ΝΣΚ/38/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσιοι υπάλληλοι. Δυνητική αργία. Αυτοδίκαιη επαναφορά.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Δελλαπόρτας, Νομικός Σύμβουλος Για την αυτοδίκαιη επαναφορά του υπαλλήλου στην υπηρεσία, κατά το άρθρο 104 παρ.5 του Ν.2683/1999, προϋποτίθεται τελεσίδικη ποινική ή πειθαρχική απόφαση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/308/2015
Δημόσιοι υπάλληλοι – Αυτοδίκαιη αργία – Αποδοχές αργίας – Πειθαρχική παραγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την παραπομπή του άρθρου 105 παρ.2 εδ.β’ του ν. 3528/2007 (όπως ίσχυσε μετά το ν. 4057/2012), ως τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 103, νοείται η περίπτωση γ’ της νέας παραγράφου 1 του άρθρου 103 (μετά το ν. 4093/2012 και την από 9-11-2012 Π.Ν.Π.). Αν ο υπάλληλος είχε τεθεί σε αργία κατά την εν λόγω περίπτωση γ’, το πειθαρχικό συμβούλιο μπορεί να εξετάσει το ζήτημα της απόδοσης των παρακρατηθεισών αποδοχών μόνο μετά την τελεσίδικη δικαστική αθώωση αυτού. (πλειοψ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/297/2014
Δημόσιοι Υπάλληλοι - Μέλος του Κεντρικού Οργάνου Ελέγχου (Κ.Ο.Ε.) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας - Πειθαρχική δίωξη υπαλλήλου λόγω παράβασης της υποχρέωσης για δήλωση περιουσιακής κατάστασης – Αυτοδίκαιη ή δυνητική αργία, λαμβανομένου επιπλέον υπόψη ότι η ποινική υπόθεση έχει τεθεί στο αρχείο από την Εισαγγελία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Το Κεντρικό Όργανο Ελέγχου του Υπουργείου Ανάπτυξης αποτελεί συλλογικό διοικητικό όργανο κατά την έννοια του άρθρου 15 του ν.4210/2013, το οποίο συγκροτείται και λειτουργεί σύμφωνα με τις ειδικές ρυθμίσεις της υπ’ αριθμ. 502/2007 (Β΄2274) απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της διάταξης της παραγράφου 17 του άρθρου 7 του ν. 3299/2004 (Α΄ 261) και συμπληρωματικώς μόνο, αν απαιτηθεί, σύμφωνα με τις γενικές ρυθμίσεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. (ομοφ.) β) Η πειθαρχική δίωξη υπαλλήλου για τα αδικήματα της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή τους ειδικούς ποινικούς νόμους και της αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς, λόγω παράβασης της υποχρέωσής του να υποβάλει δήλωση περιουσιακής κατάστασης, η οποία απέρρεε από την ιδιότητά του ως μέλους του Κ.Ο.Ε. του Υπουργείου Ανάπτυξης, καθιστά εφαρμοστέες τις περί δυνητικής αργίας προπαρατεθείσες διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα, καθόσον εμπίπτει στην περίπτωση δ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 104 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αυτό ισχύει. (πλειοψ.) γ) Το γεγονός ότι η συναφής ποινική υπόθεση της ανωτέρω υπαλλήλου, κατά της οποίας έχει ασκηθεί για τα ως άνω αδικήματα πειθαρχική δίωξη, έχει τεθεί από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών στο αρχείο, δεν επηρεάζει τη θέση αυτής σε αργία, καθόσον η πειθαρχική διαδικασία είναι αυτοτελής και ανεξάρτητη της ποινικής και το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο οφείλει να επιληφθεί της εν λόγω υπόθεσης και να εκδώσει επ’ αυτής απόφαση, ανεξαρτήτως του ότι η συναφής ποινική υπόθεση έχει τεθεί στο αρχείο. (ομοφ.)
ΝΣΚ/20/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Αρμοδιότητα άσκησης πειθαρχικής δίωξης κατά μονίμου υπαλλήλου της Ν.Α. Κορινθίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Κ.Χαραλαμπίδης, Πάρεδρος Δημόσιος υπάλληλος, υπηρετών σε Νομαρχία, ο οποίος μετά την ίδρυση και λειτουργία της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, δεν συμπεριελήφθη στην προβλεπόμενη από το άρθρο 115 παρ.6 του Π.Δ.30/96 διαπιστωτική πράξη του (αιρετού) Νομάρχη, υπάγεται στην πειθαρχική δικαιοδοσία του αρμοδίου Υπουργού.
