×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/362/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ταμεία Ασφαλιστικά. ΤΠΟΕΚΕ. Συλλογικά όργανα. Σύνθεση. Συγκρότηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Εφόσον η εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 37 του Ν 2676/1999 δεν εμπεριέχει τη ρήτρα «εφάπαξ εκδιδομένης» δύναται ο Υπουργός να κάνει επανειλημμένη χρήση της νομοθετικής αρμοδιότητας, που του δόθηκε με τη διάταξη αυτή και να εκδώσει και σε μεταγενέστερο από το έτος ισχύος του νόμου αυτού χρόνο, αποφάσεις που να ρυθμίζουν εκ νέου τα ζητήματα ή να καταργούν ή να τροποποιούν ή να αναστέλλουν την ισχύ προηγούμενης απόφασης, πάντοτε όμως εντός των πλαισίων της νομοθετικής εξουσιοδότησης (πλειοψ.). 2) Με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του Ν 2690/1999 αντιμετωπίζεται αποφασιστικά η περίπτωση αδυναμίας συγκρότησης του συλλογικού οργάνου, στην περίπτωση μη υπόδειξης μελών από το προτείνον όργανο. Στην περίπτωση αυτή το συλλογικό όργανο νόμιμα συγκροτείται με λιγότερα μέλη και μπορεί να λειτουργήσει με τα μέλη αυτά για ολόκληρη τη διάρκεια της θητείας του. Πρόταση με περιεχόμενο αντίθετο ή μη σύμφωνο με τις επιταγές του νόμου, που υποβάλλεται από το προτείνον όργανο, ισοδυναμεί με «ανυπαρξία πρότασης» (ομοφ.). 3) Νόμιμη η συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΠΟΕΚΕ με τρία (3) μέλη για ολόκληρη τη διάρκεια της θητείας του, στην περίπτωση που ο ΙΣΚΕ δεν προβαίνει σε νέα πρόταση σύμφωνη με τις επιταγές της οικείας κανονιστικής πράξης (ΑΥΕ Φ.60/οικ.583/29-05-2002) (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της μειοψηφίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/343/2013

Τοπικές Διοικητικές Επιτροπές ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Νόμιμη συγκρότηση συλλογικού οργάνου, κατ’ εφαρμογή της παρ.1 του άρθρου 13 του Ν. 2690/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του Ν. 2690/1999 αντιμετωπίζεται η περίπτωση αδυναμίας ανασυγκρότησης του συλλογικού οργάνου, στην περίπτωση μη υπόδειξης μελών από το προτείνον όργανο, καθόσον το συλλογικό όργανο νόμιμα ανασυγκροτείται με λιγότερα μέλη, εφόσον έχει προηγουμένως γίνει έγγραφη αίτηση στον προτείνοντα φορέα και αυτός εμμένει σε πρόταση με περιεχόμενο αντίθετο ή μη σύμφωνο με τις επιταγές του νόμου και ειδικότερα στον διορισμό του ιδίου ήδη εκλιπόντος μέλους, που ισοδυναμεί με «ανυπαρξία πρότασης». (ομοφ.)


ΝΣΚ/116/2005

Υποχρέωση του Συμβουλίου του Τ.Ε.Ι. να ακολουθήσει, για την προμήθεια βιβλίων των σπουδαστών Τ.Ε.Ι. από το ελεύθερο εμπόριο, την πρόταση του Συμβουλίου του Τμήματος, ή να διαφοροποιήσει τη στάση του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Συμβούλιο του Τ.Ε.Ι., σε περίπτωση που υποβληθεί σ αυτό πρόταση του Συμβουλίου του Τμήματος για προμήθεια βιβλίων των σπουδαστών των Τ.Ε.Ι. από το ελεύθερο εμπόριο, έχει δύο επιλογές: α) ή να αποκρούσει την πρόταση του αρμοδίου Συμβουλίου με ειδική αιτιολογία, χωρίς να εκδόσει την σχετική πράξη, β) ή να την δεχθεί χωρίς τροποποιήσεις.


