ΝΣΚ/35/2022
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ερωτάται εάν υπάλληλοι που απασχολούνται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στον τομέα της καθαριότητας με το καθεστώς των ασφαλιστικών μέτρων, δύνανται να απασχοληθούν υπερωριακά, σύμφωνα με την απόφαση του Υπηρεσιακού Γραμματέα του ανωτέρω Υπουργείου με αριθμό πρωτοκόλλου ΥΠΕΝ/ΔΔΥ/17681/1377/2022 (Β΄60).(...)Oι πρώην συμβασιούχοι που απασχολούνται προσωρινά στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στον τομέα της καθαριότητας, λόγω συμμόρφωσης της διοίκησης με απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, δύνανται να απασχοληθούν και υπερωριακά, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Υπηρεσιακού Γραμματέα του ανωτέρω Υπουργείου, με την οποία εγκρίθηκε η υπερωριακή απογευματινή απασχόληση υπαλλήλων που υπηρετούν στο ίδιο Υπουργείο, για την αντιμετώπιση των επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών που αναφέρονται στην απόφαση, εφόσον, κατά την κρίση της διοίκησης, όπως αποτυπώνεται στις αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης οι εργασίες αυτές επιβάλλονται για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών καθαριότητας που συνεπάγεται η υπερωριακή εργασία των λοιπών υπαλλήλων που εργάζονται υπερωριακά και συγκροτούν τα προβλεπόμενα στην απόφαση συνεργεία (κατά πλειοψηφία).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/35/2000
Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Δυνατότητα συγκρότησης κοινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου για όλα τα ΝΠΔΔ που εποπτεύονται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Παπαγιαννόπουλος, Πάρεδρος Δεν είναι κατά νόμο δυνατή η σύσταση κοινού Πρωτοβαθμίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για όλους τους υπαλλήλους των ΝΠΔΔ που υπάγονται στην εποπτεία του, σε επίπεδο Επικρατείας.
ΕΦΚΑ/93772/2023
ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΠΟ 1/1/2023: α)του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μηχανικών που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου.-ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 17/2023 . ΑΔΑ:ΨΜ2Θ46ΜΑΠΣ-ΛΛΦ
212462/2024
«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών , β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών- υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου» ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 8/2024 ΑΔΑ:68Φ346ΜΑΠΣ-ΘΞ4
Δ.ΑΣΦ.609/737403/2018
Καταβολή από το Δημόσιο των ασφαλιστικών εισφορών δικαιούχων συντάξεως θανάτου που απασχολούνται ως μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι.(ΑΔΑ:7ΤΚΙ465ΧΠΙ-ΡΝΔ) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 26/2018
121403/2020
Μείωση ασφαλιστικών εισφορών υπαλλήλων που απασχολούνται στο ∆ημόσιο Τομέα κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 48 του Ν.4670/2020. ΑΔΑ: 6Ο4746ΜΠ3Ζ-ΤΙΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 27/2020
ΠΟΛ.1046/2015
Φορολογική μεταχείριση καταβαλλόμενων ασφαλιστικών εισφορών οικ. έτους 2014 από μισθωτούς και συνταξιούχους, καθώς και δικηγόρους που απασχολούνται με έμμισθη εντολή και βρίσκονται σε αναστολή άσκησης του δικηγορικού λειτουργήματος.(ΑΔΑ:61Θ0Η-ΧΥΒ)
ΝΣΚ/377/2002
Μετάταξη υπαλλήλων. Διαδικασία μετατάξεων. Μετάταξη υπαλλήλων στο Υπουργείο Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Αποτελεί δεσμία ενέργεια της Διοικήσεως η ολοκλήρωση της διαδικασίας των εθελουσίων αυτών μετατάξεων, με την έκδοση θετικής ή απορριπτικής αποφάσεως για κάθε υποβληθείσα αίτηση. 2. Η εξαίρεση των εν γένει υπηρεσιών ή υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, ως φορέων υποδοχής, χρήζει νομοθετικής ρυθμίσεως. 3. Με τη διοικητική οδό δύνανται να απορριφθούν υποβληθείσες αιτήσεις μόνο στις περιπτώσεις όπου: α) υπάρξει αρνητική γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου (απλή ή σύμφωνη, κατά περίπτωση). β) προβλέπεται απλή γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου και η κ.υ.α., με ειδική αιτιολογία, απορρίψει την αίτηση παρά τη θετική γνώμη του συμβουλευτικού οργάνου. γ) η αίτηση αφορά μετάταξη σε υπηρεσία παραμεθορίου περιοχής και η απορριπτική απόφαση έχει τη νόμιμη και προσήκουσα αιτιολογία. (πλειοψ.)
