ΝΣΚ/361/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προσδιορισμός της έκτασης και των ορίων του ελέγχου νομιμότητας που ασκεί η Υπουργός Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ., επί εκλογής τακτικού μέλους της Ακαδημίας Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο προβλεπόμενος στο άρθρο 28 του Ν 4398/1929 έλεγχος νομιμότητας της Υπουργού Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ., επί εκλογής τακτικού μέλους της Ακαδημίας Αθηνών περιορίζεται στη νομιμότητα της τελικής ψηφοφορίας και επί διαδοχικών ψηφοφοριών της αυτής συνεδρίας σε όλες τις διαδοχικές ψηφοφορίες του άρθρου 22 παρ.8 του Ν 4398/1929, εάν πράγματι επετεύχθη ή όχι εκλογή, ερευνώντας πρώτον την ύπαρξη της απαιτούμενης από το σώμα απαρτίας των δύο τρίτων των εν ενεργεία τακτικών μελών (άρθρο 22 παρ.1 εδ.3 Ν 4398/1929), αφού προηγουμένως αφαιρεθούν, όσοι απουσίαζαν εκτός Αττικής και όσοι απουσίαζαν συνεχώς των συνεδριών της Ακαδημίας, πλέον του έτους, χωρίς άδεια της Ακαδημίας ή με ειδική εντολή της Κυβερνήσεως και δεύτερον, εάν η απόφαση ελήφθη με την απόλυτη πλειοψηφία των εν ενεργεία τακτικών μελών κατά τα άνω (άρθρο 22 παρ.8 Ν 4398/1929). (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/54/2014
Φορολογική μεταχείριση του μηνιαίως καταβαλλομένου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 παρ.3 περ.α’ του ν. 2327/1995 ποσού, για έξοδα κινήσεως χωρίς απόδοση λογαριασμού, στα τακτικά εν ενεργεία μέλη της Ακαδημίας Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το μηνιαίως καταβαλλόμενο, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 παρ.3 περ.α’ του ν. 2327/1995 ποσό για έξοδα κινήσεως, χωρίς απόδοση λογαριασμού, στα τακτικά εν ενεργεία μέλη της Ακαδημίας Αθηνών, καλύπτει δαπάνες στις οποίες τα ως άνω πρόσωπα υποβάλλονται για την εκτέλεση των καθηκόντων τους ως τακτικών μελών της Ακαδημίας Αθηνών και, επομένως, δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα, κατά την έννοια του άρθρου 78 παρ.1 του Συντάγματος και του άρθρου 4 παρ.1 του Κ.Φ.Ε. (ομόφ.).
ΥΠΕΚΑ 46431/2013
Εφαρμογή του Π.Δ. της 13/22-4-1929 «περί επικινδύνων οικοδομών» μετά την ισχύ της παρ. 6 του άρθρου 16 του ν.4164/13 (ΦΕΚ 156 Α')
ΝΣΚ/255/2002
Κώλυμα εκλογιμότητας Ανθυπαστυνόμου (Ανθυπασπιστή) της Ελληνικής Αστυνομίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις δεν υφίσταται κώλυμα εκλογιμότητας για το αξίωμα Δημάρχου ή Προέδρου Κοινότητας στο πρόσωπο εν ενεργεία Ανθυπαστυνόμου της ΕΛΑΣ, αλλά ούτε και ασυμβίβαστο σε περίπτωση εκλογής.
ΝΣΚ/323/2001
Νομιμότητα εκλογής ως μελών Δημαρχιακής Επιτροπής δημοτικών συμβούλων του πλειοψηφήσαντος συνδυασμού, που εδήλωσαν ανεξάρτητοι. Αναπλήρωση παραιτηθέντος μέλους της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η εκλογή των μελών Δημαρχιακής Επιτροπής δημοτικών συμβούλων του πλειοψηφήσαντος συνδυασμού, που εδήλωσαν ανεξάρτητοι είναι νόμιμη, όταν τα μέλη της έχουν λάβει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων δημοτικών συμβούλων. (ομόφωνα) 2. Η αναπλήρωση παραιτηθέντος τακτικού μέλους της Δημαρχιακής Επιτροπής γίνεται από αναπληρωματικό μέλος με τη σειρά της εκλογής του. (πλειοψ.)
