ΝΣΚ/360/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εγγραφή εμπράγματου βάρους σε ακίνητο επιχείρησης, που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του επενδυτικού ν. 3299/2004 και συγχρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και από κοινοτικά κονδύλια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εγγραφή εμπράγματου βάρους σε ακίνητο επιχείρησης που έχει υπαχθεί στον επενδυτικό νόμο 3299/2004 και συγχρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και από κοινοτικά κονδύλια, το οποίο έχει εγγραφεί προς εξασφάλιση δανείου που δεν έχει χορηγηθεί για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης, δεν αντίκειται στο κοινοτικό και εθνικό δίκαιο, με δεδομένο δε ότι ο επενδυτικός νόμος 3299/2004 στο άρθρο 10 αυτού, το οποίο καθορίζει τις υποχρεώσεις του φορέα της επένδυσης, δεν προβλέπει και απαγόρευση εγγραφής εμπράγματου βάρους στο ακίνητο της επένδυσης, η εγγραφή τούτου στο ακίνητο της επένδυσης, μη συνιστώσα παράβαση υποχρέωσης, δεν επιφέρει τις συνέπειες της παραγράφου 2Α του ίδιου άρθρου και νόμου (ανάκληση απόφασης υπαγωγής κ.λπ). (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/305/2016
Υπαγωγή εταιρείας στις διατάξεις του ν. 3299/2004, για την ενίσχυση επενδυτικού της σχεδίου - Δυνατότητα ανάκλησης της σχετικής απόφασης.(...) Τυχόν ανάκληση της απόφασης περί υπαγωγής της επένδυσης στις διατάξεις του ν. 3299/2004, ενόψει των πραγματικών δεδομένων του ερωτήματος, ανεξαρτήτως της παρέλευσης ή μη του ευλόγου χρόνου προς τούτο, και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η επένδυση έχει ήδη ολοκληρωθεί (ημερομηνία πιστοποίησης της επένδυσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας από Κ.Ο.Ε. στις 18.01.2012), θα παραβίαζε τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, καθόσον η υπηρεσία με σειρά ενεργειών της και για μεγάλο χρονικό διάστημα δημιούργησε στον ενδιαφερόμενο την πεποίθηση ότι η υπαγωγή της εν λόγω επένδυσης στον ως άνω νόμο δεν έχει πρόβλημα και η σχετική διαδικασία θα ολοκληρωθεί, εφόσον τηρήσει τους όρους της απόφασης υπαγωγής, όπως αυτή τροποποιήθηκε (ομόφ.)
ΝΣΚ/390/2009
Όρια του ελέγχου νομιμότητας, που ασκείται από το δημόσιο φορέα εφαρμογής των επενδυτικών νόμων για κρατικές ενισχύσεις, όσον αφορά τα υποβαλλόμενα από το φορέα της ιδιωτικής επένδυσης δικαιολογητικά και στοιχεία, δημόσια και ιδιωτικά έγγραφα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την έκδοση απόφασης υπαγωγής επενδυτικού σχεδίου στο Ν 3299/2004 ή απόφασης ολοκλήρωσης και ένταξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, η αρμόδια υπηρεσία στηρίζεται στα έγγραφα δικαιολογητικά που επικαλείται και προσκομίζει ο φορέας της επένδυσης και δη τα μεν αποτελούντα δημόσια έγγραφα, εφόσον ελέγξει την εξωτερική νομιμότητα αυτών, τα δε ιδιωτικά, εφόσον έχουν αποδεικτική δύναμη, μη δικαιούμενη να ερευνήσει την εγκυρότητά τους, ειμή μόνον αν έχει αναγνωριστεί η ακυρότητά τους δικαστικώς. Τούτο ισχύει ειδικώς και για την απαιτούμενη, προκειμένης επενδύσεως υπαγόμενης στο Ν 3299/2004 για την ίδρυση σταθμού επιβατηγών αυτοκινήτων, σύμβαση πολυετούς μισθώσεως του ακινήτου, στο οποίο θα ιδρυθεί ο σταθμός, την εγκυρότητα της οποίας δεν δικαιούται να ερευνήσει, ειμή μόνον στην περίπτωση που ήθελε αναγνωριστεί δικαστικώς η ακυρότητά της.
