ΝΣΚ/356/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πορεία των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη, λόγω σύστασης του νέου «Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.)» και ένταξης των Νοσοκομείων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ένταξη των προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών ισχύει και για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ως καθολικό διάδοχο, καθ’ ο μέρος αφορά τις μεταφερόμενες και εντασσόμενες σ’ αυτόν υπηρεσίες, αρμοδιότητες και προσωπικό του Κλάδου Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τις μονάδες υγείας του κ.λπ. Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν νομιμοποιείται κατ’ αρχάς να διενεργήσει διαγωνιστικές διαδικασίες για λογαριασμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από 2-9-2011, σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο. Όμως, υπάρχει η εναλλακτική δυνατότητα, πέραν της όποιας νομοθετικής ρύθμισης, να γίνει αξιοποίηση των διατάξεων του άρθρου 2 του Ν 2286/1995, που αφορά στην έγκριση των προμηθειών με την ένταξή τους στο ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών, να τροποποιηθεί το Ε.Π.Π., αφού προκληθεί η γνώμη της Επιτροπής Πολιτικής και Προγραμματισμού Προμηθειών και να χορηγηθεί το δικαίωμα στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργήσει τις νέες διαγωνιστικές διαδικασίες λόγω εξαιρετικής περίπτωσης και για συγκεκριμένους λόγους, επειδή δεν έχει ακόμη καταρτιστεί ο οργανισμός του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/415/2011
Δυνατότητα ή μη ολοκλήρωσης των διαγωνισμών προμηθειών αγαθών, παροχής υπηρεσιών, ή εκτελέσεως εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη, ή για τη διενέργεια νέων διαγωνισμών, που αφορούν τον νέο φορέα Ε.Ο.Π.Υ.Υ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν μπορούν, κατά τρόπο αμφίπλευρο, να αξιοποιηθούν ούτε η διάταξη του άρθρου 22 παρ.1 εδαφ.ζ’ του Ν 3918/2011, προκειμένου να χορηγηθεί ειδική εξουσιοδότηση από τον νέο φορέα Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας» (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για να συνεχίσει τις εκκρεμείς διαγωνιστικές διαδικασίες ή να ξεκινήσει νέες, ούτε η διάταξη του άρθρου 82 του Ν 2084/1992, προκειμένου να αποδεχθεί το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ την ως άνω ειδική εξουσιοδότηση, δοθέντος ότι καμία από τις διατάξεις αυτές δεν αναφέρεται σε διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, ή σε διενέργεια νέων διαγωνισμών, αλλά μόνο σε συμβάσεις μίσθωσης έργου εκτελέσεως εργασιών ή παροχής υπηρεσιών (εργολαβίες). Και τούτο, γιατί η εξουσιοδότηση πρέπει να είναι ειδική, ορισμένη και συγκεκριμένη και όχι γενική, αφηρημένη και αόριστη, να αναφέρεται ρητώς σε διαγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη, ή σε νέους διαγωνισμούς, να ορίζει συγκεκριμένα τον φορέα που μπορεί να τους διενεργήσει και το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου μπορούν να διενεργηθούν οι διαγωνισμοί αυτοί. Οι εν λόγω προϋποθέσεις της ειδικής εξουσιοδότησης στην προκειμένη περίπτωση δεν υφίστανται και ως αναγκαίο επακόλουθο τούτων η με αριθ. 11/2/31-8-2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., εστερείτο νομίμου ερείσματος να παράσχει εξουσιοδότηση προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προκειμένου αυτό να ολοκληρώσει διαγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη και αφορούν τη λειτουργία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
ΝΣΚ/226/2012
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Σύσταση νέου φορέα Ε.Ο.Π.Υ.Υ. – Αρμοδιότητα διοικητικού οργάνου για τη χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές στους οδοντιάτρους προς απόκτηση ειδικότητας Ορθοδοντικής – Ανάκληση ή μη αναρμοδίως εκδοθείσας άδειας – Δέσμευση ή μη από τις εκθέσεις του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Ο Διοικητής του ΙΚΑ ΕΤΑΜ ήταν καθ’ ύλην αναρμόδιο όργανο να χορηγήσει άδεια εκπαιδευτική με αποδοχές για την απόκτηση της ειδικότητας της Ορθοδοντικής στους οδοντιάτρους που υπηρετούσαν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επειδή η καθ’ ύλην αρμοδιότητα ανήκε στον τότε Υπουργό Υγείας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και σήμερα μετά τη σύσταση του νέου φορέα Ν.Π.Δ.Δ. Ε.Ο.Π.Υ.Υ. η καθ’ ύλην αρμοδιότητα ανήκει στους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οι οποίοι εποπτεύουν από κοινού τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και εκδίδουν προς τούτο Κοινή Υπουργική Απόφαση, όταν προηγείται σχετική Εισήγηση της Διοίκησης του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., μετά από απόφαση-γνώμη αναγνωρισμένων Πανεπιστημιακών Κέντρων ή Ιδρυμάτων. β) Εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης να ανακαλέσει την διοικητική πράξη του Διοικητή ΙΚΑ ΕΤΑΜ, περί χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας τριών (3) ετών με αποδοχές στην απασχολούμενη τότε στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ, οδοντίατρο Β.Κ., για ειδίκευση στην Ορθοδοντική, δοθέντος ότι δεν έχει παρέλθει ο εύλογος χρόνος από την έκδοσή της. γ) Η Έκθεση υπ’ αριθμ. 333/Α/2011 του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης ως προς τις λύσεις που δίδονται απ’ αυτό επί των νομικών ζητημάτων που επεξεργάσθηκε δεν δεσμεύει το ΙΚΑ ΕΤΑΜ ούτε τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., γιατί το Σώμα αυτό δεν γνωμοδοτικό όργανο, αλλά το πόρισμα του για την τήρηση της νομιμότητας πρέπει να ληφθεί σοβαρώς υπόψη με τα προσήκοντα προς τούτο μέτρα.
