ΝΣΚ/364/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα συμμετοχής προϊσταμένων οργανικών μονάδων στα συλλογικά γνωμοδοτικά όργανα του Π.Δ/τος 118/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με το άρθρο 38 του Π.Δ/τος 118/2007 και τις γενικές ρυθμίσεις, περί συλλογικών οργάνων, του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, δεν υφίσταται κώλυμα συμμετοχής του Προϊσταμένου της Γεν. Δ/νσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου, καθώς και των Προϊσταμένων της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών και του Τμήματος Τεχνικού Εξοπλισμού στα συλλογικά όργανα που προβλέπονται από την προμνημονευθείσα διάταξη (άρθρο 38 Π.Δ/τος 118/2007) εκ μόνου λόγου, ότι οι ανωτέρω προϊστάμενοι διατυπώνουν, για τα ίδια θέματα, που γνωμοδοτούν τα προειρημένα συλλογικά όργανα, σχετικές εισηγήσεις προς τον ασκούντα αποφασιστική αρμοδιότητα Υπουργό.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/20726/0004/2007
«Ενάσκηση πειθαρχικών καθηκόντων Προϊσταμένων Δ/νσης».(Συνημμένο το αριθμ,1019683/2007)
ΕλΣυν/Κλ.4(ΚΠΕ)123/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) σε ιδιωτική εταιρεία για την έκδοση δίτομου καταλόγου των Γλυπτών Μουσείου, καθόσον: α) σύμφωνα με τα άρθρα 27 και 38 του π.δ/τος 118/2007 για την παραλαβή των αντιτύπων του καταλόγου, ουδέποτε συντάχθηκε σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της αρμόδιας προς τούτο Επιτροπής, με το οποίο να πιστοποιείται η ποσοτική και ποιοτική παραλαβή των υπηρεσιών που εκτελέστηκαν και β) αφού το κοινοποιηθέν στην ανάδοχο εταιρεία έγγραφο του Τ.Α.Π.Α. δεν περιείχε όλα τα στοιχεία που ορίζει το άρθρο 23 του π.δ/τος 118/2007 (λ.χ. την ακριβή ποσότητα και την ταχθείσα προθεσμία για την υπογραφή της σύμβασης), με συνέπεια τη μη σύναψη - δια της κοινοποίησης του εν λόγω εγγράφου - της σύμβασης κατά το χρόνο αυτό. Συνεπώς, προκειμένου η σύμβαση αυτή να ήταν έγκυρη, απαιτείτο να συναφθεί εγγράφως, τύπος που εν προκειμένω δεν τηρήθηκε, με συνέπεια την ακυρότητά της.
ΝΣΚ/454/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Συγκρότηση Επιτροπών άρθρ. 38 παρ. 1 ΠΔ 118/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τη συγκρότηση των επιτροπών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με το άρθρο 38 παρ. 1 του ΠΔ 118/2007, δεν απαιτείται απόφαση του Δ.Σ. του ιδρύματος προκειμένου να συμμετάσχουν υπάλληλοι άλλου φορέα του δημόσιου τομέα.
ΝΣΚ/30/2010
Συμμετοχή συζύγων ή συγγενών μέχρι 4ου βαθμού σε συλλογικά όργανα των Πανεπιστημίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι επιτρεπτή η συμμετοχή στην ίδια συνεδρίαση συλλογικού οργάνου, μελών ΔΕΠ, που τυγχάνουν σύζυγοι ή συγγενείς, υπό τον όρο να μην κρίνεται ο ένας εκ των δύο, ή γενικώς να μην τίθεται θέμα παραβιάσεως της αρχής της αμεροληψίας. Εξάλλου, στις ρυθμίσεις του Π.Δ/τος 160/2008 (άρθρο 1 παρ.4), ορίζονται τα συλλογικά όργανα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ (στα οποία περιλαμβάνονται και οι Γενικές Συνελεύσεις Τμημάτων ή οι Γενικές Συνελεύσεις Ειδικής Συνθέσεως), για την λειτουργία των οποίων (συλλογικών οργάνων) τυγχάνουν εφαρμογής όλα τα προαναφερόμενα.
