ΝΣΚ/353/2014
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Π.Δ.133/2013
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3907/2011 «Ίδρυση Υπηρεσίας Ασύλου και Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής, προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/115/ΕΚ “σχετικά με τους κοινούς κανόνες και διαδικασίες στα κράτη -μέλη για την επιστροφή των παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών» και λοιπές διατάξεις” (Α΄ 7) και του π.δ. 104/2012 « Οργάνωση και λειτουργία Υπηρεσίας Ασύλου στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη” (Α΄ 104)».
Π.Δ.22/2022
Τροποποίηση διατάξεων ν. 4249/2014 «Αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αναβάθμιση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και ρύθμιση λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις» (Α΄73) και π.δ. 178/2014 «Οργάνωση Υπηρεσιών Ελληνικής Αστυνομίας» (Α΄281), 7/2017 «Αναδιάταξηαναδιοργάνωση, σύσταση και λειτουργία περιφερειακών υπηρεσιών Ελληνικής Αστυνομίας» (Α΄14) και 500/1989 «Οργάνωση και λειτουργία της Υπηρεσίας εκπαιδευτών και συνοδών σκύλων και ρύθμιση θεμάτων που αφορούν τους αστυνομικούς σκύλους, του συνοδούς – χειριστές και τους εκπαιδευτές τους» (Α΄ 214).
ΥΠΕΣ 24021/2013
Συμπλήρωση της αριθ. οικ. 21879/11/2011 (ΦΕΚ 1914 Β΄) απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών «Καθορισμός δικαιολογητικών για τη χορήγηση και ανανέωση της άδειας διαμονής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 44 του ν. 3386/2005», όπως αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 42 του ν. 3907/2011.
ΝΣΚ/98/2018
Δυνατότητα χρηματοδότησης ενδιάμεσου προγράμματος αναγκών διερμηνείας στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης Κω, Λέσβου, Χίου, Σάμου και Λέρου, κατ’ εφαρμογή των κανονιστικών αποφάσεων, που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 9 παρ. 5 του ν. 3907/2011, ο οποίος καταργήθηκε με τον ν. 4375/2016 και, στην καταφατική περίπτωση, αν η χρηματοδότηση του ως άνω προγράμματος μπορεί να γίνει αναδρομικά από 01.01.2018, για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών.(...)Οι κανονιστικές αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 9 παρ.5 του ν. 3907/2011 (7001/2/1454-κδ/3.9.2012 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών - Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας - Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Β' 2491, και υπ’ αριθμ. 11.1/5052/2016 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης- Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης- Οικονομικών, ΒΊ261) μολονότι εξακολουθούν, κατά ρητή πρόβλεψη του νόμου, να εφαρμόζονται μέχρι την έκδοση των αποφάσεων που προβλέπονται στο νέο νόμο (4375/2016), δεν μπορούν να εφαρμοσθούν για τη χρηματοδότηση ενδιάμεσου προγράμματος αναγκών διερμηνείας στα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, καθόσον οι ανάγκες αυτές δεν εντάσσονται στη διάταξη της παραγράφου 9 του άρθρου 11 του ν.4375/2016, για την οποία μπορούν να εφαρμοσθούν αναλογικά οι κανονιστικές αυτές αποφάσεις. Αντιθέτως, για την κάλυψη των αναγκών διερμηνείας υφίσταται ειδική ρύθμιση (παρ. 8 του ίδιου άρθρου και νόμου), στην οποία προβλέπεται η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών ή συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου με διερμηνείς, οι οποίοι διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα και επιλέγονται από σχετικό κατάλογο που καταρτίζει η Κεντρική Υπηρεσία της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης. (Πλειοψηφία)
ΝΣΚ/107/2013
Εξαιρετική διαγωνιστική διαδικασία για την Υπηρεσία Ασύλου του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη. Προβλέπεται η δυνατότητα εκ του νόμου, ώστε οι Υπηρεσίες του Ασύλου και της Αρχής Προσφυγών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, να εφαρμόσουν άπαξ τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 25 του π.δ. 60/2007 και του άρθρου 28 παρ.8 του ν. 4033/2011, για το σύνολο των δαπανών των Υπηρεσιών αυτών, που αφορούν σε σύναψη συμβάσεων προμηθειών εξοπλισμού (κυρίως επίπλων γραφείων και ηλεκτρονικών υπολογιστών), το κόστος των οποίων προϋπολογίζεται ότι υπερβαίνει, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, το όριο για το οποίο απαιτούνται διαδικασίες διεθνούς διαγωνισμού. Η σχετική όμως απόφαση της αναθέτουσας αρχής πρέπει να φέρει πλήρη και ειδική αιτιολογία, αναφερόμενη στους λόγους για τους οποίους αποφασίζεται η προσφυγή στην εν λόγω εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, λόγω κατεπείγουσας ανάγκης, οφειλόμενης σε απρόβλεπτες περιστάσεις, ήτοι σε έκτακτα και ασυνήθιστα γεγονότα τα οποία αντικειμενικώς δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν, οι δε περιστάσεις που θα επικαλείται η ως άνω αρχή για την αιτιολόγηση της κατεπείγουσας ανάγκης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική της ευθύνη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/340/2013
