ΝΣΚ/349/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απόσπαση υπαλλήλου σε θέση Προϊσταμένου Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Προκειμένου στέλεχος Ειδικής Υπηρεσίας να αναλάβει καθήκοντα Προϊσταμένου αυτής κατά τις διατάξεις του άρθρου 18 παρ.3 του Ν 3614/2007 απαιτείται άρση της απόσπασής του στην εν λόγω υπηρεσία σε άλλη θέση και νέα απόσπαση - τοποθέτηση αυτού στην ίδια υπηρεσία στη θέση του Προϊσταμένου αυτής. β) Για την τοποθέτηση Προϊσταμένου Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής του άρθρου 6 του Ν 3614/2007 καθώς και Προϊσταμένου Μονάδων αυτής απαιτείται απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας μόνον όταν ο μετακινούμενος ή αποσπώμενος υπάλληλος υπηρετεί σε Υπηρεσία της Περιφέρειας, άλλως απαιτείται απόφαση Υπουργού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/392/2010
Απαλλαγή προϊσταμένου Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας πριν τη λήξη της θητείας του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί παραιτήσεως προϊσταμένου Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας από τη θέση του αυτή πριν τη λήξη της θητείας του, ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Περιφέρειας υποβάλλει σχετικό ερώτημα προς την Επιτροπή Αξιολόγησης της παρ.1α του άρθρου 18 του Ν 3614/2007, η οποία, με σχετική αιτιολογημένη απόφασή της, παρέχει γνώμη επί της αιτήσεως συνεκτιμώντας και τις υπηρεσιακές ανάγκες.
ΝΣΚ/105/2009
Δυνατότητα μετακίνησης ή απόσπασης δημοσίων υπαλλήλων για την στελέχωση Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας, πριν την παρέλευση του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στην υπηρεσία τοποθέτησής τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι δυνατή η μετακίνηση δημοσίων υπαλλήλων από υπηρεσία παραμεθορίου περιοχής Περιφέρειας, στην οποία έχουν μεταταχθεί, σύμφωνα με το άρθρο 72 του Ν 3528/2007, σε Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της αυτής Περιφέρειας, σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν 3614/2007, πριν την παρέλευση του χρονικού διαστήματος της δεκαετίας το οποίο ορίζεται ως απαιτούμενος ελάχιστος χρόνος παραμονής στην υπηρεσία μετάταξης. β) Δεν είναι δυνατή η απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων σε Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Ν 3614/2007, σύμφωνα με το άρθρο 18 του ιδίου νόμου, πριν την παρέλευση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν αναλάβει υποχρέωση να παραμείνουν στον τόπο διορισμού ή στην υπηρεσία τοποθέτησής τους, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΝΣΚ/181/2014
Απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου Προϊσταμένου Δ/νσεως σε Πολιτικό Γραφείο Υπουργού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου, κατέχοντος θέση Προϊσταμένου Δ/νσης, για τη στελέχωση Πολιτικού Γραφείου Υπουργού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/373/2008
Υπάλληλοι Υ.Π.Α. – Αποσπάσεις.1.α) Είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλων της Υ.Π.Α. από την Κεντρική Υπηρεσία σε Περιφερειακές Υπηρεσίες αυτής ή από Περιφερειακές Υπηρεσίες σε άλλες Περιφερειακές Υπηρεσίες αυτής ή ακόμη και από Περιφερειακές Υπηρεσίες στην Κεντρική Υπηρεσία βάσει των διατάξεων του άρθρου 68 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα, σε περίπτωση δε που πρόκειται για απόσπαση μέχρι τριών (3) μηνών δεν απαιτείται γνωμοδότηση Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Κατά τη μειοψηφήσασα, ως προς το θέμα αυτό, γνώμη του Προέδρου του Τμήματος, τέτοια απόσπαση είναι δυνατή βάσει των διατάξεων του άρθρου 144 του ΠΔ 611/1977, στο οποίο το άρθρο 103 του ΠΔ 56/1986 παραπέμπει. β) Απόσπαση υπαλλήλων της Υ.Π.Α. είναι δυνατή και κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν 1400/1983, πλην μόνο από την Κεντρική της Υπηρεσία σε Περιφερειακές Υπηρεσίες αυτής, που εδρεύουν εκτός του νομού Αττικής. 2. Στη ρύθμιση του άρθρου 13 παρ.2 του Ν 2685/1999 εμπίπτουν οι αποσπάσεις υπαλλήλων της Υ.Π.Α. για τη στελέχωση περιφερειακών αερολιμένων κατά τη θερινή περίοδο, ασχέτως διατάξεων βάσει των οποίων ενεργείται η απόσπαση και ασχέτως του αν η απόσπαση των υπαλλήλων αυτών γίνεται από την Κεντρική Υπηρεσία ή από (άλλη) Περιφερειακή Υπηρεσία της Υ.Π.Α.
