×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/57/2024

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 959/1979, 4948/2022/Α.3

Αναφορικά με την αντικατάσταση, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 6 του ν. 4948/2022 (Α’ 125), κατά τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου, πλοίου που έχει δρομολογηθεί για την εκτέλεση θαλάσσιων ενδομεταφορών, ερωτώνται τα εξής: α) αν δύναται να θεωρηθεί μία Κοινοπραξία, που έχει συσταθεί με σκοπό αυτόν που αναφέρεται στο από 6-6-2023 Πρακτικό της γενικής συνέλευσης των μελών της ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ Ε/Γ-Ο/Γ «Σ.», καθώς και στις ειδικότερες ρυθμίσεις αυτού, ως "ίδιος όμιλος εταιρειών" ή "ίδια μητρική επιχείρηση" ή "άλλη ναυτική εταιρεία υπό κοινή διαχείριση" κατά την έννοια της παρ.6 του άρθρου 3 του ν.4948/2022 και β) αν δύναται μία Κοινοπραξία να θεωρείται «πλοιοκτήτης» ώστε να αιτείται αντικατάσταση πλοίου ή άλλο αίτημα, σύμφωνα με τον ν.4948/2022. (...) α) Η Κοινοπραξία του ερωτήματος αφενός δεν είναι η πλοιοκτήτρια που υπέβαλε τη δήλωση δρομολόγησης, αφετέρου δεν είναι ούτε εταιρεία ανήκουσα σε όμιλο εταιρειών, ούτε εταιρεία θυγατρική, ούτε ναυτική εταιρεία του ν. 959/1979, και το αίτημα αντικατάστασης του πλοίου δεν υποβάλλεται νομίμως από αυτήν, κατ’ άρθρο 3 παρ.6 του ν. 4948/2022. β) Η Κοινοπραξία του ερωτήματος, βάσει του Καταστατικού της, δεν είναι πλοιοκτήτης κατά την έννοια του ν. 4948/2022 και συνεπώς δεν δύναται να αιτηθεί αντικατάσταση πλοίου, κατ’ άρθρο 3 παρ. 6 του νόμου αυτού (κατά πλειοψηφία).


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/369/2008

Καταβολή μισθώματος για την εκτέλεση επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση μεταβίβασης πλοίου που εκτελεί επιδοτούμενα δρομολόγια, δικαιούχος του μισθώματος για το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μεταβίβασης του πλοίου και της υπογραφής της σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με τον νέο ανάδοχο-πλοιοκτήτη, είναι ο νέος πλοιοκτήτης του πλοίου που εκτέλεσε το δρομολόγιο.


ΝΣΚ/304/2003

Λιμενικά δικαιώματα. Ευθύνη πλοιοκτήτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο πλοιοκτήτης είναι υπεύθυνος για την καταβολή των λιμενικών δικαιωμάτων και όταν έγινε κύριος του πλοίου ως υπερθεματιστής σε δημόσιο αναγκαστικό πλειστηριασμό.


ΝΣΚ/332/2002

Πλοία. Οριστική απώλεια πλοίου. Φορολογία πλοίων.Επί διαλύσεως πλοίου ή βυθίσεως αυτού, η φορολογική υποχρέωση του Ν 27/75 παύει να υφίσταται από της διαλύσεως (ή βυθίσεως) του πλοίου, του φορολογουμένου φέροντος το βάρος της αποδείξεως περί επελεύσεως του ως άνω γεγονότος. Επί μεταβιβάσεως όμως ελληνικού πλοίου σε αλλοδαπούς ή και ομοίας μεταβιβάσεως της κυριότητος (κατακυρώσεως) πλοίου κατόπιν δημοσίου πλειστηριασμού (κατά ποσοστό συνεπαγόμενο την απώλεια της ελληνικής εθνικότητος και στις δύο περιπτώσεις), ενόσω η περίληψη της κατακυρωτικής εκθέσεως δεν έχει καταχωρισθεί για οποιονδήποτε λόγο στο νηολόγιο, εξακολουθεί να υφίσταται η φορολογική υποχρέωση, έστω και αν ο πλοιοκτήτης παρέδωσε το πλοίο και έπαυσε κατόπιν αυτού, να έχει την εκμετάλλευσή του.


ΝΣΚ/336/2002

Πλοία. Οριστική απώλεια πλοίου. Φορολογία πλοίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επί διαλύσεως πλοίου ή βυθίσεως αυτού, η φορολογική υποχρέωση του Ν 27/75 παύει να υφίσταται από της διαλύσεως (ή βυθίσεως) του πλοίου, του φορολογουμένου φέροντος το βάρος της αποδείξεως περί επελεύσεως του ως άνω γεγονότος. Επί μεταβιβάσεως όμως ελληνικού πλοίου σε αλλοδαπούς ή και ομοίας μεταβιβάσεως της κυριότητος (κατακυρώσεως) πλοίου κατόπιν δημοσίου πλειστηριασμού (κατά ποσοστό συνεπαγόμενο την απώλεια της ελληνικής εθνικότητος και στις δύο περιπτώσεις), ενόσω η περίληψη της κατακυρωτικής εκθέσεως δεν έχει καταχωρισθεί για οποιονδήποτε λόγο στο νηολόγιο, εξακολουθεί να υφίσταται η φορολογική υποχρέωση, έστω και αν ο πλοιοκτήτης παρέδωσε το πλοίο και έπαυσε κατόπιν αυτού, να έχει την εκμετάλλευσή του.