Δικηγόροι μέλη των Επιτροπών Προσφυγών των άρθρων 26 και 32 του π.δ. 114/2010 (αναγνώριση σε αλλοδαπούς του καθεστώτος του πρόσφυγα) – Άδεια μητρότητας και ανατροφής τέκνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικαιούται να λάβει τις άδειες μητρότητας και ανατροφής τέκνου (άρθρα 52 παρ.1 και 53 παρ.3 ν. 3528/2007) η δικηγόρος που έχει οριστεί μέλος των Επιτροπών Προσφυγών των άρθρων 26 και 32 του π.δ. 114/2010 με πλήρη απασχόληση και έχει συνάψει, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 44 του ν. 3907/2011, σχετική σύμβαση με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/201/2010
Υπηρεσιακά Συμβούλια – Συγκρότηση – Αιρετά μέλη – Απώλεια ιδιότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτός ο ορισμός στη συγκρότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου (άρθρου πέμπτου του Ν 3839/2010) του κλάδου Οικονομικών Επιθεωρητών των αιρετών αναπληρωματικών μελών, τα οποία συνεπεία δικαστικών αποφάσεων απώλεσαν την ιδιότητα του Οικονομικού Επιθεωρητή. Για την πληρότητα της συγκροτήσεως του Συμβουλίου αυτού, η Διοίκηση οφείλει να προβεί στον ορισμό αντικαταστάτη του αρχικώς ορισθέντος αιρετού αναπληρωματικού μέλους, κατά παράλειψη των μελών, που ομοίως εξέπεσαν της ιδιότητάς των και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην οικεία πράξη της εφορευτικής επιτροπής για την ανακήρυξη των αιρετών μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του κλάδου Οικονομικών Επιθεωρητών και στις διατάξεις, που διέπουν την εκλογή εκπροσώπων υπαλλήλων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. (ομοφ.) 2) Δεν είναι επιτρεπτή για λόγους συμφέροντος των δημοσίων υπηρεσιών η ανασυγκρότηση του Συμβουλίου, λόγω μεταγενέστερης τυχόν επανόδου στον κλάδο των Οικονομικών Επιθεωρητών των ανωτέρω υπαλλήλων και ανεξαρτήτως της ανακτήσεως ή μη της ιδιότητας του αιρετού μέλους. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/115/2014
Χορήγηση ή μη σε μέλη του Δ΄ Πενταμελούς Υπηρεσιακού Συμβουλίου, κατόπιν αιτήσεώς των, αντιγράφων πορισματικών εκθέσεων ΕΔΕ, προκειμένου να μελετηθούν σε χρόνο και τόπο εκτός συνεδριάσεων του Οργάνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το αίτημα των αιρετών μελών του Δ΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου προς τον Πρόεδρο του Οργάνου για πρόσβαση αυτών στα στοιχεία των προς εξέταση υποθέσεων, δεν είναι δυνατόν να εύρει έρεισμα στην διάταξη του άρθρου 5 παρ.1 του ν. 2690/1999. Ορθά ο Πρόεδρος του Οργάνου στα πλαίσια άσκησης των αρμοδιοτήτων και εξουσιών που του παρέχονται από τον νόμο θέτει στην διάθεση των μελών τα στοιχεία των σχετικών υποθέσεων -και τυχόν προσθέτων τα οποία συνάπτονται προς το αντικείμενο της έρευνας- προς μελέτη επιτρέποντας την επεξεργασία των εντός του χρόνου και στον τόπο των συνεδριάσεων αυτού, ή ακόμη και εκτός αυτών με την παρουσία, όμως, του γραμματέως, μη χορηγώντας αντίγραφα προς μελέτη εκτός των πλαισίων αυτών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/13/2020
Αν η Εφορευτική Επιτροπή του άρθρου 8 της με αριθμ. πρωτ. ΔΙΚΠΡ/Φ80/30/8703/1988 απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, η οποία έχει ολοκληρώσει το έργο της, δύναται, κατόπιν γνωστοποίησης σ' αυτήν του περιεχομένου πορισματικών εκθέσεων ΕΔΕ, να ανακαλέσει το πρακτικό µε το οποίο συντελέστηκε η ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο ΓΕΑ. Σε καταφατική περίπτωση, αν η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 17 της ως άνω απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης.(...)Η αρμόδια Εφορευτική Επιτροπή του άρθρου 8 της απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης με αριθμ. πρωτ. ΔΙΚΠΡ/Φ80/30/8703/1988, για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων των Μονίμων και των ΙΔΑΧ υπαλλήλων στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο ΓΕΑ, για τη διετία 2019-2020, δύναται, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, να ανασυγκροτηθεί με πράξη της Διοίκησης προκειμένου να της γνωστοποιηθεί το περιεχόμενο πορισμάτων των ΕΔΕ, ώστε να εξετάσει, ως μόνο αρμόδιο όργανο, αν εμφιλοχώρησαν παραβάσεις της εκλογικής διαδικασίας, οι οποίες επηρεάζουν ουσιωδώς το αποτέλεσμα της διεξαχθείσας ψηφοφορίας. Αν δε διαπιστώσει παραβάσεις, τότε δύναται να προβεί σε ανάκληση ως παρανόμου του πρακτικού ανάδειξης των αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων εν όλω ή εν μέρει. Σε περίπτωση τυχόν ανάκλησης του πρακτικού, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 της ως άνω απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/36/2006
Διεξαγωγή νέων εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια των Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μετά την ισχύ των διατάξεων της παρ.11 του άρθρου 1 του Ν 3388/2005, για τη νόμιμη συγκρότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου των Καταστημάτων Κράτησης, όταν αυτό εξετάζει θέματα των υπαλλήλων που υπάγονται στην Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης, απαιτείται η συμμετοχή εκπροσώπων των υπαλλήλων της Υπηρεσίας αυτής. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να κινηθεί αμέσως η διαδικασία εκλογής αιρετών μελών της ανωτέρω Υπηρεσίας, μέχρις ότου δε εκλεγούν τα μέλη αυτά δεν μπορούν να μετέχουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που έχουν ήδη εκλεγεί.