Αριθ. 2/81325/0022/2001
Καθορισμός ωριαίας αποζημίωσης του προσωπικού που διδάσκει στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.
Καταργήθηκε με την αριθμ. 70977/Φ.536.5/2018 ΦΕΚ 76/Β/22-01-2018
ΝΣΚ/293/2017
Δυνατότητα επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών για την απόληψη συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος, σε συνταξιούχους και εν ενεργεία υπαλλήλους του τέως Ταμείου Υγείας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΥΔΚΥ), μετά τη κατάργηση του π.δ/τος 674/1979. Α) Οι εν ενεργεία υπάλληλοι του τέως Ταμείου Υγείας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΥΔΚΥ), στους οποίους έγιναν κρατήσεις μέχρι τη κατάργηση του π.δ. 674/1979, για τη λήψη συμπληρωματικού εφάπαξ, δεν δικαιούνται να αξιώσουν την επιστροφή των εισφορών που κατέβαλαν, μέχρι τον χρόνο αποχώρησής τους από την υπηρεσία, δεδομένου ότι, κατά τα άρθρα 38 παρ.2 και 56 παρ.2 ν. 2084/1992, η απαίτηση γεννάται κατά τον χρόνο αυτό. Β) Συνταξιούχοι υπάλληλοι του ΤΥΔΚΥ, οι οποίοι εξήλθαν από την υπηρεσία τόσο πριν όσο και μετά τη κατάργηση του π.δ. 674/1979, δικαιούνται να αξιώσουν την επιστροφή των ποσών που κατέβαλαν, η αξίωσή τους δε ερείδεται στο γεγονός της εξίσωσης του εφάπαξ ποσού, που χορηγείται από το ν. 103/1975 με εκείνο που εχορηγείτο από το ΤΠΔΥ, ενώ δεν είναι κρίσιμο γεγονός η κατάργηση του εν λόγω π.δ/τος. Γ) Όσοι εξήλθαν από την υπηρεσία τους μέχρι την 12-5-2016, δικαιούνται έντοκης επιστροφής των εισφορών που κατέβαλαν, ενώ όσοι εξήλθαν ή εξέρχονται μετά την ημερομηνία αυτή λαμβάνουν τα σχετικά ποσά ατόκως. Οίκοθεν νοείται ότι η αξίωση μπορεί να ασκηθεί εάν συντρέχουν αθροιστικά, σε ένα έκαστο των δικαιούχων, όλες οι προϋποθέσεις εφαρμογής των κρίσιμων διατάξεων (ομόφ.).
ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/42/2010
Μη νόμιμη η διαδικασία διενέργειας προμήθειας με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη προσφορά, καθόσον: α) η διακήρυξη του διαγωνισμού ήταν πλημμελής, διότι, ανεπίτρεπτα, μεταξύ των στοιχείων τεχνικής αξιολόγησης των προσφορών περιλαμβάνεται και στοιχείο ποιοτικής επιλογής των υποψηφίων και συγκεκριμένα το στοιχείο «Αξιοπιστία αντιπροσώπου Ελλά¬δος, προηγούμενη εμπειρία στη διάθεση παρομοίων αντιδραστηρίων και μηχανημάτων σε άλλα νοσοκομεία», β) η σύνθεση της πενταμελούς Επιτροπής Διαγωνισμού σε όλες τις συνεδριάσεις της δεν ήταν νόμιμη, διότι, κατά παράβαση του άρθρου 14 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999), απουσίαζαν τακτικά μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού καθώς και τα αναπληρω-ματικά τους, χωρίς να προκύπτει ότι αυτά προσκλήθηκαν ή ότι δεν απαιτείται πρόσκλησή τους, και γ)λανθασμένα αναφέρεται στα υποβαλλόμενα για έλεγχο νομιμότητας σχέδια συμβάσεων σε σχέση με την οικονομική προσφορά αναδειχθείσας ως αναδόχου εταιρείας, ο κωδικός αριθμός για ορισμένα υπό προμήθεια είδη. Με την 2011/2010 Απόφασή του το VI Τμήμα του Έλεγκτικού Συνεδρίου, ανακάλεσε την ως άνω Πράξη και έκρινε α) ως προς την α' πλημμέλεια ότι εσφαλμένα το Κλιμάκιο υπέλαβε ότι τα κριτήρια «Αξιοπιστία