ΝΣΚ/255/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Θέση σε αυτοδίκαιη αργία υπαλλήλων του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν τίθενται σε αυτοδίκαιη αργία υπάλληλοι του Δημοσίου σε βάρος των οποίων διατάχθηκε προσωρινή κράτηση και εκδόθηκε ένταλμα συλλήψεως, το οποίο ουδέποτε εκτελέσθηκε.
ΝΣΚ/312/2002
Δημόσιοι υπάλληλοι. Πειθαρχική ποινή. Αποδοχές. Επιστροφή παρακρατηθεισών αποδοχών υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στην περίπτωση της αυτοδίκαιης θέσης σε αργία υπαλλήλου, στον οποίο έχει επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσης, με απόφαση η οποία μεταγενέστερα ακυρώθηκε για οποιοδήποτε λόγο, θα πρέπει να θεωρηθεί ότι με την αυτοδίκαιη επιστροφή αυτού στην υπηρεσία δικαιούται και της επιστροφής των αποδοχών που του παρακρατήθηκαν χωρίς την οποιαδήποτε παρεμβολή του υπηρεσιακού συμβουλίου.
ΝΣΚ/44/2021
Προσμέτρηση ή μη χρονικού διαστήματος, κατά το οποίο δημόσιος υπάλληλος είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία, στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη, κατόπιν μεταγενέστερης απαλλαγής του από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Δυνατότητα επιστροφής παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας και προσδιορισμός αυτών.(...)Μετά την απαλλαγή δημοσίου υπαλλήλου από κάθε πειθαρχική του ευθύνη, με νεώτερη, ληφθείσα μετά από επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου, η Διοίκηση οφείλει να προσμετρήσει το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο αυτός είχε τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική του εξέλιξη και να του επιστρέψει ατόκως τις αποδοχές που παρακρατήθηκαν κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, χωρίς την παρεμβολή υπηρεσιακού/πειθαρχικού συμβουλίου. Στις αποδοχές αυτές δεν δύναται να περιλαμβάνονται αποδοχές που συνδέονται με την ενεργό άσκηση των καθηκόντων του υπαλλήλου (ομόφωνα). Οι ως άνω επιστρεπτέες στον υπάλληλο αποδοχές αφορούν όλο το χρονικό διάστημα που αυτός τελούσε σε αργία και όχι την τελευταία μόνο διετία αυτού (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/85/2013
Ιατροί σε αυτοδίκαιη αργία – Πειθαρχική ποινή οριστικής παύσης –Μεταρρύθμιση της ποινής με δικαστική απόφαση του ΣτΕ σε πειθαρχική ποινή προσωρινής παύσης δύο ετών – Επάνοδος στην υπηρεσία – Επιστροφή ή μη των παρακρατηθεισών αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην περίπτωση της αυτοδίκαιης θέσης ιατρού σε αργία, στον οποίο αρχικώς επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της οριστικής παύσης, ποινή η οποία στη συνέχεια μεταρρυθμίστηκε με δικαστική απόφαση του ΣτΕ σε πειθαρχική ποινή προσωρινής παύσης δύο ετών, η έκτιση της τελικώς καταγνωσθείσας ποινής θα έχει αφετηρία τη δημοσίευση της αποφάσεως. Μετά την έκτιση αυτής της ποινής ο ιατρός θα επανέλθει αυτοδικαίως στην υπηρεσία του. Το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο είναι εκείνο που θα αποφασίσει ειδικώς και αιτιολογημένως, ως αρμόδιο όργανο, για την επιστροφή ή μη των παρακρατηθεισών αποδοχών στον ιατρό κατά τη χρονική διάρκεια της τελικώς ακυρωθείσης αργίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/366/2007
Δημόσιοι υπάλληλοι. Άρση συνεπειών ποινικής καταδίκης. Χάρη. Επαναφορά στην υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ρύθμιση της διατάξεως της παρ.2 του άρθρου 115 του Ν 2683/1999 δεν καταλαμβάνει την παρούσα υπόθεση, διότι πριν από το χρόνο ενάρξεως της ισχύος της, είχε ήδη επέλθει η λύση της υπαλληλικής σχέσεως του υπαλλήλου δι’ απολύσεως αυτού από την υπηρεσία, λόγω της επιβολής εις βάρος του της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως. Συνεπώς δεν είναι δυνατή η επαναφορά του στην υπηρεσία μετά την απονομή σ’ αυτόν χάριτος κατ’ άρθρο 47 του Συντάγματος.