ΕλΣυν/Τμ.1/89/2012
Αίτηση ακύρωσης: α) της 11013/Γ/1828/25.9.2007 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της εκκαλούσας δημοσιονομική διόρθωση ύψους 130.899,55 ευρώ, το οποίο φέρεται ότι καταβλήθηκε σε αυτήν αχρεώστητα από κοινοτικούς (ΕΤΠΑ 85.084,71 ευρώ) και από εθνικούς πόρους (ΠΔΕ 45.814,84 ευρώ), στο πλαίσιο υλοποίησης του υποέργου 3 της πράξης 2.3.1/Γ «Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων Ν. 2601/1998 και Ν. 3299/2004-Τομέας Μεταποίησης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας», που έχει ενταχθεί στο Μέτρο 2.3 «Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων Ν. 2601/1998 και Ν. 3299/2004 Τομέα Μεταποίησης» του Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα και β) κάθε άλλης συναφούς σχετικής πράξης.
ΝΣΚ/112/2008
Ιδιωτικές επενδύσεις. Χρόνος ολοκλήρωσης της επένδυσης κατά τον Ν 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Εν όψει της αυτοτέλειας του κινήτρου της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης που θεσπίζει ο Ν 3299/2004 έναντι του κόστους της επένδυσης και εφόσον ο ως άνω νόμος δεν καθορίζει ρητά τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούνται για τη διαπίστωση ολοκλήρωσης των επενδύσεων που οι φορείς τους επιλέγουν το είδος αυτό της ενίσχυσης, είναι δυνατόν να ορισθεί στην απόφαση υπαγωγής ότι για τη διαπίστωση της ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, απαιτείται η πιστοποίηση της πραγματοποίησης του φυσικού αντικειμένου αυτής και η βεβαίωση της δημιουργίας των νέων θέσεων εργασίας, ενώ η πραγματοποίηση του οικονομικού αντικειμένου της επένδυσης μπορεί να ορισθεί ότι θα πιστοποιείται σε ημερομηνία διάφορη, αλλά πάντως, εντός του χρόνου που ο φορέας της επένδυσης ελέγχεται για την πρόοδο των εργασιών της επένδυσης και για τη συμμόρφωσή του με τους όρους της απόφασης υπαγωγής. (πλειοψ.) 2) Στην εξεταζόμενη περίπτωση της επένδυσης της εταιρίας «…..ΑΕ» δεν τηρήθηκαν οι τασσόμενοι από την απόφαση υπαγωγής όροι ολοκλήρωσης της επένδυσης, διότι δεν προκύπτει διαφοροποίηση μεταξύ του χρόνου ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου της επένδυσης και του χρόνου ολοκλήρωσης του οικονομικού αντικειμένου αυτής. (ομοφ.)
ΝΣΚ/459/2011
Επενδυτικό σχέδιο αναπτυξιακού Ν.3299/2004, που πραγματοποιείται με πρωτοβουλία και για λογαριασμό ΟΤΑ β’ βαθμού από ιδιώτη, με βάση σύμβαση εκτέλεσης έργου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην έννοια του «Δημοσίου» της διάταξης της παρ.4 περιπτ.ε’ του άρθρου 3 του Ν.3299/2004, που προστέθηκε με το άρθρο 37 παρ.3γ’ του Ν.3522/2006, στην οποία ορίζεται ότι «δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος Νόμου ενισχύσεις σε επενδυτικά σχέδια που πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία και για λογαριασμό του Δημοσίου από ιδιώτη βάσει σχετικής σύμβασης εκτέλεσης έργου, παραχώρησης ή παροχής υπηρεσιών», δεν εμπίπτουν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Ειδικώς δε, η ανέγερση κτιριακών εγκαταστάσεων επί οικοπέδου που δεν ανήκει στο φορέα της επένδυσης, εφόσον έχει παραχωρηθεί προς τούτο η χρήση του για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ετών από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, υπάγεται ρητά και κατ’ εξαίρεση, στις ενισχύσεις του Ν.3299/2004, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ.6, περ.δ’, υποπερ.ι) του Ν.3299/2004. (ομοφ.)
