×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/365/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τροποποίηση συμβάσεως εκποιήσεως πρώην πολεμικών πλοίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατή, ενόψει του διδόμενου πραγματικού και του κανονιστικού πλαισίου που διέπει τη σύμβαση, η τροποποίηση όρου συμβάσεως εκποιήσεως ως scrap πρώην πολεμικών πλοίων, έτσι ώστε να ορισθεί ως τόπος διαλύσεως των πλοίων ναυπηγεία/ διαλυτήρια της Ρουμανίας αντί της Ελλάδας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/186/2006

Ερμηνεία συμβάσεως εκσυγχρονισμού και επισκευής πολεμικών πλοίων για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι τυχόν αναπροσαρμογές της τιμής των προαιρετικών ειδών, σύμφωνα με τις διατάξεις της συμβάσεως και τα αξιολογικά κριτήρια της καλής πίστεως και των συναλλακτικών ηθών, θα υπολογίζονται με βάση τις τιμές που περιλήφθηκαν στην αρχική μεν σύμβαση προμηθείας, αλλά από την ημερομηνία που υπογράφηκε η τροποποιητική σύμβαση.


ΝΣΚ/332/2005

Γνωμοδότηση κατ’ άρθρο 66 του Π.Δ. 284/1989. Τροποποίηση συμβάσεως προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων με αντικείμενο πρόσθετες εργασίες που απαιτήθηκαν κατά την ναυπήγηση πολεμικών πλοίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. είναι αναρμόδιο να γνωμοδοτήσει για τροποποίηση συμβάσεως, σύμφωνα με το άρθρο 66 του Π.Δ. 284/1989, όταν αντικείμενο της τροποποιήσεως είναι η εκτέλεση εργασιών, οι οποίες ήδη έχουν εκτελεσθεί, πριν τηρηθεί ο προβλεπόμενος από το νόμο τύπος για την τροποποίηση.


ΝΣΚ/461/2002

Σύμβαση έργου. Χορήγηση βεβαίωσης κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι εργασίες που μνημονεύονται στο υπ αριθμ. 2200/18.6.2002 έγγραφο της ΓΓΠΣ του Υπ. Οικονομικών, δύνανται, ενόψει του διδόμενου πραγματικού και της έννοιας των σχετικών διατάξεων, να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεως μισθώσεως έργου χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι το προκείμενο έργο, όπως αυτό λεπτομερώς περιγράφεται στα ανωτέρω έγγραφα, είναι πράγματι διάφορο, διακρινόμενο απολύτως και πλήρως άλλων έργων και χωρίς να προβλέπεται η δυνατότητα ανανέωσης ή παράτασης της συναφθησόμενης σύμβασης του ανωτέρω έργου.


ΝΣΚ/16/2002

Σύμβαση μισθώσεως έργου. Χορήγηση βεβαιώσεως κατ άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι εργασίες που μνημονεύονται στα υπ αριθμ. 004/4.1.2002 και 034/15.1.2002 έγγραφα της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων του Υπ. Οικονομικών, δύνανται, ενόψει του διδόμενου πραγματικού και της έννοιας των σχετικών διατάξεων, να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεως μισθώσεως έργου χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι το προκείμενο έργο, όπως αυτό λεπτομερώς περιγράφεται στα ανωτέρω έγγραφα, είναι πράγματι διάφορο, διακρινόμενο απολύτως και πλήρως, των έργων, για τα οποία στο παρελθόν έχουν συναφθεί συμβάσεις έργου μετά των αυτών τυχόν φυσικών προσώπων.


ΝΣΚ/379/2008

Σύμβαση μισθώσεως έργου. Χορήγηση βεβαιώσεως κατ άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι αναφερόμενες εργασίες στο υπ αριθμ. πρωτ. 1074557/1748/0001Α/9-7-2008 έγγραφο της Γενικής Διευθύνσεως Διοικητικής Υποστηρίξεως, Δ/νσεως Διοικητικού, Τμήματος Α , του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών δύνανται, ενόψει του διδόμενου πραγματικού και της έννοιας των σχετικών διατάξεων, να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεως μισθώσεως έργου με τα προτεινόμενα φυσικά πρόσωπα χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι το προκείμενο έργο, όπως αυτό λεπτομερώς περιγράφεται στο ανωτέρω έγγραφο, είναι πράγματι διάφορο – διακρινόμενο απολύτως και πλήρως – των έργων, για τα οποία στο παρελθόν έχουν συναφθεί συμβάσεις έργου μετά των αυτών φυσικών προσώπων.


ΝΣΚ/368/2004

Σύμβαση μισθώσεως έργου. Χορήγηση βεβαιώσεως κατ’ άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι εργασίες που μνημονεύονται στο υπ’ αριθμ. 2435/4-6-2004 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων του Υπ. Οικονομικών και στο υπ’ αριθμ. 1055071/1378/0001Α/6-7-2004 συμπληρωματικό έγγραφο της Γενικής Διευθύνσεως Διοικητικής Υποστηρίξεως, Δ/νσεως Διοικητικού, του ιδίου Υπουργείου, δύνανται, ενόψει του διδόμενου πραγματικού και της έννοιας των σχετικών διατάξεων, να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεως μισθώσεως έργου με τα προτεινόμενα φυσικά πρόσωπα χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι το προκείμενο έργο, όπως αυτό λεπτομερώς περιγράφεται στα ανωτέρω έγγραφα, είναι πράγματι διάφορο, διακρινόμενο απολύτως και πλήρως, των έργων, για τα οποία στο παρελθόν έχουν συναφθεί συμβάσεις έργου μετά των αυτών φυσικών προσώπων.


