ΝΣΚ/382/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας εκποίησης αυθαιρέτως κατεχόμενης δημοτικής έκτασης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 32 του ΝΔ 3958/1959, 13 του Ν 127/1975 και 28 παρ.1 του Ν 1080/1980.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πέραν του ανισχύρου και ανεφαρμόστου των κρισίμων διατάξεων ως αντιθέτων προς το Σύνταγμα, τούτο ερείδεται και επί εσφαλμένης προϋποθέσεως, διότι η με αριθμό III/1970 απόφαση της Επιτροπής Απαλλοτριώσεων Περιφερείας Μαργαριτίου εξεδόθη, καθ’ ό μέρος αφορά τον Α.Μ., κατόπιν της από 15-1-1969 αίτησης αυτού που υπεβλήθη στην ως άνω Επιτροπή σύμφωνα με το άρθρο 12 του ΑΝ 1832/1951 και όχι στην αρμόδια Κοινότητα Μαζαρακιάς, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ΝΔ 3958/1959. Συνεπώς, η ως άνω γνωμοδότηση δεν παρήγαγε έννομα αποτελέσματα, εφόσον δεν είχε προηγηθεί όχληση προς την Επιτροπή Απαλλοτριώσεων εκ μέρους της ως άνω Κοινότητας και, κατά τούτο, δεν νομιμοποιείται ο οικείος Ο.Τ.Α. προς λήψη σχετικής, θετικής ή αρνητικής, απόφασης για την εκποίηση ή μη του αυθαιρέτως κατεχομένου ακινήτου, καθόσον προς τούτο θα έπρεπε να ακολουθηθεί εξ αρχής η προβλεπόμενη από τις κρίσιμες διατάξεις διαδικασία. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/233/2004
Έναρξη και χρόνος παραγραφής αξιώσεων για επιστροφή Ε.Φ.Κ., βάσει των διατάξεων του άρθρου 1 του Ν 2861/1954 και του άρθρου 5 του ΝΔ 4002/1959.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αξιώσεις των υπό εκκαθάριση επιχειρήσεων "Α" και "Β" Α.Ε. για επιστροφή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που αναλογεί σε καύσιμες ύλες, που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή εξαχθέντων προϊόντων τους, κατά το 1986, βάσει των διατάξεων του άρθρου 1 του Ν 2861/1954 και του άρθρου 5 του ΝΔ 4002/1959, οι οποίες έχουν ήδη εισπράξει προκαταβολικά το 80% των επιστρεπτέων ποσών, έχουν υποπέσει σε πενταετή παραγραφή, που άρχισε από το τέλος του οικονομικού έτους εντός του οποίου έγιναν οι εξαγωγές. (Διακοπή παραγραφής, αναστολή παραγραφής, καταχρηστική προβολή παραγραφής, αντίθεση προς τα χρηστά ήθη και δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των πολιτών προς τη Διοίκηση).
ΝΣΚ/240/2010
Μισθολογική κατάταξη νομικών συνεργατών (δικηγόρων) που υπηρετούν στο Υπουργείο Εσωτερικών με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι δικηγόροι οι οποίοι έχουν προσληφθεί ως νομικοί συνεργάτες σύμφωνα με το ΝΔ 3980/1959, συνδέονται με το Δημόσιο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και κατά το ενιαίο δημοσιοϋπαλληλικό μισθολόγιο θα καταταχθούν σε μισθολογικό κλιμάκιο, ανάλογα με το χρόνο υπηρεσίας τους στο Δημόσιο.
ΝΣΚ/55/2010
Το ζήτημα ανάκλησης αποφάσεων της γνωμοδοτικής επιτροπής του άρθρου 4 του ΝΔ 181/1974, όπως νυν ισχύει, μετά από πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επανάκριση των υποθέσεων μπορεί να χωρήσει από τη γνωμοδοτική επιτροπή του άρθρου 4 του ΝΔ 181/1974, όπως νυν ισχύει, με βάση όσα διαπιστώθηκαν στο πόρισμα του ΣΕΥΥΠ, και εφόσον, σε περίπτωση αρνητικής σύμφωνης γνώμης ή όταν μετά από θετική γνώμη, εκδόθηκε αρνητική σύμφωνη γνώμη και σε περίπτωση που έχουν εκδοθεί άδειες σκοπιμότητας κατά τις ως άνω διατάξεις, τηρηθούν οι κανόνες ανάκλησης διοικητικών πράξεων.
