×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/35/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διορισμός εκπαιδευτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που απολύονται μεν από μία σχολική μονάδα λόγω καταργήσεως αυτής ή καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας τους, εξακολουθούν, όμως, να παρέχουν εργασία με άλλη σύμβαση σε άλλη σχολική μονάδα, του ίδιου ή άλλου ιδιοκτήτη δεν μπορούν να διορισθούν στη δημόσια εκπαίδευση κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του εδ.α’ της παρ.1 του άρθρου 5 του Ν 3194/2003. β) Για τη συμπλήρωση του χρόνου που απαιτείται από τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 5 του Ν 3194/2003 για πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση, ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός μπορεί να προσμετρήσει και προγενέστερη προϋπηρεσία του σε άλλη ή την ίδια ιδιωτική σχολική μονάδα που διακόπηκε λόγω καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας του όχι, όμως, και προγενέστερη προϋπηρεσία αυτού στην ιδιωτική σχολική μονάδα, η οποία διακόπηκε λόγω υποβολής παραιτήσεώς του.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/331/2004

Εγγραφή – κατάταξη ιδιωτικών εκπαιδευτικών στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α) Δεν προσμετράται η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση εκπαιδευτικών που έχουν καταταγεί στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 3027/2002. (ομόφωνα) Β) Εκπαιδευτικός που έχει εγγραφεί στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 3027/2002 μπορεί να διαγραφεί απ’ αυτόν προκειμένου να εγγραφεί ξανά κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003. (πλειοψ.) Γ) Η προϋπηρεσία των δύο σχολικών ετών εκπαιδευτικών που θα εγγραφούν στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών με βάση τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν 3194/2003 πρέπει να έχει διανυθεί με πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο ή με αναγωγή αυτού στο υποχρεωτικό. (πλειοψ.)


ΣΤΕ/169/2023

Με την προσβαλλόμενη προκηρύχθηκε η διαδικασία κατατάξεως υποψηφίων για την πλήρωση κενών θέσεων εκπαιδευτικών, εξαιρώντας από την μοριοδότηση την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, εκτός από τις περιπτώσεις της καταργήσεως της σχολικής μονάδας ή της καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση, από κανένα στοιχείο του φακέλου ή την εισηγητική έκθεση, δεν προκύπτουν οι λόγοι αυτής της διαφοροποιήσεως της προϋπηρεσίας που παρασχέθηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση σε σχέση με τη δημόσια. Κρίνεται ότι μόνη η διαφοροποίηση στον τρόπο προσλήψεως των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, την οποία επικαλείται, τόσο το Α.Σ.Ε.Π, όσο και ο καθ’ ου Υπουργός Παιδείας, δεν αποτελεί επαρκές αιτιολογικό έρεισμα της μη αναγνωρίσεως της προϋπηρεσίας τους, καθώς δεν συνάπτεται με ικανότητα των υποψηφίων να ασκήσουν εκπαιδευτικό έργο. Τέλος, είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να επιδιώκει να ενισχύσει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στην δημόσια εκπαίδευση, αλλά αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε παντελή παραγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Το Τμήμα λοιπόν, άγεται σε αντισυνταγματικότητα της διατάξεως του άρθρου 61 παρ. 4 περ. ζ΄ του ν. 4589/2019 και γι' αυτό το λόγο παραπέμπει την υπόθεση στην Ολομέλεια.


ΝΣΚ/309/2005

Χρόνος καταβολής του επιδόματος ειδικής αγωγής σε εκπαιδευτικό αποσπασμένο σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής, ο οποίος μετατίθεται σε άλλη Σ.Μ.Ε.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο υπηρετών σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής εκπαιδευτικός δικαιούται, μετατιθέμενος σε άλλη Σ.Μ.Ε.Α., καταβολής του επιδόματος ειδικής αγωγής, από της αναλήψεως υπηρεσίας του, ακόμα και όταν ανέλαβε υπηρεσία μετά τη λήξη του διδακτικού έτους.


ΝΣΚ/148/2001

Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Υπολογισμός προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, μονίμου Παρέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, για τη χορήγηση επιδόματος χρόνου υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση των μονίμων Παρέδρων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, λαμβάνεται υπόψη για τη χορήγηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας.


ΝΣΚ/415/2004

Τροποποίηση πράξεως διορισμού ιδιωτικού εκπαιδευτικού - Προϋπηρεσία κατ’ άρθρο 8 παρ.17 Ν 2817/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η πράξη διορισμού ιδιωτικού εκπαιδευτικού, δεν μπορεί μετά την έκδοσή της να τροποποιηθεί ως προς το χρόνο διάρκειας της συμβάσεως ει μη μόνο κατόπιν σχετικής προτάσεως του ιδιοκτήτη του σχολείου. Η διάταξη του άρθρου 8 παρ.17 του Ν 2817/2000 δεν εφαρμόζεται στους υπηρετούντες στην ιδιωτική εκπαίδευση εκπαιδευτικούς.


ΝΣΚ/300/2013

Εκπαιδευτικοί ιδιωτικών σχολείων – Αναγνώριση προϋπηρεσίας ιδιωτικού εκπαιδευτικού στην αλλοδαπή ως εκπαιδευτικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η προϋπηρεσία της Ε.Δ., που προσφέρθηκε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της αλλοδαπής, προ του διορισμού της ως εκπαιδευτικού, κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, στην ημεδαπή ιδιωτική εκπαίδευση, δεν μπορεί να υπολογιστεί ως εκπαιδευτική προϋπηρεσία, ώστε η εκπαιδευτικός να θεωρηθεί ως η αρχαιότερη στην εκπαίδευση, σε περίπτωση απόλυσης από το ιδιωτικό σχολείο. (ομοφ.)


