×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/357/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επανάληψη πειθαρχικής διαδικασίας κατ’ άρθρο 143 του Υπαλληλικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση μπορεί να προβεί σε επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας κατ’ άρθρο 143 του Υ.Κ. (Ν 3528/2007) χωρίς χρονικό περιορισμό, υπό την επιφύλαξη όμως της μη παραγραφής του εκάστοτε πειθαρχικού αδικήματος. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/160/2008

Δυνατότητα επανάληψης της πειθαρχικής διαδικασίας, κατ’ άρθρο 143 παρ.1 του Υ.Κ., σε βάρος εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ 04.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συντρέχει δυνατότητα επανάληψης εκ μέρους της Διοίκησης της πειθαρχικής διαδικασίας, κατ’ άρθρο 143 παρ.1, τόσο του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (Ν 3528/2007), όσο και του προγενέστερου αυτού Υπαλληλικού Κώδικα (Ν 2683/1999), στην περίπτωση κατά την οποία παρήλθε η αποκλειστική προθεσμία του ενός έτους από τη δημοσίευση της ποινικής καταδικαστικής απόφασης.


ΝΣΚ/497/2006

Ανάκληση πειθαρχικής αποφάσεως με την οποία είχε επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσεως.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
1) Δεν είναι επιτρεπτή η ανάκληση, κατ’ άρθρο 141 παρ. 5 του Υ.Κ., πειθαρχικής αποφάσεως με την οποία είχε επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσεως, εφ’ όσον η υπαλληλική σχέση έχει λυθεί. Αν εκδοθεί ανακλητική πράξη, αυτή είναι ανυπόστατη, δεν καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητος και δεν υποχρεούται η διοίκηση να την εκτελέσει. (πλειοψ.) 2) Η διοίκηση υποχρεούται να εκτελεί τις αποφάσεις των πειθαρχικών οργάνων που εκδίδονται μετά από επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας κατ’ άρθρο 143 του Υ.Κ., έστω και αν έχει προηγουμένως εκδοθεί επί υπαλληλικής προσφυγής αντίθετη κατά περιεχόμενο απόφαση του ΣτΕ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/88/2001

Δημόσιοι υπάλληλοι. Πειθαρχικό δίκαιο. Επιβολή της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως. Παραγραφή ποινικού αδικήματος. Μη δυνατότητα επαναλήψεως της πειθαρχικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Η παραγραφή του αδικήματος αποτελεί λόγο εξαλείψεως του αξιοποίνου και το επιλαμβανόμενο ποινικό δικαστήριο, διαπιστώνοντας τη συντέλεση της παραγραφής κατά τη στάση αυτή της δίκης, υποχρεούται να κηρύξει την οριστική παύση της ποινικής διώξεως, χωρίς να δύναται να ερευνήσει την ουσία της υποθέσεως, η αξιόποινη πράξη παραμένει, ενδεχομένως, άδικη και καταλογιστή, η δε κηρύττουσα την οριστική παύση της ποινικής διώξεως απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, που είναι ή κατέστη αμετάκλητη, δεν αποτελεί αθώωση και δεν εξομοιώνεται προς αμετάκλητη αθωωτική απόφαση. Β) Κατά τα λοιπά, ερείδεται επί εσφαλμένης προϋποθέσεως και τίθεται προώρως το ερώτημα, καθ όσον σ αυτό παρατίθεται ως δεδομένο η ύπαρξη αθωωτικής αποφάσεως του πρωτοβαθμίου υπηρεσιακού συμβουλίου μετά από επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, ενώ η αθωωτική αυτή απόφαση είναι παράνομη (παραβίαση των άρθρων 114 και 143 παρά του Υπαλληλικού Κώδικα) και υπόκειται σε ένσταση.


