ΝΣΚ/36/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΥΠΠΟ. Ανάθεση σε ιδιώτες τεχνικούς της επίβλεψης έργων επί μνημείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Και μετά την εξαίρεση των συμβάσεων έργων, που συνάπτει το ΥΠΠΟ στο πλαίσιο της εκτέλεσης αρχαιολογικών έργων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 81 του Ν 1958/1991 με αυτεπιστασία, από τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν 2527/1997, όπως αυτό συμπληρώθηκε με το άρθρο 6 παρ.3 του Ν 2833/2000, είναι απαραίτητη για κάθε περίπτωση ανάθεσης της επίβλεψης έργων επί μνημείων σε ιδιώτες τεχνικούς, η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου Συμβουλίου Μνημείων του ΥΠΠΟ (Κεντρικού Αρχαιολογικού ή Νεωτέρων Μνημείων, αναλόγως των μνημείων στα οποία εκτελούνται τα έργα), η οποία πρέπει να είναι ρητή και να αφορά συγκεκριμένο έργο. Η συνολική έγκριση του προγράμματος έργων του ΥΠΠΟ από το αρμόδιο Συμβούλιο Μνημείων, που γίνεται άπαξ στην αρχή κάθε έτους, δεν συνιστά την απαιτούμενη από τον νόμο προηγούμενη σύμφωνη γνώμη για την ανάθεση της επίβλεψης των έργων επί μνημείων σε ιδιώτες τεχνικούς, εκτός εάν στην απόφαση του αρμοδίου Συμβουλίου Μνημείων για την έγκριση του προγράμματος έργων του ΥΠΠΟ περιέχεται και ρητή σύμφωνη γνώμη για την ανάθεση της επίβλεψης συγκεκριμένου έργου επί μνημείου σε ιδιώτες τεχνικούς.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/260/2016
Αποσπάσεις δημοτικών υπαλλήλων – Σύμφωνη γνώμη Δημάρχου.(..) Είναι αναγκαία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 73 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών Υπαλλήλων, η χορήγηση σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου Δημάρχου, για την απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου σε γραφείο βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου (ομοφ.). Δεν απαιτείται η ως άνω σύμφωνη γνώμη για την απόσπαση δημοτικού υπαλλήλου στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (πλειοψ
ΝΣΚ/36/2002
Διατηρητέα κτίρια. Ανακατασκευή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δυνατότητα επιβολής υποχρεώσεως ανακατασκευής κτιρίου (ως εκδήλωση της κρατικής προστασίας των μνημείων) αφορά τα διατηρητέα κτίρια, που έχουν κηρυχθεί με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ΓΟΚ, αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ και όχι τα κτίρια, που έχουν κηρυχθεί διατηρητέα με τις διατάξεις του Ν 1469/1950, αρμοδιότητας ΥΠΠΟ. Οι διατάξεις του άρθρου 4 του ΓΟΚ δεν μπορούν να έχουν ανάλογη εφαρμογή και επί των διατηρητέων, που έχει χαρακτηρίσει το ΥΠΠΟ, σύμφωνα με το Ν 1469/1950, αφού δεν υπάρχει ομοιότητα μεταξύ των δύο ρυθμίσεων. Το ΥΠΠΟ αδυνατεί να υποχρεώσει ιδιοκτήτη ακινήτου, που έχει χαρακτηρισθεί, σύμφωνα με την Σύμβαση της Γρανάδας ως μνημείο χρήζον προστασίας, να ανακατασκευάσει τούτο, σε περίπτωση καταστροφής του, ελλείψει νομοθετικού πλαισίου.
ΕΑΑΔΗΣΥ/ΓΝΩΜΗ Γ14/2021
Διατύπωση γνώμης της Αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 2 περ. γ' υποπερ. (γγ) του ν.4013/2011, επί σχεδίου Απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, με αντικείμενο τον καθορισμό των λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου 136 παρ. 3 του ν.4412/2016, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 57 του ν.4782/2021, για την άσκηση καθηκόντων επίβλεψης κατά την κατασκευή δημοσίων έργων από Ιδιωτικό Φορέα Επίβλεψης.
