×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/376/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρμοδιότητες Παιδαγωγικού Ινστιτούτου - Απευθείας αναθέσεις συμβάσεων παροχής υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νόμιμα το Π.Ι. ανέλαβε να προχωρήσει στην εκτύπωση των σχολικών βιβλίων των Τ.Ε.Ε. με την ιδιότητά του ως τελικού δικαιούχου για την υλοποίηση του όλου έργου «Αναμόρφωση των προγραμμάτων και βιβλίων Τ.Ε.Ε.» καθώς και της ενέργειας «Προγράμματα – Βιβλία» του ΕΠΕΑΕΚ και με απευθείας αναθέσεις διότι συνέτρεχε απρόβλεπτη και επιτακτικά επείγουσα ανάγκη άμεσης ολοκλήρωσης του έργου (ομοφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/375/2004

Αρμοδιότητα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για προεκτυπώσεις βιβλίων και εκτυπώσεις εντύπων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομίμως το Π.Ι. κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν 2860/2000 στα πλαίσια υλοποίησης Τεχνικών Δελτίων Έργων και Υποέργων του ΕΠΕΑΕΚ, ως τελικός δικαιούχος ενήργησε μειοδοτικούς διαγωνισμούς για την προεκτύπωση διδακτικού εκπαιδευτικού υλικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και για εκτυπώσεις αναλυτικών προγραμμάτων χαρτογράφησης του χώρου ειδικής αγωγής και περιοδικών για την επικοινωνία των σχολικών μονάδων (ομοφ.).


ΝΣΚ/439/2006

Σκιτσογράφηση και φιλολογική επιμέλεια νέων βιβλίων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Ειδικός Λογαριασμός του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου πρέπει να εκτελέσει τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ του Π.Ι. και σκιτσογράφων – φιλολόγων που ανέλαβαν με απευθείας ανάθεση, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Οδηγού Χρηματοδότησης του Π.Ι., τη σκιτσογράφηση και φιλολογική επιμέλεια των νέων βιβλίων για το Γυμνάσιο – Δημοτικό – Νηπιαγωγείο και του αντίστοιχου υποστηρικτικού υλικού, προκαλώντας δαπάνες που θα βαρύνουν τις οικείες συγχρηματοδοτούμενες από την Ευρωπαϊκή Ένωση Πράξεις.


ΝΣΚ/299/2006

Απευθείας αναθέσεις φιλοτέχνησης των εξώφυλλων των βιβλίων του Γυμνασίου έχουν νομίμως διενεργηθεί κατ' εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 83 του Ν.2362/1995 και της παρ. 3β του άρθρου 9 του Π.Δ. 346/1998 και επομένως ότι το Π.Ι. νομιμοποιείται να καταβάλει τις οφειλόμενες από τις υπογεγραμμένες συμβάσεις αμοιβές στους αναδόχους προκαλώντας δαπάνες που θα βαρύνουν τις σχετικές συγχρηματοδοτούμενες από την Ευρωπαϊκή Ένωση Πράξεις.


ΝΣΚ/332/2009

Σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου. Παροχή της προβλεπόμενης βεβαίωσης από την παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα έργα που μνημονεύονται στο υπ’ αριθμ. πρωτ. Γ148967/1.9.2009 έγγραφο του Εθνικού Τυπογραφείου και ανάγονται στην εκτύπωση 17 βιβλίων με εξειδικευμένη μέθοδο και στην τακτοποίηση του αρχείου των ετών 2008-2009 είναι δυνατό να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/202/2018

