×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/385/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διατηρητέα. Οικοδομική άδεια. Επισκευή – συντήρηση σε διατηρητέα μνημεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Στην υποχρέωση έκδοσης οικοδομικής άδειας από το αρμόδιο Πολεοδομικό Γραφείο υπόκεινται και οι Εφορείες Νεωτέρων Μνημείων του ΥΠΠΟ, όταν εκτελούν οι ίδιες, με αυτεπιστασία, εργασίες επισκευής – συντηρήσεως σε ακίνητα ιδιοκτησίας του Δημοσίου ή της Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, τα οποία έχουν χαρακτηρισθεί ως έργα τέχνης που χρήζουν ειδικής προστασίας ή ιστορικά διατηρητέα μνημεία, κατά τις διατάξεις του Ν 1469/1950.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/214/2000

Αυτοκίνητα. Διατηρητέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα αυτοκίνητα οχήματα δεν μπορεί να χαρακτηρισθούν ως διατηρητέα αντικείμενα σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 1 του ν.1469/1950. Επίσης, τα αυτοκίνητα οχήματα δεν μπορεί να χαρακτηρισθούν ως ιστορικά διατηρητέα αντικείμενα κατ άρθρο 5 ν.1469/1950, εκτός βεβαίως της όλης εξαιρετικής περίπτωσης που αυτά αποτελούν εσωτερικό εξοπλισμό ακινήτου έχοντος ιστορική σπουδαιότητα και συνδέονται με ορισμένη χρήση του, οπότε είναι δυνατόν να χαρακτηρισθούν IN SITU ως διατηρητέα μετά του αντιστοίχου ακινήτου.


ΝΣΚ/36/2002

Διατηρητέα κτίρια. Ανακατασκευή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η δυνατότητα επιβολής υποχρεώσεως ανακατασκευής κτιρίου (ως εκδήλωση της κρατικής προστασίας των μνημείων) αφορά τα διατηρητέα κτίρια, που έχουν κηρυχθεί με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ΓΟΚ, αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ και όχι τα κτίρια, που έχουν κηρυχθεί διατηρητέα με τις διατάξεις του Ν 1469/1950, αρμοδιότητας ΥΠΠΟ. Οι διατάξεις του άρθρου 4 του ΓΟΚ δεν μπορούν να έχουν ανάλογη εφαρμογή και επί των διατηρητέων, που έχει χαρακτηρίσει το ΥΠΠΟ, σύμφωνα με το Ν 1469/1950, αφού δεν υπάρχει ομοιότητα μεταξύ των δύο ρυθμίσεων. Το ΥΠΠΟ αδυνατεί να υποχρεώσει ιδιοκτήτη ακινήτου, που έχει χαρακτηρισθεί, σύμφωνα με την Σύμβαση της Γρανάδας ως μνημείο χρήζον προστασίας, να ανακατασκευάσει τούτο, σε περίπτωση καταστροφής του, ελλείψει νομοθετικού πλαισίου.


ΝΣΚ/474/2000

Διατηρητέα. Ετοιμόρροπα. Εργασίες επισκευαστικές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΥΠ.ΠΟ. έχει εκ του νόμου (άρθρα 24 παρ.1 Σ, 52 κ.ν. 5351/1932, 1 παρ.1 ν.1469/1950) τη δυνατότητα να επέμβει και να εκτελέσει, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, όλα τα προβλεπόμενα από την εγκεκριμένη μελέτη άμεσα μέτρα προστασίας για την αποφυγή της ενδεχόμενης κατάρρευσης του διατηρητέου συγκροτήματος Κλωναρίδη - Φιξ στα Πατήσια, ιδιοκτησίας του Δήμου Αθηναίων, εκτός από την εργασία περίφραξης του μνημείου, για την οποία έχει υποβληθεί μελέτη από τον ιδιοκτήτη και έχει εγκριθεί από το ΥΠ.ΠΟ.