ΝΣΚ/497/2012

Δημόσιοι υπάλληλοι – Παύση πειθαρχικής δίωξης δημοσίου υπαλλήλου λόγω παραγραφής – Εφαρμογή των διατάξεων της παρ.2 του άρθρου 105 του Ν.3528/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στα πλαίσια εφαρμογής του άρθρου 105 παρ.2 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο, επιλαμβανόμενο σχετικού αιτήματος, έχει αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει αιτιολογημένα περί της απόδοσης στον υπάλληλο των αποδοχών, ή μέρους αυτών, που του παρακρατήθηκαν κατά το διάστημα που διετέλεσε σε αργία, η δε περίπτωση παύσης πειθαρχικής δίωξης υπαλλήλου λόγω παραγραφής του πειθαρχικού αδικήματος, δεν εμπίπτει στις περιπτώσεις της διάταξης αυτής. Άλλως και σε κάθε περίπτωση η, εν προκειμένω κρινόμενη, σχετική αξίωση της υπαλλήλου Ι.Ε. έχει παραγραφεί. (ομοφ.)


ΝΣΚ/395/2009

Δήμαρχοι. Πειθαρχική ποινή. Δυνατότητα επανάληψης πειθαρχικής διαδικασίας μετά την έκδοση αμετάκλητης απόφασης ποινικού δικαστηρίου, το οποίο έκρινε υπό ταυτόσημα πραγματικά περιστατικά προς εκείνα της πειθαρχικής δίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή η επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, μετά την επιβολή πειθαρχικής ποινής αργίας εις βάρος Δημάρχου, στο πλαίσιο γενικότερης αρχής του πειθαρχικού δικαίου (άρθρα 114 Υπαλληλικού Κώδικα και 118 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων), εφόσον επακολούθησε αμετάκλητη αθωωτική απόφαση ποινικού δικαστηρίου ανεξαρτήτως εάν τούτο εξέφερε κρίση μετά ή άνευ αμφιβολιών και υπό την προϋπόθεση, ότι τα πραγματικά περιστατικά της ποινικής δίωξης ταυτίζονται με εκείνα της πειθαρχικής.


ΝΣΚ/355/2014

Συνδρομή ή μη προϋποθέσεων επανάληψης πειθαρχικής διαδικασίας κατά υπαλλήλου μετά την αρχειοθέτηση, κατά το άρθρο 8 παρ.4α του Ν.4198/2013, εκδοθείσας σε βάρος του καταδικαστικής ποινικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την αρχειοθέτηση, κατ’ άρθρο 8 παρ.4α του Ν.4198/2013, πρωτόδικης καταδικαστικής απόφασης κατά υπαλλήλου, δεν συντρέχει η προϋπόθεση του αμετακλήτου της ποινικής απόφασης για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας κατ’ αυτού. (ομοφ.)


ΝΣΚ/138/2002

Επιβολή πειθαρχικής ποινής της αργίας, από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας εις βάρος Δημάρχου. Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας δεσμεύεται από τη σύμφωνη γνωμοδότηση του συμβουλίου, που προβλέπεται από την παράγραφο 2 του άρθρου 185 ΔΚΚ, ως προς τη διάπραξη του πειθαρχικού αδικήματος και το είδος της πειθαρχικής ποινής που επισύρει. β) Η διακριτική του ευχέρεια εξαντλείται μόνο στη διάρκεια της επιβαλλόμενης αργίας (μέχρι τρείς μήνες, κατ άρθρο 184 παρ.2 ΔΚΚ). γ) Η επιβολή της ποινής της αργίας θα πρέπει να συντελεσθεί εντός ευλόγου χρόνου από την παροχή της σύμφωνης γνωμοδότησης του συμβουλίου και πάντως όχι πέραν του τριμήνου.