αντιπροσώπου Ελλάδος, προηγούμενη εμπειρία στη διάθεση παρομοίων αντιδραστηρίων και μηχανημάτων σε άλλα νοσοκομεία» αποτελούν κριτήρια ανάθεσης, καθό¬σον αυτά ορθά συμπεριλήφθηκαν μεταξύ των κριτηρίων τεχνικής αξιολόγησης, δηλαδή ελήφθη¬σαν υπόψη ως κριτήρια καταλληλότητας των υποψηφίων προμηθευτών (εξακρίβωσης της ικα- νότητάς τους να εκτελέσουν τη σύμβαση) και συνακόλουθα ορθά τα στοιχεία αυτά βαθμολογή¬θηκαν ειδικά και αξιολογήθηκαν, χωρίς να καθίσταται πλημμελής η διακήρυξη του διαγωνισμού, β) ως προς τη β' πλημμέλεια ότι από έγγραφα που υποβλήθηκαν ενώπιον του, διαπίστωσε ότι νομίμως συνεδρίασε η Επιτροπή Διαγωνισμού αφού αποδεικνύεται πρόσκληση όλων των μελών τακτικών και αναπληρωματικών, ενώ για τη συμμετοχή ενός αναπληρωματικού μέλους της Επιτροπής σε αντικατάσταση τακτικού μέλους που είχε απωλέσει την ιδιότητά του λόγω λύσης της υπηρεσιακής του σχέσης, αναγνώρισε συγγνωστή πλάνη στα αρμόδια όργανα της αναθέτουσας αρχής. Και τούτο διότι, όταν, μετά τη λύση της υπηρεσιακής σχέσης τακτικού μέλους της Επιτροπής, αυτό χάνει την ιδιότητα βάσει της οποίας ορίστηκε μέλος της Επιτροπής, η Επιτροπή (συλλογικό όργανο) παύει μετά την παρέλευση τριμήνου να έχει νόμιμη συγκρότηση. Επιπλέον τα αναπληρωματικά μέλη καλούνται προς αναπλήρωση των απόντων ή προσκαίρως κωλυομένων τακτικών μελών του συλλογικού οργάνου, όχι δε και των ελλειπόντων τακτικών μελών του, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 13 παρ.5 του ν.2690/1999 και γ) ως προς την γ' πλημμέλεια ότι, λόγω διόρθωσης των υποβαλλόμενων σχεδίων συμβάσεων, έπαυσαν οι διαπιστωθείσες με την άνω Πράξη πλημμέλειες.
ΝΣΚ/325/2012
Α.Ε.Ι. – Μέλη Δ.Ε.Π. – Αμετάβλητο εκλεκτορικού σώματος – Αναπλήρωση μελών ή μη σε περίπτωση αποβιώσεως τακτικών μελών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 24 του Ν. 3549/2007, εισάγει τον κανόνα του αμετάβλητου της σύνθεσης του Εκλεκτορικού Σώματος και της απαγόρευσης της αναπλήρωσης τακτικού μέλους του, όταν αυτό έχει πλέον συγκροτηθεί σε σώμα. Εξαίρεση στον κανόνα αυτό είναι επιτρεπτή μόνο στις περιπτώσεις παραίτησης ή έκλειψης ή νόμιμης άδειας του μέλους αυτού. Στις περιπτώσεις αυτές και εφόσον επιπρόσθετα είτε ο αριθμός των υπολοίπων τακτικών μελών του Εκλεκτορικού Σώματος είναι μικρότερος από έντεκα (11) είτε δεν καλύπτονται τα ποσοστά συμμετοχής κάθε βαθμίδας, της παραγράφου 3 του άρθρου 6 κεφ. Δ΄ του Ν. 2083/1992, όπως ισχύει μετά το άρθρο 34 παρ. 2β του Ν. 3848/2010, η αναπλήρωση του εκλέκτορα αυτού είναι υποχρεωτική και γίνεται από το πρώτο κατά σειρά μη κωλυόμενο αναπληρωματικό μέλος του οικείου καταλόγου αναπληρωματικών μελών. (Αναπλήρωση μετά την ισχύ των διατάξεων του Ν. 3848/2010). 2) Η λήψη της απόφασης εκλογής του υποψήφιου επιτυγχάνεται με το σχηματισμό της απόλυτης πλειοψηφίας του συνόλου των εκλεκτόρων. Η απόλυτη πλειοψηφία σχηματίζεται εφόσον συμπίπτει η βούληση των περισσοτέρων του μισού μελών (π.χ. δια θετικών ψήφων 11 επί συνόλου 21). Ως «σύνολο των εκλεκτόρων» νοείται ο συνολικός αριθμός των εκλεκτόρων που προβλέπονται από το νόμο και όχι του συνόλου των παρόντων μελών.
