ΝΣΚ/6/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Θεώρηση Προγραμμάτων Εργασίας αποσπασμένων μισθωτών της ΔΕΗ σε Υπουργείο από την αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Η. Ψώνης, Πάρεδρος Οι διατυπώσεις των άρθρων 4 και 5 του ΝΔ 515/70 εφαρμόζονται κατ αρχήν αδιακρίτως όχι μόνον στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στον δημόσιο και εφόσον απασχολείται σ αυτόν προσωπικό που συνδέεται μετά του Δημοσίου ή των ΝΠΔΔ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Κατ ακολουθία και τα συντασσόμενα προγράμματα εργασίας τριπλής βάρδιας του άρθρου 4 παρ.4 ΝΔ 515/70 ήδη του άρθρου 16 παρ.6 Ν 2874/2000 πρέπει προηγουμένως να θεωρούνται από την αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας διότι μόνον έτσι εξασφαλίζεται η εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας περί χρονικών ορίων. Το γεγονός δε ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι της ΔΕΗ είναι αποσπασμένοι στο Υπουργείο Ανάπτυξης δεν μπορεί να δικαιολογήσει την μη εφαρμογή των ως άνω διατάξεων καθόσον το Υπουργείο εκτελεί χρέη εργοδότη ως προς την σύνταξη των προγραμμάτων εργασίας τριπλής βάρδιας και υπόκειται και αυτό στις ως άνω διατυπώσεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/502/2008
Ασφάλιση ιατρών εργασίας που απασχολούνται στην ΔΕΗ Α.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ.3 του Ν 3232/2004, όλοι οι ιατροί εργασίας που απασχολούνται στην ΔΕΗ Α.Ε. με σχέση έμμισθης εργασίας, ανεξαρτήτως του χρόνου ασφάλισής τους, υπάγονται υποχρεωτικώς στην ασφάλιση του ΤΣΑΥ και καταβάλλουν προς το Ταμείο αυτό τις εισφορές των ελευθέρως ασκούντων το επάγγελμα υγειονομικών. β) Οι παλαιοί μέχρι την 31-12-1992 ιατροί εργασίας, οι οποίοι ήταν ασφαλισμένοι στον ΟΑΠ - ΔΕΗ, μεταφέρονται αυτοδικαίως στο ΤΣΑΥ, διακοπτομένης της ασφαλίσεώς τους στον ΟΑΠ - ΔΕΗ, στον οποίο μπορούν να ασφαλισθούν μόνον προαιρετικώς και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 παρ.2 εδ.3 και 4 του Ν 2084/1992, καταβάλλοντας το σύνολο των εισφορών τους. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/112/1997
112/1997 - Δημοσίου Ιδιωτικό Προσωπικό. Αποχώρηση. Σύνταξη γήρατος. Αποζημίωση. Θέματα : ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ,ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ,ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ,ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΗΡΑΤΟΣ,ΤΑΜΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ,ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ,ΕΦΑΠΑΞ, Διατάξεις : Ν 993/1979Α49Π4 Ν 1539/1985Α16 ΠΔ 410/1988Α55Π4 ΠΔ 410/1988Α55Π7 ΝΔ 3736/1957Α1 ΝΔ 3736/1957Α2 ΝΔ 3736/1957Α3 ΝΔ 3736/1957Α4 ΝΔ 3736/1957Α18 ΝΔ 3737/1957Α1 ΝΔ 3737/1957Α2 ΝΔ 3737/1957Α3 ΝΔ 3737/1957Α4 ΝΔ 3737/1957Α18 α) Το συνδεόμενο μετά του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό του Υ.Ε.Ν., το οποίο υπάγεται στην ασφάλιση του Ν.Α.Τ. ως οργανισμού κυρίας ασφαλίσεως για τη χορήγηση συντάξεως γήρατος, όταν αποχωρεί από την υπηρεσία και έχει συμπληρώσει τις προϋποθέσεις για τη λήψη πλήρους συντάξεως γήρατος δικαιούται της προβλεπομένης στο άρθρο 55 παρ.4 εδ.α του π.δ.410/1988 (=άρθρο 49 παρ.4 εδ.α του ν.993/1979) αποζημιώσεως. β) Η τυχόν, όμως, ασφάλιση του προσωπικού αυτού στο Τ.Π.Α.Ε.Ν. ή Τ.Π.Κ.Π.Ε.Ν. για τη χορήγηση εφάπαξ χρηματικής παροχής (βοηθήματος) δεν είναι επικουρική για την εφαρμογή της ανωτέρω διατάξεως και η απόληψη της παροχής αυτής ή η συμπλήρωση των προϋποθέσεων απολήψεώς της, αφενός μεν δεν αναιρεί το δικαίωμα λήψεως της αποζημιώσεως αποχωρήσεως, αφετέρου δε δεν συνιστά συνδρομή περιπτώσεως περαιτέρω μειώσεως της αποζημιώσεως σε ποσοστό 40%. Αντιθέτως, η τυχόν ασφάλιση του εν λόγω προσωπικού στον Κ.Ε.Α.Ν. (ή σε άλλο φορέα επικουρικής ασφαλίσεως) και η συμπλήρωση των προϋποθέσεων για τη λήψη επικουρικής συντάξεως από αυτόν συνεπάγεται τη μείωση της οφειλομένης αποζημιώσεως αποχωρήσεως σε ποσοστό 40%.