ΝΣΚ/36/2001

ΥΠΠΟ. Ανάθεση σε ιδιώτες τεχνικούς της επίβλεψης έργων επί μνημείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Και μετά την εξαίρεση των συμβάσεων έργων, που συνάπτει το ΥΠΠΟ στο πλαίσιο της εκτέλεσης αρχαιολογικών έργων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 81 του Ν 1958/1991 με αυτεπιστασία, από τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν 2527/1997, όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 6 παρ.3 του Ν 2833/2000, είναι απαραίτητη για κάθε περίπτωση ανάθεσης της επίβλεψης έργων επί μνημείων σε ιδιώτες τεχνικούς, η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου Συμβουλίου Μνημείων του ΥΠΠΟ (Κεντρικού Αρχαιολογικού ή Νεωτέρων Μνημείων, αναλόγως των μνημείων στα οποία εκτελούνται τα έργα), η οποία πρέπει να είναι ρητή και να αφορά συγκεκριμένο έργο. Η συνολική έγκριση του προγράμματος έργων του ΥΠΠΟ από το αρμόδιο Συμβούλιο Μνημείων, που γίνεται άπαξ στην αρχή κάθε έτους, δεν συνιστά την απαιτούμενη από τον νόμο προηγούμενη σύμφωνη γνώμη για την ανάθεση της επίβλεψης των έργων επί μνημείων σε ιδιώτες τεχνικούς, εκτός εάν στην απόφαση του αρμοδίου Συμβουλίου Μνημείων για την έγκριση του προγράμματος έργων του ΥΠΠΟ περιέχεται και ρητή σύμφωνη γνώμη για την ανάθεση της επίβλεψης συγκεκριμένου έργου επί μνημείου σε ιδιώτες τεχνικούς.


ΝΣΚ/61/2019

Διαδικασία αδειοδότησης Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (Κ.Υ.Ε.) σε ενεργούς οικισμούς, οι οποίοι έχουν χαρακτηρισθεί αρχαιολογικοί χώροι και ιστορικά διατηρητέα μνημεία.(...)1) Η ισχύς της υπ’ αριθ. πρωτ. ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Β1/Φ40/ 105606/5210/12-12-2005 «εγκυκλίου» της Γενικής Δ/νσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς-Δ/νσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων-Τμήματος Αρχαιολογικών Χώρων, Μνημείων και Αρχαιογνωστικής Έρευνας, η οποία δεν θέτει κανόνες δικαίου, αλλά περιέχει οδηγίες του Υφυπουργού Πολιτισμού περί της ορθής ερμηνείας των κείμενων διατάξεων και του ορθότερου τρόπου άσκησης των καθηκόντων των περιφερειακών αρχαιολογικών υπηρεσιών, στα πλαίσια της διαδικασίας αδειοδότησης των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (Κ.Υ.Ε.), περιορίζεται εντός των πλαισίων της Διοίκησης και δεν μπορεί να της προσδοθεί αναδρομική ισχύς, υπό οιαδήποτε έννοια και εκδοχή. 2) Οι ενέργειες στις οποίες επιβάλλεται να προβαίνουν οι αρχαιολογικές υπηρεσίες, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην εν λόγω «εγκύκλιο», και οι διοικητικές πράξεις που πρέπει να εκδίδουν, κατά περίπτωση, είναι νόμιμες και ισχυρές, ως ερειδόμενες στις ισχύουσες διατάξεις της αρχαιολογικής νομοθεσίας σε συνδυασμό με τις γενικές αρχές περί ανάκλησης των ατομικών διοικητικών πράξεων, όπως αυτές έχουν ήδη ερμηνευθεί, από τις οποίες δεν αποκλίνει το περιεχόμενο της εν λόγω εγκυκλίου, όσον αφορά στις υποχρεώσεις των οργάνων των αρχαιολογικών υπηρεσιών. 3) Οι αρχαιολογικές υπηρεσίες οφείλουν να γνωστοποιούν στις λοιπές διοικητικές αρχές (δημοτικές, πολεοδομικές, αστυνομικές κ.λπ.) τις ενέργειές τους και τις διοικητικές πράξεις που εκδίδουν, στα πλαίσια της διαδικασίας αδειοδότησης των Κ.Υ.Ε. ή ανάκλησης χορηγηθείσας άδειας ή έκδοσης διαταγής διακοπής της λειτουργίας Κ.Υ.Ε., βάσει της ισχύουσας αρχαιολογικής νομοθεσίας, οπότε οι εν λόγω διοικητικές αρχές οφείλουν άμεσα να προβούν στις νόμιμες ενέργειες, που προβλέπει και η εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία που τις διέπει, όταν διαπιστωθεί παράβαση της πολεοδομικής και οικοδομικής νομοθεσίας, προκειμένου να παρασχεθεί η αναγκαία συνδρομή και προστασία στις αρχαιολογικές υπηρεσίες, χωρίς να αποκλείεται να τεθεί ζήτημα αναστολής ή και ανάκλησης της χορηγηθείσας άδειας ίδρυσης ή/και λειτουργίας Κ.Υ.Ε. από την εκάστοτε αρμόδια προς τούτο διοικητική αρχή, ενόσω νόμιμη προϋπόθεση της άδειας αυτής συνιστούσε η άδεια της αρχαιολογικής υπηρεσίας και αυτή δεν υπήρχε εξ αρχής ή εξέλιπε μεταγενεστέρως για οιοδήποτε λόγο.