ΝΣΚ/356/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμό των Πανεπιστημίων Πειραιώς και Αιγαίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Νόμιμα μετέχουν σε διαγωνισμό για σύναψη δημόσιας σύμβασης Α.Ε.Ι. δια οργάνων τους (όπως οι Ειδικοί Λογαριασμοί Επιστημονικής Έρευνας των Α.Ε.Ι.) – Δεν απαιτείται η κατάθεση πιστοποιητικών που δεν προσιδιάζουν στη φύση τους – Δεν μπορεί να συμμετέχουν συμπράττοντας με περισσότερους από ένα διαγωνιζόμενους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/722/1995
Κρατικές προμήθειες. Συγκρότηση επιτροπών διαγωνισμών. Οι υπηρετούντες στα πολιτικά γραφεία των Υπουργών και Υφυπουργών μετακλητοί υπάλληλοι, ειδικοί σύμβουλοι και ειδικοί συνεργάτες, ως και οι ειδικοί σύμβουλοι και ειδικοί συνεργάτες των Γενικών Γραμματέων των Υπουργείων, δεν μπορούν να μετέχουν στις επιτροπές διαγωνισμών κρατικών προμηθειών.
ΝΣΚ/432/2001
Ειδικοί Λογαριασμοί Υπουργείου Ανάπτυξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με την, κατ εξουσιοδότηση του άρθρου 2 του Ν 2771/99, εκδοθείσα, από 7-4-2001, Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Υφυπουργού Οικονομικών, και σύμφωνα με επιταγή του νόμου, καταργήθηκαν τρεις Ειδικοί Λογαριασμοί του Υπ. Εμπορίου, ήδη, Ανάπτυξης οι οποίοι κατέστησαν ανενεργείς. Η απόφαση αυτή, εφόσον δεν έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί είναι εκτελεστή και υποχρεώνει σε εφαρμογή της.
ΝΣΚ/202/2015
Δυνατότητα ή μη χορήγησης άδειας χωρίς αποδοχές σε Καθηγητή Α.Ε.Ι., αμέσως μετά τη λήξη της επιστημονικής του άδειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή κατά νόμο η χορήγηση άδειας χωρίς αποδοχές σε Καθηγητή Α.Ε.Ι., αμέσως μετά τη λήξη της επιστημονικής του άδειας, ενόψει της υποχρέωσής του να υπηρετήσει στο Ίδρυμα επί τριετία μετά τη λήξη αυτής. (ομοφ.)- ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/Τ7/117/2009
Προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου και του Εργαστηρίου Υδρογεωχημικής Μηχανικής και Αποκατάστασης Εδαφών του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου … Κατά την έννοια των διατάξεων αυτών, οι προγραμματικές συμβάσεις είναι συμφωνίες που θέτουν το γενικό πλαίσιο για την οργάνωση και διαχείριση δημοσίων υπηρεσιών και την άσκηση κρατικών δραστηριοτήτων διαμέσου των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης ή της καθ΄ ύλην αποκεντρωμένης διοίκησης, με τη μελέτη και εκτέλεση έργων και προγραμμάτων ανάπτυξης μιας περιοχής και την παροχή υπηρεσιών κάθε είδους. Τα νομικά πρόσωπα που μπορούν να συνάπτουν τέτοιες συμβάσεις με το Δημόσιο, μεταξύ τους ή και με φορείς του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982, προσδιορίζονται ειδικά και περιοριστικά στις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 225 του Δ.Κ.Κ., από τις οποίες προκύπτει ότι τα Α.Ε.Ι. και τα Εργαστήριά τους – τα οποία δεν διαφοροποιούνται από το νομικό πρόσωπο των Α.Ε.Ι., αφού ανήκουν σε Τμήματα των Α.Ε.Ι., δηλαδή λειτουργικές ακαδημαϊκές μονάδες στις οποίες διαιρούνται οι Σχολές των Α.Ε.Ι.