Επισκευή και συντήρηση πλωτών εγκαταστάσεων:..Με αυτά τα δεδομένα προέχων χαρακτήρας της συναφθείσας σύμβασης είναι αυτός των υπηρεσιών/εργασιών και δεν πρόκειται για σύμβαση έργου κατά τους ορισμούς του άρθρου 2 του ν. 4412/2016. Τούτο διότι οι ανατεθείσες εργασίες είναι απλές, δεν απαιτούν ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις και μεθόδους, το δε εξειδικευμένο προσωπικό (δύτης) που ανέλαβε τη διεκπεραίωσή τους δεν εφάρμοσε ειδική τεχνική μελέτη, η σύνταξη και εφαρμογή της οποίας απαιτείται πριν από την εκτέλεση δημόσιου έργου. Άλλωστε την ύπαρξη σύμβασης υπηρεσιών / εργασιών καταδεικνύει εν προκειμένω και η ύπαρξη μιας απλής τεχνικής περιγραφής των προς εκτέλεση εργασιών (πρβλ. Πρ. 56/2017 Ε΄ Κλιμ.). Συνακόλουθα, η … δεν υποχρεούνταν να τηρήσει τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 118 παρ. 5 του ν. 4412/2016 για τις απευθείας αναθέσεις των δημοσίων έργων.


ΕλΣυν.Κλ.7/190/2015

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑ.Ανάθεση:Μη νόμιμη η πληρωμή από Δήμο σε ιδιωτική εταιρεία του 1ου λογαριασμού του έργου «Αποκατάσταση ζημιών από τις θεομηνίες στην περιοχή ....», καθόσον μετά την έναρξη ισχύος του ν. 3852/2010 αρμόδιο όργανο για τις απευθείας αναθέσεις έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις είναι η Οικονομική Επιτροπή και όχι το Δημοτικό Συμβούλιο.(συγγνωστή πλάνη)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/264/2019

Εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης:..Με αυτά τα δεδομένα, νομίμως ο Δήμος ανέλαβε το κόστος της μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του εργοταξίου, καθόσον με την προγραμματική σύμβαση είχε σαφώς αναλάβει, ως φορέας υλοποίησης, την ανάθεση τέτοιου είδους μελετών σε ιδιώτες μελετητές, η δε «ανάθεση» από το φορέα υλοποίησης περιλαμβάνει και την πληρωμή του ανατεθέντος έργου από τον ίδιο. Περαιτέρω, εφόσον ο Δήμος ... ανέλαβε, μέσω προγραμματικής σύμβασης, από τη ... αναθέτοντα φορέα κατά την έννοια των άρθρων 224 παρ. 1 περ. α΄ και 230 του ν. 4412/2016 - την αρμοδιότητα υλοποίησης έργου στον τομέα του ύδατος εντός της διοικητικής της περιφέρειας, ενεργεί ο ίδιος ως αναθέτων φορέας κατά τις προαναφερθείσες διατάξεις ως προς την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου, αλλά και της - αμέσως εξυπηρετούσας το έργο - κυκλοφοριακής μελέτης σήμανσης του εργοταξίου. Ως εκ τούτου, ορθώς για την επίμαχη απευθείας ανάθεση εφαρμόσθηκε το άρθρο 328 του Βιβλίου II του ν. 4412/2016.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/287/2019

Εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης:..Με αυτά τα δεδομένα, νομίμως ο Δήμος ανέλαβε το κόστος της μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του εργοταξίου, καθόσον με την προγραμματική σύμβαση είχε σαφώς αναλάβει, ως φορέας υλοποίησης, την ανάθεση τέτοιου είδους μελετών σε ιδιώτες μελετητές και, κατ’ επέκταση, την υποχρέωση πληρωμής  του συμφωνηθέντος για τις μελέτες αυτές ανταλλάγματος. Περαιτέρω, εφόσον ο Δήμος ... ανέλαβε, μέσω προγραμματικής σύμβασης, από τη ... - αναθέτοντα φορέα κατά την έννοια των άρθρων 224 παρ. 1 περ. α΄ και 230 του ν.4412/2016 - την αρμοδιότητα υλοποίησης έργου στον τομέα του ύδατος εντός της διοικητικής της περιφέρειας, ενεργεί ο ίδιος ως αναθέτων φορέας κατά τις προαναφερθείσες διατάξεις ως προς την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου, αλλά και της - αμέσως εξυπηρετούσας το έργο - κυκλοφοριακής μελέτης σήμανσης του εργοταξίου. Ως εκ τούτου, ορθώς για την επίμαχη απευθείας ανάθεση εφαρμόσθηκε το άρθρο 328 του Βιβλίου II του ν. 4412/2016.Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/17/2018