ΝΣΚ/303/2012

α) Άσκηση ελέγχου νομιμότητας από τον ΥΠΔΒΜΘ, σε εκλογή μέλους ΔΕΠ. β) Δυνατότητα ή μη εκ νέου ελέγχου του φακέλου μη μονιμοποίησης μέλους ΔΕΠ, μετά την παρέλευση της σχετικής προθεσμίας. γ) Υποχρέωση ή μη, του ΥΠΔΒΜΘ να προβεί σε δημοσίευση της Πρυτανικής πράξης ανάκλησης της λήξης θητείας μέλους ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 25 παρ.1 του Ν. 3549/2007 και με την οποία επεστράφη ο φάκελος της μη μονιμοποίησης σε θέση μέλους ΔΕΠ της Α.Λ., προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Πρυτανική πράξη μονιμοποίησης και να ανακληθεί η δημοσιευθείσα λήξη θητείας, έπρεπε υποχρεωτικά να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, λόγω δημοσιεύσεως, στην εν λόγω Εφημερίδα, της Πρυτανικής πράξεως περί λήξεως της θητείας της ανωτέρω, που προηγήθηκε, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά με την 3574/2010 απόφαση του ΣτΕ και συνεπώς είναι ανυπόστατη. β) Στην προκειμένη περίπτωση ο Υπουργός είναι κατά χρόνο αναρμόδιος να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας της εκλογής της Α.Λ., καθόσον έχει παρέλθει η σχετική προθεσμία. γ) Παρέλκει η εξέταση του γ’ υποερωτήματος, μετά την έκδοση της πράξης του Πρύτανη περί αναστολής ολοκλήρωσης της διαδικασίας έκδοσης της αποφάσεώς του περί λήξης της θητείας της Α.Λ., σε κάθε δε περίπτωση ως εκδόν όργανο ο Πρύτανης είναι και ο μόνος αρμόδιος να ανακαλέσει την σχετική πράξη του. (ομοφ.)


ΝΣΚ/147/2007

Συμμετοχή αναπληρωματικού Κυβερνητικού Επιτρόπου στις συνεδριάσεις Διοικητικού Συμβουλίου ασφαλιστικού οργανισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μπορεί μεν το συλλογικό όργανο να λειτουργήσει για ένα τρίμηνο εφόσον τα μέλη του επαρκούν ώστε να υπάρχει απαρτία, πλην όμως σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται τα αναπληρωματικά μέλη να καλούνται προς αναπλήρωση ελλειπόντων μελών. Φυσικά, μπορούν να καλούνται προς αναπλήρωση κωλυομένων μελών, αυτή όμως δεν είναι σε καμία περίπτωση η περίπτωση της κ. Ο.Κ., η οποία ελλείπει και δεν κωλύεται απλώς.


ΝΣΚ/205/2018

Διάρκεια της θητείας διοριζόμενου μέλους της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ), σε περίπτωση εκλείψεως ή αποχωρήσεως μέλους– Διαδικασία διορισμού.Στην περίπτωση κατά την οποία μέλος της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ), πλην του Προέδρου, εκλείψει ή αποχωρήσει για οποιονδήποτε λόγο πριν τη λήξη της θητείας του και στη θέση του διορισθεί νέο μέλος, το νέο μέλος πρέπει να διορισθεί για το υπόλοιπο της θητείας του αντικαθιστάμενου μέλους. (ομόφ.) 


ΝΣΚ/205/2002

Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Διδακτικό προσωπικό επί θητεία. Παραίτηση-αποχώρηση. Εφαρμογή προβλεπομένων διαδικασιών για την ταχύτερη κάλυψη των κενών θέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι θέσεις επί θητεία του διδακτικού προσωπικού της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων δεν είναι προσωποπαγείς. Ο χαρακτήρας, όμως, των θέσεων αυτών ως μη προσωποπαγών, δεν αναιρεί την υποχρέωση της Διοικήσεως, σε περίπτωση παραιτήσεώς τους πριν από τη λήξη της θητείας τους, αν τηρήσει τις διαδικασίες που προβλέπει η ΠΥΣ 55/1998, όπως ισχύει, περί αναστολής των διορισμών, προκειμένου να προσληφθούν άλλοι διδάσκοντες για νέα πλήρη τριετή θητεία. Κατ εξαίρεση, δεν απαιτείται η τήρηση των ανωτέρω διαδικασιών, εφόσον η πρόσληψη πρόκειται να γίνει για το υπόλοιπο της θητείας των παραιτηθέντων και υπό την προϋπόθεση ότι συντρέχουν ειδικοί και εξαιρετικοί λόγοι, οι οποίοι πρέπει απαραιτήτως να αναφέρονται στην πράξη διορισμού. Τέτοιοι λόγοι είναι η ταχύτερη κάλυψη των κενών θέσεων, προκειμένου να λειτουργεί εύρυθμα η υπηρεσία, καθώς και η αδυναμία ή αβεβαιότητα για την εξεύρεση πιστώσεων για νέα ολόκληρη τριετία.