- έχουν τη δυνατότητα να συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις με τους λοιπούς φορείς του άρθρου αυτού. Περαιτέρω, οι Ειδικοί Λογαριασμοί που συστήθηκαν στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. για την αξιοποίηση κονδυλίων επιστημονικής έρευνας, αποτελούν χωριστή ομάδα περιουσίας εντός της περιουσίας των Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι, με διοικητική, διαχειριστική και δημοσιονομική αυτοτέλεια, δεν έχουν όμως χωριστή νομική προσωπικότητα από το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο υπάγονται (βλ. Πρ. VII Τμ. 131/2006 και Αποφ. ΙV Τμ. 2197/2005, VΙ Τμ.1871/2004, 230/2005). Περαιτέρω όμως, η προαναφερθείσα προγραμματική σύμβαση δεν είναι νόμιμη, καθόσον, με εξαίρεση το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής της, το οποίο προκύπτει επαρκώς από το άρθρο 3 αυτής, δεν περιέχει λοιπά, αναγκαία για το κύρος της στοιχεία, αφού α) το αντικείμενο αυτής περιγράφεται κατά τρόπο γενικό, β) δεν προσδιορίζονται τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμβαλλομένων μερών, γ) δεν καθορίζονται οι πόροι από τους οποίους θα καλυφθούν οι αναλαμβανόμενες οικονομικές υποχρεώσεις, δ) δεν προβλέπονται ρήτρες για την περίπτωση παραβίασης από τα συμβαλλόμενα μέρη των υποχρεώσεών τους από τη σύμβαση και ε) δεν ορίζεται το όργανο παρακολούθησης της εφαρμογής αυτής.
ΝΣΚ/21/2015
Δυνατότητα συμμετοχής εξωτερικών μελών, ήδη συνταξιούχων Καθηγητών στην Ειδική Επταμελή Επιτροπή για την εκλογή ή εξέλιξη Καθηγητών ΕΚΠΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συνταξιούχοι Καθηγητές Α.Ε.Ι. δεν επιτρέπεται να μετέχουν ως μέλη των Ειδικών Επταμελών Επιτροπών εκλογής ή εξέλιξης Καθηγητών – μελών ΔΕΠ των Α.Ε.Ι. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/105/2013
Ανάλογη ή μη εφαρμογή του άρθρου 103 παρ.1 περ.ε’ του Υ.Κ. και επί των καθηγητών των Α.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 103 παρ.1 περ.ε’ του ν. 3528/2007, δεν μπορεί να εφαρμοσθεί για τους καθηγητές των Α.Ε.Ι. (μέλη ΔΕΠ Πανεπιστημίων και Ε.Π. των Τ.Ε.Ι.).
ΝΣΚ/142/2018
α) Χορήγηση επιστημονικής άδειας σε Καθηγητή Α.Ε.Ι., ενόψει της μη υποβολής αίτησης για τη χορήγησή της εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, επειδή κατείχε θέσεις μονοπρόσωπων οργάνων διοίκησης (Πρόεδρος Τμήματος και Αναπληρωτής Πρύτανη). β) Δυνατότητα χορήγησης της επιστημονικής άδειας τμηματικώς ή ενιαίως για όλο το δικαιούμενο χρονικό διάστημα. γ) Χρόνος υποβολής και εξέτασης της αίτησης χορήγησης τμηματικών αδειών.(..)α) Δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα χορήγησης επιστημονικής άδειας Καθηγητή Α.Ε.Ι., επειδή δεν υπέβαλε, δικαιολογημένα, σχετική αίτηση εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, κατά την οποία ασκούσε καθήκοντα Προέδρου Τμήματος και Αναπληρωτή Πρύτανη (πλειοψ.). β) Είναι δυνατή η χορήγηση της δικαιούμενης επιστημονικής άδειας τμηματικώς, εφόσον τούτο υπαγορεύεται ή δικαιολογείται, κατά την κρίση των αρμοδίων οργάνων (Κοσμητεία, Πρύτανης), από τις ανάγκες και συνθήκες υλοποίησης του προτεινόμενου προγράμματος επιστημονικής δραστηριότητας του αιτούντος και εφόσον δεν διαταράσσεται ή παρακωλύεται η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των προγραμμάτων σπουδών, στα οποία αυτός συμμετέχει (ομόφ.). γ) Η αίτηση χορήγησης κάθε τμηματικής επιστημονικής άδειας πρέπει να υποβάλλεται και να εξετάζεται προ του κατά περίπτωση αιτούμενου τμηματικού χρονικού διαστήματος, ώστε να γίνεται επικαίρως η εξέταση της συνδρομής των προϋποθέσεων για τη χορήγησή της (ομόφ.).