ΝΣΚ/353/2011
Υλοποίηση διαγωνισμών προμήθειας ειδών ή παροχής υπηρεσιών Νοσοκομείων και Μονάδων Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενόψει της ένταξης αυτών στο ΕΣΥ και στην θέσπιση του νέου φορέα Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αντίστοιχα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομιμοποιείται η Διεύθυνση Προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να αποστείλει στους φορείς υποδοχής και εφόσον οι ίδιοι συμφωνούν τους διαγωνισμούς προμήθειας διαφόρων ειδών ή παροχής υπηρεσιών που βρίσκονται σε εξέλιξη και δεν έχει προκύψει αποτέλεσμα έως την ένταξή τους. Ασφαλής τρόπος θα ήταν και η νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος που έχει ανακύψει είτε με Κοινή Υπουργική Απόφαση, είτε αυτοτελώς δια νόμου ή Προεδρικού Διατάγματος.
ΝΣΚ/301/2017
ΕΦΚΑ – Αρμοδιότητα ΕΟΠΥΥ προς αναζήτηση αχρεωστήτως χορηγηθεισών παροχών υγείας σε είδος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο ΕΟΠΥΥ, καθολικός διάδοχος του Κλάδου Υγείας σε είδος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είναι αρμόδιος να αναζητήσει παροχές υγείας σε είδος αχρεωστήτως χορηγηθείσες από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κατά το διάστημα 2009-2010.
ΝΣΚ/201/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ενέργειες και αρμοδιότητες σχετικά με πόρισμα ελέγχου του ΣΕΕΥΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είναι αρμόδιος πλέον για τον χειρισμό περαιτέρω του πορίσματος του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας και νομιμοποιείται ενεργητικά για την άσκηση των ένδικων βοηθημάτων προς αναζήτηση των χρηματικών καταλογισμών.
ΝΣΚ/269/2014
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Διενέργεια διαγωνισμών προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ – Αρμοδιότητα – Διαβίβαση των οικείων φακέλων των εκκρεμών διαγωνιστικών διαδικασιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία (Δ/νση Προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) είναι καθ’ ύλην αναρμόδια να διενεργεί διαγωνισμούς προμήθειας αγαθών και παροχής υπηρεσιών για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ και ως εκ τούτου οφείλει να διαβιβάσει τους οικείους φακέλους στον ΕΟΠΥΥ.
