ΝΣΚ/349/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κοινοτικό Πρόγραμμα ετήσιας διάρκειας προς ενίσχυση των εργαζόμενων γυναικών με παροχή υπηρεσιών φροντίδας βρεφών-νηπίων-παιδιών-εφήβων. Νομιμότητα όρου στην ΚΥΑ περί προσαύξησης των μορίων των ήδη ωφελουμένων γυναικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν μπορεί νομίμως να περιληφθεί σε Κ.Υ.Α., η οποία θα διέπει την υλοποίηση της Πράξης «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής», που στοχεύει στην αύξηση της απασχολησιμότητας και της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στην εργασία, όρος με τον οποίο θα προβλέπεται ότι «οι ωφελούμενες μητέρες του αμέσως προηγούμενου ετήσιου κύκλου προσκλήσεων θα λαμβάνουν προσαύξηση κατά 50% της συνολικής βαθμολογίας που συγκεντρώνουν υπό την προϋπόθεση ότι εξακολουθούν να πληρούν τα τεθειμένα με την παρούσα νόμιμα κριτήρια».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/387/2012
Επιχειρησιακό πρόγραμμα- "Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού": Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στις ως άνω διαδικασίες επιλογής και κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των ελεγχόμενων σχεδίων σύμβασης. Όσον αφορά δε το από 9.8.2012 υπόμνημα της υποψήφιας ωφελούμενης στις άνω διαδικασίες επιλογής μητέρας, ..., με το οποίο αυτή ζητά από το Κλιμάκιο να αναμορφωθούν οι πίνακες ωφελούμενων γυναικών κατά το μέρος που την αφορούν, ώστε τελικά να περιληφθεί και η ίδια στις ωφελούμενες μητέρες, το Κλιμάκιο κρίνει ότι είναι αναρμόδιο να το εξετάσει, δεδομένου ότι ελέγχει μόνο τη νομιμότητα των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης, στα οποία αντισυμβαλλόμενοι είναι μόνο η .... και οι οικείοι φορείς υλοποίησης, καθώς και τη νομιμότητα των διαδικασιών ανάθεσης σε αυτούς, κι όχι τη νομιμότητα της επιλογής προσώπων που δεν συμβάλλονται άμεσα στα ελεγχόμενα σχέδια σύμβασης, ενδεχομένως όμως να ωφεληθούν έμμεσα και μόνο από την εκτέλεσή τους, όπως η υποβάλλουσα το υπόμνημα (πρβλ. Ε.Σ. Ζ΄ Κλιμ. 283/2011).
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/24/2013
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/47/2017
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πρόσληψη της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής έγινε κατά παράβαση του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., διότι η επικαλούμενη ανάγκη παροχής βρεφονηπιακών υπηρεσιών δεν έχει κατεπείγοντα, πρόσκαιρο ή εποχιακό χαρακτήρα, αφού εντάσσεται στη συνήθη λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού, όπως, άλλωστε, καταδεικνύεται και από την πρόβλεψη δύο σχετικών θέσεων μόνιμου προσωπικού στον οικείο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας. Εξάλλου, οι ισχυρισμοί, που προβάλλονται από τον Βρεφονηπιακό Σταθμό στο έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος ότι η πρόσληψη της υπαλλήλου ήταν αναγκαία για τη λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού, μέχρι να καλυφθεί η κενή θέση με την πρόσληψη τακτικού ή με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου προσωπικού, για την οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες, μάλλον ενισχύουν παρά αντικρούουν την άποψη ότι οι ανακύπτουσες από την έλλειψη τακτικού προσωπικού ανάγκες δεν δύνανται να θεωρηθούν κατεπείγουσες και πρόσκαιρες, αλλά πάγιες και διαρκείς και, συνεπώς, δεν δύνανται να αποτελέσουν νόμιμο δικαιολογητικό λόγο για την πρόσληψη της ως άνω υπαλλήλου, βάσει της ειδικής διάταξης του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.. Ωστόσο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, ο 1ος Βρεφονηπιακός Σταθμός ... δεν ενήργησε με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά συγγνωστώς υπέλαβε ότι υφίσταται κατεπείγουσα ανάγκη κάλυψης, για περιορισμένο χρονικό διάστημα, της κενής θέσης βρεφονηπιοκόμου σε μια ευαίσθητη υπηρεσία μείζονος κοινωνικής σπουδαιότητας, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την εξυπηρέτηση των βρεφών και νηπίων της περιοχής και των γονέων τους.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, πλην όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.