να κατοικεί στην περιφέρειά του και β) στην περίπτωση που και οι δύο μελλόνυμφοι είναι μουσουλμάνοι, μεν, το θρήσκευμα, πλην όμως, αλλοδαποί, οι οποίοι δεν κατοικούν στην περιφέρεια του Μουφτή, δεν συντρέχει δικαιοδοσία τούτου προς τέλεση γάμου. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/327/2003

Τέλεση πολιτικών γάμων σε χώρο ξενοδοχείου. Η ανηλικότητα αλλοδαπού ως κώλυμα τέλεσης γάμου, εφόσον δεν υφίσταται σχετική απαγόρευση κατά το δίκαιο της ιθαγένειάς του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Μετά την έκδοση της πάγιας και μόνιμου χαρακτήρα πράξης του Δημάρχου για τον ορισμό αίθουσας τέλεσης των πολιτικών γάμων, δεν είναι δυνατός ο ορισμός χώρου ξενοδοχείου, ως ειδικού τόπου παράλληλης τέλεσης πολιτικών γάμων. β) Σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ.1 εδαφ.α’ ΑΚ και ανεξαρτήτως του τόπου τέλεσης του γάμου, εφόσον κατά το αλλοδαπό δίκαιο της ιθαγένειας του ενός των μελλονύμφων ή συζύγων, δεν τάσσεται, ως ουσιαστική προϋπόθεση, η ενηλικότητα, το δίκαιο τούτο, ως ευνοϊκότερο για την εγκυρότητα του γάμου, θα εφαρμοστεί και για τον έτερο των συζύγων. Ως εκ τούτου δεν ανακύπτει θέμα κωλύματος τέλεσης γάμου ή αμφισβήτησης του κύρους του.


ΠΔ 391/1982

Για τη ρύθμιση λεπτομερειών σχετικά με την τέλεση των πολιτικών γάμων, τη χορήγηση της άδειας γάμου και το περιεχόμενο της βεβαιωτικής πράξης γάμου για την τέλεση πολιτικών ή θρησκευτικών γάμων


ΝΣΚ/112/2009

Καταχώρηση στο Ληξιαρχείο λύσεως γάμων, οι οποίοι τελέσθηκαν από το Μουφτή και λύθηκαν με απόφαση Δικαστηρίου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομίμως καταχωρείται στο Ληξιαρχείο η λύση γάμων μεταξύ προσώπων μουσουλμάνων το θρήσκευμα, οι οποίοι τελέσθηκαν από το Μουφτή και λύθηκαν με αμετάκλητη απόφαση Δικαστηρίου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, στο οποίο ισχύει και εφαρμόζεται ο Κανονισμός 2201/2003 του Συμβουλίου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/185/2007

Προϋποθέσεις υποστατού των θρησκευτικών γάμων ελλήνων υπηκόων που τελούνται στην αλλοδαπή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Θρησκευτικοί γάμοι που τελέστηκαν στην αλλοδαπή όταν ένας από τους νυμφευόμενους έχει την ελληνική ιθαγένεια, είναι υποστατοί για την ελληνική έννομη τάξη, ανεξαρτήτως αν το δίκαιο της χώρας τελέσεως του γάμου αναγνωρίζει το θρησκευτικό γάμο, εφόσον αποδεικνύεται η τέλεση ιερολογίας από ιερέα της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας ή από λειτουργό άλλου δόγματος ή θρησκεύματος γνωστού στην Ελλάδα.


ΝΣΚ/291/2004

Εγγραφή στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (Μ.Α.Ε.Ε.) αλλοδαπών με την ιδιότητα του αγρότη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αλλοδαποί, που κατοικούν στην Ελλάδα, βάσει της άδειας παραμονής τους και ασκούν αγροτική δραστηριότητα υπό τις προϋποθέσεις του νόμου, εγγράφονται στο Μ.Α.Ε.Ε.