ΝΣΚ/429/1996
Ακίνητα ανταλλάξιμα. Διάθεση προς εκπλήρωση κοινωνικού σκοπού.Μετά την σιωπηρή κατάργηση του άρθρου 13 του Ν.357/76 και την επαναφορά σε ισχύ του ειδικού νομικού καθεστώτος περί ανταλλαξίμων κτημάτων είναι νόμιμη κατ άρθρο 4 παρ.4 ΝΔ 547/70 η διάθεση ανταλλαξίμων κτημάτων στον Αλληλοασφαλιστικό Συνεταιρισμό ιδιοκτητών αυτοκινήτων Δ.Χ. Βορείου Ελλάδος και Θεσσαλίας (Συν.Π.Ε.) προς εκπλήρωση κοινωνικού σκοπού, δηλαδή την ανέγερση του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων θεσσαλονίκης (πλειοψ.).
ΝΣΚ/23/2018
Μισθολογική και βαθμολογική κατάταξη των με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ. υπαλλήλων της τέως ΤΕΟ Α.Ε., που επανήλθαν, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 14 και 17 του ν 4325/2015, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είναι νόμιμη η μισθολογική και βαθμολογική κατάταξη των επανελθόντων στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπαλλήλων της εταιρείας ΤΕΟ Α.Ε. χωρίς την προσμέτρηση του χρόνου απασχόλησής τους, που διανύθηκε στον ιδιωτικό τομέα πριν από την πρόσληψή τους στην εταιρεία.
ΝΣΚ/240/2010
Μισθολογική κατάταξη νομικών συνεργατών (δικηγόρων) που υπηρετούν στο Υπουργείο Εσωτερικών με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι δικηγόροι οι οποίοι έχουν προσληφθεί ως νομικοί συνεργάτες σύμφωνα με το ΝΔ 3980/1959, συνδέονται με το Δημόσιο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και κατά το ενιαίο δημοσιοϋπαλληλικό μισθολόγιο θα καταταχθούν σε μισθολογικό κλιμάκιο, ανάλογα με το χρόνο υπηρεσίας τους στο Δημόσιο.
ΝΣΚ/334/2016
Διαπίστωση, εκ μέρους της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της παράβασης από ιδιωτικό ΚΤΕΟ της περίπτωσης (i) της παραγράφου 4 του άρθρου 5 της υπ΄ αριθμ. 3326/212/2015 Κ.Υ.Α.. – Προϋποθέσεις.(...)Για την επιβολή των κυρώσεων της περίπτωσης (i) της παραγράφου 4 του άρθρου 5 της υπ΄ αριθμ. 3326/212/2015 απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αρκεί η διαπίστωση, από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ότι δεν έχει αποσταλεί προς το Υπουργείο, αναιτιολόγητα, από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ, μέχρι τη 12η βραδινή της ημέρας διενέργειας του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, έστω και ένα μόνο από τα κατά νόμο απαιτούμενα δεδομένα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/59/2002
Η κατάταξη των προνομίων του άρθρου 10 του ΝΔ 400/1970, κατά την ασφαλιστική εκκαθάριση ανωνύμου ασφαλιστικής εταιρείας, εν σχέσει με τα προνόμια του άρθρου 975 Κ.Πολ.Δικ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μετά από την προνομιακή ικανοποίηση των απαιτήσεων κατά τα άρθρα 10 παρ.1 και 12α και 8 του ΝΔ 400/1970, μπορεί στο τυχόν απομένον υπόλοιπο να εφαρμοστούν αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 975 Κ.Πολ.