ΔΙΔΑΔ/Φ.37/Α.1/13/οικ.12383/2017
«Εφαρμογή και παρακολούθηση της συμμετοχής των φύλων στα συλλογικά όργανα της διοίκησης. Καταχώριση συλλογικών οργάνων των φορέων στην ηλεκτρονική εφαρμογή παρακολούθησης»(ΑΔΑ:ΩΘΙ4465ΧΘΨ-ΒΞΘ)
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/36/2016
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από τον Ο.Α.Ε.Δ. σε εταιρείες για την παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας παιδιών υπαλλήλων του στις κατασκηνώσεις τους διότι κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 38 του π.δ. 118/2007 και 26 του ν. 4024/2011, για την παραλαβή των επίμαχων υπηρεσιών δεν συγκροτήθηκε με απόφαση του αρμοδίου οργάνου διοίκησης του Ο.Α.Ε.Δ. τριμελής Επιτροπή Παραλαβής, αποτελούμενη από υπαλλήλους του Οργανισμού, κατόπιν διενέργειας κληρώσεως μεταξύ όλων όσων πληρούσαν τις προϋποθέσεις συμμετοχής σε αυτήν.ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ
ΝΣΚ/253/2008
Στις διαδικασίες δημοσίων διαγωνισμών για σύναψη συμβάσεων προμηθειών δεν έχουν εφαρμογή οι γενικές διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999 και οι προαναφερθείσες κανονιστικές Υπουργικές αποφάσεις περί υποχρεωτικής αυτεπαγγέλτου αναζητήσεως των ανωτέρω δικαιολογητικών εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής, αλλά οι ειδικές διατάξεις των άρθρων 6 και 20 του Π.Δ/τος 118/2007 «Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.)». καθώς και οι διατάξεις της παρ 3 του άρθρου 43 του Π.Δ/τος 60/2007, περί προσκομίσεως των ανωτέρω δικαιολογητικών εκ μέρους του μειοδότη προς την αναθέτουσα Αρχή.
Π1/4232/2007
«Εφαρμογή των διατάξεων του Π.Δ/τος 118/07 (Α΄150) Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.)».
ΕΣ/Τμ.4/(ΚΠΕ)136/2014
Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής σε ιδιωτική εταιρεία για τις υπηρεσίες καθαρισμού των χώρων Σχολής, κατόπιν διενέργειας τακτικού διαγωνισμού, καθόσον: α) κατά παράβαση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 10 του π.δ/τος 118/2007 (ΦΕΚ 150 Α), συντμήθηκε η προθεσμία διενέργειας του διαγωνισμού, και β) η προσφορά της άνω μειοδότριας εταιρείας θα έπρεπε να είχε απορριφθεί, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ. 2 της διακήρυξης, αφού οι αναγραφόμενες σ’ αυτή μηνιαίες κατ’ απασχολούμενο άτομο αμοιβές υπολείπονταν των ελάχιστων νομίμων. Νόμιμη η κατακύρωση του αποτελέσματος μειοδοτικού διαγωνισμού στον προσφέροντα τη χαμηλότερη τιμή, χωρίς να χρειάζεται κάποια άλλη πρόσθετη προυπόθεση, (άρθρο 20 παρ.2 α του π.δ.118/2007).
ΝΣΚ/417/2012
Δημόσιος διαγωνισμός για σύναψη σύμβασης υπηρεσιών – Προδικαστική προσφυγή – Νομιμότητα άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής ή ένστασης – Παραπομπή ή μη στην Επιτροπή Αξιολόγησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Εφ’ όσον, κατά την διεξαγωγή διαγωνισμού, ο οποίος εντάσσεται στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ. 118/2007 και, επιπλέον, εμπίπτει στο πλαίσιο των διατάξεων του Ν. 3886/2010, ασκηθεί η προβλεπόμενη στον τελευταίο νόμο προδικαστική προσφυγή, αυτή παραπέμπεται στην Επιτροπή Αξιολόγησης των ενστάσεων του άρθρου 15 του Π.Δ. 118/2007 και των προσφυγών του άρθρου 4 του Ν. 3886/2010. Η Επιτροπή αυτή, ως μόνο και αποκλειστικό αρμόδιο όργανο, κατά το άρθρο 38 παρ. 2 περ. β΄ του Π.Δ. 118/2007, γνωμοδοτεί στο αποφασίζον όργανο. Β) Το ζήτημα εάν η ασκηθείσα προσφυγή αποτελεί ενδικοφανή προσφυγή του άρθρου 15 του Π.Δ. 118/2007 ή προδικαστική προσφυγή του άρθρου 4 του Ν. 3886/2010 είναι ερευνητέο κατά περίπτωση, η δε σχετική κρίση για τον χαρακτήρα της ανάγεται στη σφαίρα της αρμοδιότητας της Επιτροπής (και του Δικαστηρίου, αν η υπόθεση αχθεί ενώπιόν του), η οποία αποφαίνεται ερμηνεύοντας το περιεχόμενο της προσφυγής, με βάση τις αρχές της καλής πίστεως και της χρηστής διοικήσεως, κατά συνεκτίμηση και της τυχόν διαφαινόμενης βούλησης του προσφεύγοντος. Περαιτέρω, ως εξυπακούεται, η αναθέτουσα αρχή και η Επιτροπή δεν μπορούν να αρνηθούν την παραλαβή ή την εξέταση προσφυγής εκ μόνου του γεγονότος ότι αυτή χαρακτηρίζεται ή κρίνεται ότι αποτελεί ένσταση ή ενδικοφανής προσφυγή του άρθρου 15 του Π.Δ. 118/2007, αλλά οφείλουν να την παραλάβουν, να την εξετάσουν και να την απορρίψουν ως απαράδεκτη. (ομοφ.)