ΝΣΚ/115/2018
Χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης σε Ειδικό Λειτουργικό Επιστήμονα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, που έχει αποσπασθεί σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων.(..)Δικαιούται να λάβει το προβλεπόμενο από τις διατάξεις των άρθρων 18 παρ. 1 του ν. 4024/2011 και 16 παρ. 1 του ν. 4354/2015 επίδομα θέσης ευθύνης, κατ' εφαρμογή του άρθρου 36 παρ. 2 του ν. 4314/2014, η αναφερόμενη στο ερώτημα Ειδική Λειτουργική Επιστήμονας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών που αποσπάστηκε σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων των άρθρων 7 του ν. 2860/2000, 18 του ν. 3614/2007 και 39 του ν. 4314/2014 και υπηρέτησε σε θέση προϊσταμένου μονάδας, καθώς και σε θέση προϊσταμένου υπηρεσίας (ομόφ).
ΝΣΚ/70/2015
Συμμόρφωση της Διοίκησης με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία ακυρώθηκε τοποθέτηση προϊσταμένου στην Ειδική Υπηρεσία «Συντονισμού και Εφαρμογής Χρηματοδοτικών και Επενδυτικών Προγραμμάτων» (ΕΥΣΧΕΠ) του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η Διοίκηση οφείλει, σε συμμόρφωση προς την με αριθμό 1644/2014 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών να θεωρήσει ότι η θητεία του Γ.Φ., ως προϊσταμένου της ΕΥΣΧΕΠ του ΥΠΕΞ, εξακολούθησε κανονικά από τις 27-10-2010 (ημερομηνία τοποθέτησης ως προϊσταμένου στην ίδια θέση του Χ.Τ.) έως τις 27-09-2011 (ημερομηνία αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης του Γ.Φ. με το Ελληνικό Δημόσιο, λόγω παραιτήσεως), χωρίς να απαιτείται η έκδοση διοικητικής πράξης για το σκοπό αυτό. Περαιτέρω και για την πλήρη πραγμάτωση του ακυρωτικού αποτελέσματος της ανωτέρω δικαστικής απόφασης, η Διοίκηση οφείλει να προβεί σε αναπροσαρμογή των συνταξιοδοτικών αξιώσεων του Γ.Φ., λαμβάνοντας υπόψη της και το παραπάνω χρονικό διάστημα ως χρόνο υπηρεσίας στην θέση του προϊσταμένου της ΕΥΣΧΕΠ. 2) Η θέση του προϊσταμένου της ΕΥΣΧΕΠ του Υπουργείου Εξωτερικών μετά την παραίτηση του Γ.Φ. στις 27-09-2011, μπορεί να θεωρηθεί ότι καλύφθηκε από τον Χ.Τ., μέχρι τότε αναπληρωτή προϊστάμενο της ίδιας υπηρεσίας, για θητεία τεσσάρων ετών, λήγουσα στις 27-09-2015, εφόσον η Διοίκηση αναδιατυπώσει ορθά την εκφρασθείσα με την υπ’ αρ. Α.Π.Φ. 13ΕΥΣΧΕΠ-45303/25-10-2014 απόφαση του Υφυπουργού Εξωτερικών σχετική βούλησή της, ανακαλώντας την τελευταία αυτή απόφαση. Άλλως, η Διοίκηση μπορεί να προβεί σε επιλογή και τοποθέτηση νέου προϊσταμένου για το μέλλον, με βάση το ισχύον ειδικό νομοθετικό καθεστώς, θεωρώντας ότι τα καθήκοντα της συγκεκριμένης θέσεως νομίμως ασκήθηκαν από 27-09-2011 και μέχρι την τοποθέτηση του νέου προϊσταμένου, από τον Χ.Τ., με αναπλήρωση. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/157/2006
Η, χωρίς αίτηση και πριν την πάροδο τετραετίας από τη λήξη της απόσπασης σε γραφείο βουλευτή, τοποθέτηση του επιλεγέντος ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας ΙΚΑ υπαλλήλου του, σε θέση άλλης και όχι της ίδιας αρχής, είναι μη επιτρεπτή υπηρεσιακή μεταβολή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Έννοια «ίδιας» και «άλλης» αρχής στο ΙΚΑ, στα πλαίσια εφαρμογής των περί «τοποθέτησης» διατάξεων του άρθρου 65 του υπαλληλικού κώδικα. Ίδια αρχή αποτελούν αυτοτελώς η «Διοίκηση» του Ιδρύματος (ήτοι το σύνολο των Κεντρικών Υπηρεσιών του) και εκ των Περιφερειακών Υπηρεσιών του, το καθένα χωριστά από τα Περιφερειακά