ΝΣΚ/350/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Α.Ε.Ι. – Διαδικασία και ύψος της κρατικής χρηματοδότησής τους – Εφαρμοστέες διατάξεις – Αναστολή ή μη της επιπλέον της βασικής χρηματοδότησής τους από την 1-9-2012 – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση (Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων) είχε εγκρίνει χρηματοδότηση των Α.Ε.Ι. μέχρι ποσοστού 50% των αντίστοιχων πιστώσεων του εγκριθέντος προϋπολογισμού 2011 για το Α΄ εξάμηνο του 2012 (30-6-2012). Μέχρι την 1-9-2012 θα εφαρμοσθούν οι διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν. 4009/2011 και ως εκ τούτου δεν συντρέχει λόγος αναστολής της επιπλέον της βασικής χρηματοδότησης του ιδρύματος. Ήτοι θα εισηγηθεί το Πρυτανικό Συμβούλιο στη Σύγκλητο για τον προϋπολογισμό 2012 και η Σύγκλητος θα αποφασίσει για την κατάρτιση του προϋπολογισμού αυτού, και ακολούθως θα τεθεί για έγκριση στο Υπουργείο, το οποίο θα πρέπει να λάβει υπόψη το άρθρο 2 παρ. ιστ του Ν. 4051/2012.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/122/2015
Α.Ε.Ι. – Γ.Π.Α. – Φοιτητές – Εισαγωγή χωρίς εξετάσεις 5% – Αναγνώριση μαθημάτων αλλοδαπού Α.Ε.Ι.
Από τη διάταξη του άρθρου 35 παρ.1 του Ν. 4115/2013 και ενόψει της ανυπαρξίας αντίστοιχης ρύθμισης, συνάγεται ότι, στους φοιτητές που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, από το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 και μετά, παρέχεται η δυνατότητα αναγνώρισης των μαθημάτων που έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσης. Η δυνατότητα αυτή δεν παρέχεται σε φοιτητές που έχουν εισαχθεί τα προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη και μέχρι το έτος 2012-2013.
ΝΣΚ/164/2012
Α.Ε.Ι. – Σύγκλητος – Πρυτανικό Συμβούλιο – Τρόπος σύνταξης των πρακτικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι νομικά ισχυρό το άρθρο 6 παρ.1α του Κανονισμού Λειτουργίας του Πρυτανικού Συμβουλίου και, σε σχέση με τη σύνταξη των πρακτικών του Π.Σ., σε κάθε περίπτωση εφαρμόζεται η ειδική αυτή διάταξη. Κατόπιν τούτων, παρέχεται η νομική δυνατότητα χορήγησης στον αιτούντα αντιγράφου πρακτικών της από 20-01-2012 συνεδρίασης του Πρυτανικού Συμβουλίου, κατ’ αποδοχή του αιτήματός του, που υποβλήθηκε με το αριθ. πρωτ. 1942/ 26-01-2012 σχετικό έγγραφο, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι συντρέχουν στο πρόσωπό του οι προϋποθέσεις του άρθρου 5 του Ν. 2690/1999 (επίκληση και απόδειξη εννόμου συμφέροντος κ.λπ.), ζήτημα που θα κρίνει κυρίαρχα η Υπηρεσία σας. Εφαρμόζονται σε σχέση με τη σύνταξη πρακτικών της Συγκλήτου, οι διατάξεις της παρ.3.7 του άρθρου 3 του Κανονισμού Λειτουργίας της Συγκλήτου του Ε.Μ.Π. ως ειδικές, σε σχέση με εκείνες του άρθρου 15 του Ν. 2690/1999, ενώ αντίθετα δεν έχει εφαρμογή το άρθρο 47 παρ.3 του Π.Δ. 160/2008, αφού τούτο καταργήθηκε από 06-09-2011 με το άρθρο 81 αριθμός 58 του Ν.4009/2011.