Γ5α/Γ.Π.οικ.68023/2023
Τροποποίηση του άρθρου 1α της υπό στοιχεία Γ5α/Γ.Π.οικ.64845/29-08-2018 απόφασης «Ονομασία, περιεχόμενο και προϋποθέσεις απόκτησης τίτλου ιατρικής εξειδίκευσης από ιατρούς που κατέχουν τίτλο ιατρικής ειδικότητας» (Β’ 3958) ως προς την εξειδίκευση της Επείγουσας Ιατρικής.
ΕΑΔΗΣΥ/357/2024
Με την προδικαστική προσφυγή, ως εξετάζεται στο πλαίσιο της ως άνω συμμόρφωσης, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης ,κατά το σκέλος που, ως προς το Τμήμα με α/α 32 του διαγωνισμού, κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος.
ΝΣΚ/193/2011
Συμμόρφωση Διοικήσεως προς δικαστική απόφαση – Ακύρωση απόφασης Ανωτάτου Στρατιωτικού Συμβουλίου – Επαναφορά αποστρατευμένου υπαξιωματικού λόγω σωματικής ανικανότητας στην ενεργό υπηρεσία – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ενόψει του δοθέντος ιστορικού, η Διοίκηση, μετά την πλήρη συμμόρφωσή της προς την υπ’ αριθμ. 1152/2010 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης έχει την δυνατότητα να επαναφέρει τον Α.Ρ. στην ενεργό υπηρεσία από κάποιο χρονικό σημείο και μετά την 11-8-2005 ως ικανό, όμως για ελαφρά υπηρεσία (αφού η υπ’ αριθμ. 455 Α΄/6-4-2005 Γνωμάτευση της Α.Σ.Υ.Ε. είχε καταστεί αμετάκλητη), αφού θα έχει διαπιστώσει ότι συντρέχουν στο πρόσωπό του όλες οι προς τούτο νόμιμες προϋποθέσεις και ιδίως εκείνη του άρθρου 11 του ΝΔ 445/1974 τηρούσα οπωσδήποτε την διάταξη του άρθρου 11 του ΝΔ 445/1974. (ομοφ.)
ΝΣΚ/415/2003
Εποπτεία Ταμείου Αλληλοβοηθείας Προσωπικού Γενικής Τράπεζας. Έλεγχος διαχείρισης διαθεσίμων του Ταμείου αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Το ως άνω Ταμείο υπάγεται στην εποπτεία του Υπουργού Εργασίας και Κοιν. Ασφαλίσεων, ως φορέας ασφαλίσεως (κατ’ άρθρο 2 παρ.2 του Ν 2084/92 σε συνδυασμό με το άρθρο 36 παρ.7 του ΝΔ 1/1968 και ΠΔ 372/1996). 2) Δεν προβλέπεται από ρητή διάταξη νόμου έλεγχος της διαχειρίσεως των διαθεσίμων του Ταμείου από τον εποπτεύοντα Υπουργό. Τοιούτος έλεγχος της αποφάσεως του Δ.Σ. του Ταμείου αυτού, έχοντος σωματειακή οργάνωση, διενεργείται, σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του, από 5μελή Εξελεγκτική Επιτροπή.
ΝΣΚ/297/2015
α) Δημιουργία ή μη κωλύματος για τη θέση πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης σε πολεμική (μόνιμη) διαθεσιμότητα ή υπηρεσία γραφείου, κατά τα προβλεπόμενα στις παρ.17 και 18 του άρθρου 15 του ν. 3938/2011, ενόψει του γεγονότος ότι η θητεία του είναι πενταετής. β) Αρμόδια υγειονομική επιτροπή για την εφαρμογή των ίδιων, ως άνω, διατάξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν δημιουργείται κώλυμα για τη θέση πυροσβέστη πενταετούς υποχρέωσης σε υπηρεσία γραφείου και, αν κριθεί αρμοδίως ότι δεν έχει την ικανότητα προς τούτο, τη θέση του σε πολεμική (μόνιμη) διαθεσιμότητα, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 17 και 18 του άρθρου 15 του ν. 3938/2011, από το γεγονός ότι η θητεία των υπαλλήλων αυτών περιορίζεται χρονικά στα πέντε έτη, δυναμένη να παραταθεί ή να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα υπό προϋποθέσεις, και β) ως οικεία υγειονομική επιτροπή για την εφαρμογή των διαλαμβανομένων στις ίδιες, ως άνω, διατάξεις, νοείται αυτή του Πυροσβεστικού Σώματος (Α.Υ.Ε.Π.Σ.). (ομοφ.)
