ΝΣΚ/383/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προσωπικό Ιδρυμάτων Βρεφονηπιακών Σταθμών που καταργούνται με τον Ν. 3106/2003 άρθρο 8 παρ.10.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προθεσμία του άρθρου 8 παρ.10 του Ν. 3106/2003 για τη δήλωση επιλογής εργασιακής σχέσης ορίσθηκε στον νόμο ως αποκλειστική. Η προθεσμία του Ν. 3234/2004 άρθρο 1 παρ.7, αφορά μόνο εκείνους που έχουν επιλέξει την ένταξή τους σε μόνιμη θέση δημόσιου δικαίου, εντός της ανωτέρω προθεσμίας οι οποίοι και μόνο μπορούν να επιλέξουν την διατήρηση του προηγούμενου της ένταξης αυτής ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού φορέα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/470/2005
Νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Ο.Τ.Α. Δυνατότητα συγχώνευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Παρέχεται δυνατότητα συγχώνευσης, κατ’ άρθρο 203 παρ.6 του Δ.Κ.Κ. σε συνδυασμό και με το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 3106/2003, των υφιστάμενων παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών με ΚΕ.Φ.Ο., που λειτουργούν ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. β) Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Ο.Τ.Α., παύουν να έχουν νομική προσωπικότητα, μετά τη συγχώνευσή τους, το δε νομικό πρόσωπο στο οποίο συντελείται η συγχώνευση είναι αυτοτελές και διακεκριμένο έναντι των συγχωνευθέντων. Υπό την έννοια αυτή θεωρείται, έναντι αυτών, νέο τοιούτο.
ΣΤΕ/1553/2017
Εκτέλεση δημοσίου έργου- τόκος υπερημερίας:..Επειδή, η κρίση της προσβαλλομένης αποφάσεως ότι για τον υπολογισμό του οφειλόμενου στην αναιρεσίβλητη τόκου εφαρμόζεται το εκάστοτε γενικώς ισχύον επιτόκιο υπερημερίας δεν είναι νόμιμη, διότι, σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις σκέψεις 8 και 10, εφαρμοστέο εν προκειμένω είναι το επιτόκιο που προβλέπεται από το άρθρο 4 παρ. 4 του π.δ. 166/2003, με την επιφύλαξη, πάντως, της ρυθμίσεως του άρθρου 8 του εν λόγω διατάγματος, δηλαδή με την επιφύλαξη ότι οι κοινές διατάξεις που αφορούν την εκτέλεση των συμβάσεων δημοσίων έργων δεν προβλέπουν ευνοϊκότερο για τον ανάδοχο επιτόκιο, οπότε εφαρμοστέες είναι οι διατάξεις αυτές. Συνεπώς, ο λόγος αναιρέσεως, με τον οποίο προβάλλεται ότι κατ’ εσφαλμένη ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 4 παρ. 4 του π.δ. 166/2003 η αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση υποχρέωσε το Δημόσιο να καταβάλει στην αναιρεσίβλητη τόκο με βάση το εκάστοτε γενικώς ισχύον επιτόκιο υπερημερίας, είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η προσβαλλόμενη απόφαση πρέπει να αναιρεθεί, κατά το μέρος που με αυτήν ορίσθηκε ότι ο καταβλητέος στην αναιρεσίβλητη τόκος για τα οφειλόμενα σε αυτήν ποσά πρέπει να υπολογισθεί με βάση το εκάστοτε γενικώς ισχύον επιτόκιο υπερημερίας, η υπόθεση δε, η οποία χρειάζεται διευκρίνιση ως προς το πραγματικό, πρέπει να παραπεμφθεί, κατά το αναιρούμενο μέρος στο εκδόν την εν λόγω απόφαση δικαστήριο, προκειμένου να κρίνει, ενόψει της ρυθμίσεως του άρθρου 8 του π.δ. 166/2003, ποιά διάταξη προβλέπει το ευνοϊκότερο για την αναιρεσίβλητη επιτόκιο.
ΑΠ/1127/2006
Δημόσια έργα. Η διάταξη του άρθρου 23 παρ. 10 του ν. 3212/2003, η οποία καταργεί το ενοχικό δικαίωμα των αναδόχων δημοσίων έργων, που βρίσκονταν σε στάδιο εκτέλεσης κατά την ισχύ του ν. 2940/2001 (6-8-2001), να ζητήσουν ως τρόπο αναθεώρησης και πληρωμής της συμβατικής τιμής των ασφαλιστικών εργασιών (από το Γ’ τρίμηνο του 1999 και εφεξής), εκείνον της παρ. 11 του άρθρου 10 του ν. 1418/1984, όπως προστέθηκε αυτή με το άρθρο 2 παρ. 3 ν. 2940/2001, γιατί ήταν ευνοϊκότερος γι’ αυτούς, από τον ισχύοντα κατά τη δημοπρασία σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 1418/1984 (όπως ίσχυε πριν το ν. 2940/2001) και αν ακόμη για το δικαίωμα αυτό εκκρεμεί δίκη, εφόσον δεν έχει εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση, δεν αντιβαίνει στα άρθρα 17 του Συντάγματος, 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ και 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, αφού η αναδρομική κατάργηση ή απόσβεση αυτή επιβάλλεται για λόγους δημόσιου συμφέροντος. Τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 5 του ν. 1418/1984 και στην παρ. 7 του άρθρου 40 του πδ 609/1985 για την μηνιαία προθεσμία ελέγχου, διορθώσεως και εγκρίσεως των λογαριασμών από την Δ/σα Υπηρεσία, για δικαίωμα του αναδόχου προς απαίτηση τόκων για καθυστέρηση πληρωμής πέραν του μηνός από την μηνιαία προθεσμία εγκρίσεώς του, η άπρακτη πάροδος της οποίας συνεπάγεται τη σιωπηρή έκκριση του οικείου λογαριασμού (ΑΕΔ 8/2004), και για δικαίωμα διακοπής των εργασιών, τυγχάνουν εφαρμογής μόνον επί λογαριασμών που, άσχετα από την ουσιαστική βασιμότητα των καθέκαστα στοιχείων τους, πληρούν τους όρους νομιμότητάς τους, ενώ δεν εφαρμόζονται για λογαριασμούς που δεν έχουν όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για τη νομιμότητά τους (ΑΠ 1107/1997). (Σχετική και η 2079/1999 ΣτΕ)]
