ΝΣΚ/347/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αρμόδιο όργανο για την ανάκληση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, λόγω λογοκλοπής κατά την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας – Τηρητέα διαδικασία – Δυνατότητα πρόσκλησης ενώπιον του αρμοδίου οργάνου, της καταγγέλλουσας, της καταγγελλόμενης και των επιβλεπόντων Καθηγητών – Δυνατότητα παράστασης αυτών με δικηγόρο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Αρμόδιο όργανο για την ανάκληση, λόγω λογοκλοπής, μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών είναι η Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης, κατόπιν επανεξέτασης της διπλωματικής εργασίας από τριμελή εξεταστική επιτροπή, οριζόμενη από τη Γ.Σ.Ε.Σ., στην οποία δεν μπορούν να συμμετέχουν οι επιβλέποντες. 2. Η Γ.Σ.Ε.Σ., κατά τη συνεδρίασή της, έχει τη δυνατότητα να καλέσει προς παροχή πληροφοριών ή προσαγωγή στοιχείων τους επιβλέποντες, καθώς και την καταγγέλλουσα, οι οποίοι πρέπει να αποχωρήσουν πριν την έναρξη της συζήτησης. 3. Κωλύεται να συμμετέχει στη συνεδρίαση της Γ.Σ.Ε.Σ., ο επιβλέπων, (ως καταγγελλόμενος) και θα πρέπει, αυτοβούλως, να απέχει από τη συνεδρίαση, άλλως να αποφασίσει την εξαίρεσή του η Γ.Σ.Ε.Σ. 4. Πριν τη λήψη της απόφασης της Γ.Σ.Ε.Σ., πρέπει να κληθεί σε ακρόαση, η καταγγελλόμενη για λογοκλοπή, η οποία, εφόσον το ζητήσει, δύναται να παραστεί κατά την ενώπιον της Γ.Σ.Ε.Σ., ακρόασή της, μετά ή δια δικηγόρου, η δυνατότητα δε αυτή, δεν παρέχεται στους λοιπούς εμπλεκομένους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/78/2008
Εκλογή σε θέση καθηγήτριας Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) κατόχου τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η κάτοχος τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.) δύναται να καταλάβει θέση καθηγήτριας Εφαρμογών σε Τ.Ε.Ι. χωρίς να απαιτείται προς τούτο η κατοχή πανεπιστημιακού μεταπτυχιακού τίτλου.
ΝΣΚ/392/2013
Μετάταξη με βάση τις διατάξεις του άρθρου ένατου παρ.18 του ν. 4057/2012 υπαλλήλου, κατόχου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών – Βαθμολογικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Υπάλληλος, κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, που μετατάσσεται σε υπηρεσία του Δημοσίου, με βάση τις διατάξεις του άρθρου ένατου παρ.18 του ν. 4057/2012 και του οποίου η βαθμολογική κατάταξη στην υπηρεσία προέλευσης είχε πραγματοποιηθεί με βάση την αναγνωρισμένη συνάφεια του υπ’ αυτού κατεχομένου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, εξακολουθεί να διατηρεί και στην υπηρεσία υποδοχής το ίδιο βαθμολογικό επίπεδο και ειδικότερα τον πλεονάζοντα χρόνο στον κατεχόμενο βαθμό, παρά το ότι ο ως άνω μεταπτυχιακός τίτλος δεν είναι συναφής ούτε με το αντικείμενο απασχόλησής του ούτε με το αντικείμενο της υπηρεσίας. (πλειοψ.)