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/3034/2011

Ανάδειξη συνεργείου παροχής υπηρεσιών καθαριότητας:..ζητείται η αναθεώρηση της 2242/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με αυτά τα δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα μείζονος – επταμελούς σύνθεσης άγεται στην κρίση ότι η ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία πάσχει κατά τις διαπιστωθείσες με την προσβαλλόμενη απόφαση νομικές πλημμέλειες. Οι προβαλλόμενοι δια της αναθεωρητικής αίτησης λόγοι, με τους οποίους υποστηρίζεται ότι η δημοσίευση της προκαταρκτικής προκήρυξης πληρούσε τους όρους δημοσιότητας που τίθενται από το π.δ. 60/2007, καθώς σε αυτήν παρατέθηκαν στοιχεία του διαγωνισμού, όπως ο φορέας και ο τόπος διεξαγωγής του, οπότε οι ενδιαφερόμενοι απέκτησαν πρόσβαση και είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν περαιτέρω, ενώ δεν προκλήθηκε νόθευση του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, ούτε παραβιάστηκε η αρχή της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζόμενων, αποβαίνει απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο διότι σκοπός των ανωτέρω κανόνων δημοσιότητας είναι η ανάπτυξη πραγματικού και υγιούς ανταγωνισμού σε κοινοτικό επίπεδο με την όσο το δυνατόν ευρύτερη γνωστοποίηση του διαγωνισμού ο οποίος επιτυγχάνεται, εφόσον οι τυχόν ενδιαφερόμενοι από άλλα κράτη μέλη είναι σε θέση να υποβάλλουν τις προσφορές τους υπό συνθήκες παρεμφερείς προς αυτές των ημεδαπών προσφερόντων, πράγμα που προϋποθέτει έγκαιρη ενημέρωσή τους ως προς τα κύρια σημεία μιας προκήρυξης. Περαιτέρω, στην προκαταρκτική προκήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού δεν είχαν περιληφθεί ουσιώδεις πληροφορίες, όπως ο χρόνος διεξαγωγής του διαγωνισμού ή ο χρόνος έναρξης παροχής των υπηρεσιών (έστω κατά προσέγγιση). Επίσης, το Τμήμα κρίνει ότι ναι μεν η ερμηνεία όρων της διακήρυξης από την αναθέτουσα αρχή δεν αποτελεί άνευ ετέρου τροποποίησή της, στη συγκεκριμένη όμως περίπτωση, η ερμηνεία του άρθρου 12 που υιοθετήθηκε από την αναθέτουσα αρχή, συνιστούσε ουσιώδη τροποποίησή του και, ως τέτοια, έπρεπε να περιληφθεί τις αναγκαίες διατυπώσεις δημοσιότητας. Υπέρ της εκδοχής αυτής συνηγορεί και το γεγονός ότι θεωρήθηκε σκόπιμο η σχετική απόφαση να διαβιβαστεί από την αναθέτουσα αρχή σε όλες τις εταιρείες που είχαν ήδη λάβει γνώση της διακήρυξης. Τέλος και ο ισχυρισμός της αιτούσας ότι η μη υπογραφή της ελεγχόμενης σύμβασης θα έχει ως αποτέλεσμα την εκ νέου προκήρυξη και διεξαγωγή του διαγωνισμού, γεγονός που παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας, ενόψει των δυσμενών συνεπειών τόσο για την αναθέτουσα αρχή όσο και για την μειοδότρια εταιρεία «.....», τυγχάνει ωσαύτως απορριπτέος ως αβάσιμος δοθέντος ότι, ενόψει τόσο της κοινοτικής προέλευσης των διατάξεων αυτών, όσο και κυρίως, του σκοπού που εξυπηρετούν, οι εντοπισθείσες πλημμέλειες δεν μπορούν να θεωρηθούν επουσιώδεις, με αποτέλεσμα να μην καταλείπεται δυνατότητα διαφορετικής κρίσης σχετικά με τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας. Τέλος, απορριπτέος τυγχάνει και ο ισχυρισμός της αναθέτουσας αρχής ότι τα αρμόδια όργανά της, συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η σύναψη της κρινόμενης συμβάσεως είναι νόμιμη. Τούτο δε, διότι, ανεξαρτήτως του παραδεκτού ή μη της προβολής της συγγνωστής πλάνης ως λόγου αναθεωρήσεως, πλάνη και δη συγγνωστή δεν χωρεί εν προκειμένω, ενόψει της σαφήνειας των σχετικών διατάξεων του π.δ. 60/2007, με το οποίο ενσωματώθηκαν στην εσωτερική έννομη τάξη ρυθμίσεις του κοινοτικού δικαίου.Απορρίπτει την αίτηση αναθεώρησης