ΝΣΚ/122/2015
Α.Ε.Ι. – Γ.Π.Α. – Φοιτητές – Εισαγωγή χωρίς εξετάσεις 5% – Αναγνώριση μαθημάτων αλλοδαπού Α.Ε.Ι.
Από τη διάταξη του άρθρου 35 παρ.1 του Ν. 4115/2013 και ενόψει της ανυπαρξίας αντίστοιχης ρύθμισης, συνάγεται ότι, στους φοιτητές που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, από το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 και μετά, παρέχεται η δυνατότητα αναγνώρισης των μαθημάτων που έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσης. Η δυνατότητα αυτή δεν παρέχεται σε φοιτητές που έχουν εισαχθεί τα προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη και μέχρι το έτος 2012-2013.
ΝΣΚ/90/2017
Ανάκληση αποφάσεων των Διοικουσών Επιτροπών των Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοήθειας, με τις οποίες αναγνωρίζεται χρόνος στρατιωτικής προϋπηρεσίας ως χρόνος μετοχικής σχέσης με τους Ε.ΛΟ.Α. (Ειδικοί Λογαριασμοί Αλληλοβοηθείας), κατόπιν αιτήσεως των ενδιαφερομένων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής των Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοήθειας, με τις οποίες, κατ’ αποδοχή σχετικών αιτημάτων, αναγνωρίστηκε χρόνος στρατιωτικής υπηρεσίας, ως χρόνος μετοχικής σχέσης με τους Ειδικούς Λογαριασμούς Αλληλοβοήθειας, με διενέργεια πρόσθετης κράτησης επί των μηνιαίων αποδοχών των αιτούντων, δεν μπορούν να ανακληθούν κατόπιν υποβολής σχετικών αιτήσεων των ενδιαφερομένων.
ΝΣΚ/23/2017
Δυνατότητα διορισμού ως δικηγόρων πτυχιούχων νομικής αλλοδαπών πανεπιστημίων, επιτυχόντων στον πανελλήνιο διαγωνισμό δικηγόρων, στους οποίους είχε επιτραπεί η συμμετοχή στον διαγωνισμό, παρά το ότι οι αιτήσεις αναγνώρισης των επαγγελματικών τους προσόντων εκκρεμούσαν στην Μόνιμη Επιτροπή Δοκιμασίας Επάρκειας.(...)Παρά τη διαπίστωση ότι κάποιοι πτυχιούχοι νομικής αλλοδαπών πανεπιστημίων, έλαβαν μέρος και πέτυχαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό δικηγόρων, καίτοι οι αιτήσεις αναγνώρισης των επαγγελματικών τους προσόντων εκκρεμούσαν στην Μόνιμη Επιτροπή Δοκιμασίας Επάρκειας, ο Υπουργός Δικαιοσύνης δεν δύναται να αρνηθεί το αίτημά τους περί διορισμού τους ως δικηγόρων, επειδή δεσμεύεται από την σχετική προς τούτο απόφαση του Δ.Σ. του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου, εκτός αν αυτή ανακληθεί, κατά τους όρους ανακλήσεως των παράνομων διοικητικών πράξεων (ομοφ.)