128433/Ε3/2018
Ενημέρωση σχετικά με την αναγνώριση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.(ΑΔΑ:ΩΔ9Ν4653ΠΣ-Χ43)
ΝΣΚ/115/2023
Ερωτάται εάν η προϋπηρεσία που διανύθηκε σε άλλους δημόσιους φορείς καθώς και η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών αναδρομικώς διορισθείσας υπαλλήλου του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων θα πρέπει να αναγνωριστεί αναδρομικά ή από την υποβολή της σχετικής αίτησής της.(...)Σε συμμόρφωση προς ακυρωτική απόφαση, δυνάμει της οποίας έλαβε χώρα αναδρομικός διορισμός υπαλλήλου στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, θα πρέπει, ύστερα και από, την μετά την πραγματική ανάληψη υπηρεσίας, θετική κρίση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, η προϋπηρεσία της υπαλλήλου αυτής που διανύθηκε σε άλλους δημόσιους φορείς καθώς η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών να αναγνωριστεί επίσης αναδρομικά από την επομένη εργάσιμη ημέρα του αναδρομικού διορισμού της (ομόφωνα).
ΝΣΚ/5/2020
Εφαρμογή του άρθρου 46 του ν. 4485/2017, που προβλέπει την απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), και στους υπαλλήλους του ενιαίου μισθολογίου του Υπουργείου Εξωτερικών.(...)Το άρθρο 46 του ν. 4485/2017, που προβλέπει την απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master), εφαρμόζεται και στους υπαλλήλους των κλάδων Πτυχιούχων Διοικητικών, Επικοινωνιών και Πληροφορικής, Διοικητικών Γραμματέων και Επιμελητών του Υπουργείου Εξωτερικών και επηρεάζει τη βαθμολογική τους εξέλιξη (ομόφωνα).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/291/2018
Καταβολή αποδοχών:Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις (ΙΙ και ΙΙΙ) που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι η απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, που γνωμοδότησε θετικά για τη συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με το αντικείμενο της υπηρεσίας της φερόμενης ως δικαιούχου του εντάλματος, παρίσταται νομίμως και επαρκώς αιτιολογημένη, λαμβανομένου υπόψη αφενός του αντικειμένου εργασίας της εν λόγω υπαλλήλου στο Κ.Ε.Π. Δήμου ....., που συνίσταται στην διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών (βεβαιώσεις ΑΜΚΑ, έκδοση ποινικού μητρώο, ψηφιακές υπογραφές, ασφαλιστικές ενημερότητες, ηλεκτρονικό παράβολο κλπ), για την οποία απαιτείται, μεταξύ άλλων, η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και η διαχείριση βάσεων δεδομένων και αφετέρου του αντικειμένου του αλλοδαπού τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών της, στο πρόγραμμα σπουδών του οποίου περιλαμβάνεται, άλλωστε, ως υποχρεωτικό και το μάθημα της Πληροφορικής. Συνεπώς, νομίμως κρίθηκε ότι αυτή πρέπει να προαχθεί κατά δύο (2) Μ.Κ., ως κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου, συναφούς με το αντικείμενο απασχόλησής της.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/163/2019
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, για λόγο που ανάγεται στο νόμιμο έρεισμα της δαπάνης και αποτελεί νομικά προγενέστερο ζήτημα αναφορικά προς τον προβαλλόμενο λόγο άρνησης θεώρησης του χρηματικού εντάλματος και αυτεπαγγέλτως, ως εκ τούτου, εξεταζόμενο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος εξελίχθηκε μισθολογικά, καθόσον η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορεί να ασκήσει επίδραση στη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη μόνο των υπαλλήλων ΤΕ και ΠΕ που τον αποκτούν, και όχι των υπαλλήλων ΥΕ και ΔΕ, εφόσον βέβαια στην περίπτωση αυτή (κατηγορία ΠΕ και ΤΕ) κριθεί αιτιολογημένα η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου από το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Δεδομένου δε ότι η υπάλληλος ανήκε στην κατηγορία ΔΕ κατά το χρόνο λήψης απόφασης από το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, αυτή σε καμία περίπτωση δεν δικαιούτο προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης βάσει μεταπτυχιακού τίτλου. Περαιτέρω, δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι η υπάλληλος μετατάχθηκε τελικά, με την 63/6746/4.4.2018 απόφαση του Δημάρχου ...... (ΦΕΚ Γ΄ 523/10.5.2018), από τη θέση κλάδου ΔΕ Κλητήρων – Γενικών Καθηκόντων σε θέση κλάδου ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, διότι, πέραν του γεγονότος ότι η απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου δεν περιέχει καμία αιτιολογία ως προς τη συνάφεια του τίτλου μεταπτυχιακών της σπουδών με το αντικείμενο απασχόλησής της, η απόφαση αυτή ελήφθη πριν συντελεσθεί η ως άνω μετάταξη και κατά συνέπεια υπό διαφορετικά δεδομένα, ήτοι με δεδομένο ότι η υπάλληλος ανήκε σε κατηγορία ΔΕ.