ΝΣΚ/215/2012
Συνέπειες υπαγωγής στη διαδικασία συνδιαλλαγής του Πτωχευτικού Κώδικα (άρθρο 99 Ν. 3588/2007), επιχείρησης που έχει υπαχθεί στον αναπτυξιακό Ν. 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις περιπτώσεις των εταιρειών α) «ΑΚΤΗ ΠΛΑΤΑΜΩΝΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑΙ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και β) «ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ ΑΕ», οι οποίες έχουν υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004 και επίσης η μεν πρώτη έχει υπαχθεί, με την υπ’ αριθμ. 177/2010/3-12-2010 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Κατερίνης, στις διατάξεις του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα (Ν. 3588/2007) και η δε δεύτερη έχει ζητήσει με αίτησή της να υπαχθεί στις ίδιες διατάξεις του Πτωχ.Κ., η Διοίκηση οφείλει να καταβάλει την εγκριθείσα επιχορήγηση και να μην ζητήσει την επιστροφή της τυχόν ήδη καταβληθείσας, υπό τον όρο ότι οι επιχειρήσεις αυτές τηρούν τους όρους της αποφάσεως υπαγωγής και του νόμου και λειτουργούν κανονικά τουλάχιστον επί μία πενταετία από την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης της επένδυσης και πιστοποίησης της έναρξης της παραγωγικής διαδικασίας, κατ’ άρθρο 10 του Ν.3299/2004. (ομοφ.)
ΝΣΚ/263/2006
Επιτρεπτό ή μη χρησιμοποίησης ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια ή μη εγγραφή για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων του αναπτυξιακού νόμου 3299/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Επιτρέπεται η χρησιμοποίηση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια ή μη εγγραφή για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων του Ν. 3299/2004. 2) Η προϋπόθεση έγκρισης του δανείου της περίπτωσης iv της παραγράφου 7 του άρθρου 5 του Ν. 3299/2004 αναφέρεται στα δάνεια που χορηγούνται από χρηματοδοτούσα τράπεζα ή χρηματοδοτικό οργανισμό. Όμως, επί ομολογιακών δανείων, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης υπαγωγής στις ενισχύσεις του νόμου αυτού, απαιτείται: α) Στην περίπτωση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου σε δημόσια εγγραφή, πέραν της χορήγησης άδειας από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και την ανάθεση σε ανάδοχο της διάθεσης των ομολογιών στο κοινό να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής των υποψηφίων ομολογιούχων στο πρόγραμμα του δανείου με την, επί αποδείξει, παράδοση του σχετικού δελτίου εγγραφής στην εκδότρια ανώνυμη εταιρία. β) Στην περίπτωση ομολογιακού δανείου εκδιδόμενου με ιδιωτική τοποθέτηση, προηγούμενη έκδοση του ομολογιακού δανείου, ήτοι έκδοση απόφασης του αρμοδίου οργάνου της εκδότριας ανώνυμης εταιρίας για την έκδοση του δανείου και τους όρους αυτού, με τήρηση των τυχόν περαιτέρω απαιτουμένων διατυπώσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις σχετικές διατάξεις περί ομολογιακών δανείων, και υπογραφή σχετικής σύμβασης μεταξύ εκδότριας εταιρίας και ομολογιούχων δανειστών ή άλλως κατά νόμο αποδοχή της απόφασης αυτής από τους ομολογιούχους δανειστές.