ΝΣΚ/458/2001
Ένοπλες Δυνάμεις. Ακύρωση της παραλείψεως διορισμού υπαλλήλου στο ΓΕΑ με απόφαση του ΣτΕ. Αναδρομική καταβολή αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Πρόεδρος: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Ο αιτών υπάλληλος δικαιούται της καταβολής των αποδοχών που θα αποκόμιζε αν εξ αρχής είχε επιλεγεί και διορισθεί από 15-6-1989 μέχρι 10-11-1991 (ημερομηνία διορισμού του ως μονίμου υπαλλήλου στο Υπουργείο Οικονομικών). Από τις αποδοχές όμως αυτές οι οποίες σημειωτέον θα πρέπει να του καταβληθούν από το ΓΕΑ και όχι από το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να του αφαιρεθεί παν ότι αποκόμισε από την παροχή εργασίας κατά το ως άνω χρονικό διάστημα σε άλλο εργοδότη.
ΝΣΚ/86/2011
Ειδικότεροι όροι απασχόλησης πρώην μελών Δ.Ε.Π. και νυν συνταξιούχων του Δημοσίου σε μεταπτυχιακά προγράμματα των Α.Ε.Ι. – Ανώτατο όριο αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Συνταξιούχοι του Δημοσίου, πρώην μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., που παρέχουν διδακτικό έργο στα μεταπτυχιακά προγράμματα των Α.Ε.Ι., λαμβάνουν το 30% της δικαιούμενης σύνταξής τους, εφόσον η απασχόλησή τους υπερβαίνει τις 10 ώρες εβδομαδιαίως. 2. Για την καταβολή της αμοιβής τους για την απασχόλησή τους, έστω και με μειωμένο ωράριο, πρέπει να προσκομίζεται στον εκκαθαριστή των αποδοχών τους (Ε.Λ.Κ.Ε.), βεβαίωση της αρμόδιας Διεύθυνσης της Υπηρεσίας Συντάξεων, περί δήλωσης της κατοχής της θέσης, επί ποινή αναστολής της καταβολής των αποδοχών, σε περίπτωση δε καταβολής τους χωρίς την κατάθεση της ως άνω βεβαίωσης, θα πρέπει να τους καταλογίζεται με πράξη του αρμοδίου οργάνου (υπηρεσία συντάξεων) το ποσό που εισέπραξαν αχρεωστήτως με τη σύνταξή τους. 3. Οι συνολικές απολαβές αυτών (σύνταξη και αποδοχές) υπόκεινται μέχρι την 28-2-2010 στον περιορισμό του ανώτατου ορίου των αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου, όπως είχαν διαμορφωθεί κατά την 20-8-2008, ενώ μετά την 1-3-2010 υπόκεινται στο όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, στο οποίο, όμως, από 19-5-2010 δεν συμπεριλαμβάνονται οι αμοιβές από κάθε είδους ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που εκτελούνται από τους Ε.Λ.Κ.Ε. των Α.Ε.Ι., τα οποία χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από διεθνείς ή ιδιωτικούς πόρους. 4. Σε περίπτωση υπέρβασης των ως άνω ορίων θα πρέπει οι αρμόδιοι εκκαθαριστές (Ε.Λ.Κ.Ε.) να παρακρατούν ή να μεριμνούν για τον καταλογισμό υπέρ του οργάνου που κατέβαλε τα επιπλέον ποσά, σε περίπτωση δε είσπραξης υπερβάλλοντος ποσού αυτός που τα εισέπραξε οφείλει να το επιστρέψει και να προσκομίσει στον εκκαθαριστή αποδοχών το σχετικό αποδεικτικό κατάθεσής του κατ άρθρο 6 παρ.4 του Ν 1256/1982. (ομοφ.)