ΝΣΚ/117/2002
Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Εννοια αυτών κατ άρθρο 12 ΝΔ 1297/72.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι διατάξεις του Ν 2160/93 (ΦΕΚ 118 Α ) περί τουριστικών επιχειρήσεων δεν είναι αναγκαίως προσδιοριστικές για την ερμηνεία της κρισίμου διατάξεως του ΝΔ 1297/72, καθόσον εθεσπίσθησαν για τους σκοπούς της περί τουρισμού νομοθεσίας και επομένως εναπόκειται στη διοίκηση να κρίνει κατά πόσον στη συγκεκριμένη περίπτωση, η δεδομένη τουριστική επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της κατά τον άνω αναπτυξιακό νόμο ξενοδοχειακής επιχειρήσεως. Περαιτέρω ως ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κατά την έννοια του άρθρου 12 του ΝΔ 1297/72 και ενόψει του αναπτυξιακού σκοπού στον οποίον απέβλεψε ο νομοθέτης της άνω διατάξεως, νοούνται οι οργανωμένες επιχειρήσεις κεφαλαίου και εργασίας οι σκοπούσες την παροχή καταλύματος στο ευρύ κοινό μετά ή άνευ παροχής προσθέτων υπηρεσιών ανεξαρτήτως της ειδικότερης ονομασίας των (Hotel, motel κλπ). β) Οι λατομικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις στο μέτρο που το αντικείμενο των εργασιών τους δεν αφορά αμέσως και κατά κύριο λόγο στην κατασκευή και εκμετάλλευση ακινήτων, υπό την έννοια της κτισμένης (οικοδομημένης) επιφάνειάς τους, ως προς τα οποία και μόνο (αντικείμενα) ισχύει η εξαίρεση των αντιστοίχων επιχειρήσεων από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Ν 1297/72, υπάγονται στις ευνοϊκές ρυθμίσεις του.
ΕΣ/ΤΜ.6/129/2020
Ανάθεση μελέτης για την ανέγερση δημοτικού σχολείου...ζητείται η ανάκληση της 764/2019 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,Όπως ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη, η συγκρότηση της Επιτροπής του Διαγωνισμού, με την 1368/22.8.2018 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του αιτούντος, πάσχει. Και τούτο, διότι, ενώ αυτή έπρεπε, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 221 παρ. 9 του ν. 4412/2016, να συγκροτηθεί από πρόσωπα, που έχουν εμπειρία και τυπικά προσόντα (πτυχίο) σχετικά με το αντικείμενο της υπό ανάθεση μελέτης, το οποίο αφορά σε κτιριακό έργο (ανέγερση ειδικού σχολείου), αντ΄αυτού ορίσθηκε ως μέλος αυτής υπάλληλος κλάδου ΠΕ Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, η οποία, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, αλλά και σύμφωνα με όσα ανέφερε η ίδια στην αίτηση εξαίρεσής της από την Επιτροπή, δεν διέθετε ούτε τα τυπικά ούτε τα ουσιαστικά προσόντα για τη συμμετοχή σε Επιτροπή Διαγωνισμού για την ανάθεση κτιριακής μελέτης και, συνεπώς, δεν ήταν σε θέση να συνεισφέρει ουσιαστικά στην εκφορά από την Επιτροπή Διαγωνισμού αξιολογικών κρίσεων επί των τεχνικών στοιχείων των προσφορών των διαγωνιζόμενων μελετητών. Το γεγονός δε ότι ο αιτών απευθύνθηκε στη Γενική Γραμματεία Υποδομών – Μη.Μ.Ε.Δ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θέτοντας υπόψιν της την υποβληθείσα αίτηση εξαίρεσης της ως άνω υπαλλήλου από την Επιτροπή Διαγωνισμού, δεν δύναται να θεραπεύσει την ως άνω πλημμέλεια, η οποία, κατά τα ορθώς κριθέντα, παρίσταται ουσιώδης. Και τούτο, διότι η εν λόγω Επιτροπή, η οποία διενήργησε τον επίμαχο διαγωνισμό, εξέφερε κρίσεις με ουσιώδεις ως προς την εξέλιξη αυτού συνέπειες, αφού προέβη σε τεχνική αξιολόγηση και βαθμολόγηση των υποβληθεισών τεχνικών προσφορών. (...)Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί και να μην ανακληθεί η 764/2019 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.