×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/36/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υποβολή παραίτησης υπαλλήλου του ΥΠ.ΠΟ.Α. – Εκπαιδευτική άδεια – Χρόνος υποχρεωτικής υπηρεσίας – Λόγοι υγείας – Ποσοστό αναπηρίας 80% – Διαδικασία άρθρου 153 του Υ.Κ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εν όψει της ισοψηφίας που σχηματίσθηκε κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. Εκδόθηκε η 180/14 Γνωμ. Ολομελείας ΝΣΚ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/180/2014

Υποβολή παραίτησης υπαλλήλου του ΥΠ.ΠΟ.Α. – Εκπαιδευτική άδεια – Χρόνος υποχρεωτικής υπηρεσίας – Λόγοι υγείας – Ποσοστό αναπηρίας 80% – Διαδικασία άρθρου 153 του Υ.Κ.Εάν η υπάλληλος υποβάλλει παραίτηση, πριν λήξει ο χρόνος της υποχρεωτικής της εργασίας μετά το τέλος της υπηρεσιακής εκπαίδευσης, η Υπηρεσία θα πρέπει να αποδεχθεί την παραίτησή της, καθόσον η υπάλληλος δεν υπόκειται σε αναγκαστική ή υποχρεωτική εργασία. Στην περίπτωση όμως αυτή η υπάλληλος θα υποστεί τις συνέπειες της παρ.7 του άρθρου 58 του Υ.Κ. Σε κάθε, όμως, περίπτωση η Υπηρεσία, στην οποία υπηρετεί η υπάλληλος, και η οποία γνωρίζει το σοβαρότατο πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει η υπάλληλός της, οφείλει να κινήσει την διαδικασία του άρθρου 153 του Υ.Κ. και να την παραπέμψει στην έχουσα αποκλειστική αρμοδιότητα υγειονομική επιτροπή. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία του άρθρου 153 του Υ.Κ. η λύση της υπαλληλικής σχέσεως θα επέλθει χωρίς η υπάλληλος να βαρύνεται με τις κυρώσεις της παρ.7 του άρθρου 58 του Υ.Κ. (πλειοψ.)

ΝΣΚ/264/2016

Ζητήματα συμψηφισμού οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου με το μέρισμα που δικαιούται το Ελληνικό Δημόσιο από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ερώτημα παραπέμπεται, στο σύνολό του, στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, λόγω ισοψηφίας των γνωμών σε τρία από τα τέσσερα σκέλη του ερωτήματος, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 7 παρ.3 του ν. 3086/2002 και λόγω μείζονος σπουδαιότητας. Εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 338/2016 Γνωμ. Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/86/2016

Κώλυμα λόγω ποινικής καταδίκης για τη μετάταξη υπαλλήλου ΥΕ, με σχέση ιδιωτικού δικαίου, για τη μετάταξή του σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο υπάλληλος ΙΔΑΧ εκπαιδευτικής βαθμίδας ΥΕ Νυχτοφυλάκων διορίσθηκε στο ΥΠ.ΠΟ.Α, παρά τη συνδρομή ποινικής του καταδίκης, κατ’ εφαρμογή της εξαιρετικής διάταξης, επειδή τα καθήκοντα υπαλλήλου ΥΕ - νυχτοφύλακα είναι βοηθητικά και δεν συνδέονται με την άσκηση δημόσιας εξουσίας. Η ως άνω καταδίκη αποτελεί πάντως κώλυμα για τη μετάταξή του σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα ΔΕ, κατά την παρ. 1 του άρθρου 8 του Υ.Κ., διότι είναι πιθανό να κληθεί να ασκήσει καθήκοντα δημόσιας εξουσίας (πλειοψ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/182/2013

Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι – Εκπαιδευτική άδεια – Αθέτηση της υποχρέωσης υπηρέτησης εκπαιδευτικού για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου διάρκειας της αδείας της – Ανάκληση ή μη της υποβληθείσης πριν από τη λήξη του ως άνω χρόνου παραίτησής της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υποχρέωση του εκπαιδευτικού υπαλλήλου να παραμείνει στην υπηρεσία, μετά το τέλος της εκπαιδευτικής άδειας, επί χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου διάρκειας της αδείας, δεν αποτελεί αυτή καθ’ εαυτή νόμιμο λόγο ανάκλησης της διοικητικής πράξεως, με την οποία διαπιστώθηκε η επελθούσα από το νόμο αυτοδίκαια αποδοχή της παραιτήσεως, συνεπεία υποβολής δεύτερης αιτήσεως παραίτησης, κατ’ άρθρο 148 παρ.5 του Υ.Κ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/109/2017

α) Αναγκαιότητα έκδοσης πράξης αποδοχής της δωρεάς από τον Υπουργό Οικονομικών για την περιέλευση της κυριότητας του πλοίου στο Ελλ. Δημόσιο/Υπ.Ναυτιλίας & Ν.Π., και την εγγραφή του στα ελληνικά νηολόγια, παρά την υπογραφή πιστοποιητικού παράδοσης και αποδοχής του πλοίου. β) Αν θεωρηθεί αναγκαία η πράξη αποδοχής της δωρεάς από τον Υπουργό Οικονομικών, αν απαιτείται προηγούμενη γνωμοδότηση του «Κεντρικού Συμβουλίου Κοινωφελών Περιουσιών», δεδομένης της ουσιαστικής αδυναμίας τεκμηρίωσης της αξίας αυτού κατά τον χρόνο της δωρεάς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εκφράσθηκαν σχετικά με τα ερωτήματα δύο γνώμες που ισοψήφισαν: Κατά την πρώτη, δεν απαιτείται πράξη αποδοχής της δωρεάς από τον Υπουργό Οικονομικών, για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η περιέλευση της κυριότητας του πλοίου στο Ελληνικό Δημόσιο, ούτε για να καταστεί δυνατή η εγγραφή του πλοίου στα ελληνικά νηολόγια και εσφαλμένως εκλαμβάνεται ότι εφαρμόζεται εν προκειμένω ο Κώδικας Κοινωφελών Περιουσιών (α.ν. 2039/1939 και ήδη ν. 4182/2013), δοθέντος ότι η αναφερόμενη στο ερώτημα συμφωνία δεν αποτελεί δωρεά κατά την έννοια του Αστικού Κώδικα, αλλά διακρατική συμφωνία μεταξύ δύο κρατών για δημόσιο σκοπό, η οποία, κατά ρητή πρόβλεψη των όρων της, διέπεται από το δίκαιο των Η.Π.Α. Ως εκ τούτου, παρέλκει η εξέταση των λοιπών ζητημάτων που τίθενται με το ερώτημα. Κατά τη δεύτερη γνώμη, απαιτείται αποδοχή της δωρεάς από τον Υπουργό Οικονομικών προκειμένου να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η περιέλευση της κυριότητας του πλοίου στο Ελλ. Δημόσιο, δεδομένου ότι η υπό κρίση συμφωνία αποτελεί δωρεά κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4182/2013 και, ως εκ τούτου, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής αυτού, λαμβάνοντας υπόψη και τις διατάξεις της παρ. Ε του άρθρου 11 του ν. 3816/2010, καθώς και την έλλειψη αντίθετης ρύθμισης. Λόγω της ισοψηφίας των δύο γνωμών το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ.. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 31/2018 γνωμ. Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.