ΝΣΚ/370/2002
Αρχαιότητες. Μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Χορήγηση αντιγράφων εγγράφων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το μητρώο συντηρητών αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, που τηρείται στη Δνση Συντηρήσεως Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, είναι δημόσιο έγγραφο, περιέχει όμως δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, που προστατεύονται από το Ν 2472/1997. Η Δ/νση Συντηρήσεως Αρχαιοτήτων του ΥΠΠΟ, που είναι υπεύθυνη επεξεργασίας, κατά ρητή νομοθετική επιταγή, δύναται να χορηγήσει αντίγραφο του εν λόγω μητρώου στα συνδικαλιστικά όργανα των προσώπων, που αφορά η επεξεργασία, για την άσκηση συνδικαλιστικών και μόνο δικαιωμάτων, εκτός από τα αναγραφόμενα στοιχεία ΑΦΜ και ΔΟΥ. Επίσης, μπορεί να χορηγήσει τα ίδια στοιχεία (εκτός ΑΦΜ και ΔΟΥ) και στον ιδιώτη, στην περίπτωση και μόνο που αυτός θα αποδείξει ότι η χορήγηση αυτών σχετίζεται άμεσα με σχέση απασχολήσεως. Η ανακοίνωση των πιο πάνω στοιχείων είναι επιτρεπτή, μετά προηγούμενη ενημέρωση του υποκειμένου των δεδομένων τούτων.
ΝΣΚ/150/2004
Δυνατότητα μετάταξης δικαστικής υπαλλήλου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 148 του Ν 2812/2000 ή 23 παρ.7 του Ν 3148/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μετάταξη δικαστικής υπαλλήλου στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν είναι δυνατή ούτε με βάση την διάταξη του άρθρου 148 παρ.7 του Ν 2812/2000, διότι αυτή έχει μεταβατικό χαρακτήρα, ούτε με βάση εκείνη του άρθρου 23 παρ.7 του Ν 3148/2003, διότι δι’ αυτής καθιερώνεται διαδικασία μετατάξεως χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου, η οποία δεν συμβιβάζεται με την προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου δικαστικού (υπηρεσιακού) συμβουλίου που απαιτεί για τους δικαστικούς υπαλλήλους το άρθρο 92 παρ.3 του Συντάγματος.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2110/2021
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Προμήθεια και μεταφορά αντιπαγετικού άλατος για τις ανάγκες αποχιονισμού δρόμων. Πλημμελώς αιτιολογημένη η απόφαση του αρμοδίου οργάνου, διότι η εμφάνιση έντονων χιονοπτώσεων κατά τους χειμερινούς μήνες, ως συνέπεια της κλιματικής αλλαγής, δεν μπορεί να θεωρηθεί κατάσταση άγνωστη που να αιτιολογεί τον χαρακτηρισμό της διαδικασίας ανάθεσης ως επείγουσας. Κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. γ΄ περ. δδ΄ του ν. 4013/2011 η αναθέτουσα παρέλειψε να ζητήσει τη σύμφωνη γνώμη της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.) για την προσφυγή στη διαπραγμάτευση.