ΝΣΚ/65/2023

Ερωτάται: α) Εάν δημόσιος υπάλληλος, ο οποίος είναι πατέρας τέκνου γεννημένου εκτός γάμου, το οποίο ναι μεν έχει αναγνωρίσει αλλά δεν υπάρχει ειδική συμφωνία με τη μητέρα του τέκνου για την άσκηση και κατανομή της γονικής μέριμνας, δικαιούται να λάβει την προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 53 του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων άδεια για την ανατροφή του τέκνου ή εάν για τη χορήγησή της θα πρέπει να εξεταστούν άλλες προϋποθέσεις, όπως το εάν συνοικεί με το τέκνο και β) εάν δημόσιος υπάλληλος, που έχει την ιδιότητα του μονογονέα και λόγω της ιδιότητας αυτής δικαιούται προσαύξηση σε συγκεκριμένες διευκολύνσεις που προβλέπονται στον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων (άρθρο 53 παρ. 5 και παρ. 8), χάνει την ιδιότητα αυτή σε περίπτωση τέλεσης γάμου και δεν δικαιούται πλέον τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις. (...) α) Προκειμένου να χορηγηθεί η προβλεπόμενη στη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 3528/2007 άδεια εννέα (9) μηνών για την ανατροφή του τέκνου σε δημόσιο υπάλληλο, ο οποίος είναι πατέρας τέκνου γεννημένου εκτός γάμου, το οποίο ναι μεν έχει αναγνωρίσει αλλά δεν υπάρχει ειδική συμφωνία με τη μητέρα του τέκνου για την άσκηση και κατανομή της γονικής μέριμνας, θα πρέπει να εξεταστεί από την αρμόδια υπηρεσία εάν ο υπάλληλος ασκεί εν τοις πράγμασι την επιμέλεια του τέκνου και ιδίως αν κατοικεί μαζί με αυτό, τηρουμένων και των προϋποθέσεων της παρ. 3 του ως άνω άρθρου (ομόφωνα). β) Υπάλληλος, που έχει την ιδιότητα του μονογονέα και λόγω της ιδιότητας αυτής δικαιούται προσαύξηση σε συγκεκριμένες διευκολύνσεις, που προβλέπονται στο ν. 3528/2007 (άρθρο 53 παρ. 5 και παρ. 8), δεν χάνει την ιδιότητα αυτή σε περίπτωση τέλεσης γάμου εφόσον εξακολουθεί να ασκεί αποκλειστικά την επιμέλεια του ανηλίκου τέκνου μαζί με το οποίο αυτός κατοικεί, και κατά συνέπεια ο υπάλληλος αυτός συνεχίζει να δικαιούται τις προβλεπόμενες στο νόμο προσαυξήσεις (ομόφωνα).


ΝΣΚ/39/2010

Υποστατό ή μη των θρησκευτικών γάμων που τελέσθηκαν στην Αλβανία πριν το 1929 και έως το 1967, μεταξύ προσώπων από τα οποία το ένα τουλάχιστον είχε την ελληνική ιθαγένεια. Κτήση ή μη της ελληνικής ιθαγένειας από τα τέκνα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Θρησκευτικοί γάμοι τελεσθέντες στην Αλβανία κατά το τυπικό και σύμφωνα με τους κανόνες της ανατολικής ορθόδοξης εκκλησίας, κατά τα ανωτέρω χρονικά διαστήματα, μεταξύ προσώπων από τα οποία το ένα τουλάχιστον είχε την ελληνική ιθαγένεια, θεωρούνται υποστατοί για την ελληνική έννομη τάξη, ανεξαρτήτως του εάν ο θρησκευτικός γάμος αναγνωριζόταν ή γινόταν ανεκτός στη χώρα αυτή. Απόδειξη τέλεσης τέτοιων γάμων, ενώπιον της διοίκησης, με ληξιαρχική πράξη συντεταγμένη κατά τις οικείες διατάξεις. Στο πλαίσιο του άρθρου 15 του Ν 344/1976, δυνατότητα σύνταξης ληξιαρχικής πράξης με βάση τελεσίδικη δικαστική απόφαση, η οποία δύναται να εκδοθεί, σε περίπτωση συνδρομής των αντιστοίχως απαιτουμένων προϋποθέσεων, και κατά τα άρθρα 782 και 70 ΚΠολΔ. Αποδεικτική ισχύς της ληξιαρχικής πράξης. Η διαπίστωση ελληνικής ιθαγένειας στο πρόσωπο τέκνων, προϋποθέτει την εκ μέρους της καθ’ ύλην αρμόδιας υπηρεσίας διαπίστωση της συνδρομής του συνόλου των προϋποθέσεων, οι οποίες απαιτούνται από τις οικείες διατάξεις, περιλαμβανομένης της ελληνικής ιθαγένειας του ή των γονέων από τους οποίους οι ενδιαφερόμενοι προβάλλουν ότι έλκουν το σχετικό δικαίωμα, καθώς η απόδειξη τέλεσης θρησκευτικού γάμου δεν συνιστά απόδειξη ή τεκμήριο ελληνικής ιθαγένειας.