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)341/2015
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ :Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης για απογευματινή υπερωριακή απασχόληση σε υπαλλήλους (μόνιμους και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) του Τμήματος Πρασίνου της Δ/νσης Καθαριότητας – Ανακύκλωσης και Πρασίνου Δήμου, καθόσον η απόφαση του Δημάρχου είναι νομίμως αιτιολογημένη, διότι με την απόφαση αυτή καθιερώνεται υπερωριακή απασχόληση για εργασίες και καθήκοντα, που εμπίπτουν μεν στις αρμοδιότητές τους, ως υπαλλήλων του Τμήματος Πρασίνου της Δ/νσης Καθαριότητας – Ανακύκλωσης και Πρασίνου του Δήμου, μπορούν, όμως, να χαρακτηριστούν ως εποχικές, καθόσον συνδέονται με την ανάγκη πρόσθετης εργασίας κατά τους συγκεκριμένους μήνες (Νοέμβριο και Δεκέμβριο). Συνεπώς, συντρέχουν, πράγματι, εποχικές υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες προσδιορίζονται επαρκώς στην ανωτέρω απόφαση του Δημάρχου και συνδέονται με την ανάγκη παροχής πρόσθετης εργασίας κατά το χρονικό διάστημα των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου του έτους 2014 (άρθρο 20 του ν. 4024/2011, ΦΕΚ Α΄ 226 και άρθρα 48 και 176 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007, Α΄ 143/2007)).
ΕλΣυν/Τμ.1/5/2011
Υπερωριακή εργασία.Εφόσον στην ανωτέρω απόφαση του Δημάρχου περί καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας δεν αναφέρεται, ούτε άλλωστε κατ’ άλλο τρόπο αποδεικνύεται, η συνδρομή έκτακτων, εποχιακών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών που να επιβάλλουν την παροχή υπερωριακής εργασίας, πέρα από το κανονικό ωράριο, από μέρους των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου, η παροχή της εργασίας αυτής δεν είναι νόμιμη. Σε κάθε περίπτωση η αντιμετώπιση των αναγκών καθαριότητας που προκύπτουν από τη λειτουργία της λαϊκής αγοράς κάθε Τετάρτη και Σάββατο δεν εμπίπτουν στην έννοια των έκτακτων, εποχιακών ή όλως απρόβλεπτων αναγκών, αφού πρόκειται για απολύτως προγραμματισμένο και σε τακτές και λίαν συχνές ημερομηνίες επαναλαμβανόμενο συμβάν, ενόψει δε του ότι καθιερώθηκε νυκτερινό ωράριο εργασίας για την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου, οι ως άνω ανάγκες καθαριότητας καλύπτονται από τους υπαλλήλους της αντίστοιχης βάρδιας.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)383/2015
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ :Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής σε υπαλλήλους ΔΕΥΑ για υπερωριακή εργασία, καθόσον η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, ήτοι δεν αναφέρει συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή έκτακτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, που να δικαιολογούν την καθιέρωση της ως άνω υπερωριακής απασχόλησης (άρθρο 20 του ν. 4024/2011, οι διατάξεις του οποίου, σύμφωνα με το άρθρο πρώτο, παρ. Γ΄ υποπαρ. Γ.1 περ. 12 του ν. 4093/2012 (ΦΕΚ Α΄ 222), έχουν ανάλογη εφαρμογή, από 1.1.2013 και στο προσωπικό των ΔΕΥΑ που έχουν συστήσει οι Δήμοι).