ΝΣΚ/35/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έκτακτη δρομολόγηση Φ/Γ-Ο/Γ πλοίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μπορεί να εκτιμηθεί ότι συντρέχει περίπτωση έκτακτης δρομολόγησης Φ/Γ-Ο/Γ πλοίου βάσει της ειδικότητας των μεταφορικών υπηρεσιών του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/22/2018
Εκπρόθεσμη ετήσια δρομολόγηση επιβατηγού ή επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου, κατά τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου τέταρτου του Ν. 2932/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Βάσει της παρ. 5 του άρθρου τέταρτου του Ν. 2932/2001 και υπό τις τασσόμενες σ' αυτή προϋποθέσεις, είναι επιτρεπτή η δρομολόγηση επιβατηγού ταχύπλοου πλοίου, μετά την παρέλευση της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή εμπρόθεσμης δήλωσης δρομολόγησης. (ομόφ.)
3422.27/31/2002
Μειώσεις - απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης.
ΝΣΚ/396/2013
Δυνατότητα ή μη μεταβολής δρομολογίων σε πλοίο που έχει δρομολογηθεί με τη διαδικασία της παρ.5 του άρθρου τετάρτου του ν. 2932/2001, όπως ισχύει.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης δήλωσης δρομολόγησης πλοίου σε συγκεκριμένη γραμμή, σύμφωνα με τη διάταξη του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου τετάρτου του ν. 2932/2001, αίτημα νέας δρομολόγησης σε διαφορετική γραμμή από την αρχικά δηλωθείσα, εφόσον εξακολουθεί να εξυπηρετείται αυτή (αρχική), δεν συνιστά μεταβολή του αρχικού δρομολογίου, αλλά νέα εκπρόθεσμη δήλωση, η οποία ανακοινώνεται από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου αρμοδίως, εφόσον δι’ αυτής ικανοποιούνται συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία με τακτική δρομολόγηση ή με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. (πλειοψ.)
Π.Δ.5/2015
Πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δρομολόγηση επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών-οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίων μετά τη συμπλήρωση της προβλεπόμενης στις οικείες διατάξεις ηλικίας.
ΝΣΚ/82/2021
Αναδρομική ή μη ισχύς, των αποφάσεων με τις οποίες εγκρίνεται, δυνάμει της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας, η καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, και σε θετική περίπτωση ποιο είναι το χρονικό όριο αναδρομικότητάς τους, η ημερομηνία σύναψης της συμβάσεως ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001 ή η ημερομηνία κατάθεσης της προβλεπόμενης αίτησης μετά των σχετικών δικαιολογητικών εκ μέρους του ενδιαφερομένου για μείωση των λιμενικών δικαιωμάτων της ως άνω κ.υ.α..(...)Οι αποφάσεις της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που εκδίδονται μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων για την εφαρμογή της κ.υ.α. με αριθμό 3422.27/31/02/22.11.2002 «Μειώσεις-απαλλαγές καταβολής λιμενικών δικαιωμάτων Ε/Γ, Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και έκτακτης δρομολόγησης» και την καταβολή μειωμένων λιμενικών δικαιωμάτων προσόρμισης, παραβολής ή πρυμνοδέτησης κατά το ήμισυ, σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία τους που εκτελούν δρομολόγια, κατόπιν σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας της παραγράφου 5 του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001, καταλαμβάνουν όλο το χρονικό διάστημα ισχύος της σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η εφαρμογή τους δεν αρχίζει από το χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου (ομόφωνα).
Π.Δ.104/2016
Πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δυνατότητα δρομολόγησης επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών - οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ), επιβατηγών - ταχυπλόων (Ε/Γ-ΤΑΧ), επιβατηγών – οχηματαγωγών ταχυπλόων (Ε/Γ-Ο/ Γ - ΤΑΧ) και δυναμικώς υποστηριζόμενων (ΔΥΣ) πλοίων μετά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας δραστηριοποίησης.