Αμοιβή πολιτικού μηχανικού. (..) για την εκτέλεση του έργου «Έκτακτες εργασίες επισκευής δωμάτων για την αποφυγή διείσδυσης υδάτων».(..).Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, το Νοσοκομείο, προκειμένου να αναθέσει την εκτέλεση των ως άνω έκτακτων εργασιών υγρομόνωσης των κτηρίων του, ενδεικτικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 4.900 ευρώ, προσέφυγε σε διαδικασία ανάθεσης που φέρει όλα τα χαρακτηριστικά ενός συνοπτικού διαγωνισμού,...Ως εκ του λόγου δε αυτού, το Νοσοκομείο δεν όφειλε να ακολουθήσει τη διαδικασία που αναφέρεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 και αφορά αποκλειστικά σε απευθείας αναθέσεις συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, το δε ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)243/2014

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ : Μη νόμιμη καταβολή χρηματικού εντάλματος σε εταιρεία ως αμοιβή της για την εκτέλεση των εργασιών με τίτλο «Υποστηρικτικές εργασίες ενεργειακής μελέτης του έργου «…».. Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εκτέλεση των ανατεθεισών εργασιών, όπως αυτές περιγράφονται στην οικεία τεχνική έκθεση, σκοπό είχε την υποστήριξη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου για την υποβολή πλήρους ενεργειακής μελέτης του έργου «…….», στο πλαίσιο των εργασιών σύνταξης πλήρους φακέλου, προκειμένου το έργο να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2007 - 2013”.Με την δε από 9.5.2012 σύμβαση, οι συμβαλλόμενοι απέβλεψαν στην παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών από πρόσωπο με εξειδικευμένες γνώσεις, τις οποίες δεν διέθετε το προσωπικό της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου. Με βάση τα παραπάνω, οι ανωτέρω υπηρεσίες εντάσσονται εννοιολογικά στις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών του άρθρου 1 παρ. 2β΄ του ν. 3316/2005 και όχι στις λοιπές υπηρεσίες που διενεργούνται κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων περί προμηθειών. Ως εκ τούτου, για την ανάθεση των ανωτέρω υπηρεσιών έπρεπε να εφαρμοσθούν οι διατάξεις του ν. 3316/2005, οι οποίες, ως ειδικές, κατισχύουν, κατά ρητή πρόβλεψη του νόμου αυτού (άρθρο 46 παρ. 2 περ. ε΄ του ν.3316/2005) των γενικών διατάξεων του άρθρου 83 του ν. 2362/1995, ενώ θέτουν, όπως ήδη εκτέθηκε, αυστηρές προϋποθέσεις και όρους για την απευθείας ανάθεση υπηρεσιών (άρθρο 10 του ν. 3316/2005), οι οποίες δεν προκύπτει ότι συντρέχουν στην προκειμένη περίπτωση. Σύμφωνα, επομένως, με όσα έγιναν δεκτά στη σκ. III, της παρούσας πράξης μη νομίμως, ο Δήμος … προέβη στην ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης (απευθείας ανάθεσης), το γεγονός δε ότι η αξία τους ήταν κατώτερη των 15.000,00 ευρώ δεν νομιμοποιεί την απευθείας ανάθεσή τους, δεδομένου ότι, ακόμα και στην περίπτωση αυτή, απαιτείται η συνδρομή λόγων κατεπείγοντος για την προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, που εν προκειμένω ούτε επικαλέστηκε ο Δήμος ούτε προκύπτει ότι συνέτρεχαν, αλλά και η τήρηση των λοιπών όρων που θέτουν οι διατάξεις του άρθρου 10 παρ. 2 περ. στ΄, 4 και 5 του ν. 3316/2005 (υποβολή προσφορών εκ μέρους τριών τουλάχιστον υποψηφίων αναδόχων, προηγούμενη γνωμοδότηση του αρμοδίου Τεχνικού Συμβουλίου, αναγγελία στην ιστοσελίδα του Τ.Ε.Ε.). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη, δεν είναι νόμιμη