ΝΣΚ/452/2009
Ιδιωτικά επενδυτικά επιχειρηματικά σχέδια. Υλοποίηση σε Βιομηχανικές Επιχειρηματικές Περιοχές (ΒΕΠΕ) με αυξημένα ποσοστά ενίσχυσης των υπαγόμενων επιχειρήσεων. Υποχρέωση ταυτόχρονης υπαγωγής στις διατάξεις του Ν 3299/2004 ή μη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιχείρηση, που πρόκειται να εγκατασταθεί σε Β.Ε.ΠΕ., μπορεί να υπαχθεί στις διατάξεις του Ν 3299/2004 και να τύχει των προβλεπόμενων αυξημένων ποσοστών ενίσχυσης, εφόσον πληροί τις νόμιμες προϋποθέσεις, χωρίς να είναι αναγκαίο η υπαγωγή να χωρήσει μετά την ολοκλήρωση της Β.Ε.ΠΕ., αφού ο νόμος δεν θέτει τέτοια προϋπόθεση (με εξαίρεση τη μετεγκατάσταση βυρσοδεψείων, για την οποία προϋποτίθεται ολοκλήρωση της Β.Ε.ΠΕ., όπως προκύπτει από την περίπτωση ζ΄ της παρ. 2 του άρθρου 2 της υπ’ αριθμ. 33017/25.7.2007 απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, ΦΕΚ Β΄ 1292/25.7.2007, που απαιτεί και άδεια του φορέα διαχείρισης της Β.Ε.ΠΕ. για την εγκατάσταση της μονάδας). Θα πρέπει, όμως, κατά το χρόνο της υπαγωγής, να έχει χωρήσει έγκριση της πράξης εφαρμογής της πολεοδομικής μελέτης, δεδομένου ότι μέχρι τότε αναστέλλεται η έκδοση οικοδομικών αδειών και οικοδομικών εργασιών μέσα στα όρια της Β.Ε.ΠΕ., εκτός αν πρόκειται προεγκατεστημένη στα όρια της Β.Ε.ΠΕ. και νομίμως λειτουργούσα μονάδα, οπότε αρκεί κατά το χρόνο της υπαγωγής η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία εγκρίνονται ο καθορισμός της Β.Ε.ΠΕ., ο φορέας Β.Ε.ΠΕ. και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Εξάλλου αν κατά τον χρόνο ολοκλήρωσης της επένδυσης δεν έχει χωρήσει ανάκληση της απόφασης έγκρισης της Β.Ε.ΠΕ., ακόμη και αν δεν έχει ολοκληρωθεί η Β.Ε.ΠΕ., πρέπει να θεωρείται ότι έχει πληρωθεί η προϋπόθεση του νόμου για την εγκατάσταση του φορέα της επένδυσης στη Β.Ε.ΠΕ. και αυτός πρέπει να τύχει των επιπλέον ποσοστών ενίσχυσης. Αν δε ακολούθως δεν ολοκληρωθεί η Β.Ε.ΠΕ. ή ακόμη και αν ανακληθεί η απόφαση έγκρισης αυτής, δεν επηρεάζεται η θέση της εγκατασταθείσας επιχείρησης που έτυχε των επιπλέον ποσοστών ενίσχυσης, καθόσον οι πράξεις αυτές, μεταγενέστερες της ολοκλήρωσης της επένδυσης μέσα στη Β.Ε.ΠΕ., δεν ανάγονται στον κύκλο της δικής της ευθύνης. Τέλος, μεταφορά επιχείρησης, που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3299/2004, σε Β.Ε.ΠΕ. κατά τη διάρκεια υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου, είναι δυνατή, και η επιχείρηση αυτή μπορεί να τύχει των επιπλέον ποσοστών ενίσχυσης ως εκ της μεταφοράς αυτής, αφού τροποποιηθεί η απόφαση υπαγωγής.
ΝΣΚ/198/2014
Ισχύς του ειδικού καθεστώτος ενισχύσεων για τη διάσωση και αναδιάρθρωση των προβληματικών επιχειρήσεων, που θεσπίστηκε με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.3299/2004, μετά την ισχύ του ν.3908/2011. Το ειδικό καθεστώς ενισχύσεων για τη διάσωση και αναδιάρθρωση των προβληματικών επιχειρήσεων που θεσπίσθηκε με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.3299/2004, μετά την ισχύ του νέου επενδυτικού νόμου (ν.3908/2011), έχει καταργηθεί, παρεπομένως δε, δεν υφίσταται δικαίωμα υποβολής επιχειρηματικών σχεδίων διάσωσης και αναδιάρθρωσης προς υπαγωγή στις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.3299/2004, ούτε αντίστοιχη υποχρέωση της αρμόδιας αρχής να προβεί σε αξιολόγηση αυτών. (πλειοψ.)
49901/2012
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 47718/08-11-2011 απόφα?σης (Β΄ 2669) «Καθορισμός της διαδικασίας και του τρόπου επέλευσης των συνεπειών για τις περιπτώσεις μη τήρησης των υποχρεώσεων (ως προς τις θέσεις απασχόλησης) των επιχειρήσεων που έχουν υπαχθεί στις διαδικασίες του Ν. 3299/2004», όπως έχει τροποποιηθεί με την υπ’ αριθμ. 46015/ 29?10?2012 απόφαση (Β΄ 3003).