ΝΣΚ/107/2016
Έκδοση υπουργικών αποφάσεων κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 6 του Ν. 4039/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η κοινή υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί πρέπει να αναφέρεται στην διαδικασία της αδειοδότησης, που προβλέπει η παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 4039/2012. β) i) Από την 2-2-2012, με την έναρξη ισχύος του Ν. 4039/2012, με το άρθρο 23 του οποίου καταργήθηκε το άρθρο 3 του Ν. 3170/2003 «καθώς και κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που ρυθμίζει με διαφορετικό τρόπο θέματα του νόμου αυτού», το οποίο καταργηθέν άρθρο με την παράγραφο 1 προέβλεπε και ρύθμιζε το επάγγελμα των εκτροφέων ζώων συντροφιάς, ενώ για το επάγγελμα των εκπαιδευτών ζώων συντροφιάς δεν υπήρχε προγενέστερο του ν. 4039/2012 νομοθετικό καθεστώς, δεν μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να ζητούν για το μέλλον να ασκούν τα επαγγέλματα αυτά, μέχρι να εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ και ii) το επάγγελμα των εμπόρων ζώων συντροφιάς θα εξακολουθεί να ασκείται, μέχρι την έκδοση της ΚΥΑ από τους ενδιαφερόμενους, σύμφωνα με την ΥΑ 266541/2003 (ομόφ.).
ΕλΣυν/Τμ.7 (ΚΠΕ)/192/2012
Όπως προκύπτει από τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 6 του ίδιου πιο πάνω ν.3969/2008, οι όροι της διακήρυξης που αφορούν στις πιστώσεις, από τις οποίες θα χρηματοδοτηθεί το έργο, αποσκοπούν αποκλειστικά στην πληροφόρηση των υποψηφίων αναδόχων, χωρίς να επηρεάζουν τους ουσιώδεις όρους της διεξαγωγής του διαγωνισμού, η παράβαση των οποίων θα οδηγούσε σε ακύρωσή του, ούτε της σε συνέχεια αυτού υπογραφείσας σύμβασηςΕπομένως είναι επιτρεπτή η κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου, ανάλογα με την πορεία των δημοσιονομικών δεδομένων του αναθέτοντος δήμου, η αλλαγή της πηγής χρηματοδότησής του (βλ. Ελ.Συν., VII Τμ. πράξ. 144/2007). Βέβαια, η αλλαγή της πηγής χρηματοδότησης του έργου, κατά τη διάρκεια εκτέλεσής του, προϋποθέτει, για τη νομιμότητά της, τόσο τη σχετική τροποποίηση του τεχνικού προγράμματος, σύμφωνα με το άρθρο 208 του «Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (ν.3463/2006, ΦΕΚ 114 Α΄), όσο και την αντίστοιχη αναμόρφωση του προϋπολογισμού του οικείου Δήμου, σύμφωνα με το άρθρο 8 του β.δ/τος 17.5./15.6.1959 «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων» (ΦΕΚ 114 Α΄, διόρθ. 145 και 197 Α΄), το άρθρο 161 του «Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» και το άρθρο 23 παρ. 5 του ν.3536/2007 (ΦΕΚ 42 Α΄), καθώς και τη τήρηση, στην περίπτωση πληρωμών υποχρεώσεων παρελθόντων οικονομικών ετών, της προβλεπόμενης, από το π.δ/μα 113/2010 (ΦΕΚ 194 Α΄, διόρθ. 209 Α΄) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (βλ. και άρθρο 9 παρ. 11 ν.4071/2012, ΦΕΚ 85 Α΄), διαδικασίας (βλ. Ελ.Συν., VII Τμ. πράξεις 144/2007, 145/2006, πρβλ. Ελ.Συν., VII Τμ. 72/2012, Κλ.Πρ.Ελ.Δαπ. στο VII Τμ. 73, 48/2012).
ΚΥΑ 2.10038-οικ.3.952/-2012
Επιδότηση της πρακτικής άσκησης μαθητών των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ του Ν.3475/2006, που θα απα¬σχοληθούν στο Δημόσιο, σε φορείς του Δημοσίου Τομέα, σε Ο.Τ.Α, σε επιχειρήσεις Ο.Τ.Α., σε ιδιωτικές επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις, σε συνεταιρισμούς, σε σωματεία κ.τ.λ. για το έτος 2012 (από 01.01.2012 μέχρι 31.12.2012).