ΑΕΠΠ/1524/2021
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Συνεπώς εφόσον η Αναθέτουσα Αρχή στοιχειοθέτησε την προσβαλλόμενη απόφαση στην μη λήψη επανορθωτικών μέτρων όφειλε επί ποινή απαραδέκτου κατά δεσμία αρμοδιότητα να λάβει τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής της παρ. 9 του άρθρου 73 του ν. 4412/2016. Αριθμός απόφασης: 1524/2021 28 Εξάλλου στη σχετική γνωμοδότηση από την ΜΟΠΑΔΙΣ για λόγους ασφάλειας δικαίου συστηνόταν ισχυρώς στην αναθέτουσα αρχή να λάβει τη σύμφωνη γνώμη της εν λόγω επιτροπής, ως όφειλε πρωτίστως για λόγους ασφάλειας δικαίου. Επομένως, στον βαθμό που δεν το έπραξε κατέστησε ακυρωτέα την προσβαλλόμενη. Η σχετική διάταξη άλλωστε του άρθρου 73 του ν. 4412/2016 ουδόλως συνέχει την σχετική δέσμια αρμοδιότητα της αναθέτουσας αρχή ούτε κατ’ ελάχιστον, με το αν υπάρχει κρίση περί του προδήλως αβάσιμου των επανορθωτικών μέτρων αλλά στην περίπτωση που η αναθέτουσα αρχή επικαλείται μη λήψη επαρκών μέτρων εν γένει, οφείλει επί ποινή απαραδέκτου να λάβει τη σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας επιτροπής. Συνεπώς, κατά τα ειδικώς κριθέντα η κρινόμενη προσφυγή πρέπει να γίνει δεκτή, να αναπεμφθεί η οικεία υπόθεση στην αναθέτουσα αρχή προκειμένου να προβεί στην οφειλόμενη ενέργεια αποστολής του οικείου σχεδίου στην Επιτροπή Ειδικού Σκοπού. Δεδομένης της αποδοχής της σχετικής βάσης ακύρωσης της προσβαλλόμενης, παρέπεται ότι η δε εξέταση των λοιπών αιτιολογικών βάσεων της προσφυγής καθίσταται αλυσιτελής (ΕΑ ΣΤΕ 308/2020).
ΝΣΚ/91/2003
Αρμοδιότητα οργάνων να γνωμοδοτούν και να αποφαίνονται επί των αιτήσεων θεραπείας σε έργα των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, μετά την ισχύ του άρθρου 1 παρ.3 του ΠΔ 131/98.Αρμόδιοι να αποφαίνονται επί των αιτήσεων θεραπείας σε έργα που εκτελούνται από τους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ και γενικότερα από τα Νομικά Πρόσωπα που αναφέρονται στο άρθρο 1 παρ.1 του ΠΔ 171/87, είναι ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας, αν ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου δεν υπερβαίνει το ποσό των 500.000.000 δραχμών, μετά από γνώμη του Περιφερειακού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων ή τούτου μη υπάρχοντος μετά από γνώμη του κατά το άρθρο 4 του ΠΔ 186/96 Νομαρχιακού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων με συμμετοχή του υπό στοιχ. (ε) μέλους, αυτού που ορίσθηκε από την οικεία ΤΕΔΚ και ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, για έργα αρχικού συμβατικού προϋπολογισμού που υπερβαίνει το πιο πάνω ποσό, μετά από γνώμη του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ και μετά την ισχύ του άρθρου 1 παρ.3 του Π. Δ/τος 131/98.
ΝΣΚ/58/2010
Άδεια άσκησης επαγγέλματος συντηρητή αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Προσόν ή μη διορισμού σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πλήρωση σχετικών θέσεων στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του άρθρου 9 παρ. 6 του Ν 2557/1997 δεν αποτελεί προσόν διορισμού για την πλήρωση θέσεων μόνιμου προσωπικού των κλάδων ΠΕ και ΤΕ Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, μπορεί όμως να τεθεί στην προκήρυξη του διαγωνισμού ως πρόσθετο προσόν, ύστερα από αίτημα του Υπουργείου και σύμφωνη γνώμη του Α.Σ.Ε.Π.
ΝΣΚ/277/2010
Αποσπάσεις δικαστικών υπαλλήλων στο ΑΣΕΠ χωρίς να ζητηθεί η γνώμη του αρμοδίου υπηρεσιακού συμβουλίου. Δυνητική η ανάκληση των αποφάσεων για τη Διοίκηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η νομιμότητα αποσπάσεων δικαστικών υπαλλήλων στο ΑΣΕΠ χωρίς να ζητηθεί η γνώμη του αρμοδίου υπηρεσιακού συμβουλίου υπαλλήλων του ΑΣΕΠ πάσχει, πλην όμως οι σχετικές αποφάσεις καλύπτονται από το τεκμήριο της νομιμότητος. Η Διοίκηση έχει δυνητική ευχέρεια να τις ανακαλέσει εντός ευλόγου χρόνου.