Π.Δ.78/2021
Τροποποίηση του π.δ. 104/2016 «Πρόσθετες δι- αδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δυνατότητα δρομολόγησης επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών - οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ), επιβατηγών - ταχυπλόων (Ε/Γ-ΤΑΧ), επιβατηγών - οχηματαγωγών ταχυπλόων (Ε/Γ-Ο/Γ - TAX) και δυναμικώς υποστηριζόμενων (ΔΥΣ) πλοίων μετά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας δραστηριοποίησης» (Α’ 189).
Π.Δ.12/2023
Τροποποίηση του π.δ. 5/2015 «Πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δρομολόγηση επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών-οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίων μετά από τη συμπλήρωση της προβλεπόμενης στις οικείες διατάξεις ηλικίας» (Α’ 4) .
ΝΣΚ/117/2004
Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Έκτακτη αναθεώρηση λόγω δυσμενών οικονομικών στοιχείων. Ανάκληση απόφασης για την έγκριση συγχώνευσης εργοληπτικών επιχειρήσεων. Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η κατάσταση που διαμορφώθηκε μετά την ανάκληση της συγχώνευσης της επιχείρησης "....ΑΒΕΤΕ" και του εργοληπτικού κλάδου της εταιρείας "ΑΕ ...." πρέπει να εκτιμηθεί, στα πλαίσια της αρμοδιότητας της υπηρεσίας τήρησης του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων να διενεργεί έκτακτη αναθεώρηση αν περιέλθουν σε γνώση της οικονομικά στοιχεία δυσμενή για οποιαδήποτε επιχείρηση του ΜΕΕΠ. Η υπηρεσία αυτή, κατά την έκτακτη αναθεώρηση του πτυχίου της εταιρείας "....ΑΒΕΤΕ", πρέπει να τηρήσει τη συνήθη διαδικασία της έκτακτης αναθεώρησης, δηλαδή έλεγχο τήρησης των κατωτάτων υποχρεωτικών ορίων κατά το χρόνο της αναθεώρησης για την παραμονή της ε.ε. στην τάξη και στις κατηγορίες όπου είναι εγγεγραμμένη.
ΝΣΚ/57/2024
Αναφορικά με την αντικατάσταση, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 6 του ν. 4948/2022 (Α’ 125), κατά τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, πλοίου που έχει δρομολογηθεί για την εκτέλεση θαλάσσιων ενδομεταφορών, ερωτώνται τα εξής: α) αν δύναται να θεωρηθεί μία Κοινοπραξία, που έχει συσταθεί με σκοπό αυτόν που αναφέρεται στο από 6-6-2023 Πρακτικό της γενικής συνέλευσης των μελών της ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ Ε/Γ-Ο/Γ «Σ.», καθώς και στις ειδικότερες ρυθμίσεις αυτού, ως "ίδιος όμιλος εταιρειών" ή "ίδια μητρική επιχείρηση" ή "άλλη ναυτική εταιρεία υπό κοινή διαχείριση" κατά την έννοια της παρ.6 του άρθρου 3 του ν.4948/2022 και β) αν δύναται μία Κοινοπραξία να θεωρείται «πλοιοκτήτης» ώστε να αιτείται αντικατάσταση πλοίου ή άλλο αίτημα, σύμφωνα με τον ν.4948/2022. (...) α) Η Κοινοπραξία του ερωτήματος αφενός δεν είναι η πλοιοκτήτρια που υπέβαλε τη δήλωση δρομολόγησης, αφετέρου δεν είναι ούτε εταιρεία ανήκουσα σε όμιλο εταιρειών, ούτε εταιρεία θυγατρική, ούτε ναυτική εταιρεία του ν. 959/1979, και το αίτημα αντικατάστασης του πλοίου δεν υποβάλλεται νομίμως από αυτήν, κατ’ άρθρο 3 παρ.6 του ν. 4948/2022. β) Η Κοινοπραξία του ερωτήματος, βάσει του Καταστατικού της, δεν είναι πλοιοκτήτης κατά την έννοια του ν. 4948/2022 και συνεπώς δεν δύναται να αιτηθεί αντικατάσταση πλοίου, κατ’ άρθρο 3 παρ. 6 του νόμου αυτού (κατά πλειοψηφία).