ΝΣΚ/399/2006
Νομιμότητα αιτήματος υπαλλήλων της εταιρίας «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε.» για μετάταξή τους στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης με το άρθρο 4 παρ.5 του Ν 3139/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με την παρ.3 του άρθρου 28 του Ν 2636/1998, παρασχέθηκε η δυνατότητα μετάταξης του προσωπικού του Ε.Ο.Τ. και των Υπηρεσιών Αυτεπιστασίας του Ε.Ο.Τ., για τους λόγους που αναφέρονται σ’ αυτή, στο Δημόσιο, σε Ν.Π.Δ.Δ. και στους Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, με την παρ.5 του ίδιου άρθρου καθορίσθηκε η διαδικασία μετάταξης και με την παρ.7 καθορίσθηκε το επιτρεπόμενο χρονικό όριο των μετατάξεων, δηλ. ότι επιτρέπεται να διενεργούνται για χρονικό διάστημα τριών (3) χρόνων από την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού (27-8-1998) και συνεπώς μέχρι 27-8-2001. Στη συνέχεια με την παρ.4 του άρθρου 12 του Ν 2941/2001 η πιο πάνω προθεσμία παρατάθηκε για δύο χρόνια από την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού (12-9-2001), δηλ. μέχρι 12-9-2003 και με την παρ.5 του άρθρου 4 του Ν 3139/2003, με την οποία αντικαταστάθηκε η παρ.5 του άρθρου 28 του Ν 2636/1998, τροποποιήθηκε στην ουσία το 5ο εδάφιό της και διευρύνθηκε ο κύκλος των προσώπων που ήταν δυνατόν να μεταταγούν με την προσθήκη των υπαλλήλων της Α.Ε. ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ, της Α.Ε. Ξενοδοχεία τελεφερίκ και Καζίνα Αττικής και των εταιριών της παρ.1 του άρθρου 10 του Ν 2837/2000, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.2 του άρθρου 24 του Ν 2919/2001. Με την τελευταία διάταξη της παρ.5 του άρθρου 4 του Ν 3139/2003 διευρύνθηκε ο κύκλος των προσώπων που ήταν δυνατόν να μεταταγούν, κατά τα εκτεθέντα, δεν παρατάθηκε όμως εκ νέου η καταληκτική ημερομηνία μετατάξεων, δηλ. η 12-9-2003. Κατόπιν των εκτεθέντων είναι πρόδηλο, ότι μετατάξεις του πιο πάνω προσωπικού με τις εκτεθείσες διατάξεις δεν είναι δυνατό να λάβουν χώρα μετά την 12-9-2003 και συνεπώς όσες σχετικώς αιτήσεις έχουν υποβληθεί μετά την ημερομηνία αυτή δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν.
2/54423/0022/2007
«Κοινοποίηση μισθολογικών διατάξεων».Αναπροσαρμογή επιδόματος πληροφορικής του άρθρου 8 παρ.8 του ν.3205/2003-Ενταξη του νομού Πέλλας στις παραμεθόριες περιοχές
Αριθμ. Π1β/οικ.4014/2000
Συμπλήρωση του άρθρου 8 παρ. 2 της απόφασης Π2β/οικ. 2808/97 “Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Φροντίδας, Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (Βρεφικών - Παιδικών -Βρεφονηπιακών Σταθμών, Μονάδων Φύλαξης βρεφών και νηπίων) από φορείς ιδιωτικού δικαίου, κερδοσκοπικού και μη χαρακτήρα” όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα.
1016/114/125-ΙΒ/2004
Προϋποθέσεις χορήγησης, είδος και δικαιούχοι διατροφής προσωπικού άρθρου 8 παρ. 12 Ν. 3207/2003 (Α'-302).
ΝΣΚ/22/2006
Υποχρέωση Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας να συμμορφωθεί προς ακυρωτική δικαστική απόφαση σε σχέση με την προθεσμία του άρθρου 8 παρ.3 του Ν 3200/1955.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας υποχρεούται να συμμορφωθεί χωρίς καθυστέρηση προς νομίμως εκτελεστή ακυρωτική απόφαση Διοικητικού Εφετείου, ανεξάρτητα από την εξηκονθήμερη αποκλειστική προθεσμία του άρθρου 8 παρ.3 του Ν 3200/1955.
Δ10Β1011005/190ΕΞ2014
Καθορισμός του προβλεπόμενου στην παρ. 10 του άρθρου 39 του ν. 3105/2003 (29 Α) ανταλλάγματος.
ΝΣΚ/181/2004
Κατάργηση ή μη της διάταξης της παρ.7 του άρθρου 13 του Ν 3204/2003 με την οποία προβλέπεται η χορήγηση επιδόματος ετοιμότητας στους Επόπτες Δημόσιας Υγείας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η παρ.7 του άρθρου 13 του Ν 3204/2003 δεν καταργήθηκε με τη διάταξη της υπό στοιχείο Β’ παρ.3 του άρθρου 8 του Ν 3205/2003. (πλειοψ.)