ΝΣΚ/35/2011
Δυνατότητα ή μη κατάθεσης διπλωματικής διατριβής από υποψήφια μεταπτυχιακή φοιτήτρια, λόγω παρόδου μακρού χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υποψήφιος μεταπτυχιακός φοιτητής, που ξεκίνησε το 1997 το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών του, δεν μπορεί πλέον να καταθέσει τη διπλωματική διατριβή του, γιατί υπερέβη το μέγιστο χρόνο παραμονής στον κύκλο των σπουδών του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/276/2015
Αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών όχι, όμως, ισοτιμίας – Αξιολόγηση του τίτλου αυτού για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλων που υπηρετούν σε φορείς του δημόσιου τομέα.(...)Μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος σπουδών, για τον οποίο προσκομίζεται βεβαίωση επαγγελματικής ισοδυναμίας από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.), όχι, όμως, και βεβαίωση ισοτιμίας από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., μπορεί να ληφθεί υπόψη και να αξιολογηθεί για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ.4 του ν. 4024/2011 (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/165/2019
Καταβολή διαφοράς αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δημοτικών Υπαλλήλων Νομού ... έκρινε, με την 5ο/19.12.2017 απόφαση, ως προς τη συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του φερόμενου ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος υπό τις διατάξεις του ν. 4024/2011, σύμφωνα με τις οποίες η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών κρίνεται με βάση τα αντικείμενα στα οποία, κατά τις οργανικές διατάξεις της υπηρεσίας, ο υπάλληλος θα μπορούσε να απασχοληθεί, με βάση τον κλάδο στον οποίο ανήκει, και όχι υπό τις διατάξεις του ν. 4354/2015, σύμφωνα με τις οποίες από 1.1.2016 η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών κρίνεται με βάση τα καθήκοντα που ασκεί ο υπάλληλος, καθόσον η νομιμότητα της διοικητικής πράξης κρίνεται, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 3, με βάση το νομοθετικό καθεστώς που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης, ενώ δεδομένου ότι η αίτηση του φερόμενου ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος υπεβλήθη στις 31.12.2015, το αίτημά του σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να έχει εξετασθεί υπό τις διατάξεις του ν. 4024/2011. Περαιτέρω, ανεξαρτήτως του ότι δεν εφαρμόσθηκε το σωστό νομοθετικό καθεστώς, η απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου δεν αιτιολογείται επαρκώς. Και τούτο διότι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο περιορίστηκε στην παράθεση των ως άνω αναφερθεισών διατάξεων του ισχύοντος Ο.Ε.Υ. του Δήμου ..., χωρίς να αιτιολογήσει πού έγκειται η θεματική εγγύτητα του γνωστικού αντικειμένου του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών του υπαλλήλου τόσο με τις αρμοδιότητες του υπαλλήλου και την εν γένει λειτουργία του Τμήματος, στο οποίο υπηρετούσε κατά τον κρίσιμο χρόνο (Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού της Διεύθυνσης Διοικητικών – Οικονομικών Υπηρεσιών), όσο και με τις αρμοδιότητες των άλλων Τμημάτων του Δήμου ..., που αναφέρονται στην απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και, επομένως, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.