και Τοπικά Υποκαταστήματά του, (πλην των Παραρτημάτων) καθώς και τα Ταμεία του. Η, πριν την παρέλευση τετραετίας και χωρίς σχετική αίτηση, τοποθέτηση του επιλεγέντος, με βάση τις διατάξεις του Ν 3260/2004, ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας του ΙΚΑ, υπαλλήλου του, σε θέση άλλης (Δ΄ Ταμείο ΙΚΑ) και όχι της ίδιας αρχής (Διοίκηση ΙΚΑ), στην οποία αυτός επανήλθε μετά τη λήξη της διάθεσης-απόσπασής του σε γραφείο βουλευτή και παρείχε τις υπηρεσίες του μέχρι την, κατά τα άνω, επιλογή του, ως προϊσταμένου, εμπίπτει στις απαγορευόμενες από τη διάταξη του άρθρου 92 του Ν 1943/1991 υπηρεσιακές μεταβολές. Και τούτο διότι, ναι μεν, η εν λόγω τοποθέτηση δεν περιλαμβάνεται στις περιοριστικά αναφερόμενες στη διάταξη αυτή μεταβολές (απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη, μεταφορά), πλην όμως, έχει τον χαρακτήρα της μετάθεσης, αφού στην ουσία μετακινείται ο υπάλληλος σ’ άλλη αρχή, διακεκριμένη σε σχέση με τη Διοίκηση, στην οποία υπηρετούσε προ της ως άνω επιλογής του ως προϊσταμένου. Αντιθέτως, επιτρεπτή είναι η (μη ενέχουσα το στοιχείο της μετάθεσης) τοποθέτηση του ανωτέρω υπαλλήλου, σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας της ίδιας αρχής, δηλαδή της Διοίκησης του Ιδρύματος.
ΝΣΚ/115/2015
Προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα – Παραίτηση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας – Τοποθέτηση νέου Προϊσταμένου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η επιλογή και τοποθέτηση του αναφερόμενου στο ερώτημα υπαλλήλου σε θέση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας του Υπουργείου Οικονομικών με μόνη απόφαση του οικείου Υπουργού, δεν ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 33 του Ν.4024/2011. 2) Παρέλκει η απάντηση επί του ερωτήματος εάν ήταν επιτρεπτή η μετακίνηση του ανωτέρω επιλεγέντος Προϊσταμένου σε αντίστοιχης βαθμίδας οργανική μονάδα, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Υπαλληλικού Κώδικα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/62/2016
Κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη από το αποφασίζον όργανο, για την τοποθέτηση αναπληρωτή σε κενωθείσα θέση προσωρινού προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης, σε περίπτωση που οι συντρέχοντες Διευθυντές είναι ομοιόβαθμοι.Σε περίπτωση που οι συντρέχοντες Διευθυντές είναι ομοιόβαθμοι, το αποφασίζον για την τοποθέτηση αναπληρωτή σε κενωθείσα θέση προσωρινού προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης όργανο, οφείλει να λάβει υπόψη τα ουσιαστικά προσόντα εκάστου, την ποιότητα της υπηρεσιακής δραστηριότητάς του, τη γνώση του αντικειμένου του φορέα, της οργάνωσης και λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, και γενικότερα τις διοικητικές ικανότητες εκάστου να προγραμματίζει, να συντονίζει, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να λαμβάνει αποτελεσματικές αποφάσεις και να διαχειρίζεται κρίσεις.
ΕΣ/Τμ.1/63/2014
Μη νόμιμη η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης προϊσταμένου τμήματος από Νοσοκομείο σε δικηγόρο με έμμισθη εντολή, διότι από τις καταστατικές διατάξεις του Νοσοκομείου δεν προβλέπεται νομική υπηρεσία ως οργανική μονάδα οποιουδήποτε επιπέδου, ούτε θέση προϊσταμένου σε αυτήν, ενώ ο Διοικητής του από καμία διάταξη κανόνα δικαίου δεν δικαιούται να δημιουργήσει αντίστοιχη οργανική μονάδα και θέση προϊσταμένου.