ΝΣΚ/390/2013

Α.Ε.Ι. - Μέλη ΔΕΠ - Επίκουροι Καθηγητές με θητεία - Επιτρεπτό εξέλιξης στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν τάσσεται προθεσμία ενεργείας στους επίκουρους καθηγητές με θητεία, να υποβάλλουν, μετά τη συμπλήρωση τριετίας, αίτηση για ανανέωση της θητείας τους ή για μονιμοποίησή τους στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή. Παρέχεται η δυνατότητα στους επίκουρους καθηγητές με θητεία, που υπηρετούν στις 06-09-2011, ήτοι κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4009/2011, μετά από τη συμπλήρωση τριετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, να υποβάλλουν αίτηση για ανανέωση της θητείας τους ή να ζητήσουν τη μονιμοποίησή τους στη βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή, οι επίκουροι καθηγητές με θητεία, πρέπει προηγουμένως να έχουν καταστεί μόνιμοι. (ομοφ.)


ΝΣΚ/250/2007

Διερεύνηση: α) της πειθαρχικής αρμοδιότητας των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και β) της πειθαρχικής αρμοδιότητας των υφιστάμενων υπηρεσιακών συμβουλίων επί των αιρετών μελών του Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης δύναται ως μονομελές πειθαρχικό όργανο να καλεί σε απολογία τον πειθαρχικώς διωκόμενο εκπαιδευτικό, ενώ, στις περιπτώσεις που η πειθαρχική υπόθεση υπάγεται στην αρμοδιότητα των πειθαρχικών συμβουλίων, ο ως άνω Περιφερειακός Διευθυντής παραπέμπει την υπόθεση στα εν λόγω συμβούλια. β) Κανένα από τα υφιστάμενα υπηρεσιακά συμβούλια δεν έχει αρμοδιότητα για την εκδίκαση πειθαρχικών υποθέσεων που αφορούν σε τακτικά ή αναπληρωματικά μέλη των ανώτερων περιφερειακών συμβουλίων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, συνεπώς, προκειμένου να υπάρξει νόμιμη εκδίκαση των εκκρεμών ή των μελλοντικών πειθαρχικών υποθέσεων των πιο πάνω προσώπων, είναι απαραίτητη η πλήρωση του υφιστάμενου νομοθετικού κενού, δια ρητής νομοθετικής ή κανονιστικής προβλέψεως της αρμοδιότητας του Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. (ή τυχόν άλλου οργάνου) προς εκδίκαση των εν λόγω υποθέσεων.