ΝΣΚ/116/2001

Πλοία. Ανάκληση αδειών σκοπιμότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση έχει διακριτική εξουσία να ανακαλέσει άδεια σκοπιμότητας πλοίου, γιατί ο πλοιοκτήτης παραβαίνει τη νόμιμη υποχρέωσή του για διαρκή εξυπηρέτηση της γραμμής και όταν παραβιάζει το νόμιμο χρόνο διακοπής των ετήσιων δρομολογίων του, η πράξη της όμως πρέπει να περιέχει ειδική σαφή αιτιολογία. (ομοφ.)


ΕΣ/Τ1/205/2005

Μη νόμιμα ανατέθηκε σε δικηγόρους η έρευνα της σχετικής με τις αρμοδιότητες του Ν.Ε.Ε. νομοθεσίας και ειδικότερα της αναφερόμενης στη ναυτική εκπαίδευση, στη διενέργεια διαιτησίας, πραγματογνωμοσύνης και εκτιμήσεων ναυτιλιακής φύσης και στη διεκπεραίωση διαδικασιών εγγραφής-διαγραφής πλοίου και παροπλισμού, καθόσον η έρευνα και παρακολούθηση του συνόλου της νομοθεσίας αλλά και των θεμάτων αυτών ανάγεται στα καθήκοντα των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Ναυτιλιακών Υποθέσεων αυτού.


ΑΕΠΠ/785/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέκλεισε την εταιρία του από τον διαγωνισμό και ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο άλλον οικονομικό φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή υποδομής και εγκατάσταση δύο προκατασκευασμένων οικίσκων για στέγαση πληρώματος ερευνητικού-διασωστικού πλοίου σε συγκεκριμένη ναυτική βάση, με προϋπολογιζόμενη αξία 417.736,03 €. Οι λόγοι προσφυγής περιλαμβάνουν ελλείψεις στο ΤΕΥΔ του αναδόχου, λάθη στην εγγυητική επιστολή και έλλειψη διαφάνειας.


ΝΣΚ/370/2005

Συμμετοχή πλοιοκτήτριας εταιρείας σε μειοδοτικό διαγωνισμό για σύναψη σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας σε δρομολογιακή γραμμή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπεύθυνη δήλωση του συμμετέχοντος στο διαγωνισμό για αντικατάσταση του πλοίου με άλλο μειωμένων προσόντων αξιολογείται από την αναθέτουσα αρχή στο πλαίσιο της βαθμολογίας των προσόντων του πλοίου.


ΝΣΚ/111/2008

Προϋποθέσεις πρόωρης συνταξιοδοτήσεως ασυρματιστών Ε.Ν., κατόχων διπλώματος ραδιοτηλεγραφητή Α’ και Β’ τάξεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από και δια της ενάρξεως ισχύος του άρθρου 20 του Ν 3569/2007, για τη συνταξιοδότηση ασυρματιστών Ε.Ν., κατόχων διπλώματος ραδιοτηλεγραφητή Α’ και Β’ τάξεως, οι οποίοι έχουν συνθετική ναυτική υπηρεσία επί πλοίου δέκα πέντε (15) ετών και άνω, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του ίδιου πιο πάνω άρθρου και νόμου και όχι οι πάγιες περί συνταξιοδοτήσεως διατάξεις του άρθρου 14 παρ.1 του ΠΔ 913/1978. Κατά τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν 3569/2007, η εξαγορά του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών εργοδότη και ασφαλισμένου που αντιστοιχούν σε τόσο χρονικό διάστημα, όσο και η ηλικία του ασφαλισμένου υπολείπεται από αυτή των πενήντα (50) ετών, τίθεται ως αντιστάθμισμα της οικονομικής επιβαρύνσεως των συνταξιοδοτικών φορέων (ΝΑΤ και ΚΕΑΝ), την οποία συνεπάγεται η πρόωρη και με μειωμένη συνθετική υπηρεσία, σε σχέση με τις πάγιες διατάξεις, χορήγηση της συντάξεως στη συγκεκριμένη κατηγορία των ναυτικών και δεν έχει την έννοια της εξαγοράς πλασματικού χρόνου θαλάσσιας ναυτικής υπηρεσίας και, ως εκ τούτου, δεν προσμετράται, για τον υπολογισμό του ύψους της χορηγητέας συντάξεως, στη διανυθείσα επί πλοίου άνω των οχτώ (8) ετών συνθετική ναυτική υπηρεσία τους. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/354/2009

Πλοίαρχος εμπορικού πλοίου. Αρμόδιος ή μη για τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής των μελών του πληρώματος κατά τις διατάξεις των άρθρων 3 και 11 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο πλοίαρχος εμπορικού πλοίου έχει την αρμοδιότητα βεβαιώσεως του γνησίου της υπογραφής τόσο των μελών του πληρώματος πλοίου όσο και του ιδίου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 3 και 11 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.