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/472/2021
Προμήθεια Τροφίμων και Βασικής Υλικής Βοήθειας για τις ανάγκες του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας Απόρων (ΤΕΒΑ/FEAD) της Κοινωνικής Σύμπραξης της ΠΕ Κεντρικού Τομέα Αθηνών, ΠΕ Βορείου Τομέα, Νοτίου Τομέα, ΠΕ Πειραιώς και Νήσων(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην πρώτη σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η υποβληθείσα προς έλεγχο τροποποίηση συνιστά ενεργοποίηση του όρου του άρθρου 6 παρ. 5 της διακήρυξης, με τίτλο «δικαίωμα προαίρεσης», ο οποίος, αφενός μεν, προβλέπει ρητώς τη δυνατότητα τροποποίησης της σύμβασης, σε οποιοδήποτε στάδιο εκτέλεσής της, αποκλειστικά σε ό,τι αφορά στο συμβατικό τίμημα και στις επιπλέον ποσότητες των ειδών, μέχρι τα επιτρεπόμενα όρια του προϋπολογισμού, αφετέρου δε, έχει ελεγχθεί και έχει κριθεί νόμιμος με την 1245/2020 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (και την ανακληθείσα με αυτήν 155/2020 πράξη του Στ΄ Κλιμακίου). Ως εκ τούτου, εκφεύγει του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τις παρ. 6 περ. β΄ και 1 περ. α΄ του άρθρου 132 του ν. 4412/2016, καθόσον πρόκειται για τροποποίηση που προβλέπεται σε σαφή, ακριβή και ρητή ρήτρα αναθεώρησης της αρχικής σύμβασης.Αποφαίνεται ότι το σχέδιο τροποποιητικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και την εταιρεία με την επωνυμία «……» απαραδέκτως υποβλήθηκε για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΝΣΚ/62/2025
Τρόπος συμμόρφωσης Α.Ε.Ι. κατόπιν παραπομπής υπόθεσης σ’ αυτό από τον ΥΠΑΙΘΑ. Μονιμοποίηση Επίκουρου Καθηγητή. Αναδρομική επαναπρόσληψη τούτου μέχρι την επανάκρισή του(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την ακύρωση της πρυτανικής πράξης και την αναπομπή της υπόθεσης στο Πανεπιστήμιο Πατρών για νέα κρίση, το Ίδρυμα οφείλει, να επαναπροσλάβει τον αιτούντα αναδρομικά από την επομένη ημέρα της απόλυσής του (24-1-2024), αφού πρώτα ανακαλέσει την σχετική υπ’ αριθμ. 2163/12.1.2024 πρυτανική πράξη, δεδομένου ότι αυτή έχει απωλέσει, πλέον, το νόμιμο έρεισμά της και να τον διατηρήσει μέχρι να λάβει χώρα η επανάκρισή του, οπότε, ανάλογα προς το περιεχόμενό της θα καθοριστεί το ακαδημαϊκό του μέλλον.
ΑΕΠΠ/219/2017
Η προσφυγόσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης 3017/2017 της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία απορρίφθηκε η οικονομική της προσφορά για την προμήθεια τροφίμων και ειδών βασικής υλικής συνδρομής για την Σύμπραξη, στα πλαίσια του ΤΕΒΑ-Επιχειρησιακού Προγράμματος. Αιτιολογεί ότι η απόρριψη έγινε λόγω υποτιθέμενης ασάφειας στην προσφορά (διαφορά μεταξύ του ποσού χωρίς ΦΠΑ στο σύστημα ΕΣΗΔΗΣ και του ποσού με ΦΠΑ στο Παράρτημα IV), ζητώντας να γίνει δεκτή η προσφορά του Παραρτήματος IV που θα την καθιστούσε μειοδότρια στις Ομάδες Α' και Γ' του διαγωνισμού. Επιπλέον, κατακρίνει τη μη διαδικασία διευκρινίσεων και παραβιάσεις της αρχής της ίσης μεταχείρισης.