ΝΣΚ/163/2004

Έννομα αποτελέσματα γάμων που τελούνται στις Πρεσβείες ή τα Προξενεία ξένων χωρών στην Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Γάμοι που τελούνται σε Διπλωματική Αρχή ξένης χώρας στην Ελλάδα, παράγουν αποτελέσματα αν υφίσταται διεθνής σύμβαση, που έχει κυρωθεί με νόμο. Ελλείψει τέτοιας σύμβασης, θα πρέπει να διερευνάται δυνάμει του άρθρου 13 ΑΚ, αν έχει τηρηθεί ο τύπος γάμου είτε με βάση την ιθαγένεια του ενός εκ των μελλονύμφων είτε το Ελληνικό Δίκαιο, ως εκ του τόπου τελέσεώς του. Στο μέτρο που με βάση τα ανωτέρω κριτήρια, έχει τηρηθεί ο προσήκων τύπος, οι γάμοι αυτοί καταχωρίζονται στο Ληξιαρχείο της Περιφέρειας στην οποία ευρίσκεται η Διπλωματική Αρχή, στην οποία τελέσθηκαν οι εν λόγω γάμοι. (ομοφ.)


ΝΣΚ/205/2019

Καθορισμός του περιεχομένου των εννοιών του μονογονέα, του πολύτεκνου και του τρίτεκνου γονέα, οι οποίοι δικαιούνται αυξημένο αριθμό ημερών αδείας σε περίπτωση ασθένειας ανηλίκου τέκνου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 53 του ν. 3528/2007.(..)α) Ο υπάλληλος, ο οποίος υπηρετεί στο Δημόσιο, είναι διαζευγμένος γονέας και ασκεί αποκλειστικά την επιμέλεια ανηλίκου τέκνου μετά του οποίου κατοικεί, καθώς και ο υπάλληλος, γονέας ανηλίκου τέκνου γεννημένου εκτός γάμου, ο οποίος ασκεί αποκλειστικά την επιμέλεια του τέκνου μετά του οποίου κατοικεί, περιλαμβάνονται στην έννοια του μονογονέα, που προβλέπεται στις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου 53 του ν. 3528/2007, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ασκούν τη γονική μέριμνα του ανηλίκου από κοινού μετά του άλλου γονέα. β) Για τον καθορισμό των εννοιών του τρίτεκνου και του πολύτεκνου γονέα - υπαλλήλου, που αναφέρονται στην ίδια ως άνω παράγραφο, θα πρέπει να λαμβάνεται κάθε φορά υπόψη μόνο ο αριθμός των τέκνων, τα οποία είναι ανήλικα κατά το χρόνο που ζητείται η χορήγηση αδείας και όχι ο συνολικός αριθμός των τέκνων ανεξαρτήτως ηλικίας (ομόφ.).


ΝΣΚ/111/2004

Εφαρμογή του άρθρου 214 Α του Κ.Πολ.Δικ. για την εξώδικη επίλυση διαφοράς, σχετικά με την μεταβολή επωνύμου τέκνου, το οποίο οι γονείς προσδιόρισαν κατά την τέλεση του γάμου με αμετάκλητη δήλωση του άρθρου 1505 ΑΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 214 Α του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, περί υποχρεωτικής εξωδίκου επιλύσεως, διαφορά, που ηγέρθη με την άσκηση αγωγής για την ακύρωση της αμετακλήτου δηλώσεως ενώπιον του τελούντος τον γάμο λειτουργού περί προσδιορισμού του επωνύμου των τέκνων, που θα προκύψουν από τον γάμο αυτό. Η ισχύς του πρακτικού εξωδίκου επιλύσεως και διαφοράς δεσμεύει μόνο τα συμβαλλόμενα μέρη και δεν υποχρεώνει τον Νομάρχη για την έκδοση σύμφωνα προς αυτό απόφασης για την μεταβολή του επωνύμου του τέκνου στο μητρώο αρρένων.