ΝΣΚ/252/2012
Δυνατότητα και διαδικασία άμεσης καταγγελίας της υφιστάμενης σύμβασης με τον παρόντα τηλεπικοινωνιακό πάροχο όλων των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ήτοι τον ΟΤΕ Α.Ε. και προσωρινή άμεση ανάθεση του έργου σε άλλο πάροχο που θα επιλέξει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύναται να καταγγείλει την υφιστάμενη σύμβαση αορίστου χρόνου, το κείμενο της οποίας δεν ανευρίσκεται, με τον παρόντα τηλεπικοινωνιακό πάροχο «ΟΤΕ Α.Ε.», μετά την επελθούσα νομοθετική ρύθμιση περί απελευθέρωσης των τηλεπικοινωνιών. Η καταγγελία δύναται να γίνει άμεσα και αζημίως για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και η διαδικασία η οποία θα πρέπει να ακολουθηθεί είναι ότι θα πρέπει να κοινοποιηθεί με δικαστικό επιμελητή έγγραφο καταγγελίας από τον πελάτη (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) προς τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο (ΟΤΕ Α.Ε.). Στη συνέχεια, η ανάθεση της συγκεκριμένης παροχής υπηρεσιών δύναται να ανατεθεί μόνο βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου περί προμηθειών του δημόσιου τομέα. Μέχρι να ολοκληρωθεί η επίσημη διαγωνιστική διαδικασία (ανοικτός διαγωνισμός) υφίσταται το θεσμικό πλαίσιο για να λάβει χώραν, ως ασφαλέστερη και επικρατέστερη λύση, η προσωρινή ανάθεση της παροχής υπηρεσιών τηλεπικοινωνιακού παρόχου από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με διαπραγμάτευση, ύστερα από δημοσίευση σχετικής προκήρυξης διαγωνισμού, επειδή οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, δεδομένης της τεράστιας υλικοτεχνικής υποδομής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η οποία θα χρειαστεί αναβάθμιση και την ικανοποίηση του όρου των πλέον ανταγωνιστικών παροχών-προσφορών, δεν επιτρέπουν το συνολικό προκαθορισμό των τιμών.
ΝΣΚ/345/2012
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Χορήγηση ή μη αντιγράφων πρακτικών-αποφάσεων του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του σε υπάλληλό του, τα οποία αφορούν στη μετάθεση άλλων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ ΕΤΑΜ υποχρεούται, αφού προηγουμένως ενημερώσει τους υπαλλήλους του ΙΚΑ ΕΤΑΜ α) Ε.Λ., β) Ι.Β. και γ) Θ.Π. κατ’ άρθρο 11 παρ. 3 Ν. 2472/1997, 1 και 5 της υπ’ αριθμ. 1/1999 κανονιστικής πράξεως της Α.Π.Δ.Π.Χ., να χορηγήσει στον αιτούντα Χ.Ζ. αντίγραφα των πρακτικών-αποφάσεων του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, που αφορούν στη μετάθεση των προαναφερθέντων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το υποκατάστημα Ασπροπύργου σε άλλες μονάδες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/106/2012
Μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Α.Ε.» και το διακριτικό τίτλο «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μεταβίβαση του εταιρικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει επέλθει ευθέως από το νόμο, χωρίς να απαιτείται η σύνταξη μεταβιβαστικού συμβολαιογραφικού εγγράφου ή άλλου ιδιωτικού εγγράφου. Οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προκειμένου να μεταβιβασθούν από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οι μετοχές της εταιρείας «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» συνίστανται στις διατυπώσεις που ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 13 του Ν. 3604/2007, τις οποίες οφείλει η εταιρεία «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.» να τηρήσει και το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να ελέγξει και να εποπτεύσει. Επί πλέον, προκύπτει σειρά άλλων ενεργειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που απορρέουν από τις διατάξεις του Ν. 3607/2007 και του άρθρου 2 παρ. 12 του Ν. 4024/2011 στα πλαίσια της εποπτείας και του ελέγχου που ασκείται από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στην εταιρεία «Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.».
ΝΣΚ/228/2012
Διάθεση ή μη ποσότητας χάρτη λευκού γραφής από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς το Υπουργείο Εσωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομικώς υφίσταται η δυνατότητα διάθεσης μέρους ή και όλης της ποσότητας χάρτη λευκού γραφής από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς το Υπουργείο Εσωτερικών, ο οποίος παραμένει αποθηκευμένος σε εγκαταστάσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επειδή παρουσιάζεται χαμηλή απορροφητικότητα και κινδυνεύει να αλλοιωθεί, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί άμεσα για την εκτύπωση ψηφοδελτίων, ενόψει των εθνικών εκλογών της 6-5-2012. Η διάθεση αυτή, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, μπορεί να λάβει χώραν υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: 1) Να υπάρξει σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 2) Να ληφθεί σχετική απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών, 3) Η διάθεση μπορεί να γίνει μόνο επ’ ανταλλάγματι, αφού η άνευ ανταλλάγματος διάθεση συνιστά δωρεά, η οποία απαγορεύεται για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 4) Ο προσδιορισμός του ύψους του ανταλλάγματος, ήτοι του τιμήματος διάθεσης πρέπει να είναι εύλογος, σταθμίζοντας τα συμφέροντα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Ελληνικού Δημοσίου και εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 5) Ομοίως, εναπόκειται στην κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σταθμίζοντας τα εκατέρωθεν συμφέροντα, εάν η διάθεση θα αφορά μέρος ή όλη την ποσότητα χάρτη λευκού γραφής.