ΝΣΚ/370/2007
Αναστολή εκτελέσεως πειθαρχικής ποινής προσωρινής παύσεως. Επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου τεθέντος σε δυνητική αργία, μετά την ακύρωση της σχετικής πράξεως του αρμοδίου οργάνου με δικαστική απόφαση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αναστολή εκτελέσεως πειθαρχικής αποφάσεως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η οποία (αναστολή) επήλθε, κατ’ άρθρο 142 του Ν 2683/1999, συνεπεία ασκήσεως κατ’ αυτής, ενώπιον του δευτεροβαθμίου πειθαρχικού συμβουλίου, ενστάσεως υπό τιμωρηθείσης με την ποινή της προσωρινής παύσεως μόνιμης πολιτικής υπαλλήλου, εξακολουθεί να ισχύει και μετά τις διατάξεις του άρθρου 141 του Ν 3528/2007. Ενόψει των ανωτέρω, η ίδια μόνιμη πολιτική υπάλληλος θα επανέλθει μεν στην υπηρεσία, αλλ’ όχι ως προϊσταμένη Διευθύνσεως, δεδομένου ότι ενόσω κατείχε το βαθμό της Διευθύντριας, είχε τεθεί και σε δυνητική αργία με πράξη του αρμοδίου οργάνου κατά τη διάρκεια της οποίας και πριν από τη δημοσίευση της αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου, με την οποία ακυρώθηκε η πράξη θέσεώς της σε αργία, λόγω κακής συνθέσεως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, έλαβε χώρα κατάργηση του βαθμού του Διευθυντή και έγιναν κρίσεις για την επιλογή προϊσταμένων Διευθύνσεως και Τμημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της Διευθύνσεως της οποίας προΐστατο πριν τεθεί σε αργία, χωρίς η ίδια να συμπεριληφθεί στον κύκλο των εχόντων τα τυπικά για την επιλογή σε θέση προϊσταμένου Διευθύνσεως ή Τμήματος προσόντα και ως εκ τούτου δεν επελέγη, αλλ’ ούτε αμφισβήτησε δικαστικώς τις γενόμενες επιλογές και τοποθετήσεις. Περαιτέρω, με δεδομένο ότι με τη δικαστική απόφαση ακυρώθηκε η πράξη θέσεώς της σε αργία, λόγω κακής συνθέσεως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, δηλαδή για τυπικό λόγο, η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς την ακυρωτική δικαστική απόφαση, μπορεί να προβεί σε νέα κρίση για τη θέση της ή μη σε δυνητική αργία, χωρίς την εμφιλοχωρήσασα πλημμέλεια και, εφόσον αποφασισθεί η θέση της σε δυνητική αργία, μπορεί να προσδώσει στην πράξη της αναδρομική ισχύ, ανατρέχουσα στο χρόνο της ακυρωθείσης. Οι μετά την έκδοση της αποφάσεως του Υπηρεσιακού Συμβουλίου περαιτέρω ενέργειες της Διοικήσεως συναρτώνται προς το περιεχόμενο της εν λόγω αποφάσεως.
ΝΣΚ/272/2017
Αποδοχές αργίας πολιτικού προσωπικού Ε.Υ.Π.. Υπάλληλοι της Ε.Υ.Π. που τελούσαν σε αργία (δυνητική και αυτοδίκαιη), κατά την 1.1.2017, που αποτελεί τον χρόνο έναρξης ισχύος - για το πολιτικό προσωπικό της Ε.Υ.Π.- της παραγράφου 4 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015, έπρεπε να λαμβάνουν, από την ημερομηνία αυτή (1.1.2017), και σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, το ήμισυ των αποδοχών τους, πλην αυτών που συνδέονται με την ενεργό άσκηση των καθηκόντων τους (ομόφ.).