ΝΣΚ/26/2024

Ερωτάται εάν μετά τη λήξη της θητείας των εκπροσώπων μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. στη Σύγκλητο του ΑΠΘ, οι οποίοι είχαν αναδειχθεί με τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) και προς εξασφάλιση της συμμετοχής εκπροσώπων των εν λόγω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο για το υπόλοιπο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, υφίσταται δυνατότητα παράτασης της θητείας των πιο πάνω αναδειχθέντων εκπροσώπων των κατηγοριών αυτών, μετά τη λήξη της θητείας τους και έως τη λήξη του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους ή, σε αποφατική περίπτωση, υφίσταται δυνατότητα προκήρυξης εκλογών για την ανάδειξη εκπροσώπων των πιο πάνω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο με θητεία έως τη λήξη του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους και οι ενέργειες στις οποίες οφείλει να προβεί ο Πρύτανης στην περίπτωση καταφατικής απάντησης στην πρώτη ή τη δεύτερη περίπτωση.(…) Μετά τη λήξη, την 23-01-2024, της θητείας των εκπροσώπων μελών Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. στη Σύγκλητο του ΑΠΘ, οι οποίοι είχαν αναδειχθεί με τις προϊσχύσασες διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114), για την εκπροσώπηση των εν λόγω κατηγοριών διδακτικού προσωπικού στη Σύγκλητο για το υπόλοιπο του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, ήτοι μέχρι 31-08-2024, θα κινηθεί η διαδικασία διενέργειας εκλογών, με εφαρμογή, κατ’ αναλογία νόμου προς κάλυψη του ακούσιου νομοθετικού κενού, των διατάξεων των παραγράφων 1 έως 6 του άρθρου 41 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) και των άρθρων 7, 9, 10, 11 και 12 της 123024/Ζ1/2022 κ.υ.α. (Β΄ 5220), με αρμόδιο όργανο για την έκδοση της σχετικής προκήρυξης τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.


ΝΣΚ/33/2012

Α.Ε.Ι. – Αρχή αμεροληψίας – Αίτηση εξαίρεσης – Αρμόδιο όργανο εξέτασης της αίτησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Το Εκλεκτορικό Σώμα απαρτίζεται πλέον από δεκαπέντε (15) μέλη, από τα οποία τα πέντε (5) ανήκουν, εφόσον υπάρχουν, στον αντίστοιχο τομέα. Από τα μέλη αυτά προηγούνται εκείνα που ανήκουν στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο και έπονται τα υπόλοιπα μέλη του Τομέα. Προκειμένης κρίσης για εκλογή ή εξέλιξη, ή μονιμοποίηση μέλους Δ.Ε.Π., η απόφαση για την συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης. Τα όργανα της Διοίκησης, ατομικά και συλλογικά, όταν ενεργούν στα πλαίσια της άσκησης των καθηκόντων τους, πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης, ώστε να δημιουργείται στους διοικούμενους η πεποίθηση για το αδιάβλητο των υπηρεσιακών τους ενεργειών. Όταν από συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά προκύπτει αποδεδειγμένα, ότι μεταξύ του διοικητικού οργάνου ή μέλους συλλογικού οργάνου και του ενδιαφερόμενου προσώπου υφίσταται συγγενικός δεσμός είτε άλλος ιδιαίτερος δεσμός ή ιδιάζουσα σχέση φιλίας ή έχθρας είτε προσωπικό συμφέρον από την έκβαση της υπόθεσης, το όργανο αυτό ή το μέλος οφείλει να απέχει προσωπικώς από αυτήν. 2) Αρμόδιο συλλογικό όργανο είναι εκείνο ενώπιον του οποίου φέρεται η αμφισβήτηση αυτή. Το εν λόγω όργανο οφείλει, πριν επιληφθεί της υπόθεσης, να αποφανθεί αιτιολογημένα επί του ζητήματος απορρίπτοντας ή δεχόμενο την αίτηση εξαίρεσης. Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβάλλεται κατά τη διαδικασία συγκρότησης του εκλεκτορικού σώματος, αρμόδιο όργανο είναι η Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης, η οποία οφείλει, πριν επιληφθεί της υπόθεσης του ορισμού εκλεκτορικού σώματος να αποφανθεί αιτιολογημένα επί του τεθέντος ζητήματος απορρίπτοντας ή δεχόμενο την αίτηση εξαίρεσης. Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβάλλεται στο εκλεκτορικό σώμα, αρμόδιο για την εξέταση της εν λόγω αίτησης είναι το εκλεκτορικό σώμα. 3) Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβληθεί κατά την κοινή συνεδρίαση του εκλεκτορικού σώματος και της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος ή επί αυτοτελών Σχολών, αρμόδιο όργανο να αποφασίσει είναι το εκλεκτορικό σώμα, όταν η αίτηση αφορά μέλος του ή η Γενική Συνέλευση του Τμήματος ή της Σχολής, όταν αφορά μέλος αυτής. (ομοφ.)