ΝΣΚ/471/2011
ΑΕΙ – Εκλογή μελών ΔΕΠ σε θέση Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού – Έννομο συμφέρον μελών ΔΕΠ για υποβολή υπομνήματος – Προϋποθέσεις – Εξέταση ή μη υπομνημάτων κατά τον έλεγχο νομιμότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διαδικασία διορισμού κατόπιν εκλογής ή εξέλιξης και η μονιμοποίηση μέλους ΔΕΠ, είναι σύνθετη διοικητική ενέργεια, που ολοκληρώνεται σε δύο στάδια διακεκριμένα μεταξύ τους. Το πρώτο στάδιο αποτελεί την εκλογική διαδικασία ή διαδικασία κρίσης. Το δεύτερο αποτελεί τον έλεγχο νομιμότητας του Πρύτανη και την έκδοση και δημοσίευση της πρυτανικής πράξης διορισμού. Έλεγχος νομιμότητας πραγματοποιείται και στις άγονες εκλογές και στις αρνητικές κρίσεις. Ο έλεγχος νομιμότητας αφορά την τήρηση της τυπικής διαδικασίας και δεν επεκτείνεται σε θέματα ουσίας. Όσοι έχουν έννομο συμφέρον μπορούν να υποβάλλουν σχετικό υπόμνημα, το οποίο ο Πρύτανης οφείλει να λαμβάνει υπόψη κατά τον έλεγχο νομιμότητας. Νομιμοποιούνται να υποβάλλουν υπόμνημα μόνο τα μέλη ΔΕΠ του οικείου Τμήματος, ενώ δεν νομιμοποιούνται τα μέλη άλλου Τμήματος, ακόμα και της ίδιας Σχολής. Αρμοδιότητα να αποφανθεί έχει μόνον ο Πρύτανης. Η εν λόγω αρμοδιότητα ενεργοποιείται από το χρονικό σημείο της περιέλευσης σε αυτόν του σχετικού φακέλου εκλογής για την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας. Ο Πρύτανης στερείται της δυνατότητας να παρέμβει με κάθε τρόπο στην εκλογική διαδικασία.
ΕλΣυν/Τμ.1/276/2010
Ο διορισμός των επιτυχόντων σε διαδικασίες επιλογής τακτικού προσωπικού του Α.Σ.Ε.Π., για τους οποίους οι οριστικοί πίνακες αποτελεσμάτων εκδίδονται μετά την 1.1.2010, διενεργείται σταδιακά, βάσει σειράς επιτυχίας, εντός του έτους 2011 και ολοκληρώνεται, μέχρι την εξάντληση των περιλαμβανομένων στους οριστικούς πίνακες και πάντως όχι πέραν της 31.12.2013. Ως εκ τούτου, είναι μη νόμιμη η έκδοση αποφάσεων διορισμού μόνιμου προσωπικού Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού κατά το χρονικό διάστημα από 19.5.2010 (ημερομηνία έναρξης ισχύος της αναστολής) μέχρι την έναρξη του έτους 2011 (πρβλ. πράξη Ι Τμ. Ελ. Συν. 164/2010), στη δε απαγόρευση αυτή περιλαμβάνονται και όσοι κατά το χρονικό αυτό διάστημα προσλαμβάνονται με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου από προσωρινούς πίνακες επιτυχόντων σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 21 του ν. 3584/2007.