ΝΣΚ/12/2006

Πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση απολυθέντος ιδιωτικού εκπαιδευτικού, χωρίς τετραετή προϋπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι δυνατή η πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εκπαιδευτικού που απελύθη από την ιδιωτική γενική εκπαίδευση, έστω και αν δεν είχε διανύσει σε αυτή την τετραετή προϋπηρεσία, που προβλέπεται στο άρθρο 62 παρ.1 του Ν 1566/85, εφόσον έχουν διοριστεί στη δημόσια εκπαίδευση, από την οικεία επετηρίδα διοριστέων, οι σύγχρονοί του κατά τη λήψη του πτυχίου που αποτελεί προσόν διορισμού. (πλειοψ.)


ΣτΕ/948/2025

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΑΣΕΠ - ΚΡΙΤΗΡΙΑ: Με την κρινόμενη αίτηση ζητείται η ακύρωση της ανωτέρω προκηρύξεως κατά το μέρος που με αυτήν εξαιρείται από τη μοριοδότηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας των υποψηφίων η πραγματική προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, εκτός εάν ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός έχει απολυθεί λόγω καταργήσεως της σχολικής μονάδας, τάξεως ή τμήματος ή λόγω καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας.(...) Τέλος, όπως ήδη εκτέθηκε, είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να επιδιώκει να ενισχύσει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στη δημόσια εκπαίδευση και, ως εκ τούτου, διαθέτουν σημαντική εμπειρία ειδικώς σε αυτήν, έχουν δε προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στο δημόσιο σχολείο, ιδίως κατά την προηγηθείσα μακρά περίοδο, κατά την οποία, λόγω σοβαρότατων δημοσιονομικών περιορισμών ήταν εξαιρετικά δυσχερής έως αδύνατη η εφαρμογή παγίου συστήματος διορισμών, και ενδεχομένως να προβλέψει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της έναντι της παρασχεθείσας στον ιδιωτικό τομέα, πλην τούτο, για τους προεκτεθέντες λόγους, δεν μπορεί να οδηγήσει σε κατ’ ουσίαν παντελή παραγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του ν. 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία. Συνεπώς, πρέπει ο λόγος ακυρώσεως, με τον οποίο προβάλλεται αντισυνταγματικότητα της περ. ζ΄ της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 και του ομοίου περιεχομένου αντίστοιχου όρου του κεφαλαίου Δ’ της προκηρύξεως, κατά το μέρος που προβλέπουν τη μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των υποψηφίων στην ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρά μόνο στις κατά τα ανωτέρω εξαιρετικές περιπτώσεις, να γίνει δεκτός. Διά ταύτα Δέχεται την αίτηση ακυρώσεως.


ΣτΕ/949/2025

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΑΣΕΠ - ΚΡΙΤΗΡΙΑ: Με την κρινόμενη αίτηση ζητείται η ακύρωση της ανωτέρω προκηρύξεως κατά το μέρος που με αυτήν εξαιρείται από τη μοριοδότηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας των υποψηφίων η πραγματική προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, εκτός εάν ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός έχει απολυθεί λόγω καταργήσεως της σχολικής μονάδας, τάξεως ή τμήματος ή λόγω καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας.(...) Τέλος, όπως ήδη εκτέθηκε, είναι μεν θεμιτό ο νομοθέτης να επιδιώκει να ενισχύσει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στη δημόσια εκπαίδευση και, ως εκ τούτου, διαθέτουν σημαντική εμπειρία ειδικώς σε αυτήν, έχουν δε προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στο δημόσιο σχολείο, ιδίως κατά την προηγηθείσα μακρά περίοδο, κατά την οποία, λόγω σοβαρότατων δημοσιονομικών περιορισμών ήταν εξαιρετικά δυσχερής έως αδύνατη η εφαρμογή παγίου συστήματος διορισμών, και ενδεχομένως να προβλέψει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της έναντι της παρασχεθείσας στον ιδιωτικό τομέα, πλην τούτο, για τους προεκτεθέντες λόγους, δεν μπορεί να οδηγήσει σε κατ’ ουσίαν παντελή παραγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του ν. 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία. Συνεπώς, πρέπει ο λόγος ακυρώσεως, με τον οποίο προβάλλεται αντισυνταγματικότητα της περ. ζ΄ της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 και του ομοίου περιεχομένου αντίστοιχου όρου του κεφαλαίου Δ της προκηρύξεως, κατά το μέρος που προβλέπουν τη μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των υποψηφίων στην ιδιωτική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρά μόνο στις κατά τα ανωτέρω εξαιρετικές περιπτώσεις, να γίνει δεκτός. Διά ταύτα Δέχεται την αίτηση ακυρώσεως.



Φ.151/89670/A5/2017

Κάλυψη εξόδων μετακίνησης, διαμονής και διατροφής υποψηφίων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις το ίδιο έτος κατά το οποίο αποφοιτούν από Γενικό ή Επαγγελματικό Λύκειο και εξετάζονται πανελλαδικά σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή στην οποία υπέβαλαν αίτηση - δήλωση.