Δικ. β) Το καταληκτικό χρονικό όριο των απαιτήσεων των εργαζομένων του άρθρου 10 του ΝΔ 400/70, ταυτίζεται με την κοινοποίηση σχετικής εγγράφου καταγγελίας εκ μέρους του εκκαθαριστή ή του επόπτη εκκαθάρισης, το δε χρονικό όριο, εντός του οποίου θα πρέπει να έχουν γεννηθεί οι ανωτέρω απαιτήσεις, εξικνείται μέχρι δύο (2) έτη πριν από τον χρόνο της αναγγελίας. Οι απαιτήσεις αποζημιώσεως των ως άνω εργαζομένων, λόγω καταγγελίας της σχέσης εργασίας τους, απολαύουν του προνομίου της διάταξης του άρθρου 10 παρ.1 του ΝΔ 400/1970, ανεξάρτητα από τον χρόνο που προέκυψαν. γ) Οι απαιτήσεις των δικηγόρων της παρ.3 του άρθρου 975 Κ.Πολ.Δικ., που εφαρμόζεται αναλογικά στο τυχόν απομένον υπόλοιπο, μετά την προνομιακή ικανοποίηση των απαιτήσεων σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διατάξεις του ΝΔ 400/70, προηγούνται άλλων απαιτήσεων με γενικό προνόμιο και των απαιτήσεων των εγχειρογράφων δανειστών. δ) Με την διάταξη της παρ.16 του άρθρου 6 του Ν 2479/1997 υπήχθησαν στην προνομιακή τάξη της παρ.3 του άρθρου 975 Κ.Πολ.Δικ. οι απαιτήσεις από αμοιβές, έξοδα και αποζημιώσεις των δικηγόρων, είτε αμείβονται κατά υπόθεση είτε με πάγια περιοδική αμοιβή, ενώ για τους έμμισθους δικηγόρους υπήχθησαν και οι απαιτήσεις για αποζημίωση λόγω λύσης της σύμβασης έμμισθης εντολής.
ΕΣ/Τ1/164/2007
Προσωπικό Ι.Δ.-Υπερωρίες.Εφόσον εκδίδεται η προβλεπόμενη από το άρθρο 16 του ν. 3205/2003 απόφαση του αρμόδιου Υπουργού για την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης, δεν απαιτείται παράλληλα, για το επί σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικό του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., η έκδοση και εγκριτικής απόφασης για την υπερωριακή απασχόληση από το Υπουργείο Εργασίας ή τη Διεύθυνση Επιθεωρήσεως Εργασίας της οικείας Νομαρχίας ή το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 515/1970 (ΦΕΚ Α΄ 95), όπως αυτό συμπληρώθηκε με το ν.δ.264/1973(ΦΕΚΑ΄342) και το ν. 435/1976 (ΦΕΚ Α΄ 251), δεδομένου ότι στην έκδοση της προβλεπόμενης από το άρθρο 21 του ν. 3205/2003 και 19 παρ. 2 του ν. 1876/1990 κοινής υπουργικής απόφασης έχει ήδη συμπράξει και ο Υπουργός Εργασίας (βλ. Πρακτικά της 11ης Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου της 10ης Απριλίου 2002, Πράξεις Ι Τμήματος 62, 59/2003, 114/2002 που αφορούν στον προηγούμενο μισθολογικό νόμο 2470/1997).
ΝΣΚ/46/2013
Ανάρτηση στο διαδίκτυο – Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου – Χρόνος επέλευσης εννόμων αποτελεσμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του άρθρου 243 του ν. 3852/2010, εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του ν. 3861/2010 και τα έννομα αποτελέσματά τους αρχίζουν από την ανάρτηση της περίληψής τους στο διαδίκτυο. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε με την 70/2012.
ΝΣΚ/336/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου σε οργανικές θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Παρέχεται δυνατότητα κάλυψης του ελλείποντος χρόνου των 23 ημερών προς συμπλήρωση του απαιτούμενου, κατ άρθρο 17 παρ.1α του Ν 2839/2000, 24 μήνου χρονικού διαστήματος, κατ αντιστοιχία προς τις προβλέψεις των σχετικών εγκριτικών Υπουργικών αποφάσεων, μόνον, εφόσον ήθελε βεβαιωθεί από την αρμόδια υπηρεσία, ότι συντρέχει το στοιχείο της παραδρομής κατά την κατάρτιση της αντίστοιχης σύμβασης. (πλειοψ.)