ΝΣΚ/201/2017

Απόταξη στελεχών λιμενικού σώματος – Επανάληψη πειθαρχικής δίκης – Ανακριτικά συμβούλια – Αρμοδιότητες οργάνων διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί να τύχει εφαρμογής το άρθρο 101 παρ. 3 του ν. 3079/2002, για την επανάληψη της πειθαρχικής δίκης αποταχθέντος στελέχους του Λιμενικού Σώματος, ενόψει του ότι εκδόθηκε, εκτός των αθωωτικών και μία καταδικαστική δικαστική απόφαση, διότι στις περιπτώσεις που η πειθαρχική καταδίκη εχώρησε βάσει πλειόνων πράξεων ή παραλείψεων που αποτέλεσαν αντικείμενο συνεκτίμησης, η αθώωση ή η απαλλαγή για ορισμένες από αυτές, συνιστά λόγο επανάληψης της πειθαρχικής διαδικασίας. Αιτήσεις στελεχών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, για επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, παραπέμπονται σε ανακριτικό συμβούλιο, σύμφωνα με το άρθρο 101 παρ. 3 του ν. 3079/2002, χωρίς να λάβει χώρα διαδικασία επαναφοράς τους σε ενέργεια. Αρμόδιο είναι το ανακριτικό συμβούλιο που είχε επιληφθεί της σχετικής πειθαρχικής διαδικασίας τελευταίο, ήτοι, το συμβούλιο που εξέδωσε την τελεσίδικη απόφαση για την επιβολή της πειθαρχικής ποινής της απόταξης. Αρμόδιο όργανο για την παραπομπή στο ανακριτικό συμβούλιο είναι αυτό που ήταν αρμόδιο, κατ' άρθρο 106 του ν 3079/2002, για την παραπομπή στο ανακριτικό συμβούλιο, που είχε επιληφθεί της πειθαρχικής δίκης, με την οποία επιβλήθηκε η ποινή της απόταξης, δηλαδή το όργανο που είχε διατάξει την αρχική παραπομπή.


ΝΣΚ/348/2014

Ιατροί ΕΣΥ – Προϋποθέσεις θέσης σε αυτοδίκαιη αργία κατ’ άρθρο 103 παρ.1 ε’ Υ.Κ., υπό το καθεστώς ισχύος του ν.4093/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στην περίπτωση, που δεν έχει κοινοποιηθεί το έγγραφο παραπομπής στο πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο και έχει εν τω μεταξύ εμφιλοχωρήσει παραπομπή από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο, για την έκδοση διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης αργίας θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η ύπαρξη της εκκρεμούς ενώπιον του αρμοδίου Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου πειθαρχικής δίωξης και η αυτοδίκαιη αργία θα αρχίζει από την ημερομηνία κοινοποίησης του παραπεμπτηρίου, στο αρμόδιο συμβούλιο, εγγράφου. Σε περίπτωση που δεν προκύπτει βεβαία ημερομηνία κοινοποίησης, η Διοίκηση θα πρέπει να προχωρήσει σε νέα κοινοποίηση κατ’ άρθρο 138 Υ.Κ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/449/2009

Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας. Διευθυντής. Αρμόδιο όργανο άσκησης πειθαρχικής επ’ αυτού εξουσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αρμόδιο όργανο άσκησης πειθαρχικής εξουσίας επί του Διευθυντού του εν Βενετία Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών δεν είναι, κατ’ άρθρ. 6, παρ. 3 του Οργανισμού ΥΠΕΞ, ο Πρέσβης της Ελλάδας στη Ρώμη, αλλά το, κατά τις διατάξεις του συμπληρωματικά εφαρμοζόμενου Υπαλληλικού Κώδικα, και επιφυλασσομένης της, κατ’ άρθρ. 117 παρ. 4 στοιχ. α, τούτου, ειδικής περίπτωσης άσκησης πειθαρχικής εξουσίας από τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Ειδικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 157 τούτου, κατόπιν σχετικής από κοινού παραπομπής σ’ αυτό για την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου, κατά το άρθρο 123 παρ. 2 του ίδιου Κώδικα, από τους εποπτεύοντες το εν λόγω Ινστιτούτο Υπουργούς Εξωτερικών και Παιδείας.