×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/115/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα – Παραίτηση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας – Τοποθέτηση νέου Προϊσταμένου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η επιλογή και τοποθέτηση του αναφερόμενου στο ερώτημα υπαλλήλου σε θέση Προϊσταμένου οργανικής μονάδας του Υπουργείου Οικονομικών με μόνη απόφαση του οικείου Υπουργού, δεν ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 33 του Ν.4024/2011. 2) Παρέλκει η απάντηση επί του ερωτήματος εάν ήταν επιτρεπτή η μετακίνηση του ανωτέρω επιλεγέντος Προϊσταμένου σε αντίστοιχης βαθμίδας οργανική μονάδα, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Υπαλληλικού Κώδικα. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/157/2006

Η, χωρίς αίτηση και πριν την πάροδο τετραετίας από τη λήξη της απόσπασης σε γραφείο βουλευτή, τοποθέτηση του επιλεγέντος ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας ΙΚΑ υπαλλήλου του, σε θέση άλλης και όχι της ίδιας αρχής, είναι μη επιτρεπτή υπηρεσιακή μεταβολή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Έννοια «ίδιας» και «άλλης» αρχής στο ΙΚΑ, στα πλαίσια εφαρμογής των περί «τοποθέτησης» διατάξεων του άρθρου 65 του υπαλληλικού κώδικα. Ίδια αρχή αποτελούν αυτοτελώς η «Διοίκηση» του Ιδρύματος (ήτοι το σύνολο των Κεντρικών Υπηρεσιών του) και εκ των Περιφερειακών Υπηρεσιών του, το καθένα χωριστά από τα Περιφερειακά και Τοπικά Υποκαταστήματά του, (πλην των Παραρτημάτων) καθώς και τα Ταμεία του. Η, πριν την παρέλευση τετραετίας και χωρίς σχετική αίτηση, τοποθέτηση του επιλεγέντος, με βάση τις διατάξεις του Ν 3260/2004, ως προϊσταμένου οργανικής μονάδας του ΙΚΑ, υπαλλήλου του, σε θέση άλλης (Δ΄ Ταμείο ΙΚΑ) και όχι της ίδιας αρχής (Διοίκηση ΙΚΑ), στην οποία αυτός επανήλθε μετά τη λήξη της διάθεσης-απόσπασής του σε γραφείο βουλευτή και παρείχε τις υπηρεσίες του μέχρι την, κατά τα άνω, επιλογή του, ως προϊσταμένου, εμπίπτει στις απαγορευόμενες από τη διάταξη του άρθρου 92 του Ν 1943/1991 υπηρεσιακές μεταβολές. Και τούτο διότι, ναι μεν, η εν λόγω τοποθέτηση δεν περιλαμβάνεται στις περιοριστικά αναφερόμενες στη διάταξη αυτή μεταβολές (απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη, μεταφορά), πλην όμως, έχει τον χαρακτήρα της μετάθεσης, αφού στην ουσία μετακινείται ο υπάλληλος σ’ άλλη αρχή, διακεκριμένη σε σχέση με τη Διοίκηση, στην οποία υπηρετούσε προ της ως άνω επιλογής του ως προϊσταμένου. Αντιθέτως, επιτρεπτή είναι η (μη ενέχουσα το στοιχείο της μετάθεσης) τοποθέτηση του ανωτέρω υπαλλήλου, σε θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας της ίδιας αρχής, δηλαδή της Διοίκησης του Ιδρύματος.


ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/756/οικ.21872/2011

ΘΕΜΑ: Καθορισμός του περιεχομένου των διαπιστωτικών πράξεων α) κατάργησης των οργανικών θέσεων που κενώνονται λόγω της αυτοδίκαιης απόλυσης και της θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και β) αυτοδίκαιης απόλυσης και θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα των υπαλλήλων που πληρούν τις προϋποθέσεις και του τρόπου διαπίστωσης των εξαιρέσεων από την αυτοδίκαιη απόλυση και την προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.

ΝΣΚ/178/2012

Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης υπαλλήλου, λόγω πλάνης αυτής σχετικά με την δυνατότητά της να υποβάλει αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση κατά το χρονικό διάστημα που τυχόν θα ετίθετο σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. Μετά την ανάκληση της παραίτησής της, αν υφίστανται στο πρόσωπό της οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτήν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)


ΔΙΔΑΔ/Φ.58/359/16504/2012

ΘΕΜΑ: Εφαρμογή διατάξεων πειθαρχικού δικαίου του ν.3528/2007 όπως ο νόμος αυτός τροποποιήθηκε με το ν. 4057/12 κατά την προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα


ΔΙΔΑΔ/Φ.26.14/754/οικ.21502/2011

ΘΕΜΑ: Αυτοδίκαιη απόλυση και προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα - άμεσες ενέργειες για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 33 του ν.4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α’/ 27-10-2011)

30803/2008

Διαπίστωση του ασυμβιβάστου προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης ή Γενικής Διεύθυνσης και αιρετού των ΟΤΑ α’ βαθμού (Γνωμοδότηση 255/2008 ΝΣΚ) -ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 27/2008


ΝΣΚ/179/2012

Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης του υπαλλήλου Γ.Κ., λόγω πλάνης αυτού σχετικά με τον υπολογισμό του συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας του. Μετά την ανάκληση της παραίτησής του, αν υφίστανται στο πρόσωπό του οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτόν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/151/2012

Υπαγωγή Ιατροδικαστού στις ρυθμίσεις περί προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Ιατροδικαστής Α΄ Φ.Κ. υπάγεται στις ρυθμίσεις του άρθρου 33 του Ν.4024/2011 περί θέσεως υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα, λόγω επικείμενης συνταξιοδότησης (προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα), δεδομένου ότι δεν εμπίπτει στις εξαιρέσεις της παρ.7 του άρθρου αυτού. (ομοφ.)


242900/9144/2012

Διαπίστωση αυτοδίκαιης κατάργησης οργανικών θέσεων που κενώνονται λόγω αυτοδίκαιης απόλυσης και θέσης σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα υπαλλήλων που τις κατείχαν, κατ’ εφαρμογή των παρ. 1β, 1γ και 2 του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.


ΝΣΚ/139/2007

Δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι εκλέγονται αιρετά όργανα πρωτοβάθμιων ΟΤΑ και κατέχουν θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης. Χορήγηση ειδικής άδειας απουσίας από τα καθήκοντά τους. Διατήρηση ή μη της θέσης τους (ως Δ/ντών).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στον προϊστάμενο οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης, που κατέχει αιρετό αξίωμα πρωτοβάθμιου ΟΤΑ και στον οποίο χορηγήθηκε η υποχρεωτική ειδική άδεια για όλο το διάστημα της τετραετούς δημοτικής περιόδου, κατ’ άρθρο 139 παρ.1 Κ.Δ.Κ. ενώ η θητεία του προϊσταμένου δεν υπερβαίνει την τριετία, η αντίστοιχη θέση του δεν είναι δεκτική αναπλήρωσης κατ’ άρθρο 87 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν 3528/2007), αλλά θα πρέπει να θεωρηθεί κενή και, ως τοιαύτη, να προκηρυχθεί προς πλήρωση.